Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on ostettu lapsille talvipuvut ensi talvelle ja

Vierailija
05.01.2013 |

kallista tämä lysti on. Ostin koon 92 haalarin (tähti Jonathan) ja koossa 110cm Rasavillin takin+housut sekä lisäksi molemmille kinttaat ja yhden alulakin. Eipä mennyt kuin 155eur. Joo'o, jonkusen tunnin saa tehdä tuohon töitä.

Poitsulle nyt en tartte haalarin lisäksi muuta, mutta neitille mietityttää, että pitääköhän vielä haalari ostaa.. itse olen sen kannalla, koska on rymyämiseen ehdottomasti 2-osaista pukua parempi, mutta kun nyt jo neiti meinaa tehdä tenät, että pukisi takin+housut ennemmin kuin haalarin, niin saankohan ensi talvena haalaria enää päälle.. Mitenkä muilla 4-vuotiaiden kanssa, haalarit vai takki+housut?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkia+housuja ei osaa. Vyötärömalliset housut ei lisäksi pysy lumileikeissä kunnolla paikoillaan ja henkselimallisista taas ei tykkää, koska henkselit tuntuu ikäviltä ja saattaa valahtaa olalta. Mulla on varapukuna takki+housut, mutta toppahousuja ei ole käytetty vielä kertaakaan tänä talvena ja takki on päällä vain kauppa- ym. reissuilla.

Vierailija
2/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti pukisi nimenomaan takin+henkselihousut mieluiten, mutta vielä olen saanut puhuttua ympäri, että haalari ulkoillessa ja takkia+housuja voi käyttää muulloin. Ja siis tämä lähtenyt siitä, että tuttavapiirissämme ei kellään muulla lapsella ole haalareita käytössä, jos ovat lähempänä kahden kuin yhden vuoden ikää. Tätä olen ihmetellyt, koska haalarilla on mielestäni helpompi leikkiä ja lumi ei mene selkään.

Täytyy katsoa, kuinka menee ja ostaa haalarikin, jos neiti vaikuttaa pukevan sen päälleen. 110 koossa niitä kuitenkin yleensä löytyy alesta myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uutta pukua seuraavaksi talveksi etsittiin, halusi lapsi ehdottomasti haalarin. Haalari oli helpompi ja nopeampi pukea, varsinkin päiväkodissa helpotti elämää. Käytti haalariaan vielä ekaluokkalaisenakin, mutta pihaleikeissä vain.

Ja tässä kyseessä vaatteistaan tarkka tyttö...

Vierailija
4/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eskarilaiselle ei ostettu lainkaan haalaria, kun selvästi valikoi mieluummin ne takki+housut-yhdistelmän, mutta ei ole kieltäytynyt ikinä haalareistakaan.

Vierailija
5/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalarin, kun se menee nopeammin päälle. Ostin jo vk-keleihinkin haalarin.

Vierailija
6/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö itselläkin joku kerta vain antaa neidin laittaa takki ja housut, kun menee hankeen rymyämään.. huomaisikohan tällöin, kuinka paljon miellyttävämpi haalari on hangessa tai vaikka pulkkamäessä?? Neiti on kuitenkin tottunut siihen, että lumi ei mene ranteisiin, nilkkoihin, kaulaan, selkään jne ja että pysyy lämpimänä ja vaatteet ovat sopivat eivätkä haittaa liikkumista.

Lisäksi neiti myös moottorikelkkailee, että sen vuoksikin haalari voi tulla pakolliseksi.. hajuhaittaa siitä ei entiseen malliin tule, kun uudet kelkat eivät haise, mutta kyllä siinä puuhassa kylmä tulee, jos takki sattuu nousemaan selästä.

On tämä ainaista pohtimista, kun koristeeksi en raski pukua ostaa, mutta joka tapauksessa toiset toppahousut tai sitten se puku (mieluummin) tarttetaan.

-ap

Vierailija
7/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tämä lähtenyt siitä, että tuttavapiirissämme ei kellään muulla lapsella ole haalareita käytössä, jos ovat lähempänä kahden kuin yhden vuoden ikää.

meidän pojan päiväkodissa on melkein järjestään kaikilla, eskareillakin, haalarit päällä, ainakin talvella. Välikausiasuna saattaa ehkä puolella olla takki+housut. Omassa pihassakin naapurien lapset käyttää enemmän talvihaalareita kuin takki+housut -yhdistelmää. Espoossa.

2

Vierailija
8/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa ainakin lapsi usein haluaa ennemmin haalarin, sillä siellä aikuisilla on vähemmän aikaa auttaa pukemisessa. Usein auttavat vain hanskojen kanssa. Haalari siis helpompi pukea itse, varsinkin kiireessä.

Vierailija
9/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksavat ajatella jo vuoden eteenpäin. Toivoisin, että olisin itse samanlainen, mutta mulle tuottaisi suunnatonta stressiä alkaa miettimään, että minkäköhän kokoinen lapsi on vuoden päästä jne jne.

Vierailija
10/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa ainakin lapsi usein haluaa ennemmin haalarin, sillä siellä aikuisilla on vähemmän aikaa auttaa pukemisessa. Usein auttavat vain hanskojen kanssa. Haalari siis helpompi pukea itse, varsinkin kiireessä.

ensi talvena jälleen hoidossa, kun palaan töihin. Ja mitä nyt muutamien tuttujen päivähoidossa olevia lapsia tiedän, niin kuulostaa olevan takki+housut yhdistelmää.

-ap

Vierailija
11/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksavat ajatella jo vuoden eteenpäin. Toivoisin, että olisin itse samanlainen, mutta mulle tuottaisi suunnatonta stressiä alkaa miettimään, että minkäköhän kokoinen lapsi on vuoden päästä jne jne.

kun nyt on käytössä 104cm. Tuskin tuo nyt yhtäkkiä kasvaa niin paljon, että olisi pieni. Ja jos kasvaakin hitaammin, niin käyttää sitten alku talven nykyisiä kamppeita. Ja toka täyttää kesällä vuoden ja on kasvaa +käyrällä, joten otin 1,5-2vuotiaan puvun, vaikka iän puolesta 1-1,5v puku olisi ensi talveksi. Ei kai kokojen mietintä tähtitiedettä ole? Aina olen ostanut eikä ikinä ole ollut väärän kokoinen. Ja en kyllä koon pohdintaan pahemmin aikaa käytä. Nytkin esim tuo rasavillin takki+housut maksoi yht. 75eur, kun normi olisi ollut 150eur.. minusta kannattavaa ostaa nyt. Olen kyllä katsonut halvempiakin merkkejä kaupoissa, mutta ainakin kädelle ne 50eur ovh:lla olevat setit on niin heikon oloista kangasta, että ei meillä tulisi kestämään.

-ap

Vierailija
12/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. Ja meilläpäin ainakin pk.ssa enemmistöllä lapsista on se haalari:)

Vierailija
13/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden koon yli seuraavan talven vaatteita ostaessa. Kannattaa kysyä myyjältä ettei tule näitä hutiostoja.

myyjä

Vierailija
14/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden koon yli seuraavan talven vaatteita ostaessa. Kannattaa kysyä myyjältä ettei tule näitä hutiostoja.

myyjä

Tosin viime vuonna tytöllä oli 92cm (sitä edellisenä 86cm) ja nyt siis 104cm, mutta oli käyttöön otettaessa reilu (nyt hiljalleen sopiva). Todellakin ensi talvena 110cm sopiva. Käytän lapsilla ennemmin sopivia vaatteita ja ostan uudet niiden mennessä pieneksi kuin käärin hihoja/lahkeita moneen kertaan, jolloin lapsi ei ainakaan viihdy ulkona, kun kamppeet valuu ja on ihan tönkkö olo. Ja vaikka nuo ulkokamppeet mielestäni kalliita ovatkin, niin en osta kasvuvara-periaatteella, kun ei ole taloudellista pakkoa.

Eräs kaverini muuten osti vuotta vanhemmalle tytölleen juuri tuolla "myyjän" ehdottamalla ajatuksella Ice Peakin toppatakin ja kääri kaksi talvea siitä hihoja ja kun olisi ollut sopiva oli takki jo loppuun kulutettu. Että se sen takin ilosta. Lapset kasvavat erilailla, mutta yleensä vanhemmat itse tietävät, mikä lapsen kasvukäyrä on. Jalan kokoa on mielestäni jo hankalampi arvioida.

Mutta jokainen tyylillään.

-ap

Vierailija
15/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden koon yli seuraavan talven vaatteita ostaessa. Kannattaa kysyä myyjältä ettei tule näitä hutiostoja. myyjä

aina pidä paikkansa ja sinähän et tiedä kenenkään lapsen kasvua vuoden aikana:)

Vierailija
16/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilulikkeiden ja marketteihin haalareihin ja vaatteisiin ei toki päde tämä sääntö mutta näihin suosikkimerkkeihin molo kids yms. tämä sääntö on aivan selvä ellei lapsella ole jostain syystä erityisen hidas kasvuvauhti.

myyjä

myyjä

Tosin viime vuonna tytöllä oli 92cm (sitä edellisenä 86cm) ja nyt siis 104cm, mutta oli käyttöön otettaessa reilu (nyt hiljalleen sopiva). Todellakin ensi talvena 110cm sopiva. Käytän lapsilla ennemmin sopivia vaatteita ja ostan uudet niiden mennessä pieneksi kuin käärin hihoja/lahkeita moneen kertaan, jolloin lapsi ei ainakaan viihdy ulkona, kun kamppeet valuu ja on ihan tönkkö olo. Ja vaikka nuo ulkokamppeet mielestäni kalliita ovatkin, niin en osta kasvuvara-periaatteella, kun ei ole taloudellista pakkoa.

Eräs kaverini muuten osti vuotta vanhemmalle tytölleen juuri tuolla "myyjän" ehdottamalla ajatuksella Ice Peakin toppatakin ja kääri kaksi talvea siitä hihoja ja kun olisi ollut sopiva oli takki jo loppuun kulutettu. Että se sen takin ilosta. Lapset kasvavat erilailla, mutta yleensä vanhemmat itse tietävät, mikä lapsen kasvukäyrä on. Jalan kokoa on mielestäni jo hankalampi arvioida.

Mutta jokainen tyylillään.

-ap

Vierailija
17/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin ohje ja pääsääntöisesti menee näin ja näin asiakkaille kerrotaan, ikinä ei voi tietää jos jonkun lapsi on hidaskasvuinen, siksi sanotaan tuo pääsääntöisesti. Mutta jos tulee asiakas liikkeeseen joka kysyy neuvoa niin aina tulee suositella hyppäämään seuraavan koon yli. ja tämä on kyllä pätenyt kaikilla omilla lapsilla sekä tuttavien lapsilla ainakin viimeiset 12 vuotta.

myyjä

Vierailija
18/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihe kun ei olisi enää millään suostunut laittamaan haalaria. Nyt on eskarissa 6v ja käyttää useinmiten haalaria. Hänellä on nyt parempana takki ja housut ja kirppikseltä ostettu haalari pihavaatteeksi ja sitä hän nyt sitten pitää. :D

Mä ostin eilen 2v:lle toppahaalarin ja tuolle 6v:lle takin ja housut ens talveksi ja meni melkein 300e vaikka alesta ostin. :O Sit vielä varmaan pitää 8v:lle ostaa jotain ja kaikki hanskat yms... Huoh.

Vierailija
19/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin ohje ja pääsääntöisesti menee näin ja näin asiakkaille kerrotaan, ikinä ei voi tietää jos jonkun lapsi on hidaskasvuinen, siksi sanotaan tuo pääsääntöisesti. Mutta jos tulee asiakas liikkeeseen joka kysyy neuvoa niin aina tulee suositella hyppäämään seuraavan koon yli. ja tämä on kyllä pätenyt kaikilla omilla lapsilla sekä tuttavien lapsilla ainakin viimeiset 12 vuotta.

myyjä

mut että tuossa ap:nkin tapauksessa 110cm -> 122cm? :D

Vierailija
20/28 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä

mut että tuossa ap:nkin tapauksessa 110cm -> 122cm? :D

toki en tiedä näistä näistä marketti ja urheiluvaatemerkeistä mutta siis näihin tämän hetken supsitumpiin merkkeihin pätee ainakin tämä sääntö (muttei joka lapseen eiä ainakaan ap:n lapsiin jos kerran kasvavat noin hitaasti). Alkusyksystä toki vaate on reilunkokoinen mutta menee sitten vielä huhtikuussakin. Meillä ei kuitenkaan ole koskaan mahtunut enää syksyllä tämä huhtikuussa mennyt koko. Alkusyksystä olisi voinut mennä suraava koko muttei enää joulun tienoilla. Tiesittehän että haaroihin tulee jäädä iso kasaa kangasta, eli nyrkkiin tulee voida kerätä iso määrä haalaria kun lapsi seisoo haalarissaan.

myyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan