Miksi naiset antavat toistuvat pettämiset anteeksi?
Onko miehet niin vakuuttavia katuessaan tekojaan, että joka kerran uskoo tämän parantavan tapansa?
Vai elintason säilyminenkö on syy?
Kommentit (74)
No; kotielämä on ok ja lapsia 4, ja pystyin asian käsittelemään.
Toisen kerran jälkiä puidaan vieläkin perheterapiassa, syy etten lähtenyt on edelleen lapset, ja se että rakkautta kai jossain vielä on jäljellä..
Ja se että lähteminen ei poista loukkausta tai kipua.Eron jälkeen olisin edelleen petettu nainen, mutta sen lisäksi joutuisin selviämään neljän lapsen arjesta yksin. (mies ei ainakaan nykyisen työnsä ohelle voisi tuon ikäisiä ottaa, tapaamiset menisivät hänen työnsä mukaan)
Kolmas kerta kyllä sitten on viimeinen, sen tietää mieskin. Mm. sitä on terapeuttien kanssa käsitelty.
Ennen ensimmäistä pettämistä olin tietenkin tulenpalavasti sitä mieltä että se on kerrasta poikki jns, mutta elämä opettaa ettei kaikki ole aina ihan niin yksiviivaista.
Ei tästä talosta ole ennenkään yhden huoran takia lähdetty. - Niskavuoren Heta
Onko tää oikea sitaatti? Mahtavaa!
Seksiä saa ostaa jos siltä tuntuu. Äiti ei osta koska ei halua. Isä ostaa koska haluaa.
Onnellisuus koostuu siitä että on rakastava perhe ympärillä ja kaikki mitä haluaa. Olemme irtautuneet kahleista jotka monia ihmisiä pidättelee. Miksi elää "normien" mukaan jos se ei tee onnelliseksi? Ketään ei satuteta.
jos saisit valita, niin ottaisitko mieluummin tuon saman miehen ilman muita naisia? Jos, niin miksi?
tärkeitä ja isoja loukkauksia kuin sinulle, ap.
Ihmisillä on niin kovin erilaisia ajatuksia uskollisuuden merkityksestä. Ehkä he ajattelevat, että joku satunnainen sivusuhde ei ole heiltä ja parisuhteeltaan pois, harrastavat ehkä itsekin niitä.
Ihmeellinen tämä käsitys, että jos panee jotain mimmiä, niin se olisi elämää suurempi kysymys vaimolle.
Elämässä on hiukan isompiakin asioita kuin jotkut syrjähypyt.
Onko miehet niin vakuuttavia katuessaan tekojaan, että joka kerran uskoo tämän parantavan tapansa?
Vai elintason säilyminenkö on syy?
Todella iso osa miehistä pettää vaimojaan ja vaimot ei tiedä. Ihan samalla tavalla ne teidänkin miehet muhinoi vieraissa, mutta heillä ei käry käy ja te ette tiedä.
Voisin heti luetella työpaikaltani kymmenen miehen nimet, jotka ovat pettäneet vaimojaan. Jopa minun kanssani kun olin sinkku. Mutta vaimot ei tiedä ja sitten silmät pyöreänä siunailevat niitä naisia, joiden miehet pettää. Juu, pettää ne teidänkin miehet, mutta te ette vain tiedä.
Ihan hirveätä luettavaa! Tämä kertoo just tästä päivästä, raha on se jota rakastetaan, moraali on ihmisellä tipotiessään ja sen puute sallitaan.
"mieheni sekoaisi jos ei pääse painamaan muita naisia" V*ttu mitä paskaa.
Hyvää loppuelämää teille kynnysmattona, missä on teidän oman arvon tunto?
Olen ollut mieheni kanssa naismisissa yli 20 vuotta. Meillä ei käytännössä ole mitään riitoja koskaan.Mieheni ei elätä minua. Tienaan miestäni enemmän.
Mutta toisin kuin moni nainen täällä en suvaitsisi laiskuuttaa ja saamattomuutta. Mieheni tekee kaiken hänelle kuuluvan. Hän hoitaa kaikki remontti ja teknilliset asiat heti. Ne on tip top kunnossa. Hän hoitaa autot jne. Hän hoitaa lapsia ja hän on hyvä minulle.
Toisin kuin moni mies minun mieheni muistaa hääpäivämme, syntymäpäiväni ja muutenkin minua huomioi. Hän ei kysy minulta mistä pidän. Hän tietää mistä pidän. Miestäni oikeasti kiinnostaa minun asiani. Montaa nykymiestä ei kiinnosta. Moni mies ei tunne vaimojaan kovinkaan hyvin.
Mieheni on todella hyvissä väleissä perheeni kanssa. Hän ostaa yksilölliset lahjat isälleni, äidilleni ja sisaruksilleni joka vuosi jouluna ja heidän syntymäpäivillään. Minulle perhe on rakas joten se että miestä oikeasti kiinnostaa perheeni on tärkeää. Ei ole mitään veemäistä anoppia.
En ole kynnysmatto vaikka meillä on erillainen litto kuin monilla. Muillakin tavoilla kuin sillä että mieheni saa käydä muissa naisissa.
Vastaan mielelläni kysymyksiin jos haluatte jotain tietää?
mutta ei sua pelota sukupuolitaudit,tai että tulee lapsia muille naisille? ei sua inhota ajatus,että mies muhinoi eka toista,ja sitten sinua? mitenköhän mahtas mies suun panna,jos sinäkin naisit muita miehiä?
en siis ole ystäviä ko. naisen kanssa enkä siksi tunne mitään erityisempää vastuuta hänen ja miehensä liitosta. En missään tapauksessa aio puuttua asiaan, varsinkin kun olen ystäviä yhden tämän miehen "vakituisemmista toisista naisista" kanssa. Mutta ihan noin ilmiönä tämä on minusta mielenkiintoinen.
Näkeekö tällaista pettämistä vuosikausia sietävä vaimo sen pettämisen jotenkin kieroutuneesti seksikkäänä toimintana, osoituksena erityisestä maskuliinisuudesta? Vai hyväksyykö epämiellyttävänä mutta välttämättömänä toimintona jota ei kannata erityisesti ajatella, samalla lailla kun suurin osa varmaan preferoi olla ajattelematta vaikka ystäviensä vessatoimintoja?
Miettiikö vaimo vain niitä kertoja kun mies saa jonkun toisen naisen iskettyä, vai myös niitä (joita on enemmän) kertoja kun vonkaa ja vonkaa, mutta jää ilman? Niitä kertoja kun yrittää humalassa panna vastahakoista kollegaa ravintolan sohvalla, vaikka vieressä on kymmenen muuta kollegaa, ja tulee lopulta työnnetyksi housut kintuissa alas sohvalta?
Suoraan sanoen ihmettelen myös sitä ystävääni joka vuodesta toiseen kuitenkin ajoittain rupeaa tämän miehen pantavaksi. Tuntuu kuin hänkin ummistaisi silmänsä sen kaiken noloudelta. Ja hänkin on nätti, fiksu, erittäin kiva nainen.
En tunne suurta yleistä moraalista närkästystä, mutta olen kyllä välillä ihan vain ihmetellyt yhden työkaverin vaimoa. En voi mitenkään kuvitella että hän ei tietäisi miehensä pettämisestä, koska ko. mies on vuosikausia pettänyt niin kroonisesti ihan kenen hyvänsä kanssa, eikä vaivaudu ainakaan työympyröissä lainkaan peittelemään sitä. Ei tarvitse edes olla hirveän tuomitseva pettämisen suhteen että pitää sitä nolona kun toinen yrittää etenkin humalassa ihan kaikkea mikä liikkuu, vaikka kuinka moni ulkopuolinen sen näkisi.
Vaimo on ihan kivannäköinen ja mukavan ja fiksunkin oloinen, sen vähän perusteella mitä häntä olen tavannut. Hänellä ei voine olla taloudellistakaan pakkoa olla miehensä kanssa, sillä hänelläkin on hyvä työpaikka, ja perheen yleinen elintaso on varsin hyvä. Heillä on kaksi lasta, joista ainakin toinen syntyi aikana jolloin tällä miehellä oli (minun tietääkseni) vähintään yksi vakipano ja sen lisäksi satunnaista säätöä "kolmansien" tai "neljänsien" tms. naisten kanssa.
Tästä ketjusta saa vähän ajatusta siihen, mitä hänen päässään ehkä liikkuu, ja miksi jatkaa lastenkin tekemistä suhteeseensa.
Tosin tietenkään kaikki ei osu yhteen heidän kanssa, mutta jos jotakin apua on
Minä näen sen vaan niin että se tekee mieheni onnelliseksi.
Olen tietenkin vuosien varrella ajatellut niitä asioita paljonkin. Minulle on helpotus että tiedän että m ieheni ei tarvitse olla puutteessa. Ei seksin, rakkauden eikä huomion.
Tiedän montakin kertaa jolloin mieheni on saanut pakit ja hänet on myös jätetty. Ukon on vain se kestettävä jos haluaa tuota jatkaa.
En minä teeskentele että en tiedä sitä että mieheni nussii sihteerinsä kanssa tai sitä että lastenhoitaja hoitaa muutakin kuin lapsia.
Miehelläni on myös vuosia ollut muutama pysyvä rakkaus. Siis paljon enemmän kuin muutama vuosi. Ne eivät ole mitään panoja. Tiedän että miehelläni on avaimet heidän asuntoihinsa. Olen jopa tavannut heidät.
Mutta minä en ota asioita itseeni. Eikä kyllä lapsetkaan ota. Itseasiassa he eivät ole edes moksiskaan asiasta. Vanhin lapseni sanoi että hänelle on yhdentekevää miten isä ja äiti elää kunhan on onnellisia
Ei tästä talosta ole ennenkään yhden huoran takia lähdetty. - Niskavuoren Heta
Onko tää oikea sitaatti? Mahtavaa!
Seksiä saa ostaa jos siltä tuntuu. Äiti ei osta koska ei halua. Isä ostaa koska haluaa.
Onnellisuus koostuu siitä että on rakastava perhe ympärillä ja kaikki mitä haluaa. Olemme irtautuneet kahleista jotka monia ihmisiä pidättelee. Miksi elää "normien" mukaan jos se ei tee onnelliseksi? Ketään ei satuteta.
jos saisit valita, niin ottaisitko mieluummin tuon saman miehen ilman muita naisia? Jos, niin miksi?
Koska silloin en saisi varmaankaan mitä minä haluaisin? Minusta mieheni tekemiset kuluvat mieheni persoonaan. Koska kyse ei ole yhdestä tai kahdesta kerrasta eikä kuukausista.
Elämä ei ole aina niin yksinkertaista.
ja yksi nainen tai toisin päin. Hassua, että kaikkien pitäisi elää jonkun harlekiinikirjan moraalin mukaan.
Itseäni joskus huvittaa lähinnä ne naiset, jotka siunailevat toisten pettämisiä ja joiden ukot käy vieraissa, sen , minkä ehtii.Mutta nämä naiset ei jouda katsomana omaan pesään kun on niin paljon huolehdittavaa toisten asioissa.
Ihmisillä on niin kovin erilaisia ajatuksia uskollisuuden merkityksestä. Ehkä he ajattelevat, että joku satunnainen sivusuhde ei ole heiltä ja parisuhteeltaan pois, harrastavat ehkä itsekin niitä.
Mieheni muut suhteet eivät ole minulta pois. Antaa olla. Olen oikeasti onnellinen heidän puolestaan.
Minulla ja miehelläni on suhde eikä se liity muihin mitenkään
ja yksi nainen tai toisin päin. Hassua, että kaikkien pitäisi elää jonkun harlekiinikirjan moraalin mukaan.Itseäni joskus huvittaa lähinnä ne naiset, jotka siunailevat toisten pettämisiä ja joiden ukot käy vieraissa, sen , minkä ehtii.Mutta nämä naiset ei jouda katsomana omaan pesään kun on niin paljon huolehdittavaa toisten asioissa.
Meillä on todella monimutkainen suhde ja osa siitä on juuri sinun mainitsemaasi kaksi naista ja mies. Siksi mieheni muut naiset ei haittaa. Minäkin saan sitä mitä minä haluan. Olen bi-seksuaali ja meidän kanssa elää toinen nainen. Kasvatamme lapsia yhdessä. Se että siihen liittyy myös mieheni muut naiset on vain erillaisuus.
Olen myös halunnut ison perheen ja sen olen saanut. Todella jättiperhe jos sitä verrataan normaali suomalaiseen perheeseen.
Koska silloin en saisi varmaankaan mitä minä haluaisin? Minusta mieheni tekemiset kuluvat mieheni persoonaan. Koska kyse ei ole yhdestä tai kahdesta kerrasta eikä kuukausista.Elämä ei ole aina niin yksinkertaista.
mutta minulle on tärkeää, että jaamme ja koemme yhdessä asioita. Molemmilla on omaa elämää (työ, ystävät) mutta tärkeissä asioissa olemme se yksikkö. En ymmärrä enkä käsitä, miten mieheni saattaisi perustaa toisen ja ehkä kolmannenkin yksikön sekä harrastaa näiden lisäksi ihan satunnaisia panoja. Kokisin, etten riitä miehelleni seksuaalisesti. En todella pystyisi pitämään itselläni hyvää itsetuntoa. En riittäisi seksuaalisesti enkä emotionaalisesti. Edes meidän lapsemme eivät riittäisi.
Elämä ei ole yksinkertaista mutta ei sen tarvitse olla monimutkaistakaan. Jotkut perusasiat on itse asiassa äärimmäisen yksinkertaisia. Jos mies on onnellinen, kun käytännössä häntä ei sido parisuhteessa mitkään säännöt, en vain huolisi tuollaista miestä. Se on rajattomuutta tai hedonistisuutta eli pelkkää öykkäröintiä omien mielihalujen täyttämiseksi. En muutenkaan arvosta jokaisen mielihalun täyttämistä (nykyajan trendi). Kyllä ihmisen on osattava jostain kieltäytyä.
Käytännössä siis en itse voisi olla onnellinen tuollaisessa parisuhteessa saatikka arvostaa tuollaista miestä. Vaikka sanot, ettei ketään satuteta, niin jos ei käytä pelkkiä huoria, johonkin sattuu aina. Entä ne muiden naisten lapset? Kuinka paljon mies on siellä läsnä? Hoitaa autot, pikku korjaukset, tuo lahjoja, viettää joulut, syntymäpäivät jne.? Johonkuhun sattuu, ja jos se ei ole teidän perhe, se on jonkun toisen. Ja syy miehen toimissa on tuo oman itsensä hillitsemättömyys eli kyvyttömyys kieltää itseltään yhtään mitään. Huh, mikä luistelija!
olla onnellinen. Nuorena ja naivina voi olla monenlaisia ja kapeita käsityksiä elämästä. Käsitykset muuttuu kun tulee ikää ja näkee elämää.
Siksi en menisi kyllä kovin tuomitsemaan muiden parisuhteita ja luomaan niille sääntöjä, miten he saavat olla onnellisia.
tai paremmuudentunteesta. Pettäjä-reppanan rinnalla vaimo voi aidosti kokea olevansa se parempi ihminen parisuhteessa. Saa vielä hyvittelylahjojakin säännöllisesti.
Kuvottavaa ajatellakin, että mies hyväilee ja rakastaa muita naisia ja sitten tekee samaa oman vaimonsa kanssa.
Tuollainen mies on peluri, joka tyydyttää tarpeitaan missä sattuu huvittamaan. Ja jokainen osallisena oleva nainen sallii sen.
Noin elävä ihminen on sisältä rikki ja tarvitsee pitkäkestoista terapiaa. Ellei hakeudu avun pariin, jatkaa itsensä paikkaamista vääristyneellä tavalla eli hakemalla hetken helpotusta.
Vaimona laittaisin valinnan eteen eli on hakeuduttava hoitoon tai yhteinen elämä päättyy.
Koska silloin en saisi varmaankaan mitä minä haluaisin? Minusta mieheni tekemiset kuluvat mieheni persoonaan. Koska kyse ei ole yhdestä tai kahdesta kerrasta eikä kuukausista.Elämä ei ole aina niin yksinkertaista.
mutta minulle on tärkeää, että jaamme ja koemme yhdessä asioita. Molemmilla on omaa elämää (työ, ystävät) mutta tärkeissä asioissa olemme se yksikkö. En ymmärrä enkä käsitä, miten mieheni saattaisi perustaa toisen ja ehkä kolmannenkin yksikön sekä harrastaa näiden lisäksi ihan satunnaisia panoja. Kokisin, etten riitä miehelleni seksuaalisesti. En todella pystyisi pitämään itselläni hyvää itsetuntoa. En riittäisi seksuaalisesti enkä emotionaalisesti. Edes meidän lapsemme eivät riittäisi.
Elämä ei ole yksinkertaista mutta ei sen tarvitse olla monimutkaistakaan. Jotkut perusasiat on itse asiassa äärimmäisen yksinkertaisia. Jos mies on onnellinen, kun käytännössä häntä ei sido parisuhteessa mitkään säännöt, en vain huolisi tuollaista miestä. Se on rajattomuutta tai hedonistisuutta eli pelkkää öykkäröintiä omien mielihalujen täyttämiseksi. En muutenkaan arvosta jokaisen mielihalun täyttämistä (nykyajan trendi). Kyllä ihmisen on osattava jostain kieltäytyä.
Käytännössä siis en itse voisi olla onnellinen tuollaisessa parisuhteessa saatikka arvostaa tuollaista miestä. Vaikka sanot, ettei ketään satuteta, niin jos ei käytä pelkkiä huoria, johonkin sattuu aina. Entä ne muiden naisten lapset? Kuinka paljon mies on siellä läsnä? Hoitaa autot, pikku korjaukset, tuo lahjoja, viettää joulut, syntymäpäivät jne.? Johonkuhun sattuu, ja jos se ei ole teidän perhe, se on jonkun toisen. Ja syy miehen toimissa on tuo oman itsensä hillitsemättömyys eli kyvyttömyys kieltää itseltään yhtään mitään. Huh, mikä luistelija!
Minulla on hyvä itsetunto. Niin kuin sanoin minäkin olen saanut omat erikoisuuteni tähän perheeseen.
Miehelläni muutama muukin perhe. Hän hoitaa asiat siellä yhtä hyvin tietääkseni kuin meilläkin. Lapsien kanssa hän on paljon. Myös muiden kuin meidän lasten.
Meillä on iso perhe ja vähän erikoinen.
Mieheni oikeasti rakastaa niitä muutamia naisia. Ihastunut muutamaan toisiin. Muuta ovat vain seksiä.
Itse olen bi-seksuaali. Minä ehdotin miehelleni vuosia sitten kyseistä järjestelyä ja näin minä sain myös suhteen naiseen. No se nainen asuu meillä. Tai siis se nainen on osa meitä. Eihän se sitten pysynyt vain minun omanani :), vaan myös mieheni. Olemme kummatkin synnyttäneet lapsia tähän perheeseen.
Tiedän että perinteisen mallin mukainen perhe ei ehkä ymmärrä elämäämme, mutta voisi sen kuitenkin hyväksyä.
Olemme itseasiassa yrittämässä laajentaa perhettä. Haluamme "vaimomme" jos sitä siksi voi kutsua, kanssa kolmannen naisen perheeseen. Osa lapsista on jo aikuisia emmekä kumpikaan enää kauaa pysty saamaan lapsia. Joten naisen pitäisi olla nuorempi.
Yksi mahdollisuus olisi yhdistää perheitä, mutta mieheni muut naiset eivät ole siitä kauhean innoissaan. Olisi myös mahdollisuus saada pari perheeseen (mies ja nainen. Mieheni on myös bi), mutta emme oikein halua toista miestä.
Joten katsotaan miten menee. Onneksi sentään olen saanut lapsenlapsia joten perhe kuitenkin kasvaa. Perhe on minulle kaikki kaikessa.
usko tai älä, mutta kaikki eivät ajattele kuten sinä:)
Kaikki eivät mällää sellaisissa ajatuksissa, että koskeeko mieheni käsi jotain naista jne..
Aika sairasta sekin on jos yrittää toista omistaa niin, että päässä pyörii vain, missä se miehen käsi on ollut
Tiedätkö muuten ihan varmasti, ettei sen miehesi käsi ole hyväillyt jonkun muun naisen häpyä kun on kertonut olevansa töissä/lenkillä/kavereiden luona tms.
tai paremmuudentunteesta. Pettäjä-reppanan rinnalla vaimo voi aidosti kokea olevansa se parempi ihminen parisuhteessa. Saa vielä hyvittelylahjojakin säännöllisesti.
Kuvottavaa ajatellakin, että mies hyväilee ja rakastaa muita naisia ja sitten tekee samaa oman vaimonsa kanssa.
Tuollainen mies on peluri, joka tyydyttää tarpeitaan missä sattuu huvittamaan. Ja jokainen osallisena oleva nainen sallii sen.
Noin elävä ihminen on sisältä rikki ja tarvitsee pitkäkestoista terapiaa. Ellei hakeudu avun pariin, jatkaa itsensä paikkaamista vääristyneellä tavalla eli hakemalla hetken helpotusta.
Vaimona laittaisin valinnan eteen eli on hakeuduttava hoitoon tai yhteinen elämä päättyy.
usko tai älä, mutta kaikki eivät ajattele kuten sinä:)
Kaikki eivät mällää sellaisissa ajatuksissa, että koskeeko mieheni käsi jotain naista jne..
Aika sairasta sekin on jos yrittää toista omistaa niin, että päässä pyörii vain, missä se miehen käsi on ollutTiedätkö muuten ihan varmasti, ettei sen miehesi käsi ole hyväillyt jonkun muun naisen häpyä kun on kertonut olevansa töissä/lenkillä/kavereiden luona tms.
Sitä paitsi on ne miehet muita hyväilly varmasti ennen nykyistäkin naista. Joten jos rupeaa ajattelemaan missä käsi on ollut niin....
Minulla on hyvä itsetunto. Niin kuin sanoin minäkin olen saanut omat erikoisuuteni tähän perheeseen.Miehelläni muutama muukin perhe. Hän hoitaa asiat siellä yhtä hyvin tietääkseni kuin meilläkin. Lapsien kanssa hän on paljon. Myös muiden kuin meidän lasten.
Meillä on iso perhe ja vähän erikoinen.
Mieheni oikeasti rakastaa niitä muutamia naisia. Ihastunut muutamaan toisiin. Muuta ovat vain seksiä.
Itse olen bi-seksuaali. Minä ehdotin miehelleni vuosia sitten kyseistä järjestelyä ja näin minä sain myös suhteen naiseen. No se nainen asuu meillä. Tai siis se nainen on osa meitä. Eihän se sitten pysynyt vain minun omanani :), vaan myös mieheni. Olemme kummatkin synnyttäneet lapsia tähän perheeseen.
Tiedän että perinteisen mallin mukainen perhe ei ehkä ymmärrä elämäämme, mutta voisi sen kuitenkin hyväksyä.
Olemme itseasiassa yrittämässä laajentaa perhettä. Haluamme "vaimomme" jos sitä siksi voi kutsua, kanssa kolmannen naisen perheeseen. Osa lapsista on jo aikuisia emmekä kumpikaan enää kauaa pysty saamaan lapsia. Joten naisen pitäisi olla nuorempi.
Yksi mahdollisuus olisi yhdistää perheitä, mutta mieheni muut naiset eivät ole siitä kauhean innoissaan. Olisi myös mahdollisuus saada pari perheeseen (mies ja nainen. Mieheni on myös bi), mutta emme oikein halua toista miestä.
Joten katsotaan miten menee. Onneksi sentään olen saanut lapsenlapsia joten perhe kuitenkin kasvaa. Perhe on minulle kaikki kaikessa.
Ainakin ne jotka jotain asiasta ymmärtää.
En ole alistettu tai kärsivä. Minä itseasiassa ehdotin miehelleni vuosia sitten kyseistä järjestelyä.
Minä en ole alistettu mitenkään. Minä sain myös kaiken mitä halusin. Sellaista mitä monikaan mies ei haluaisi.
Miksi minulla pitäisi olla muita miehiä kun en niitä halua?
Lapsillani ei ole hätää. Osa niistä on jo aikuisia. Heillä on hyvä perhe elämä. Osalla "normaali" ja osalla ei.
Mieheni on uskollinen. Hän ei ole tehnyt mitään mitä en hyväksy eikä hän ole valehdellut minulle.
Isän perheeseen kuuluu paljon ihmisiä. Perheemme on monimutkainen. Monimutkaisempi kuin luulette. Voin siitä kyllä kertoa jos välttämättä haluatte?