Voinko sanoa että lapseni kasvaa ydinperheessä?
Miehellä on 2 lasta entisestä liitosta. Lapsilla on ihan oma elämä ja meillä on yksi yhteinen joka kasvaa meidän perheessä ainokaisena.
Sisaruksiaan tapaa säännöllisen epäsäännöllisesti mutta tapaavat kuitenkin. Nykyään harvemmin, ennen pari kertaa kuussa.
Meidän lapsi kasvaa siis "yksin" ilman sisaruksiaan ja pidän perhettä ydinperheenä, onko se väärin sanottu?
Kommentit (43)
se kuitenkaan edes määritä että ne muut olisi ydinperheitä, ne on vaan yleisesti "perheitä".
uusperhe-ydinperhejaottelu on toinen.
YDINperheessä ei lapsilla ole puolisisaruksia.
En laske meitä uusperheeksi, koska miehen lapset eivät asu meillä.
se kuitenkaan edes määritä että ne muut olisi ydinperheitä, ne on vaan yleisesti "perheitä".
kyse olisi muusta? Onko ydinperhe jotenkin parempi? Halutaanko peittää se tosiasia että isällä tai äidillä on ollut aiemmin toinen perhe?
ollaan uusperhe. Edelleen olemme toinen perhe miehelle jonka on perustanut mutta minule ja lapsellemme tämä on ainoa perhe joka meillä on.
Emme ole olleet koskaan perheenä kaikki yhdessä.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että perheemme olisi uusperhe mutta lapseni ei sitä koskaan ymmärtäisi että mikä ihmeen uusperhe kun tässä perheessä jonka hän tuntee,tietää ja elää on isä, äiti ja lapsi.
Miedän perhe. Kaikki ytimet paikalla.
Sitten on miehen aikuiset lapset jotka asuvat omillaan. Kuuluvatko hekin nyt uusperheeseen??
olla sitä merkitystä, että ap tahtoisi olla lapsensa kanssa miehensä eka ja ainoa perhe...
Onko niin, että hän kasvaa ydinperheessä, mutta muut lapseni eivät?
t: 2
Jos miehen lapset asuisi teillä te olisitte uusioperhe.
mitä ihmeen merkitystä sillä on?
Meidän perhe on ihan perinteinen ydinperhe, kummallakaan puolisolla ei ole muita lapsia kuin meidän yhteiset lapset.
Vanhin lapsista on 8-vuotias, ja ikinä koskaan ei ole tullut eteen sellaista tilannetta, että olisi lapselle jotenkin pitänyt alkaa määrittelemään millä nimellä meidän perhettä tilastoinnissa kutsutaan.
Jokainen määrittelee itse oman perheensä, riippumatta siitä mikä on virallinen perhekäsitys minkäkin viraston tai instanssin mielestä.
Se perustuu silloin enemmänki tunnesiteelle, kuin sille jääkaappiteorialle tai sille, että onko lapsia aiemmista liitoista vai ei.
Tiedän erään miehen, jolla on kaksi lasta aiemmista suhteista. Nämä lapset asuvat visusti äideillään + uusissa perheissä. Hän tapaa lapsiaan säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta EI KOSKAAN omassa kodissaan.
Siellä omassa kodissaan hänellä on vaimo ja liuta lapsia. Nämä lapset tuskin edes tietävät, että heillä on puolisisaruksia. Vaimo ei ole koskaan elänyt sellaista uusperhe-elämää, kuten ei kukaan siinä perheessä, että isän ex-suhteen lapset tulevat heille kotiin asti kylään tai yöksikään asti.
Nämä lapset kyllä elävät omasta mielestään aivan täysin ydinperhe-elämää.
Minulla on jo aikuiset lapset aiemmsta liitost a jotka asuvat omillaan ja nyk. liitosta lapsia, joiden kanssa asun. Näille lapsille meidän perhe on ne ihmiste, jotka asuvat tässä osoitteessa. Ei muut.
mitä ihmeen merkitystä sillä on?
Uusioperhe merkitsee automaattisesti sitä että elämänne on täyttä paskaa, ilman onnen haiventakaan.
Ydinperheessä kasvaminen sen sijaan takaa ikuisen onnen ja autuuden.
Me ollaan ydinperhe. 17 v. naimisissa ja 9v. ja 11v. lapset. Eikä mitään muita lapsia ole. Ottaako AP koville, kun ette ole ydinperhe.
Me ollaan ydinperhe. 17 v. naimisissa ja 9v. ja 11v. lapset. Eikä mitään muita lapsia ole. Ottaako AP koville, kun ette ole ydinperhe.
osalla näistä av keskusteluista... kunhan kysyin koska itse pidän perhettä ydinperheenä vaikka miehellä onkin aikuisia lapsia.
Edelleen kysyn, ovatko miehen lapsetkin uusperheessä??
Mä olen ise kasvanut kuvatunlaisessa ydinperheessä eli lapsen näkökulmasta sanoisin kyllä. Vaikea oli mieltää perhettä miksikään uusioperheeksi, vaikka isän näkökulmasta ja etenkin sisarusten näin varmasti oli.
33 ! Varsinaisen ydinisän tiedät.
Niin.
Kyseinen mies kuului entiseen tuttavapiiriimme. Olimme useamman vuoden tunteneet ennenkuin jostain selvisi, että hänellä on muitakin lapsia kuin ne vaimonsa kanssa tehdyt.
Enää emme ole tekemisissä.
Kyseinen mies on joku sosiaaliohjaaja, nuorisotyöntekijä, en muista, mutta sos.puolen ihmisiä ja erinomainen isä ja mies omasta mielestään, suorastaan huippu.
vaimo on lastentarhan opettaja. En tiedä, onko vaimolla tietoa edellisistä lapsista - luulisi että on kun elareita maksaa. Mutta miksi on moinen käytäntö tapaamisten suhteen, en tiedä,en muista jos onkin perusteluja kertonut.
Sama kaveri sitte kyllä jakaa ohjeita miten ns. oikean uusperheen pitäisi käytännössä toimia, mikä on äitipuolen vastuu, miten pitäisi suhtautua, ajatella, toimia.
Tämä sama kaveri oli hetken aikaa erossa vaimostaan, ero oli virallinen. Hänellä oli uusi kumppani, noin 20 v nuorempi itseään ja tottakai alettiin lasta tekemään. valitettavasti tai onneksi, en tiedä, meni kesken.
Olen ollut miehen kanssa yhdessä 11 vuotta joista 8 naimisissa.
Minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta sanoa kuuluvani ydinperheeseen mutta mietin sitä nyt itseni ja lapsemme kannalta että kyllä mä näen eläväni ydinperheessä jossa olemme minä, mies ja yhteinen lapsemme.
Miehen lapset eivät ole koskaan asuneet kanssammme ja ovat jo aikuisia ja asuvat omissa asunnoissaan ja varmasti kohta perustavat oman perheensä.
Mietin että voisinko ajatella että meidän yhteinen lapsi kasvaa ydinperheessä? Hänelle tämä on kuitenkin ainoa perhe jossa elää. Toki sisarukset ovat olemassa ja hyvä niin, tulemme hyvin toimeen keskenämme, mutta emme nykyään ole tekemisissä yhdessä muuta kuin puhelimessa/facebookissa.
Niillä on niin omat menot eikä mitään isäviikonloppuja tarvita :)
Ja edelleen mietin että kuuluuko miehen lasten tai siis aikuisten sanoa että he kuuluvat uusperheeseen? En usko heidän tuntevan näin.
ap
Tämä miehen toinen perhe on uusperhe. Eli te olette uusperhe. Ei samalla ihmisellä voi olla montaa ydinperhettä. Teilläkin aikoinaan maksettu elareita ydinperheeseen ja ollut tapaamisia rikkoutuneen ydinperheen lapsien kanssa.
on hassua sanoa että meidän perhe olisi uusperhe kun miehen lapset asuvat omillaan ja ovat aikuisia.
Kyllä minä katson että lapsi kasvaa ydinperheessä hänen näkökulmastaan ja omanikin.