Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä, miten minua voi väsyttää kun heräilen vauvan kanssa

Vierailija
07.01.2013 |

koska imetän. Hän jotenkin luulee, että isken vain tissin suuhun ja jatkan itse unia.

Oliskin noin. Ei siinä kuitenkaan pysty itse olemaan kuin korkeintaa puoliunessa ja huonossa asennossa. kun vauva on nukahtanut ja irrotan itseni hänestä, vauva usein havahtuu uudestaan ja taas saa nukutella.

Ei tässä muuten mitään, yöheräilyt menevät aikanaan ohi ja olen varmasti pirteämpi nyt kuin jos joutuisin lämmittämään maitoa mikrossa öisin, MUTTA nuo miehen kommentit... Ei kuulemma ihan oikeasti voi tajuta, miten minua voi väsyttää. Hänelle kun ei olisi mikään ongelma herätä vauvan kanssa jos pystyisi imettämään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies hoitamaan monta yötä putkeen ja antamaan pullosta aina kun vauva herää. Jos ei vielä onnistu, lupaa tehdä tämä myöhemmin.

Vierailija
2/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään ole ongelma, niin kauan, kun joku muu hoitaa homman. Tiskikoneen täyttö/tyhjennys ei ole iso homma (kun minä teen sen). Pyykit pesee kuulemma kone (kun minä ne ensin sinne lajittelen, laitan, ripustan kuivumaan, silitän ja viikkaan kaappiin). Kaupassakäynti on nopeasti tehty (mutta hän ei mene sinne, vaikka töistä tullessa ohi ajaa). Imurointi on kuulemma minulle jotenkin helpompaa (selityksestä en oikein ottanut selkoa).

Kaikki on helppoa, kun osaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies hoitamaan monta yötä putkeen ja antamaan pullosta aina kun vauva herää. Jos ei vielä onnistu, lupaa tehdä tämä myöhemmin.

pullosta syöttäminen on miehellekin raskasta, koska silloin pitää nousta keittiöön asti ja syöttää lapsi itse istuen. Jos mies voisi imettää, mitään väsymystä ei olisi ja kaikki sujuisi kuin tanssi, eikä häntä haittaa vaikka vauva heiluu vieressä. Hän kun on niin hyväuninen, että on käsittämätöntä että kaikki muut eivät ole.

Vierailija
4/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ollaan siinä pisteessä että imuriin tarttuu se joka ensin ehtii, kaupassa käy se joka pääsee aikaisemmin ja keittiön siivoaa iltaisin se joka ei hoida lapsen iltapesuja, -satuja ym.

Eka vuosi vauvan synnyttyä oli ihan pimeetä aikaa, siitä se sitten lähti kääntymään hitaasti kohti parempaa.

Vierailija
5/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan valvot. Herätät hänet aina, kun vauva herättää sinut, ja kun itse pääset takaisin nukkumaan annat myös miehellesi luvan nukkua. Jospa jo muutamassa yössä menisi kovakalloisimmallekin miehelle perille...

Vierailija
6/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta syöttäminen on miehellekin raskasta, koska silloin pitää nousta keittiöön asti ja syöttää lapsi itse istuen. Jos mies voisi imettää, mitään väsymystä ei olisi ja kaikki sujuisi kuin tanssi, eikä häntä haittaa vaikka vauva heiluu vieressä. Hän kun on niin hyväuninen, että on käsittämätöntä että kaikki muut eivät ole.

Mieskin voi osallistua ihan demomielessä yöheräilyihin: Isä nostaa nälkäisen lapsen rinnalle ja siitä pois. Valvoo, kun lapsi syö. Röyhtäyttää ja vaihtaa tarvittaessa vaipan ja lopuksi nukuttaa vauvan. Tässä mallissa toki äitikin joutuu valvomaan, mutta miehelle realisoituu muutamassa yössä tilanteen raskaus...

Vierailija
7/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelkkä kyljen kääntäminen ei riitä, vaan miehen pitää suorittaa sängyssä jokin liikesarja ennen kuin saa käydä takaisin nukkumaan.

Onhan siitä sullekin hupia, kun katsot vaikkapa neljä kertaa yössä, kun mies nousee istumaan, riisuu paitansa, käyttää molemmat kyljet patjassa (aivan kuin imettäisi kummankin puolen) nousee taas istumaan, pukee ja käy nukkumaan. Sitten kun vauva on oikeasti imenyt, niin voit vielä vähän potkia miestä, ettei vaan pääse syvään uneen liian nopeasti.

Viihtyisiä öitä!

Vierailija
8/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teroita miehesi kaaliin hellästi mutta selkeästi, miten tilanne on.

Miehesi ei kuulosta kovin empaattiselta, kun ei ole ymmärtääkseen, etteivät muut ole samanlaisia kuin hän. Voit havainnollistaa imetyksen tunnetta näykkimällä hänen nänniään tehtyäsi siihen mojovan fritsun ;) Ja jos ei myötätunto ja ymmärrys väsymyksen suhteen ala kohentua selitettyäsi asioita, niin uhkaa demonstraatiolla. Ja jos uhkaus ei auta, niin sitten alat herätellä häntä edellisten vinkkien mukaan. Ja jos ei siitä tokene niin on syytä pohtia tarkkaan, haluatko tällaisen miehen kasvattavan lastasi.