Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos häät kerran ovat "maailman tärkein tapahtuma", niin miksi sitten niin monet eroavat?

Vierailija
05.01.2013 |

Tuli mieleeni aiemmasta ketjusta, jossa joku kyseli, pitääkö hänen mennä siskonsa häihin pitkän matkan päähän. Eli jos häät ovat niin tärkeä tapahtuma, että niihin pitää kaikkien kutsuttujen mennä vaikka pää kainalossa, niin miksi niin monet sitten eroavat jo muutaman vuoden kuluttua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska häät ovat maailman tärkein tapahtuma!

Vierailija
2/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi mennä uudelleen naimisiin! Koska häät ovat maailman tärkein tapahtuma!

*mököttää*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin tuttavapariskunta ja samoin myös julkkispariskunta eronnut parin vuoden sisällä niiden satumaisten häiden jälkeen.

Jotenkin falskia, ensin vannotaan ikuista rakkautta ja sitten ei kestetä minkäänmoisia vastoinkäymisiä.

Menee maku koko rituaalista.

Vierailija
4/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄÄT on maailman tärkein tapahtuma, kun sen AVIOLIITON pitäisi sitä olla. On eri asia pitää juhlia tärkeinä vert. avioliittoa.

Vierailija
5/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä ihmisistä, joiden häissä olen elämäni aikana käynyt ainakaan ole kukaan eronnut parin vuoden kuluttua. Yhdessä ovat kahta paria lukuunottamatta vielä kaikki (näistä oli toinen naimisissa melkein 20 vuotta, toinenkin lähemmäs 10).

Jos häät eivät olisi ihmiselle itselleen ollenkaan tärkeät ja hänelle olisi ihan sama tuleeko sinne edes kukaan, niin tuskin hän niitä järjestäisi tai ainakaan kutsuisi vieraita paikalle. Itse ajattelen niin, että jos joku ihminen on tärkeä, niin olen kyllä valmis hänen vuokseen näkemään vähän vaivaa että hänellä olisi hyvä mieli. Joskus se tarkoittaa sitä, että menen häihin vaikka siihen menisikin rahaa, joskus vaikka sitä, että järkkään aikaa muilta jutuilta kuunnella häntä, jos hänellä on elämässään joku kriisi ja tarvitsee minulta tukea.

Jos toista ihmistä ei pidä ollenkaan tärkeänä, niin siinä tilanteessa tietysti tuo vaivannäkö tuntuu kauhean vastenmieliseltä. Ei siinä tilanteessa mielen pahoittamisen syy ole se, että läheiseni ei tullut häihini. Vaan se, että huomaa ettei ihminen, kelle luuli olevansa tärkeä oikeasti välitä paskaakaan. Tuskin kellekään siitä tulee hyvä mieli.

Vierailija
6/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄÄT on maailman tärkein tapahtuma, kun sen AVIOLIITON pitäisi sitä olla. On eri asia pitää juhlia tärkeinä vert. avioliittoa.

No mutta miten voin käytännössä osoittaa muuten pitäväni vaikkapa juuri siskoni avioliittoa tärkeänä ja juhlistaa sitä, kuin osallistumalla hänen häihinsä? En minä ainakaan keksi kauhean montaa tapaa siihen. Sitä avioliiton arkea kun elää se pariskunta keskenään (ja yleensä juhlii myös hääpäiviä avioliittonsa kunniaksi).

Vierailija
7/9 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 50 häissä ja vain yksi pariskunta on eronnut.

Vierailija
8/9 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähes kaikki menee naimisiin (kirkko tai maistraatti) ajatuksella että liitto kestää.

Tulevaisuuteen ei kuitenkaan näe, ei näe sairauksia, onnettomuuksia, työttömyyttä, kumppanin pettämistä.

Lähinnä ihmisien pitäisi tutustua ehkä hiukan pidempään toisiinsa kuin mennä suinpäin avioliittoon. Varsinkin vahinkovauva heti suhteen alkuun ja naimisiin heti kylmiltään on riskipeliä. Elämä vauvan kanssa voi olla niin erilaista mitä oli kuvitellut ja elämä ei vastaa odotuksia, toinen ei ehkä muuttunutkaan tai elämä ei lähde vaan muuttumaan toisenlaiseksi.

Minä menisin sisaruksieni häihin, koska he ovat minulle rakkaita ihmisiä. Jos ajattelisin että nuo kuitenkin eroaa, niin saatan olla väärässä tai se ero tulee eikä sille mitään mahda.

Minulle häät ovat tärkeä tapahtuma ja kuulostaa kurjalta jos sitä aletaan pohtimaan mahtaako liitto kestää ja jätetään menemättä vaikka voisikin mennä, olisiko teidän omat häät teille noin yhdentekeviä? Ei haittaa jos sinne ei vieraita tulisi?

Vierailija
9/9 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että häät on vaan yksi päivä, yksi juhla. Se ei ole se elämä missä pari asuu.

Hyväkin liitto voi kaatua tai huonossa vaan jumitetaan.

Häät on juhlatilaisuus. Lähinnä kertoo vieraasta jos häntä ei sisaruksen häät kiinnosta kuin siitä että "melkein kaikki kuitenkin eroaa". Sinäkin?

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan