Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin että treffeillä kutsuja maksaa?

Vierailija
06.01.2013 |

Mä en ole harrastanut treffailua ja olisi ensiviikolla esissä. Jos mennään ravintolaan niin miten maksetaan ettei tilanne ole vaikea? Ehdotan heti että minä tai odotan että hän vai että molemmat maksaa oman? Kiitos neuvoista :)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa omat safkanne, mikäli itse valitsette mitä syötte. Minusta ihan surkea ajatus, että kutsuja maksaisi automaattisesti kaiken.

Vierailija
2/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarjoilija kysyy laitetaanko samaan laskuun, pure kieltäsi. Jos mies sanoo, että erikseen, kaivat jostain uuden treffikumppanin.

Herrasmiehet maksaa aina. Muita miehiä ei kannata huolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksaa. Tietysti.

Vierailija
4/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat maksaa omansa

Vierailija
5/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot perinteinen, odotat että mies maksaa. Jos mies ei maksa, niin sitten et tapaa sitä enää.

jos oot nykyaikainen, ehdotat että sä maksat. Jos mies ehdottaa että pannaan puoliksi tai että molemmat maksaa omansa, sä hyväksyt sen. Missään tapauksessa et anna miehen maksaa.

Vierailija
6/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarjoilija kysyy laitetaanko samaan laskuun, pure kieltäsi. Jos mies sanoo, että erikseen, kaivat jostain uuden treffikumppanin.

Herrasmiehet maksaa aina. Muita miehiä ei kannata huolia.

Vierailija
7/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miehenä huoli naista, joka vaatii miehen maksavan. Miehenä hyväksyn sen, että minun täytyy tehdä aloitteet, ottaa riskit pakeista jne. Mutta en ala sen lisäksi maksamaan kaikkia seurustelukuluja. Jotain voi nainenkin tehdä asian eteen, jos minä kiinnostan häntä.

Onhan se tietyllä tavalla romanttista, että mies maksaa. Mutta se on käytännöllisempää ja tasa-arvoisempaa, että laitetaan puoliksi. Minusta naisenkin on hyvä osoittaa arvostavansa miestä sen verran, että maksaa oman tilauksensa.

Vierailija
8/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maksetaan kumpikin omat. Ja vain nykyinen mieheni on sitten kieltänyt, että minä en maksa omaani vaan hän tarjoaa. Tämä oli mulle tosi outoa :/

Vierailija
9/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä nainen ei koskaan maksa. Olen huomannut, että se toimii hyvin suomessakin, kun ei aina heti nosta pankkikorttia ylös.

Nykyinen poikaystäväni maksaa ruuan aina, jopa lapseni ruuan. Olen ilmoittanut, että minä en halua maksaa ravintolaruuasta niin usein, kun hän haluaa ravintolaan.

En ole katunut, koska hän ostanut minulle parin vuoden seurustelun aikana fillarin, tietokoneen, telkkarin ja vaikka mitä. Minusta se on kivaa, ja hänellä on siihen varaa.

Vierailija
10/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hyvin toimeentuleva.

Vierailija
11/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tottunut siihen että mies maksaa - aina.

Suomessa näyttää olevan toisin...

Vierailija
12/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei feminismi, tasa-arvo ja idiotismi ole sama asia.

Mulla mies maksaa aina. Yhteisessä perheessäkin mies on se, joka maksaa ravintolaskun (vaikka se meillä meneekin niim, että taloustilille laittaa molemmat tulojensa suhteessa - tällä hetkellä siis vaimo 55% ja mies 45%).

Ei kyllä tullut treffivaiheessa mieleenkään maksaa ravintolalaskua.. Mies oli aina kutsun esittäjä.

Vierailija
13/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä nainen ei koskaan maksa. Olen huomannut, että se toimii hyvin suomessakin, kun ei aina heti nosta pankkikorttia ylös.

Nykyinen poikaystäväni maksaa ruuan aina, jopa lapseni ruuan. Olen ilmoittanut, että minä en halua maksaa ravintolaruuasta niin usein, kun hän haluaa ravintolaan.

En ole katunut, koska hän ostanut minulle parin vuoden seurustelun aikana fillarin, tietokoneen, telkkarin ja vaikka mitä. Minusta se on kivaa, ja hänellä on siihen varaa.

Maksullisen nainen katekoriaan.

Vierailija
14/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen sitten voitte alkaa laskemaan, että kulut menee sentilleen tasan.

On ajat muuttuneet 20 vuodessa, silloin oli päivänselvää, että kutsuja maksoi ekoilla treffeillä.

Vierailija
15/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonompi asema tai arvostus naisella maassa, sitä enemmän siellä on tapana miehen hoitaa maksut. Jenkeissä on edelleen vahvana perinne miehen elättäjänä toimimisesta ja laskun maksaminen kuvastaa sitä. Suomessa oli varmaan sama juttu muutama vuosikymmen sitten.

Vierailija
16/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen mies SAATTAA sanoa, että Laitetaan samasta ja tarjoaa omaa pankkikorttia. Näin ei tule mitään noloa hetkeä tms ja mies VOI ajatella olevansa herrasmies.

Vierailija
17/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisen nainen katekoriaan.

No en mä sen takia seurustele sen kanssa, se nyt vaan on avokätinen. Pihiä en huolisikaan.

Muuten olen feministi, mutta rahat voin pitää itselläni ;-)

Vierailija
18/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapailette pidempään, sitten voi olla kivempi, että joka toinen kerta mies maksaa ja joka toinen kerta sinä. Ei ole sitten niin senttien laskemista ja on rennompaa.

Jos menisitte vain jonnekin halvalle kahville ja munkille, niin sitten saisi kutsuja halutessaan tarjota. Tosin silloinkin sanoisin, että voin kyllä maksaa omani, mutta jos mies vastaisi, että kyllä hän tarjoaa, antaisin tarjota.

Vierailija
19/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehenä sitä mieltä, että naista ei kannata yrittää hurmata rahalla. Jos ostaa lahjan ostaa jotain hyvin ajateltua muttei kallista. Eikä kannata maksella yhteisiä laskujakaan, ellei sitä voi perustella tuloeroilla.

Vierailija
20/37 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen miehen haluat?

Mitä mieheltä odotat?

Haluatko olla perinteinen vai pamksutko nykyisen lepakkofeministiasenteen, jossa miehelle ei ole mitään roolia?

Valitset sitten itsellesi parhaan mallim ja menet sen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä