Pelottavan monen lihavan suusta kuulee:
"Olen todella terve joten ei tarvii laihduttaa".
Miten jollain voi olla noin huono tietämys? Ikää kun tulee niin polvet pilalla, kakkostyypin diabetes ja vaikka mitä. Oikeasti lukekaa aiheesta niin tiedätte sen minkä 90% ihmisistä. Lihavuus altistaa valtaville määrille sairauksia eikä se, että olet 35-vuotiaana terve, tarkoita ettei lihavuutesi ole sinulle vaarallista.
Vaikea käsittää miten moni elää tuossa harhassa.
Luuletteko te samat ihmiset ettei tupakointi ole vaarallista kun joku kakskymppinen sanoo että olen tosi terve vaikka poltan, ei tästä oo mitään haittaa.
Eli toivoisin näiden olen terve kuin pukki-itsensä huijaajien vastaavan mulle millä perusteella luulevat ettei läski tapa. Tai tupakka. Suunnilleen sama asia.
Kommentit (158)
tää pipsa on aika hyvä esimerkki siitä: http://varikaspipsa.blogspot.fi/2013/01/lehdessa-taas-yks-haave-saavute… tietää olevansa lihava mutta omien sanojensa mukaan terve ja laihduttaa kokoajan.
Ongelmasi oli juuri tuossa, että sinä olit sohvaperuna.
Kaikki lihavat eivät ole sohvaperunoita, vaan elävät aktiivista elämää. Jos makaa kotona sohvalla, niin ihmekö tuo jos väsyttää kun ei edes ulkona käy!
Eli se väsymyksen syy ei välttämättä ole se _lihavuus_ vaan sohvalla makaaminen. Ihan samalla tavalla hoikka sohvaperuna on koko ajan väsynyt, kun ei esim. lenkillä käy tm. saa raitista ilmaa ja liikuntaa.
Minulla asuu maalla sukulainen jolla on ylipainoa, mutta on todella hyvässä kunnossa. Ikääkin on, eikä mitään lääkkeitä käytä. Hän liikkuu koko ajan (kaataa, pilkkoo ja pinoaa puita, kolaa pihaa, leikkaa nurmikkoa, kääntää kasvimaata, käy kesäisin joka päivä uimassa, metsästää lintuja ja liikkuu paljon kävellen/hiihtäen koiran kanssa metsässä). Jos makaisi sohvalla esim. puoli vuotta, niin varmasti "väsyttäisi", koska ihminen tarvitsee tekemistä elämäänsä.
kannattaa olla uskossa.
Uskovaiset elävät pidempään, ateistit kuolevat nuorempina.
Ei se ruumis vaan ruumiin lamppu. Lamppu valaisee ruumiin ja kun tätä valoa ei ole, niin ei ruumiskaan jaksa pitkään.
Pelottavan monen lihavan suusta kuulee:"Olen todella terve joten ei tarvii laihduttaa".
Miten jollain voi olla noin huono tietämys? Ikää kun tulee niin polvet pilalla, kakkostyypin diabetes ja vaikka mitä. Oikeasti lukekaa aiheesta niin tiedätte sen minkä 90% ihmisistä. Lihavuus altistaa valtaville määrille sairauksia eikä se, että olet 35-vuotiaana terve, tarkoita ettei lihavuutesi ole sinulle vaarallista.
Luuletteko te samat ihmiset ettei tupakointi ole vaarallista kun joku kakskymppinen sanoo että olen tosi terve vaikka poltan, ei tästä oo mitään haittaa.
Eli toivoisin näiden olen terve kuin pukki-itsensä huijaajien vastaavan mulle millä perusteella luulevat ettei läski tapa. Tai tupakka. Suunnilleen sama asia.
ihminen luulee tietävänsä paremmin, miten jonkun toisen kuuluisi elämänsä elää, luulee olevansa muita parempi, vaikka tekeekin näitä muita arvostelevia aloituksia pönkittääkseen omaa heikkoa itsetuntoaan.
Pelottavan monen lihavan suusta kuulee:"Olen todella terve joten ei tarvii laihduttaa".
ihminen luulee tietävänsä paremmin, miten jonkun toisen kuuluisi elämänsä elää, luulee olevansa muita parempi, vaikka tekeekin näitä muita arvostelevia aloituksia pönkittääkseen omaa heikkoa itsetuntoaan.
Koko elämähän on terveysriski. Ja lopulta siihen kuolee.
kannattaa olla uskossa. Uskovaiset elävät pidempään, ateistit kuolevat nuorempina. Ei se ruumis vaan ruumiin lamppu. Lamppu valaisee ruumiin ja kun tätä valoa ei ole, niin ei ruumiskaan jaksa pitkään.
Jännä itsetunnonpönkitysargumenttihan se sieltä tuli. Vai oisko ap vaan keteellinen kaikille lihaville? Sehän on se toinen mihin turvaudutaan kun ei kestetä itseen kohdistuvaa täysin aiheellista arvostelua.
Suurin osa suomalaisista on nykyään ylipainoisia. Joten lasku maksetaan suurimmalta osaltaan juuri heidän toimesta.
elintapasairauksien hoidon lasku tulee ihan kaikkien veronmaksajien maksettavaksi. Lihavuus ja siitä johtuvat sairaudet ovat Suomessakin suorastaan kansantauti nykyään, joten siinä mielessä se todellakin vaikuttaa muillekin mitä sinä elätä elämääsi.
Ja minä täytän pian 50v ja minulla on diabetes. So what? Vaikuttaako se jollakin tavalla SINUN elämääsi, miten minä elän omani?
Te KAIKKI kulutatte verorahoja JOKA päivä :D Tavalla tai toisella, kulutatte koko ajan.
Typerää vetää se tällaiseen aiheeseen mukaan :)
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että kannattaa panostaa omaan terveyteen :)
En ala pakottamaan tai saarnaamaan, jokainen kuitenkin elää omalla tavallaan elämänsä ja se on hyvä! Miksi alkaa stressaamaan ja elämään surkeasti jos ei halua?
Kerran tässä eletään-.
Suurin osa suomalaisista on nykyään ylipainoisia. Joten lasku maksetaan suurimmalta osaltaan juuri heidän toimesta.
elintapasairauksien hoidon lasku tulee ihan kaikkien veronmaksajien maksettavaksi. Lihavuus ja siitä johtuvat sairaudet ovat Suomessakin suorastaan kansantauti nykyään, joten siinä mielessä se todellakin vaikuttaa muillekin mitä sinä elätä elämääsi.
Ja minä täytän pian 50v ja minulla on diabetes. So what? Vaikuttaako se jollakin tavalla SINUN elämääsi, miten minä elän omani?
Pitäisi varmaan ottaa käyttöön progressiivinen liikalihavuusvero, verotus nousisi kilojen mukana.
Ja minä täytän pian 50v ja minulla on diabetes. So what? Vaikuttaako se jollakin tavalla SINUN elämääsi, miten minä elän omani?Pitäisi varmaan ottaa käyttöön progressiivinen liikalihavuusvero, verotus nousisi kilojen mukana.
vähän kattavampi analyysi siitä, mihin ja kehen verorahoja käytetään. Aika yksipuolista ja epäoikeudenmukaistakin olisi pelkästään kilojen mukaan sitä tehdä. Jos terveyteen vedotaan, kuntotesti ja lääkärintarkastus olisi huomattavasti parempi kriteeri.
Kaikki ylipainoiset, joit olen tavannut harmittelevat, että ovat lihoneet.
Minä tunnen lihavia (jotka olleet sitä aina), jotka on sanoneet olevansa tosi terveitä ja ettei mikään ole muuttunut minnekään. Minä lihoin 15 kiloa ja sen jälkeen olen huomannut jos jonkinlaista vaivaa, esimerkiksi selkäkipua.
Toisin sanoen, ns. aina lihavilla satunnainen selkäkipukin voi olla niin normaali asia, ettei sitä mielletä kiloista johtuvaks. Mutta oli asia miten hyvänsä, niin kyllä lihavuus on terveyshaitta. Miksi siitä pitää edes kiistellä?
Ja minä täytän pian 50v ja minulla on diabetes. So what? Vaikuttaako se jollakin tavalla SINUN elämääsi, miten minä elän omani?Pitäisi varmaan ottaa käyttöön progressiivinen liikalihavuusvero, verotus nousisi kilojen mukana.
Kyllä siinä miettisi ostopäätöstä tovin, jos sipsipussi/keksipaketti/suklaalevy/lenkkimakkara maksaisi vaikka kympin. Samalla tietysti subventoitaisiin terveellisiä ruokia. Tuo olisi ainakin minulle paras houkutin laihduttamiseen.
t: ohis
Koska itselläni on ystävä joka syö pussin karkkia ja polttaa. Ei harrasta liikuntaa mutta on hoikka.
Mahtaa kuitenkin olla karseat puutostilat ja ihminen huonossa jamassa vanhempana jos samaa jatkaa pitkään, eikö?
Lihava saattaa olla sitten taas hetkenkin. Itse lihon raskausajalla 100 kiloiseksi, ja normaalisti minulle sopiva paino on n. 50 kiloa. Tämä ylipaino menee ohi kun raskaus päättyy.
Mielenkiintosta on aina kun syödään/poltetaan ja kuvitellaan ettei se haittaa. Katsokaas, kaikki ei kuole syöpään ja vastaavasti joku terve lenkkeilijä saa sydänkohtauksen ja kuolee alle 50- vuotiaana.
Kyllä tätä asennetta ihan julkisuudessa viljellään, jossa sanotaan että sinä olet kaunis ja terve ja ole itsesi paras ystävä ja hyväksy muotosi omaksi itseksesi. Minusta tuo on sairasta.
Minulla ei ole mitään vikaa lihavissa ystävissä. Yksi on ihan pallon näköinen mutta hän on ihana, aktiivinen äiti jolla on paljon kaikkea hyvää mutta on se kurjaa miten hänelle joku sanoo että sä olet juuri noin itsesi, ettei tartte muuttua hoikaksi kun se ei ole niin!
Sairaalloisen ylipainoisen pitäisi laihduttaa. Aina voi olla itsensä paras kaveri ja tsemppari mutta se että sanotaan lihavalle ettei se haittaa on kyllä jotain ihan kamalaa. Itseäni ainakin pelottaa valtavasti eniten omassa lihavuudessani sisäinen rasva, se joka lilluu tuolla vatsassa ja sairastuttaa minut jos en tee jotain.
Ei siinä vaan ole mitään normaalia että painan kahden ihmisen verran!