Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älysin juuri, että olen aspergeri. Tein testin!

Vierailija
05.01.2013 |

Sain pistemääräkseni 112, kun keskiarvo testin tehneillä on 94.

Aika jännä. Mutta kyllä olen aina kokenut olevani jotenkin outo. hauskinta on, että minä hoidan kehitysvammaisia...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt tosiaan jonkun nettitestin tai wikipedian sivuston kautta diagnosoimaan itseänne aspergeiksi. Ihan oikeesti. Kaikista ihmisistä löytyy ihan kaikenlaisia piirteitä, ja jos mieli on virittynyt valmiiksi löytämään jonkun tietyn nettidiagnoosin, se varmaankin myös löytyy. Sama efekti kuin lääkärikirjaa lukiessa alkaa itsestä löytymään kaikennäköiset lavantautioireet.

Järkeä nyt noihin nettitestihömpötyksiin!!

Jos te oikeasti kärsisitte aspergerin syndroomasta (autismin lievä muoto), teillä olisi jo ollut vakavia ongelmia koulunkäynnissä sekä lapsuudenkodin ulkopuolisessa ympäristössä heti pienestä pitäen.

Vierailija
22/23 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus. näin sen nettipaahtoleivässä. kenellehän kertoisin? ehkä perustan uskonlahkon ja kerron heille? olenkin aina miettinyt että olen aika ihme kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt tosiaan jonkun nettitestin tai wikipedian sivuston kautta diagnosoimaan itseänne aspergeiksi. Ihan oikeesti. Kaikista ihmisistä löytyy ihan kaikenlaisia piirteitä, ja jos mieli on virittynyt valmiiksi löytämään jonkun tietyn nettidiagnoosin, se varmaankin myös löytyy. Sama efekti kuin lääkärikirjaa lukiessa alkaa itsestä löytymään kaikennäköiset lavantautioireet.

Järkeä nyt noihin nettitestihömpötyksiin!!

Jos te oikeasti kärsisitte aspergerin syndroomasta (autismin lievä muoto), teillä olisi jo ollut vakavia ongelmia koulunkäynnissä sekä lapsuudenkodin ulkopuolisessa ympäristössä heti pienestä pitäen.

Mutta vakavia ongelmia on kyllä ollut. Myös lapsellani on, ollaan vaan sen verran fiksua väkeä että ollaan ihan pärjätty.

Älykäs pärjää kyllä, vaikka on puutteitakin. Autistia ei suvusta löydy, mutta se ei liene edellytys sille etteikö aspergerin piirteet voi olla vahvasti näkyvissä.

Ja nyt mä muistan miksi juuri tänään päätin kaivaa tuon aspergerin oireet/piirteet esille. Ongelmat lapsen lääkärin kanssa vuorovaikutuksessa, ongelmat anopin kanssa. Se kun on just sellainen smalltalk-papupata joka ei kuuntele mitä sanon vaan tulkitsee mun sanomiset ihan pihalle. Lääkäri taas selkeästi piti mua ihan pössönä, vaikka mä puhuin sille asiaa.

ap.