Kertokaa miten työssäkäyvillä ihmisillä on aikaa matkustella koko ajan?
Olen seuraillut muutamia tyyppejä, joilla on ihan normaalit vakituiset työpaikat, mutta silti he ovat lähes koko ajan jossain matkustelemassa, pitkiäkin aikoja kerrallaan. Kahta kolmea viikkoa kerrallaan ja näitä lomamatkoja ympäri maailmaa näyttää olevan vuoden aikana noin viisi kuusi kappaletta + muutamat pidennetyt viikonloppulomat.
En ymmärrä, miten jatkuva matkustelu on mahdollista jos on vakituisessa työssä? Esim. noista ihmisistä toinen on sihteeri, miehensä jossain pankissa töissä ja toisesta pariskunnasta nainen on sairaanhoitaja ja mies kirjanpitäjä. Ihan tavallisia työpaikkoja ja eivät ole osa-aikaisia, virkavapaalla tms.
Itse vaikka kuinka kerryttäisin ylitöitä, en silti voisi olla noin pitkiä aikoja ja noin montaa kertaa vuodessa pois työstä, joten pliis kertokaa, miten tuo on mahdollista?! Mikä salaisuus tässä on taustalla?
Kommentit (4)
jos heillä on palkatonta tms ?Itselläni on mielestäni paljon lomaa, n. 10 viikkoa vuodessa. Siitä 5 viikkos kesällä, 2 jouun aikaan ja sitten syksyllä viikkoa, keväällä viikko + irtopäiviä
Sitten jos on pekkasia 12,5pvä vuodessa niin kertyyhän noista.
Mulla esim. on noin 5kk vuodesta vapaata.
Ihan vakipaikka on, mutta teen töitä vaan sen mun asiakkaani kiireajan. Ylitöitä tulee paljon, niitä voi muuttaa vapaaksi ja sitten meillä on myös ns. joustovapaita, ja lisäksi voin pitää jonkun kk:n palkatonta vapaata.
Kun on kiirus duunissa, tehdään sinne varastoon tunteja jotka voi käyttää sitten kun on sopiva aika. Kun tuollaisen jakson pistää esimerkiksi talviloman (5 pv) päätteeksi tai pitää ennen sitä, tulee 2 viikkoa ikäänkuin ilman. Tai jopa 3 viikkoa.
Vuorotyössä saa helposti 2 viikonkin vapaajakson putkeen, kun pitää rästivapaat pois.
Lisäksi voi siirtää lomiaan ja jos on kunta-alalla hommissa, niin lomathan ovat tolkuttoman pitkiä, jopa 7 viikkoa.