2,5 vuotias päiväkotiin vai kotihoitoon?
Olen yh,matalapalkka-alalla,kuukausitulot nettona n.1300e..tekisi mieli nyt kun olen jouluna ollut kotona,jäädä kotiin kotihoidontuelle (tai kassan ansiosidonnaiselle).
Mitäs sanotte,kumpi on mielekkäämpää elämää;nousta viideltä-puoli kuudelta,viedä uninen taapero bussilla tarhaan puoli seitsemäksi,tehdä täysi työpäivä vai laiskotella kotona?Jokunen satanen vähemmän rahaa kyllä tulisi.
Kommentit (8)
Ehtii se päiväkotiin myöhemminkin. Itsellä kotona 2- ja 4v lapset. Isompi käy tosin kerhossa 2xviikossa ja on 3h kerrallaan.
Ainakin ens syksyyn, kun lapsi jo enempi kaipaa muiden seuraa.
Meillä lapset laitettiin hoitoon 6-7h/päivä kun kuopus oli vajaa parivuotias, mutta jos hoitopäivä olis yli 8 tuntia niin kotiin olisin jäänyt hyvillä mielin.
miksi et jäisi siis kotiin? Alle 3-vuotiaille on psykologienkin mukaan parasta ihan kotihoito.
miksi et jäisi siis kotiin? Alle 3-vuotiaille on psykologienkin mukaan parasta ihan kotihoito.
ja kunnollinen niin pidä ihmeessä pikkuinen kotihoidossa. Ei raha onnelliseksi tee. Sinun pitää muistaa keksiä virikkeitä yms. lapsellesi, ei auta makoilla ja kattoa piirrettyjä päivästä toiseen. Minusta on aivan ihana ja kunnioitan ihmisiä jotka pystyvät olemaan lasten kanssa kotona. Itse en ole koskaan voinut olla, enkä ole kotiäiti tyyppinenkään. Mieheni on hoitanut lapset kotona. Minä olen aloittanut työt heti kun lapsi on 4kk vanha ja mies jatkanut siitä. Meille on se sopinut erittäin hyvin, mutta silti ihannoin äitejä, jotka jaksavat olla muksujen kans kotona.
kunnes lapsi täyttää kolme vai kunnes täyttää neljä?
kunnes lapsi täyttää kolme vai kunnes täyttää neljä?
olen valinnut kotihoidon. Ja nukutaan pitkään : )