Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehoavatko luontaistuotteet oikeasti?

Vierailija
05.01.2013 |

Onko teille ollut apua luontaistuotteista, esim Noni-mehusta, spirulinasta, ternimaidosta tai vastaavista? Minkälaisiin vaivoihin olette niitä käyttäneet? Kuulisin mielelläni myös kokemuksia siitä, että luontaistuotteet ovat osoittautuneet humpuukiksi. Anoppi on täysin hurahtanut Ecowayn luontaistuotteisiin ja jauhaa jatkuvasti miten hänen elämänsä on muuttunut, ja tyrkyttää ravinteita tietysti myös muille. Vouhotus ärsyttää, mutta mikäs minä olen kyseenalaistamaan toisen subjektiivista kokemusta? Kertokaa siis omista kokemuksistanne, saisin vähän perspektiiviä muualtakin kuin täysin hurahtaneelta anopilta :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksen saat kirjasta Simon Flint: "Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille", Nordbooks 2014

Vierailija
2/24 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Löysin itse täältä tosi hyvää tietoa luontaistuotteista: Luontaistuotteet netistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 11:39"]Suosittelen www.iherb.com Huomattavasti edullisemmat hinnat kuin Suomessa ja tulee pienillä postareilla kotiovelle parissa viikossa. Jos käyttää ekan tilauksen yhteydessä koodia PEK241 niin saa 5 Dollarin alennuksen. Erityisesti suosittelen Suomessakin myytäviä Solgaria, Now Foodsia yms. Kannattaa kokeilla!
[/quote]
kunhan muistaa pitää koko tilauksen alle $40 muutoin tavara menee tulliin jossa maksat verot!

Vierailija
4/24 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omegat eli kalaöljy kapselit ovst halvin, varmin ja paras masennuslääke. Luontaistuotteissa on hyviä tuotteita ja huonoja tuotteita. Jos sisältävät mitä lupaavat toisaalta voivat sisältää täysin jotain muutakin. Riippuu siitä kuka on tuotteen valmistanut.

Vierailija
5/24 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan edellistä kirjoittajaa. Kannattaa valmistua luontaistuotteen hyvästä laadusta ennen kuin sen tilaa. Itselläni on sellainen ajatus, että jos joku aine, oli se sitten ravintolisä, luontaistuote, lääke tai jokin muu, auttaa ihmisen tiettyyn vaivaan, niin silloin tuo aine on ok - juuri tuolla ihmisellä. toisella ei välttämättä auta ollenkaan, tai sitten voi olla jopa haitaksi. ei auta kuin kokeilla ja löytää ne itselle sopivat aineet. mutta kyllä esimerkiksi omega 3 on sellainen, jota ihan jokaisen tulisi syödä. täällä lisää pohdintaa http://www.khanpalace.com/luonnollista-hyvinvointia-luontaistuotteilla-ja-lisaravinteilla/

Vierailija
6/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehoaisivat, niitä kutsuttaisiin lääkkeiksi.

Vierailija
7/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan siinä eroa, jos vaihtaa esim. sokerin johonkin luontaiseen, vähäkaloriseen makeutusaineeseen tai jos lisää kuitupitoisen tai ravintoainerikkaan luontaistuotteen ruokavalioonsa.

Finelin sivut ovat aika hyviä kun alkaa arvioida, että mitä hyötyä noista ravinteista voisi oikeasti olla.

Vierailija
8/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon sivuvaikutuksia ja paraneminenkin sitä sun tätä!

Vierailija
9/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu mulla ainakin auttavan PMS-oireisiin.

Vierailija
10/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varoa.

Vierailija
11/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lääke tehdään samasta kuin luontaistuote, ja siksi tehokkaimpia luontaistuotteita on vedetty pois myynnistä. luonnon aineita ja vitamiineja ei näet voi kukaan omistaa ja patentoida......

kyllä mulla moni tehoaa, joitakin pidän turhakkeina, esim Nonia en lähtisi ostamaan. Aloe vera -mehua juon aina Thaimaassa eikä maksa 30 euroa :)

Vierailija
12/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kauheet PMS;t :( Oisko muita vinkkejä? Hyvä alotus Ap!

Vierailija
13/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon sivuvaikutuksia ja paraneminenkin sitä sun tätä!

lääke vaikuttaa esim niin että poistaa haavasta tulehdukseen. luontaistuote vaikuttaa elimistöön suoraan, ei siihen haavan mätään. ymmärsitkö?

Vierailija
14/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solgarilta löytyy ihan täsmänä B:t, kysy mikä on pms-oireisiin

Vierailija
15/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solgarilta löytyy ihan täsmänä B:t, kysy mikä on pms-oireisiin

Ennen ole tajunnut kysyä täältä!?! Kiitos! :) Joo kysyn!

Vierailija
16/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syön B-vitamiinia tuon mäkikuisman lisäksi. (en syö lihaa ja sen kyllä huomaa jos jää B:t ottamatta, kajahdan täysin...)

Säännöllinen lenkkeilykin auttaa :)

Vierailija
17/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaa makeanhimoonkin...

Vierailija
18/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tuota mäkikuismaa suunnilleen viisi viikkoa. Se ei ole poistanut pms-oireita kokonaan, mutta lieventänyt niitä aika hyvin. Tällä viikolla odottelin jo kauhulla sitä kammottavaa ahdistusta ja itsemurha-ajatuksia, mutta sitten mulla vaan alkoikin menkat. Tulivat oikein yllätyksenä!

Vierailija
19/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa sanoa kun en niitä käytä, mutta esim tuo mainitsemasi spirulina on ruoka, ja monipuolisella ja terveellisellä ruokavaliolla saa varmasti paremman olon. Aika monella ihmisellä itseni mukaanluettuna on kaikenlaisia ravintoainepuutoksia, ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että ruokavaliota monipuolistamalla iso osa epämääräisistä vaivoista häviää. Luontaistuotepillereihin en usko, koska niissä aineet on eristetty eivätkä välttämättä toimi yhtä hyvin. Itselläni ruokavalio on nykyään koostettu siten, että kaikkien ravintoaineiden saantisuositukset ylittyvät, useimmissa tapauksissa moninkertaisesti. Apua on tullut ainakin pco:hon, pehmytkudosreumaan, atopiaan ja lievään masennukseen.

Ja lääkkeitä vaativat sairaudet ovat tietenkin ihan eri asia, niitä en lähtisi hoitamaan pelkillä luontaistuotteilla.

Vierailija
20/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista kirjoittajaa, mutta on lääkäri joka on perehtynyt luontaislääkintään, kun potilaat niistä aina puhuivat.

Siinä on listattu ne joilla on tieteellistä näyttöä ja nekin joista voi oikeasti olla jotain terveydellisiä haittoja ja ne millä ei ole todettu olleen minkäänlaisia vaikutuksia kovasta markkinoinnista huolimatta.

Muistakaa, että luontaistuotteet luokitellaan elintarvikkeiksi ja niitä ja niiden markkinointia määrää elintarvikelainsäädäntö, mm. perusteettomat terveysväittämät ovat kiellettyjä. Valvonta vain laahaa perässä.

Tuo ecoway on yksi jolla on kusiset paikat kun joutuu valvontaviranomaisen hampaisiin. Kiellettyjä terveysväittämiä yksi toisensa jälkeen ja eräs lääkäri markkinoi tuotteita. On olemassa laki terveydenhuollon ammattihenkilöiden osallistumisesta tällaisten tuotteiden markkinointiin. Se on kiellettyä ja voi menettää jopa ammatinharjoittamisoikeutensa kun jää kiinni.

Oletteko huomanneet esim. Hanna Partasen kadonneen jogurttijuoma mainoksista? Ko. laki on tähän syynä. Lehtien sivuilla kierretään tätä siten, että pikkuinen juttu Hanna Partasesta tai jostain muusta ammattihenkilöstä ja helvetin iso mainos jostain terveystuotteesta.

Ole valveutunut kuluttaja kysy ja kyseenalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme