Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottavan monen lihavan suusta kuulee:

Vierailija
06.01.2013 |

"Olen todella terve joten ei tarvii laihduttaa".

Miten jollain voi olla noin huono tietämys? Ikää kun tulee niin polvet pilalla, kakkostyypin diabetes ja vaikka mitä. Oikeasti lukekaa aiheesta niin tiedätte sen minkä 90% ihmisistä. Lihavuus altistaa valtaville määrille sairauksia eikä se, että olet 35-vuotiaana terve, tarkoita ettei lihavuutesi ole sinulle vaarallista.

Vaikea käsittää miten moni elää tuossa harhassa.

Luuletteko te samat ihmiset ettei tupakointi ole vaarallista kun joku kakskymppinen sanoo että olen tosi terve vaikka poltan, ei tästä oo mitään haittaa.

Eli toivoisin näiden olen terve kuin pukki-itsensä huijaajien vastaavan mulle millä perusteella luulevat ettei läski tapa. Tai tupakka. Suunnilleen sama asia.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat kuolevat ajoissa pois eivätkä jää rasittamaan veronmaksajia.

Valtava rasite yhteiskunnalle ovat laihat, jotka elävät 90-100 vuotiaiksi. Yhteiskunta joutuu elättämään näitä tuottamattomia ihmisiä eläköitymisen jälkeen 30-40 vuotta, ja viimeiset vuodet kalliissa laitoshoidossa.

Jos lihavalle tehdään polvileikkaus tai pallolaajennus, se on pikkurahaa verrattuna vanhusten elättämiseen.

Vierailija
122/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki he olivat hoikkia, urheilullisia, tarkkoja syömisistään. Kaikki he kuolivat alle 50v iässä, kaksi syöpään (toisella oli keuhkosyöpä, vaikka ei polta) ja yksi sydäninfarktiin. Läskit samanikäiset eivät ymmärrä, että heidänhän sitä olisi pitänyt kuolla.

meinaatko siis näiden esimerkkien pohjalta, että tupakoimattomuus aiheuttaa keuhkosyöpää? Eihän kukaan ole sanonut, että kaikki lihavat ihmiset kuolevat 50- vuotiaina tai että hoikat elävät ikuisesti. On vain TODENNÄKÖISEMPÄÄ sairastua jos elää epäterveellisesti, ja vaikka voi saada keuhkosyövän vaikkei poltakaan, niin kyllä tupakoivilla silti niitä syöpiä on huomattavasti enemmän.

Sen sijaan haluan muistuttaa, että edes ns. hyvät elämäntavat eivät suojaa ihmistä elinikäodotukseen nähden liian varhaiselta kuolemalta.

Kukaan ei ole sanonut, että yksilönä hoikka olisi sen terveempi kuin ylipainoinenkaan. Keskimäärin ja tilastollisesti ehkä, mutta ei välttämättä yksilötasolla. Toisaalta ei ole tehty ainuttakaan kattavaa tutkimusta siitä, että hoikat kuolevat terveempinä kuin lihavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitää itseään kuolemattomana ja luulee ettei mikään tauti uhkaa?

Ap mollaa lihavia?

Heh. Ihan kertausta. Ap ihmettelee miten joku lihava huijaa itseään sanomalla että lihavuudesta ei ole terveydelle haittaa koska lihava sattuu olemaan terve 3-kymppisenä.

Mutta eipä täällä kukaan lue mitä aloituksessa lukee. Huvittaa.

Vierailija
125/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava rasite yhteiskunnalle ovat laihat, jotka elävät 90-100 vuotiaiksi. Yhteiskunta joutuu elättämään näitä tuottamattomia ihmisiä eläköitymisen jälkeen 30-40 vuotta, ja viimeiset vuodet kalliissa laitoshoidossa.

Jos lihavalle tehdään polvileikkaus tai pallolaajennus, se on pikkurahaa verrattuna vanhusten elättämiseen.

Ne 90-100 vuotiaan elävät kotona, eläkemaksut toki menee. Sairastavat huonoelintapaiset sen sijaan kuormittaa raskaasti terveydenhuoltoa, he myös jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle jo 55-vuotiaana jne. Eläkemenot tosin säästyy parilta vuosikymmeneltä, mutta se ei kumoa niitä kymmenien tuhansien eurojen sairaudenhoitokuluja.

Sh

Vierailija
126/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki he olivat hoikkia, urheilullisia, tarkkoja syömisistään. Kaikki he kuolivat alle 50v iässä, kaksi syöpään (toisella oli keuhkosyöpä, vaikka ei polta) ja yksi sydäninfarktiin.

Läskit samanikäiset eivät ymmärrä, että heidänhän sitä olisi pitänyt kuolla.

Vierailija
127/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa huviksenne, läskit, todennäköisyydet ovat teitä vastaan. Siinä vaiheessa ikäännytte ja ylipaino alkaa rajoittamaan liikuntakykyänne, olette lopullisesti kusessa.

Ilmeisesti olit hölkkäämässä äidinkielen tunnilla

Vierailija
128/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden lasku yhteiskunnalle on todella merkittävä. Sitä on turha vähätellä. Me kaikki maksamme laskun, kun osa ei viitsi huolehtia itsestään.

Pääset osalliseksi yhteiskunnan rahoista

Vierailija
129/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa huviksenne, läskit, todennäköisyydet ovat teitä vastaan. Siinä vaiheessa ikäännytte ja ylipaino alkaa rajoittamaan liikuntakykyänne, olette lopullisesti kusessa.

Eikö läskeille enää opeteta pisteen käyttöä?

Vierailija
130/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö läskeille enää opeteta pisteen käyttöä?

Vierailija
131/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee älykkyyttä mutta sellainen olo tästä ketjusta tulee.

Vierailija
132/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä Ap:n kanssa samaa mieltä. Ihan sama kyllä vaikka ihminen oman elämänsä pilaa ja tappaaitsensä elintapojensa takia, mutta jos on lapsia niin pitäisi tosiaan ajatella niitä - ehkä ne on ansainneet äidin tai isän joka pitää itsestään huolta eikä kuole 55v tupakkaan.

Vierailija
133/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyse tänä päivänä olisi tietämättömyydestä: väitän että jokainen on kuullut lihavuuden vaaroista. Kyseessä on varmasti enemmän "ei kosketa minua, ei minulle käy noin" -ajattelutapa. Joko nuoruuden tai turhan optimismin vuoksi.

Tai sitten ollaan jo niin syvällä suossa, että tuntuu ajanhukalta yrittää saada asiat kuntoon.

Vierailija
134/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetänyt palkokasvin nenäänsä, syvälle. Taisi ikävästi osua? Enkä ole minäkään nähnyt yhtäkään ylipainoista (oli sitä ylipainoa vähän tai paljon), joka ei olisi valitellut, että pitäisi laihduttaa tai liikkua enemmän. Eli se siitä ylipainoisten onnellisuudesta. Ja jos pelkästään se ruoka, joka on lihottanut tai se, että saa maata sohvalla sen sijaan että lähtisi vaikka kävelylle tuo sen onnen elämään niin huonostipa on asiat monella.

Itse olen ollut lievästi ylipainoinen sohvaperuna. Kunnes tein elämäntaparemontin. Aloitin liikkumisen (ihan vaan kävelyä ja uimista, ei mitään himourheilua) ja jätin turhat herkuttelut vähemmälle (en siis kokonaan pois). Väkisinkin tippui muutama kilo, en ole vieläkään mikään laiheliini, mutta normipainoinen ja paljon onnellisempi ja virkeämpi kuin aiemmin.

Ja niille, jotka vetivät sen laiheliini kortin ja anoreksian vaarallisuuden tähän, niin asia ei kuulu tähän ketjuun ap oli huolissaan ylipainoisten terveydestä, ei alipainoisten.

Vierailija
135/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin läski ja tiedostan hyvin, että leikin terveydelläni. Nyt voin hyvin, mutta ikää karttuu ja lihavuus altistaa monen monituisille sairauksille. Siksi yritänkin muuttaa elintapoja terveellisemmiksi. Oman ja lasten terveyden takia, kaikkein viimeksi haluan heistä ylipainoisia aikuisia.

Ymmärrän silti hyvin, miksi lihavat täällä hyökkäävät ap:n kimppuun. Onhan se vaikea myöntää, ettei riitä itsekuri terveelliseen elämään. Siitähän tässä loppujen lopuksi on kyse itse kullakin. Hoikan elämä ei ole yhtään sen kiukkuisempaa kuin lihavankaan, vain se matka läskistä normaalipainoiseksi on vaikea.

Vierailija
136/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös geeneistä kiinni.

Meidän suvussa ei ole diabetesta sen sijaan kyllä taipumusta sydän- ja verisuonitauteihin, joihin sairastumista ylipaino toki lisää.

Tottakai ylipaino on riski, mutta ihan yhtälailla laihat sairastuvat. Melkein kaikki tietämäni syöpäpotilaat ovat olleet laihoja eikä lihavia.

Ja entä sitten viinanjuonti, eikö siihen tulisi kiinnittää paljon enemmän huomiota kuin johonkin lihavuuteen, koska viinanjuonti altistaa paljon suuremmassa määrin eri sairauksille ja alkoholi on karsinogeeni. Silti monoi av-mamma katsoo oikeudekseen silloin tällöin kaljoitella ja vetää sitä viiniä naamaan, nekin jotka osoittelevat sormella ylipainoisia.

Senkin juopot.

T. ylipainoinen tupakoimaton absolutisti.

Vierailija
137/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetänyt palkokasvin nenäänsä, syvälle. Taisi ikävästi osua? Enkä ole minäkään nähnyt yhtäkään ylipainoista (oli sitä ylipainoa vähän tai paljon), joka ei olisi valitellut, että pitäisi laihduttaa tai liikkua enemmän. Eli se siitä ylipainoisten onnellisuudesta. Ja jos pelkästään se ruoka, joka on lihottanut tai se, että saa maata sohvalla sen sijaan että lähtisi vaikka kävelylle tuo sen onnen elämään niin huonostipa on asiat monella.

Itse olen ollut lievästi ylipainoinen sohvaperuna. Kunnes tein elämäntaparemontin. Aloitin liikkumisen (ihan vaan kävelyä ja uimista, ei mitään himourheilua) ja jätin turhat herkuttelut vähemmälle (en siis kokonaan pois). Väkisinkin tippui muutama kilo, en ole vieläkään mikään laiheliini, mutta normipainoinen ja paljon onnellisempi ja virkeämpi kuin aiemmin.

Ja niille, jotka vetivät sen laiheliini kortin ja anoreksian vaarallisuuden tähän, niin asia ei kuulu tähän ketjuun ap oli huolissaan ylipainoisten terveydestä, ei alipainoisten.

Olen ihan tyytyväinen sohvaperunana enkä valittele syömisiäni enkä liikkumisen puutettani.

Eikä ap ollut huolissaan ylipainoisten terveydestä vaan siitä rahasta, minkä yhteiskunta joutuu uhraamaan ylipainosta aiheutuvien sairauksien hoitoon. Hän vaan naamioinut sen "muka huolestumiseksi". Mieluummin sitten rahat vaikka Kreikkaan.

Vierailija
138/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 90-100 vuotiaan elävät kotona, eläkemaksut toki menee. Sairastavat huonoelintapaiset sen sijaan kuormittaa raskaasti terveydenhuoltoa, he myös jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle jo 55-vuotiaana jne. Eläkemenot tosin säästyy parilta vuosikymmeneltä, mutta se ei kumoa niitä kymmenien tuhansien eurojen sairaudenhoitokuluja.

Sh

kovasti liikkuva eli tyyliin 70-100v ikäisenä laitoksessa, kun taas mummoni, läski, epäterveellisesti elävä, alkoholia käyttävä, tupakkaa polttava eikä mikään urheileva ihminen elää ja porskuttaa lähes 80v ikäisenä kotonaan miehensä, ukkini kanssa, joka samanikäinen melkein yhtä huonoilla elintavoilla elävä ihminen... Tiedän useita himourheilijoita, terveesti eläneitä ja kaikesta kieltäytyneitä, jotka on kuoleet tyyliin 40v.. Kuten Arvo Ylppö aikoinaan sanoi, kaikkea kohtuudella..

Vierailija
139/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintapasairauksien hoidon lasku tulee ihan kaikkien veronmaksajien maksettavaksi. Lihavuus ja siitä johtuvat sairaudet ovat Suomessakin suorastaan kansantauti nykyään, joten siinä mielessä se todellakin vaikuttaa muillekin mitä sinä elätä elämääsi.

Ja minä täytän pian 50v ja minulla on diabetes. So what? Vaikuttaako se jollakin tavalla SINUN elämääsi, miten minä elän omani?

Lihavuuden lasku yhteiskunnalle on todella merkittävä. Sitä on turha vähätellä. Me kaikki maksamme laskun, kun osa ei viitsi huolehtia itsestään.

kun av-mammat juopottelee, polttaa tupakkaa ja harrastaa vapaata seksiä. Maksamme laskun myös tulevassa sukupolvessa, joka ei kasva ehjäksi tällaisten vanhempien kanssa.

Vierailija
140/158 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen todella terve joten ei tarvii laihduttaa".

Miten jollain voi olla noin huono tietämys? Ikää kun tulee niin polvet pilalla, kakkostyypin diabetes ja vaikka mitä. Oikeasti lukekaa aiheesta niin tiedätte sen minkä 90% ihmisistä. Lihavuus altistaa valtaville määrille sairauksia eikä se, että olet 35-vuotiaana terve, tarkoita ettei lihavuutesi ole sinulle vaarallista.

Vaikea käsittää miten moni elää tuossa harhassa.

Luuletteko te samat ihmiset ettei tupakointi ole vaarallista kun joku kakskymppinen sanoo että olen tosi terve vaikka poltan, ei tästä oo mitään haittaa.

Eli toivoisin näiden olen terve kuin pukki-itsensä huijaajien vastaavan mulle millä perusteella luulevat ettei läski tapa. Tai tupakka. Suunnilleen sama asia.

En jaksa ihmisiä, jotka ovat niiiin terveitä siitä huolimatta, että polttavat tai ovat ylipainoisia. Pahimmassa tapauksessa molempia.

Tällä hetkellä eniten nyppii eräs miespuolinen ystäväni, joka ei voisi omien sanojensa mukaan olla terveempi tai hyväkuntoisempi, vaikka lopettaisi tupakanpolton, koska armeijan kuntotestissä 15 vuotta sitten oli huippukuntoinen. Siis ihan oikeasti!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän