Onko niin että treffeillä kutsuja maksaa?
Mä en ole harrastanut treffailua ja olisi ensiviikolla esissä. Jos mennään ravintolaan niin miten maksetaan ettei tilanne ole vaikea? Ehdotan heti että minä tai odotan että hän vai että molemmat maksaa oman? Kiitos neuvoista :)
Kommentit (37)
Muuten olen feministi, mutta rahat voin pitää itselläni ;-)
Feminismiähän se juuri onkin puhtaimmillaan, että ottaa kaiken edun irti minkä saa miehistä.
paremmin toimeentuleva maksaa oli hän mies tai nainen.
No, olen 3 v aikana käynyt 3 x treffeillä.
Mutta jos mies ehdottaa jotain vähän arvokkaampaa paikkaa, sanon suoraan minä en tällä hetkellä voi laittaa ravintolaan niin paljon rahaa, että voisin hyvällä omalla tunnolla ruokani maksaa.
Jos mies sanoo mennään halvempaan paikkaan, silloin yleensä mulla on kalenteri täynnä.
Jos sanoo hän maksaa koska kutsuu, silloin on selvä peli. Aina kun mies maksaa juon vettä, en kivennäis vaan tavallista, en ota alkuruokaa, vaatimattoman pääruuan ja jälkiruuan. Enkä mitään drinkkejä, korkeintaan yhden lasin viiniä ruuan kanssa.
Mä olen jotenkin niin old school -ihminen että tietenkin kannatan miehet maksaa, mutta vielä enemmän en tykkää istua montaa tuntia tuntemattoman miehen kanssa ravintolassa, varsinkin jos ei ole yhtään mukava.
Tämän takia sovin treffit aina kahvilaan. Se kumpi tulee ekana voi mennä tiskiltä hakemaan oman kahvin ja tokana tulija voi tehdä jotain. Yleensä pisteet miehelle siitä että kun tulen mies kysyy mitä haluan juoda ja käy sen hakemassa. Tee maksaa max 3 euroa, eli kyse ei ole kumpi tarjoaa vaan kohteliaisuudesta.
Sitten kun ollaan vietty öitäkin yhdessä voi laittaa selvät sävelet. Esim työkaverini majoittaa miesystävänsä aina kotiinsa, mies tulee pe iltana ja lähtee su iltana kotiinsa. Työkaveri tarjoaa majan, seuran, ruuat ja kun he käyvät usein lauantaisin syömässä, maksaa mies laskut.
Ja mies aina kun tulee tuo kukkakimpun ja viinipullon, jonka he juovat perjantai-iltana.
Tasa-arvo on yes, mutta kohtelias saa mies myös olla.
Vitsi, että ottaa päähän tuo herrasmieskortin vetäminen, kun halutaan mies maksumieheksi. Aito herrasmies sitä ja tätä. Mitä vastaavaa naisilta sitten odotetaan? Ei yhtään mitään. Onko naisen tarkoitus vain olla hemmoteltavana ja miehen paiskia töitä naista miellyttääkseen? Nostakaa perseenne ylös penkistä ja tehkää itsekin jotain miehen eteen joskus.
Ja saatte ihan vapaasti tuomita mielipiteeni, kun haluan tasapuolisuutta asioihin.
yks treffimies teki alusta alkaen selväksi hän ei naisten ruokia maksa. Selvä. Oli kuitenkin kiva mies ja kalenterissakin oli tilaa, joten päätin lähteä ( vaikka järki sanoi juokse kovaa ).
Mies otti alkudrinkin, oikein jonkun tyttömäisen ja mä en ottanut mitään, mun ruokakin oli edukas, mies tilas arvokkaan punkkupullon ja joi sen lähes kokonaan, otin n 12 cl max itselleni.
Kun tuli lasku, pyysi mies puoliksi, tarjoilija tietty laittoi mulle mun osuuden ja miehelle miehen osuuden ja tää mies alkoi HUUTAMAAN ravintolassa, haukkui tarjoilijaa jne jne just name it.
Hänen mielestään minun olisi pitänyt maksaa puolet hänen syömisistä ja juomisista ja hän olisi maksanut puolet mun. Mun lasku oli reippaasti alle 50 euroa, olikohan edes 30 euroa ja miehellä yli 200. Mä vaan katsoin ihmeissään ja kysyin pitääköhän mua ihan tyhmänä, miksi mä maksaisin sun kännit. Annoin pankkikortin tarjoilijalle, menin hänen kanssaan baaritiskille, maksoin osuuteni ja lähdin pois. Enkä vastannut puhelimeen kun mies soitti.
Ei tee mieli heidän laskujaan maksaa. Röyhkeimmät tilaavat kalliisti ja ottavat kännit miehen piikkiin, jos mies lupautuu maksamaan.
No tietenkin ehdotat HETI kun lasku tulee, että laitetaan erikseen. Sen jälkeen mies SAATTAA sanoa, että Laitetaan samasta ja tarjoaa omaa pankkikorttia. Näin ei tule mitään noloa hetkeä tms ja mies VOI ajatella olevansa herrasmies.
Näin minäkin asian hoitaisin. Sanoisin heti maksavani oman ruokani, mutta jos mies sanoisi maksavansa kaiken, antaisin hänen tehdä niin. Tosin yksikään mies ei ole Suomessa koskaan tarjoutunut tähän, mikä on minusta ok, jos olemme yhdessä päättäneet mennä ravintolaan, johon molemmilla on varaa. Minusta voi odottaa kutsujan automaattisesti maksavan kaiken vain, jos on kyseessä joku liikelounas. Treffailuvaiheessa kumpikin maksaa omansa - sitten aviossa voi laittaa miehen maksamaan kaiken ;D
Jossain jenkeissä tai eteläisemmässä Euroopassa voi olla herrasmiesmäistä, että mies maksaa aina, mutta Suomessa kun naisetkin käyvät töissä, on minusta selvää, että kukin maksaa omansa. Muuallahan nainen on muutenkin usein kotirouvana naimisiinmentyään ja mies maksaa kaiken, joten kai se sitten menee niin myös tapailuvaiheessa. Muistan kyllä itsekin, kun takavuosina Itä-Euroopassa treffeillä tarjouduin toisilla treffeillä vuorostani maksamaan ravintolalaskun, niin tarjoilija alkoi sättiä miestä ties miksi gigoloksi. Kohtelu oli sen verran töykeää, ettei miespolo voinut muuta kuin maksaa laskun.
Onneksi Suomessa on itsenäisiä naisia, jotka kykenevät pitämään itsestään huolta myös taloudellisesti. Herrasmiesmäisyys Suomessa ei tarkoita paksua lompakkoa, täällä ei kohteliaisuutta mitata rahassa kuten niissä maissa, jotka perustuvat vallan ja rahan tavoitteluun.
Vitsi, että ottaa päähän tuo herrasmieskortin vetäminen, kun halutaan mies maksumieheksi. Aito herrasmies sitä ja tätä. Mitä vastaavaa naisilta sitten odotetaan? Ei yhtään mitään. Onko naisen tarkoitus vain olla hemmoteltavana ja miehen paiskia töitä naista miellyttääkseen? Nostakaa perseenne ylös penkistä ja tehkää itsekin jotain miehen eteen joskus.
Ja saatte ihan vapaasti tuomita mielipiteeni, kun haluan tasapuolisuutta asioihin.
Muuten olen feministi, mutta rahat voin pitää itselläni ;-)
Juuri tällaiset rusinat pullasta -feministit ovat iljettäviä ;-). Tasa-arvoa kannatetaan vain silloin, kun siitä on itselle jotain etua. Mutta jos tasa-arvo merkitsisikin jotain vastuunottoa naiselle niin johan tulee telaketjufeministististäkin perinteisten wanhojen hywien aikojen kannattaja.
Kun tarjoilija kysyy laitetaanko samaan laskuun, pure kieltäsi. Jos mies sanoo, että erikseen, kaivat jostain uuden treffikumppanin. Herrasmiehet maksaa aina. Muita miehiä ei kannata huolia.
nainen antaa aina ja kaikkiin reikiin. Muunlaista naista ei kannata huolia
No, olen 3 v aikana käynyt 3 x treffeillä. Mutta jos mies ehdottaa jotain vähän arvokkaampaa paikkaa, sanon suoraan minä en tällä hetkellä voi laittaa ravintolaan niin paljon rahaa, että voisin hyvällä omalla tunnolla ruokani maksaa. Jos mies sanoo mennään halvempaan paikkaan, silloin yleensä mulla on kalenteri täynnä. Jos sanoo hän maksaa koska kutsuu, silloin on selvä peli. Aina kun mies maksaa juon vettä, en kivennäis vaan tavallista, en ota alkuruokaa, vaatimattoman pääruuan ja jälkiruuan. Enkä mitään drinkkejä, korkeintaan yhden lasin viiniä ruuan kanssa. Mä olen jotenkin niin old school -ihminen että tietenkin kannatan miehet maksaa, mutta vielä enemmän en tykkää istua montaa tuntia tuntemattoman miehen kanssa ravintolassa, varsinkin jos ei ole yhtään mukava. Tämän takia sovin treffit aina kahvilaan. Se kumpi tulee ekana voi mennä tiskiltä hakemaan oman kahvin ja tokana tulija voi tehdä jotain. Yleensä pisteet miehelle siitä että kun tulen mies kysyy mitä haluan juoda ja käy sen hakemassa. Tee maksaa max 3 euroa, eli kyse ei ole kumpi tarjoaa vaan kohteliaisuudesta. Sitten kun ollaan vietty öitäkin yhdessä voi laittaa selvät sävelet. Esim työkaverini majoittaa miesystävänsä aina kotiinsa, mies tulee pe iltana ja lähtee su iltana kotiinsa. Työkaveri tarjoaa majan, seuran, ruuat ja kun he käyvät usein lauantaisin syömässä, maksaa mies laskut. Ja mies aina kun tulee tuo kukkakimpun ja viinipullon, jonka he juovat perjantai-iltana. Tasa-arvo on yes, mutta kohtelias saa mies myös olla.
niin silloin se ei ole tasa-arvoa
Siellä nainen ei koskaan maksa. Olen huomannut, että se toimii hyvin suomessakin, kun ei aina heti nosta pankkikorttia ylös. Nykyinen poikaystäväni maksaa ruuan aina, jopa lapseni ruuan. Olen ilmoittanut, että minä en halua maksaa ravintolaruuasta niin usein, kun hän haluaa ravintolaan. En ole katunut, koska hän ostanut minulle parin vuoden seurustelun aikana fillarin, tietokoneen, telkkarin ja vaikka mitä. Minusta se on kivaa, ja hänellä on siihen varaa.
Maksullisen nainen katekoriaan.
No en mä sen takia seurustele sen kanssa, se nyt vaan on avokätinen. Pihiä en huolisikaan. Muuten olen feministi, mutta rahat voin pitää itselläni ;-)
Just tälläistä kermat päältä feminismiä. Kaikki mistä saa hyödyn pitää saada, mutta kaikki työ kuuluu miehille.
tehdään joku hiton tasa-arvokysymys. Se nyt on loppujen lopuksi aika sama kumpi maksaa. Mä olen nettideittaillessa sekä maksanut naisena itse molempien syömiset (koska mies meinasi että paikka jota ehdotin on hänelle liian kallis), maksanut omani ja ollut niin että mies maksoi. Ei mikään kynnyskysymys, eikä varsinkaan tasa-arvokysymys, kaikki käy.
Aviomieheni maksoi kaikki ja maksaa vieläkin, kun hän on toisenlaisesta kulttuurista kotoisin jossa miehen kuuluu maksaa. En silti koe itseäni epätasa-arvoiseksi, enkä siksikään että hän avaa ovet minulle, kantaa kassit puolestani ja auttaa takin päältäni ja päälle ;-) Nehän on vain vanhoja tapoja, ihan söpöjäkin, ei mitään vakavampaa. Meillä taas sitten minä maksan esimerkiksi asumisen ja autot yksin, koska tienaan miestä erittäin paljon enemmän. Enkä pidä itseäni epätasa-arvoisena siltikään, enkä miestä ;-)
Mä seurustelin reilu viisi vuotta miehen kanssa joka ei koskaan tarjonnut mitään. Aina oli kuitit tallessa jos hän kävi kaupassa, ja sitten laskettiin että toi maito-purkki on sulle, että annapas maitoraha mulle. Ja jos käytiin pitsalla, ja hän sattumoisin maksoi ruuat, niin kotona oli vaatimassa siitä pitsasta sen rahan.
Kun aloitin seurustelmaan nykyisen mieheni kanssa, hän maksoi treffeillä ruuat. Tarjouduin maksamaan omani, hän katsoi ihmeissään ja sanoi että kyllä mä maksan. Nykyään maksamme vuorotellen kun pääsemme ravintolaan syömään, mikä on loistava käytäntö.
tehdään joku hiton tasa-arvokysymys. Se nyt on loppujen lopuksi aika sama kumpi maksaa. Mä olen nettideittaillessa sekä maksanut naisena itse molempien syömiset (koska mies meinasi että paikka jota ehdotin on hänelle liian kallis), maksanut omani ja ollut niin että mies maksoi. Ei mikään kynnyskysymys, eikä varsinkaan tasa-arvokysymys, kaikki käy. Aviomieheni maksoi kaikki ja maksaa vieläkin, kun hän on toisenlaisesta kulttuurista kotoisin jossa miehen kuuluu maksaa. En silti koe itseäni epätasa-arvoiseksi, enkä siksikään että hän avaa ovet minulle, kantaa kassit puolestani ja auttaa takin päältäni ja päälle ;-) Nehän on vain vanhoja tapoja, ihan söpöjäkin, ei mitään vakavampaa. Meillä taas sitten minä maksan esimerkiksi asumisen ja autot yksin, koska tienaan miestä erittäin paljon enemmän. Enkä pidä itseäni epätasa-arvoisena siltikään, enkä miestä ;-)
silloin jos nainen olettaa että mies maksaa aina. Sellainen ajattelu ja kulttuuri on sairas
Voin maksaakin kaiken, jos nainen on valmis oman osuutensa maksamaan. Muiden kohdalla puoliksi. En viitsi vaatijoiden tahtoon alistua.