Nirsolan perhe kävi taas närppimässä lounasta, en kestä!
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!!
Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut!
Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
Kommentit (62)
Asennoituminenkin merkkaa paljon, eli se valikoidaanko syömiset hienotunteisesti vai nyrpitäänkö juuri se oksennusilme naamalla.
Usein kyllä hävettää kyläreissuilla kun lapset eivät syö oikein mitään.
Silti toivon kyläpaikkojen emänniltä ja isänniltä armollista asennetta. Ei niitä lapsia oikein voi pakottakaan syömään.
Meillä nirsojen lasten äideillä tuo on jokapäiväistä. Joka päivä kun lapset parkuvat, ettei voi syödä, kun on vääränlaista ruokaa, niin voitko uskoa, että siinä on kestämistä. Kun keittää pienimmälle iltapuuron ja siitä ei suostuta syömään lusikallistakaan, vaikka toisena päivänä uppoaa kukkuralautasellinen. Kuulostaa aika naurettavalta, että sulla palaa päreet, vaikka kyse oli vain yhdestä kerrasta, ei sun jokapäiväisestä arjesta.
Yritän aina päästä kylään klo 14.00, koska se on minusta aika, jolloin tarjotaan vain kahvia ja jotain pientä sen lisänä. Inhoan näitä ruokailukutsuja, joissa pitäisi syödä kaikkea erilaisilla kastikkeilla hukutettuja ruokia, vaikka ei mitenkään halua. Ja jos ei syö ihan jokaisesta kiposta, niin on nirso.
Miksi ei voi ajatella, että jokainen syö, mitä syö eikä se ole keneltäkään pois, jos kaikki ei maista kaikkea.
ensin matkalla syömässä vaikka ABC:lla. Tai jos kyläpaikka on lähellä, syödään kotona kunnolla. Kylässä sanon heti alkajaisiksi, että herättiin myöhään, syötiin aamupala myöhässä, joten voi olla, että ei oikein maita. Ja yritän leyhytellä hampurilaisentuoksua meistä kauemmas.
ensin matkalla syömässä vaikka ABC:lla. Tai jos kyläpaikka on lähellä, syödään kotona kunnolla. Kylässä sanon heti alkajaisiksi, että herättiin myöhään, syötiin aamupala myöhässä, joten voi olla, että ei oikein maita. Ja yritän leyhytellä hampurilaisentuoksua meistä kauemmas.
mikä ei lapsille maita vaan syövät vain vähän, niin sitten kitisevät koko kyläreissun, kun ovat nälissään. Pienimmät suorastaan parkuvat.
taidan siirtyä sellaisiin ruokakutsuihin, joissa vieraat osaavat syödä. Lapsilta mä ymmärrän nirsoilua ja jonkinverran aikuisiltakin, mutta jos ei paristakymmenestä vaihtoehdosta kukaan voi syödä kuin yhtä kahta, en jaksa enää vaivautua tämän perheen kanssa.
ap
tein kastikkeen maizenaan. Mutta että se koskaan mitään ranskanleivästäkään saa tai kalapuikoista...
Ja jotkut mausteet ei kuulemma sovi, paitsi että ravintolassa ei tunnu siitä välittävän.
Kunhan nirsoilee! On niin kiva olla erikoinen.
ap
Mulla tulee aika kovaa närästystä rasvaisesta ruuasta, mausteista ja sipuleista. Valkosipulia en siedä oikein yhtään. Noita jos syön, ja etenkin siis valkosipulia, niin seuraavana yönä en närästykseltä saa nukuttua kovin hyvin.
Mutta jos alla ei ole univelkaa ja tekee mieli, niin voin yhden ravintolaillallisen verran syödä mitä vain. Eihän yksi huonosti nukuttu yö minulle kuolemaksi ole.
Mutta kun alla on koko joulun juhlakausi, paljon kyläilyä ja kyläpaikoissa tarjoiluna raskaita jouluruokia, niin ei oikein ole varaa enää vapaaehtoisesti lisätä univelkaa yhtään enempää.
Riippuu siis päivästä ja omasta olosta syönkö mitä vain vai "nirsoilenko" välttääkseni entisestäänkin pahenevan olotilan.
Ei ole sinun asiasi laskea mitä olen milloinkin syönyt. Eikä minun tarvi sinulle raportoida viimeisen kahden viikon syömisiä, jotta ymmärrät miksi välttelen närästäviä ruokia. Tarjoat vain mitä tarjoat ja minä syön mitä syön. Ja siihen lopetat stressaamasta asiaa.
En ole huomannut, että olisit kertonut sen mystillisen syyn, jonka vuoksi kutsut tuon porukan syömään.
En ymmärrä sitäkään, miksi sinä näet niin mahdottomasti vaivaa miellyttääksesi heitä, vaikka tasan tarkkaan tiedät jo aloittaessasi, että yritys on tuhoon tuomittu.
vaikuttaa toi nirsoperhe niin ruokaestoiselta, että väittäisin heti porukan olevan pesunkestävää white trashia.
Ihan perusjuttuja noilla tyypeillä on se, että syövät yksipuolisesti ja katsovat kaikkea muuta kuin pullaleipää ja halvinta margariinia nenänvarttaan pitkin.
Usein nämä tyypit ovat jostain kirkonrottaköyhistä oloista ja he eivät vain koskaan ole saaneet syödäkseen viitta ruoka-ainetta enempää.
Ihan turha laittaa tommosille mitään ruokaa. Helmiä sioille. Älä stressaa. Kun ne tulee seuraavan kerran, osta halvin vehnäleipä lidlistä ja halvinta margariinia ja katso miten herkkusi katoavat salamana nälkäisiin suihin.
kirjaa ylös, mitä kukakin perheestämme söi ja miten paljon. Se vie kaiken ilon syömisestä, koska tiedän, että tuo taulukko esitellään ties kenelle, kunhan olemme lähteneet.
Minusta ei ole kovinkaan aikuista määritellä vieraiden hyvyyttä sen mukaan, miten paljon he syövät!
En ole huomannut, että olisit kertonut sen mystillisen syyn, jonka vuoksi kutsut tuon porukan syömään.
En ymmärrä sitäkään, miksi sinä näet niin mahdottomasti vaivaa miellyttääksesi heitä, vaikka tasan tarkkaan tiedät jo aloittaessasi, että yritys on tuhoon tuomittu.
Marttyyrin vikaa?
porukka tulee kylään ihan kutsumatta; jotain niille on vittu pakko tarjota. Jotain sukua, kai, ovat.
mutta jos ei paristakymmenestä vaihtoehdosta kukaan voi syödä kuin yhtä kahta, en jaksa enää vaivautua tämän perheen kanssa.
ap
Sitähän sulle tässä yritetään takoa. Me annetaan esimerkkejä miksi ruoka ei maita. Yritetään sanoa, että eivät varmaan ole nälkäisiä ja siksi eivät syö.
On ihan järjetöntä, että näet paljon vaivaa vieraiden eteen, kun sitten sinua harmittaa, kun kuivat porkkanatikkusi eivät teekään kauppaansa. Vielä järjettömämpää on tämä, että sinä meuhkaat asiasta, johon voisit itsekin vaikuttaa, jos joustaisit vähän.
Miten? Jos salaatti on yhdessä kipossa, tomaatti toisessa, olivit kolmannessa, kastike erikseen, iso paisti, gluteiinitonta pastaa, salaatin kastikkeet pulloissa ja pavut yhdessä kipossa, miten mä voisin enää joustaa enempää?
Lisää vaihtoehtoja pöytään?
Kutsuin heidät kylään, koska mies on mieheni hyvä duunikaveri ja satunnaisesti vietämme aikaa heidän kanssa. Ihan mukavia ihmisiä, mutta ilmeisen neuroottisia ruuan suhteen ja aika jäykkiä ja vähän pakko-oireisen oloisia. Vaimo puhuu aina kun joku on likainen tai jopa saastunut!!
Lapset pesivät kätensä kolme kertaa muutaman tunnin vierailun aikana. Seuraavan kerran kutsumme kahville ja tarjoamme kaupan pullaa.
ap
Kun kerran tajuat et ovat pakko-oireisia (ja niin minustakin) niin anna olla. Siis anna heidän olla sellaisia kuin ovat. Sä laitat sellaisen aterian kuin itse haluat ja he sitten närppivät pitä närppivät kun kerran muutenkin niin tekevät. Sulla on ongelma koska yrität miellyttää yli sen mitä itse haluat. Lopeta se niin ongelmasi poistuu. maailmassa on vaikka millaisia nirsolan ja tursolan perheitä eikä he muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisit. Tai järkkää nyyttikestit niinsaavat itse osallstua vaivalloiseen ruokatoimitukseen. Tuollaista potutusta ei tule, jos tekee vain sen minkä oikeasti haluaa eikä lataa toisten niskaan odotuksia ja kiitollisuusvelvoitteita.
Miten? Jos salaatti on yhdessä kipossa, tomaatti toisessa, olivit kolmannessa, kastike erikseen, iso paisti, gluteiinitonta pastaa, salaatin kastikkeet pulloissa ja pavut yhdessä kipossa, miten mä voisin enää joustaa enempää?
Älä tee noin järkyttävän mutkikkaasti. Vaan jousta sun täydellisyyden vaatimuksistasi ja tarjoa niitä ranskalaisia ja nakkeja.
Vai unohditko luetella jonkun ruoka-aineen? Ei tuossa ole vielä kahtakymmentä. Minusta on aika luonnollista esim. pitää salaattikastikkeet pullossa, jokainen ottaa sen verran kuin haluaa. Kaikki ei tosiaan tykkää oliiveista, miks niitä pitäis salaatin mukana ottaa lautaselle väkisin ja siitä kipata biojäteastiaan?
Mutta tokikaan nirsoilun näyttäminen ei ole hyvää käytöstä, siinä olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Kutsuin heidät kylään, koska mies on mieheni hyvä duunikaveri ja satunnaisesti vietämme aikaa heidän kanssa. Ihan mukavia ihmisiä, mutta ilmeisen neuroottisia ruuan suhteen ja aika jäykkiä ja vähän pakko-oireisen oloisia. Vaimo puhuu aina kun joku on likainen tai jopa saastunut!!
Lapset pesivät kätensä kolme kertaa muutaman tunnin vierailun aikana. Seuraavan kerran kutsumme kahville ja tarjoamme kaupan pullaa.
ap
Perhe Nirsolan äidillä on allergioita, otin ne huomioon. Ei kelvannut kuin kasvikset. Isä ei syö pupurehua ja söi vain paistia. Nirsolan tyttö söi makaroonia ja voita ja poika söi porkkanatikkuja, leipää ja kurkkutikkuja!!!
Mä tulen hulluksi niiden kanssa. Joka kerta teen jotain tavallista kotiruokaa jota nyt sinänsä kaikki syö ja laitan lähes paria kymmentä lisuketta ja leipää. Kurkut, tomaatit, salaatit, kastikkeet ja kaikki olivat omissa kipoissa, jotta jotain voisi syödä. Ei voinut!
Menkää helvetti muille kylään. Nyt riitti. Syömishäiriöisiä kaikki tyynni ja inhoan sitä ylenkatsetta ruokatarjoilua kohtaan. Ei sitten kelpaa ei mikään!
että ei sitä syö pirukaan.mieskin ihmetteli,kuinka olit paistinkin saanut pahanmakuiseksi.!!
t.vieraasi
Asennoituminenkin merkkaa paljon, eli se valikoidaanko syömiset hienotunteisesti vai nyrpitäänkö juuri se oksennusilme naamalla.