Nirsolan perhe kävi taas närppimässä lounasta, en kestä!
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!!
Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut!
Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
Kommentit (62)
Kaikki maistavat kaikkea ennakkoluulottomasti, ei ole nirsoja lapsia (luojan kiitos), vaan kaikki on pienestä pitäen maistelleet ihan kaikkea. Varsinkin esikoinen, kun oli pienempi ja oli ns. eriruoat lapsella ja meillä, jos näki mun syövän jotain piti saada maistaa :) Alle 1v halusi maistaa jo sinihomejuustoakin, joka onkin nykyään esikoisen lempparia :) Harrasti vanhempieni luona sitä, että tullas jokaisen lautaselta, jotta varmasti näki kaikkien syövän sitä samaa mitä hänkin :) Ihanaa, kun ei ole nirsoja lapsia! :)
"Miksi minun pitäisi syödä ruokaa, mistä tiedän maistamatta, että se on pahaa?" Siksi, että niin tekee kohtelias ihminen. Sitäpaitsi mikään ruoka ei lähtökohtaisesti ole "pahaa". Muistan, kuinka eräs todella mukava ihminen kerran kutsui minut syömään. Hän oli laittanut kolmen ruokalajin aterian, joka valitettavasti oli objektiivisesti arvostellen aika epäonnistunut (osa tarjottavista palanut pohjaan, osa jäänyt raa'aksi jne). Ei vaan ollut keittiöihmisiä, vaikka muuten taitava tosi monessa asiassa. Minä tietenkin söin kaiken ja kehuinkin. Jäi hyvä mieli kummallekin ja meistä tuli erittäin hyvät ystävät.
Hyvää käytöstä on se, että ei arvostele toisen syömisiä tai syömättä jättämisiä. Jos on kutsuttu syömään, riittää, että syö sitä mitä haluaa. Kutsujan ei pidä loukkaantua siitä, että vieras syö tavallaan. Niin sanoo käytöskirja.
Miten? Jos salaatti on yhdessä kipossa, tomaatti toisessa, olivit kolmannessa, kastike erikseen, iso paisti, gluteiinitonta pastaa, salaatin kastikkeet pulloissa ja pavut yhdessä kipossa, miten mä voisin enää joustaa enempää? Lisää vaihtoehtoja pöytään? Kutsuin heidät kylään, koska mies on mieheni hyvä duunikaveri ja satunnaisesti vietämme aikaa heidän kanssa. Ihan mukavia ihmisiä, mutta ilmeisen neuroottisia ruuan suhteen ja aika jäykkiä ja vähän pakko-oireisen oloisia. Vaimo puhuu aina kun joku on likainen tai jopa saastunut!! Lapset pesivät kätensä kolme kertaa muutaman tunnin vierailun aikana. Seuraavan kerran kutsumme kahville ja tarjoamme kaupan pullaa. ap
Vieraat söivät jokainen jotain, kukaan ei huutanut ja itkenyt ruuan pahuudesta, mutta mitä tekee ap. Ällittelee täällä, että hän näki vaivaa ja sitten ne närppi. Ei ne vieraat vaatineet sinulta koko repertuaaria, sinä itse latasit vierailuun ja ruokaan liikaa odotuksia.
Vieraita ihmetytti varmaan se, että koko ajan tuijotit heitä. Eivät aavistaneet, että laskit, montako porkkanatikkua kukakin otti vai ottiko kukaan. Ei ihme, että teillä oli kaikilla vaivautunut olo, kun sinä tuijotit lapsia kuin kansakoulunopettaja valmiina kasvattamaan pois järkevästä ruokavaliosta.
Vai loukkaannuitko, kun heille maistui vain tietty osa sun keitoksista? Minun siskoni on tuollainen pakko-oireinen ja hänen miehensä vielä pahemmin, lapsillekin näyttää periytyneen, sehän on vahvasti perinnöllinen ongelma. Aina kun he ovat käyneet meillä, on wc:n lavuaarissa hirveät saippuavaahtovuoret ja saippuapullosta mennyt tosi paljon. Ja ruuan kanssa on suht samanlaista kuin teillä oli. Mutta ei se minua häiritse, syövät sen mitä syövät ja käsiä saavat pestä aivan rauhassa niin paljon kuin haluavat. Kyllä minä voin silti seurustella ja jutella heidän kanssaan aivan normaalisti.
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!!
Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut!
Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
että ei sitä syö pirukaan.mieskin ihmetteli,kuinka olit paistinkin saanut pahanmakuiseksi.!!
t.vieraasi
Ruokalajeja oli tosiaan parisenkymmentä, listasta jäi monta. Kahdenlaista leipää, juustoa, hummusta, margariinia, voita, maitoa, vettä, viiniä, olutta, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, papuja, oliiveja, herneitä, avokadokastiketta, oliviiöljy kastiketta, kaupan kastikkeita, pestoa, cuscussalaattia, jossa paprikaa, kinkkua, paistia, pastaa, kastiketta pastalle ja jälkiruuaksi jäätelöä sekä omenahyvettä vaniljakastikkeella.
Jäätelö oli vääränmakuista, joten sitä söimme vain meidän perheen kesken. Omenahyvettä söivät lapset pienet lusikalliset ilman kastiketta.
ap
ap
kutsuit TAAS heidät syömään??
Eikö aiemmat kerrat ole opettaneet että ei kannata vaivautua?
että ei sitä syö pirukaan.mieskin ihmetteli,kuinka olit paistinkin saanut pahanmakuiseksi.!!
t.vieraasi
Ruokalajeja oli tosiaan parisenkymmentä, listasta jäi monta. Kahdenlaista leipää, juustoa, hummusta, margariinia, voita, maitoa, vettä, viiniä, olutta, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, papuja, oliiveja, herneitä, avokadokastiketta, oliviiöljy kastiketta, kaupan kastikkeita, pestoa, cuscussalaattia, jossa paprikaa, kinkkua, paistia, pastaa, kastiketta pastalle ja jälkiruuaksi jäätelöä sekä omenahyvettä vaniljakastikkeella.
Jäätelö oli vääränmakuista, joten sitä söimme vain meidän perheen kesken. Omenahyvettä söivät lapset pienet lusikalliset ilman kastiketta.
ap
ap
Jos olisit tiennyt, niin et kai sitten turhaan olisi heille vääntänyt couscousia, hummusta yms. nirsoille yleensä liian eksoottista? Vai teitkö ihan kiusallasi, että pääsee aaveelle taivastelemaan?
tomaatti, kurkku, herne ja porkkana on aika vähän eksoottisia minun mielestäni. Couscoussalaatti ja hummus olivat edelliseltä päivältä jääneet yli, joten katoin ne silti.
ap
että perhe on sellainen kuin sinä haluat?Onhan tuo nirsoilu huvittavaa mutta he nyt ovat sellaisia, senhän tiesit.
Miksi siitä huolimatta hikoilet lukuisien ruokalajien parissa? Ajattelitko että he ovat lukeneet ajatuksesi ja toiveesi siitä millalisia toivoisit heidän olevan ja sitten yhdessä muuttuneet? Kun juttu on niin, että mitä enemmän odotat muilta jotain ja mitä enemmän asetat odotuksia siihen millaisia joidenkin pitäisi olla tai miten käyttäytyä niin sen useammin ja varmemmin petyt. MInusta sun avauksesi kertoo enemmänkin siitä että sinä asetat muille odotuksia ja sitten petyt siihen etteivät muut vastaa odotuksiasi- eli petyt omiin kuvitelmiisi. Norsolat ovat olleet nirsoja ja tulevat olemaan.Eikös se kannattaisi ottaa huomioon ja hyväksyä?
tomaatti, kurkku, herne ja porkkana on aika vähän eksoottisia minun mielestäni. Couscoussalaatti ja hummus olivat edelliseltä päivältä jääneet yli, joten katoin ne silti.
ap
mutta oliivit, pavut ja pesto ei ole. Mikset laittanut tarjolle vain niitä tomaatteja, kurkkuja, herneitä ja porkkanoita jos tiesit että nirsoja ovat? Miksi iskit pöytään 20 lajia, jos tiesit ettei niille kelpaa mikään?
ilmeisesti siksi, että sitten et olisi päässyt paheksumaan?
t.vieraasi
ap
ap
miksi pitäisi kaikkea ottaa???
Itsekään en olisi tykännyt
- en kurkusta
- en tomaatista
- mitä se salaatti oli?? itse en pidä esim. niistä amerikansalaateista/keräsalaateista enkä juuri ruukkusalaatistakaan, lähinnä pidän vaan erikoissalaateista. Ja sekin vaikuttaa miten se salaatti on tarjolla, miten pilkottu, että onko syötävän näköistä (ja pitää olla ehdottoman tuoreen näköistä)
- salaatinkastikkeet ei ole suosikkejani, käytän itse balsamicoa/viinietikkaa + pippuria ja sormisuolaa. Pullosa tarjottuna jopa aika junttimaisen oloisia.
- oliiivit outo yhdistelmä, eivät sovi mihinkää noista
- leipä ei aina välttämätöntä, lihottaakin turhaa
- pavuistakaan en kauheasti pidä tai riippuu millaisia ovat ja miten tehty
- porkkana ei saa olla kuivaa
- avokadosta en pidä, en kastikkeessakaan
- cuscusista en pidä joten salaattisi olisi jäänyt syömättä
- pasta ok, paisti ok (ainakin olisin maistanut)
- en pidä omenoista, joten en olisi tykännyt jälkiruoastasi
- en tiedä mitä jäätelösi oli joten vaikea kommentoida mutten itsekään pidä kaikista
Joo olen itsekin vähän nirso, mutta olisin kyllä maistellut kaikkea mitä pystyn kohteliasiuudesta pieniä määriä - mutta ap ihan turhaa vouhkaa ja vahtii mitä kukin syö. On ihan NORMAALIA että kaikki ei syö kaikkea.
Meidänkin lapset olisi maistelleet vaan pieniä määriä joitain juttuja.
Olisi hyvä että kaikki kuuntelisi sitä sisäitä ääntään, mitä syödä ja mitä ei.
Ja sitäpaitsi ne kalapuikot ja kermaviilikastike taas kuulostaa ihan jees...
itse keliaakikkona oletan, etten voi syödä leipää ellei sen nimenomaan kerrota olevan gluteenitonta, samoin en ota levitteitä ellen näe niiden olevan "korkkaamattomia", salaatinkastikkeissa on usein vehnää, couscous on vehnää. Olisin kyllä syönyt paistia, kasviksia ja glut. makaroonia, vaikka se yleensä onkin aika karseaa. Viini ja jälkkärikin olisi kelvannut :)
Kyllä siinä ruokahalu katoaa. Sulla on pitkät lakatut kynnet tai sormuksia ruokaa laittaessa tai maistoit ruokaa aina samalla lusikalla.
tarve monilla. Kauheaa saivartelua ja ap:n kiusaamista ihan omalta mielikuvituspohjalta. Tajuatteko itse olevanne ilkeitä- el teette sen ihan tahallaan vai mitä? Ei tuo ap:n ongelma nyt mikään varsinainen ongelma edes ole, mutta miksi on näin suuri tarve vastaajien puhua p*****?
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!! Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut! Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
että ei sitä syö pirukaan.mieskin ihmetteli,kuinka olit paistinkin saanut pahanmakuiseksi.!! t.vieraasi
Ruokalajeja oli tosiaan parisenkymmentä, listasta jäi monta. Kahdenlaista leipää, juustoa, hummusta, margariinia, voita, maitoa, vettä, viiniä, olutta, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, papuja, oliiveja, herneitä, avokadokastiketta, oliviiöljy kastiketta, kaupan kastikkeita, pestoa, cuscussalaattia, jossa paprikaa, kinkkua, paistia, pastaa, kastiketta pastalle ja jälkiruuaksi jäätelöä sekä omenahyvettä vaniljakastikkeella. Jäätelö oli vääränmakuista, joten sitä söimme vain meidän perheen kesken. Omenahyvettä söivät lapset pienet lusikalliset ilman kastiketta. ap ap
miksi pitäisi kaikkea ottaa??? Itsekään en olisi tykännyt - en kurkusta - en tomaatista - mitä se salaatti oli?? itse en pidä esim. niistä amerikansalaateista/keräsalaateista enkä juuri ruukkusalaatistakaan, lähinnä pidän vaan erikoissalaateista. Ja sekin vaikuttaa miten se salaatti on tarjolla, miten pilkottu, että onko syötävän näköistä (ja pitää olla ehdottoman tuoreen näköistä) - salaatinkastikkeet ei ole suosikkejani, käytän itse balsamicoa/viinietikkaa + pippuria ja sormisuolaa. Pullosa tarjottuna jopa aika junttimaisen oloisia. - oliiivit outo yhdistelmä, eivät sovi mihinkää noista - leipä ei aina välttämätöntä, lihottaakin turhaa - pavuistakaan en kauheasti pidä tai riippuu millaisia ovat ja miten tehty - porkkana ei saa olla kuivaa - avokadosta en pidä, en kastikkeessakaan - cuscusista en pidä joten salaattisi olisi jäänyt syömättä - pasta ok, paisti ok (ainakin olisin maistanut) - en pidä omenoista, joten en olisi tykännyt jälkiruoastasi - en tiedä mitä jäätelösi oli joten vaikea kommentoida mutten itsekään pidä kaikista Joo olen itsekin vähän nirso, mutta olisin kyllä maistellut kaikkea mitä pystyn kohteliasiuudesta pieniä määriä - mutta ap ihan turhaa vouhkaa ja vahtii mitä kukin syö. On ihan NORMAALIA että kaikki ei syö kaikkea. Meidänkin lapset olisi maistelleet vaan pieniä määriä joitain juttuja. Olisi hyvä että kaikki kuuntelisi sitä sisäitä ääntään, mitä syödä ja mitä ei. Ja sitäpaitsi ne kalapuikot ja kermaviilikastike taas kuulostaa ihan jees...
on täysin abrisdi siellä missä ihmiset raataa saadakseen leipää jotta pystyisivät ruokkimaan lapsensa. Eli suuressa osassa maapalloa.
t.vieraasi
ap
ap
miksi pitäisi kaikkea ottaa???
Itsekään en olisi tykännyt
- en kurkusta
- en tomaatista
- mitä se salaatti oli?? itse en pidä esim. niistä amerikansalaateista/keräsalaateista enkä juuri ruukkusalaatistakaan, lähinnä pidän vaan erikoissalaateista. Ja sekin vaikuttaa miten se salaatti on tarjolla, miten pilkottu, että onko syötävän näköistä (ja pitää olla ehdottoman tuoreen näköistä)
- salaatinkastikkeet ei ole suosikkejani, käytän itse balsamicoa/viinietikkaa + pippuria ja sormisuolaa. Pullosa tarjottuna jopa aika junttimaisen oloisia.
- oliiivit outo yhdistelmä, eivät sovi mihinkää noista
- leipä ei aina välttämätöntä, lihottaakin turhaa
- pavuistakaan en kauheasti pidä tai riippuu millaisia ovat ja miten tehty
- porkkana ei saa olla kuivaa
- avokadosta en pidä, en kastikkeessakaan
- cuscusista en pidä joten salaattisi olisi jäänyt syömättä
- pasta ok, paisti ok (ainakin olisin maistanut)
- en pidä omenoista, joten en olisi tykännyt jälkiruoastasi
- en tiedä mitä jäätelösi oli joten vaikea kommentoida mutten itsekään pidä kaikistaJoo olen itsekin vähän nirso, mutta olisin kyllä maistellut kaikkea mitä pystyn kohteliasiuudesta pieniä määriä - mutta ap ihan turhaa vouhkaa ja vahtii mitä kukin syö. On ihan NORMAALIA että kaikki ei syö kaikkea.
Meidänkin lapset olisi maistelleet vaan pieniä määriä joitain juttuja.Olisi hyvä että kaikki kuuntelisi sitä sisäitä ääntään, mitä syödä ja mitä ei.
Ja sitäpaitsi ne kalapuikot ja kermaviilikastike taas kuulostaa ihan jees...
Aikuinen ihminen ja tuollaiset nirsoilut.
Porkkanan oltava kosteaa? Oliivit ei sovi?
En ymmärrä, miksimkaltaisesi menee syömään toisen kotiin ja antaa toisen nähdä vaivaa voidakseen naama nyrpällä arvostella jaa aiheuttaa pahaa mieltä.
Lähtökohta kun on, että se ruoanlaittaja on yrittänyt sinua miellyttää ja tehdä parhaansa. Voit varmasti syödä jotain ja ehkä maistella muutamaa lajia ilman nyrpistelyjä. Ruokaa voi kehua hyväksi tai ainakin päivitellään runsasta valikoimaa ja vaika sitä, että syötin niin tuhti aamupala. Jos ei pidä omenasta, syö sitten jäätelöä, vaikka se ei iha oikeaa merkkiä olisikaan. Joku aikuisista takuulla olisi sitä jäätelöä halutessaan voinut maistaa tai sitten sitäomenahommaa.
On todella itsekeskeistä tulla syömään ja osoittaa kaikkiin tavoin, että emäntä on epäonnistunut tehtävässään. Moukkamaista käytöstä!
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!! Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut! Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
että ei sitä syö pirukaan.mieskin ihmetteli,kuinka olit paistinkin saanut pahanmakuiseksi.!! t.vieraasi
Ruokalajeja oli tosiaan parisenkymmentä, listasta jäi monta. Kahdenlaista leipää, juustoa, hummusta, margariinia, voita, maitoa, vettä, viiniä, olutta, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, papuja, oliiveja, herneitä, avokadokastiketta, oliviiöljy kastiketta, kaupan kastikkeita, pestoa, cuscussalaattia, jossa paprikaa, kinkkua, paistia, pastaa, kastiketta pastalle ja jälkiruuaksi jäätelöä sekä omenahyvettä vaniljakastikkeella. Jäätelö oli vääränmakuista, joten sitä söimme vain meidän perheen kesken. Omenahyvettä söivät lapset pienet lusikalliset ilman kastiketta. ap ap
miksi pitäisi kaikkea ottaa??? Itsekään en olisi tykännyt - en kurkusta - en tomaatista - mitä se salaatti oli?? itse en pidä esim. niistä amerikansalaateista/keräsalaateista enkä juuri ruukkusalaatistakaan, lähinnä pidän vaan erikoissalaateista. Ja sekin vaikuttaa miten se salaatti on tarjolla, miten pilkottu, että onko syötävän näköistä (ja pitää olla ehdottoman tuoreen näköistä) - salaatinkastikkeet ei ole suosikkejani, käytän itse balsamicoa/viinietikkaa + pippuria ja sormisuolaa. Pullosa tarjottuna jopa aika junttimaisen oloisia. - oliiivit outo yhdistelmä, eivät sovi mihinkää noista - leipä ei aina välttämätöntä, lihottaakin turhaa - pavuistakaan en kauheasti pidä tai riippuu millaisia ovat ja miten tehty - porkkana ei saa olla kuivaa - avokadosta en pidä, en kastikkeessakaan - cuscusista en pidä joten salaattisi olisi jäänyt syömättä - pasta ok, paisti ok (ainakin olisin maistanut) - en pidä omenoista, joten en olisi tykännyt jälkiruoastasi - en tiedä mitä jäätelösi oli joten vaikea kommentoida mutten itsekään pidä kaikista Joo olen itsekin vähän nirso, mutta olisin kyllä maistellut kaikkea mitä pystyn kohteliasiuudesta pieniä määriä - mutta ap ihan turhaa vouhkaa ja vahtii mitä kukin syö. On ihan NORMAALIA että kaikki ei syö kaikkea. Meidänkin lapset olisi maistelleet vaan pieniä määriä joitain juttuja. Olisi hyvä että kaikki kuuntelisi sitä sisäitä ääntään, mitä syödä ja mitä ei. Ja sitäpaitsi ne kalapuikot ja kermaviilikastike taas kuulostaa ihan jees...
on täysin abrisdi siellä missä ihmiset raataa saadakseen leipää jotta pystyisivät ruokkimaan lapsensa. Eli suuressa osassa maapalloa.
Ja senkö tähden suomalaisten pitää syödä itsensä turvoksiin? Noh, siltähän se alkaa valitettavasti näyttää...
Niin olisi. Mutku oikeesti me ollaan Suomessa eikä useimmilla ole niin tiukkaa rahasta, ettäkö ei voisi ostaa ruokaa, jota oikeasti tahtoo syödä.
Muutamakin afrikkalainen maahanmuuttaja on tännetullessaan tirauttanut itkun, kun on tajunnut kusevansa juomaveden päälle. Ei se silti auta hänen sukulaisiaan kuivuudesta kärsivällä alueella.
Vaikka kuinka monessa paikassa nähdään nälkää, en minä silti ala syödä ruokaa, mikä luultavasti tuo minulle voimakkaan kuvotusrefleksin, mitä en pysty peittämään. Se jos mikä olisi noloa, huomattavasti vähemmän noloa on nätisti ja eleettömästi kieltäytyä jostakin ruuasta ja tuollaisessa buffapöydässä olla vain ottamatta.
täälläkin on, ilmeisesti vieläpä aikuisia ja äitejä. Näitä asenteita sitten siirretään lapsille eteenpäin. "En tykkää kurkusta" "miksi pitää syödä jos TIEDÄN että se on pahaa, ei mun tarvii maistaa"
Huoh... Onneksi omassa lähipiirissä ei tällaisia juntteja ole. Mahtaa olla rankka elämä, kun ei mitään voi syödä.
"Miksi minun pitäisi syödä ruokaa, mistä tiedän maistamatta, että se on pahaa?"
Siksi, että niin tekee kohtelias ihminen. Sitäpaitsi mikään ruoka ei lähtökohtaisesti ole "pahaa".
Muistan, kuinka eräs todella mukava ihminen kerran kutsui minut syömään. Hän oli laittanut kolmen ruokalajin aterian, joka valitettavasti oli objektiivisesti arvostellen aika epäonnistunut (osa tarjottavista palanut pohjaan, osa jäänyt raa'aksi jne). Ei vaan ollut keittiöihmisiä, vaikka muuten taitava tosi monessa asiassa.
Minä tietenkin söin kaiken ja kehuinkin. Jäi hyvä mieli kummallekin ja meistä tuli erittäin hyvät ystävät.