Huvittavat "salillakävijät"
Kummastuttaa salillakävijät, jotka tekee pitkiä sarjoja tosi pienillä painoilla - ei tule hiki, ei ilmekään värähdä sarjoja tehdessä, syynäillään kynsiä ja nypläillään nukkaa vaatteista samalla.
Sori mut en ymmärrä.
Kyllä mä ainakin teen sellasilla painoilla etten siinä samalla jaksa syynäillä kynsinauhoja vaan on ihan keskityttävä siihen hommaan mitä on tullut salille tekemään.
Ja ennen kuin joku sanoo että "ainakin sulla on aikaa katsella muita" niin ei siellä salilla kukaan käy läpät silmillä.
Kommentit (47)
Minäkin olen pullero, oikein siis kunnolla ylipainoinen. Pystyn silti tekemään lyhyet sarjat isoilla painoilla, koska pointti on siinä, että ne painot on _mulle_ isot. Siis ne voi olla puolet kevyemmät kuin vieruskaverilla, mutta ne on sellaiset että pystyn tekemään niillä 10 toistoa tai alle. Tämä kannattaa sen yhden kommentoijan huomioida joka sanoi, että ei pysty tekemään muuta kuin pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Pystyt sä, ja kun siirryt tuohon lyhyeen sarjaan, huomaat kohta että painojakin saa lisätä.
Itsekin olen aloittanut salillakäynnin ihan hiljattain, ja omat painoni ovat varmasti naurettavan pienet kun en ole moneen vuoteen kuntoillut yhtään. Mutta itselle ne on sellaiset, että juuri saa tehtyä jonkun 8-10 toistoa, ja uskon että ei mene kovinkaan kauaa kun lihakset kasvaa sen verran että nämä nykyiset painot menee kevyesti ja sitten pitää taas lisätä.
Hanki oma elämä niin ei tarvitse vahtia muiden elämiä. Jännä kun esimerkiksi minä pystyn oikein loistavasti harrastamaan monenlaista, eikä mun ole vielä koskaan tarvinnut muodostaa itselleni varsinaista ongelmaa jonkun kanssaharrastajan tavasta tehdä ja toimia.
päähän nämä "euroopanomistajat". "Varaavat" laitteita tehden 2-3 laitteen sarjaa ja eivät päästä välissä muita sinne, sanovat että minulla oli kesken tässä,voitko siirtyä muualle. Vituttaa joskus niin ettei veri kierrä,saatanan pässit!
Eilenkin meni tyysti ilo tekemisestä. Niin ja teen pienillä painoilla koska lähes vuosi aikaa edellisestä treenistä....pakko aloittaa maltilla että ei välit li'u liian pitkiksi sitten jos tulee kipeäksi.
Hanki oma elämä niin ei tarvitse vahtia muiden elämiä. Jännä kun esimerkiksi minä pystyn oikein loistavasti harrastamaan monenlaista, eikä mun ole vielä koskaan tarvinnut muodostaa itselleni varsinaista ongelmaa jonkun kanssaharrastajan tavasta tehdä ja toimia.
Hirveesti houkuttais sanoa että "se koira älähtää.." mutten sano mitään!:D
Ei mulla ole mitään "ongelmaa" ja pystyn myös loistavasti harrastamaan monenlaista. Saa kai sitä joskus ihmetellä jotain asiaa, vai mitä?
Ap
Ja voin sanoa, että vaikka viisi kertaa viikossa treenaankin, minulle räätälöidyllä ohjelmalla (nelijakoinen, jossa tarkoituksena puhtaasti saada lihasmassaa) niin ensimmäiseen vuoteen minussa ei tapahtunut mitään muuta kuin jäntevöitymistä ja kiinteytymistä. Tietyt lihasryhmät toki alkaa erottua aikaisemmin, mutta ei kellekkään vahingossa lihakset kasva. Todella usein kuulee näitä selityksiä "Haluan vain pudottaa painoa/polttaa rasvaa/kasvattaa kuntoa!" puolustuksia ihmisiltä jotka ei ole yhtään perehtynyt siihen miten se ihmiskeho oikeasti toimii. Sykemittari on oiva apu, jos tarkoituksena on rasvanpoltto tai kunnon kohotus. Väitän kuitenkin että uimalla, lenkkeilemällä, hiihtämällä ja tanssimalla saa parempia tuloksia kuin salilla rääpimällä niissä helpoissa laitteissa (lähentäjät, lointontaja jne.) mega pitkiä sarjoja olemattomilla painoilla. Tuskin kenenkään fyssarikaan on kieltänyt ettei hiki saa tulla? Ja aloittelijoilla luulisi sen hien tulevan pintaan helpomminkin. Kyllä itsellänikin on ollut välillä vammoja jotka estävät tiettyjen liikkeiden tekemisen, mutta jos esim. ojentajalihas on revähtänyt, niin mikä estää tekemään muita lihasryhmiä? Toki useilla naisilla salilla treenattavat lihasryhmät on valitettavan suppeat. Tahkotaan miljoona vatsalihasliikettä ja unohdetaan selkä ja vinot vatsat tai käsistä treenataan vain ojentajat ja hauikset.
Kukaan fyssari ei kiellä hikoilua mutta kun puhutaan kuntoutuksesta niin siinä ei yleensä aikaansaada muuta tkuin tuskanhikeä. Kuntoutusta ei voida verrata treenaamiseen millään muotoa. Kuntoutusta tehdää kivun sallimissa rajoissa ja usein vstuksena on oma keho.
Itse pullukkana olen kiertänyt parikin eri salia. Toisilla saleilla katsotaan kuin halpaa makkaraa nenän vartta pitkin ja toisilla taas sekä henkilökunta että muut kävijät juttelevat ja sparraavat, kaikki hyväksytään, saa tehdä rauhassa ja ilmapiiri on iloinen...
Kannattaa ilman muuta käydä haistelemassa eri saleilla ilmaa ;)
Kukin tyylillään ja omana itsenään ;)