Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistäköhän johtuu että ulkomaalaisvastaiset ovat tyypillisesti alempien koulutusluokkien ihmisiä?

Vierailija
04.01.2013 |

Tutkimukset osoittavat selvän yhteyden ulkomaalaisvastaisten asenteiden ja heikon koulutuksen välillä. Miksiköhän?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä osaisivat arvioida ja ajatella asioista vähän monipuolisemmin kuin nyt. He osaisivat tehdä eron yksilön ja ryhmän välillä ja osaisivat ajatella, että maahanmuuttajia on Suomessa hyvin monenlaisia. On pakolaisstatuksella tulevia, on työn puolesta tänne tulevia, on romanikerjäläisiä, jotka tulevat tänne siksi että se EU-säädösten myötä on mahdollista jne. Niin kauan kuin suomalaiset itse äänestävät sellaisen politiikan puolesta, joka tällä hetkellä mahdollistaa erilaiset käytännöt (myös sen ns. elintasopakolaisuuden), niin kauan on turha syyttää ulkomaalaisia siitä että he käyttävät hyväkseen meidän omassa systeemissä olevia heikkouksia. Ihan itsehän me ollaan ne heikkoudet haluttu pitää, kun ollaan äänestetty kyseisen systeemin puolesta puhuvia edustajiamme erilaisiin päättäviin elimiin.

Niin kauan kuin nyky lainsäädäntö ja käytännöt ovat voimassa, niin kauan on turha syyttää ketään muita kuin ihan meitä kantasuomalaisia äänestäjiä...

Vierailija
62/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne on paljon ystävällisempiä kuin rasistit. Ja se merkkaa paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan pakolaiskeskuksen perustamisesta ns. hyville asuinalueille, joilla asuu korkeasti koulutettua väkeä, pian on käynnissä vastalauseadressin keräys alueella. Mutta ehkä asuntojen arvon lasku ja lasten kokema haitta ovat validimpia, ei-rasistisia vastustamisperusteita?

Älkää viitsikö jauhaa skeidaa.

Vierailija
64/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viänellä ja kiännellä kuin savolainen poliitikko? Munaa kehiin! Sano saatana niin kuin asiat on.

tästähän ei saa puhua, tai olet rasisti :) No ei, asia on kylläkin juuri noin murheellisesti kun tuossa kuvailit. En epäile yhtään, koska itsellä samanlaisia kokemuksia näistä tummista "nuorista" ulkomaalaisista. Koomisinta tuossa lienee se, että se alue miltä nuo kyseiset pakolaiset tulevat, niin nämä meille tulevat miehet eivät todellakaan ole oikeasti hätää kärsimässä, vain ainoastaan "turvapaikka-shoppailemassa", eli mihin maahan pääsee parhaiten ja missä on parhaimmat ilmaiset tuet (Suomi, Ruotsi). Ne ihan oikeasti apua tarvitsevat nuoret naiset on raiskattu ja tapettu, tai ovat myyty johonkin orjiksi. Miksi suurin osa pakolaisista on miehiä? Kaikkein vahvimmat ja törkeimmät pärjää tuossa bisneksessä. Ja nämäkin turvapaikanhakijat ovat maksaneet jollekin jopa isoja rahoja päästäkseen tänne. Niillä oikeasti turvaa tarvitsevilla ei ole ehkä mitään muuta kuin repaleinen teltta siellä kotimaassa.

Vierailija
65/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä harvempi ulkomaalaislta NÄYTTÄVÄ on. Moni meidän silmään ulkomaalaiselta näyttävä on ihan supisuomalainen, täällä syntnyt ja sujuvaa suomea luikautteleva.

Jos puhutaan pakolaiskeskuksen perustamisesta ns. hyville asuinalueille, joilla asuu korkeasti koulutettua väkeä, pian on käynnissä vastalauseadressin keräys alueella. Mutta ehkä asuntojen arvon lasku ja lasten kokema haitta ovat validimpia, ei-rasistisia vastustamisperusteita? Älkää viitsikö jauhaa skeidaa.

Vierailija
66/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä harvempi ulkomaalaislta NÄYTTÄVÄ on. Moni meidän silmään ulkomaalaiselta näyttävä on ihan supisuomalainen, täällä syntnyt ja sujuvaa suomea luikautteleva.

Jos puhutaan pakolaiskeskuksen perustamisesta ns. hyville asuinalueille, joilla asuu korkeasti koulutettua väkeä, pian on käynnissä vastalauseadressin keräys alueella. Mutta ehkä asuntojen arvon lasku ja lasten kokema haitta ovat validimpia, ei-rasistisia vastustamisperusteita? Älkää viitsikö jauhaa skeidaa.

osataan kerätä adresseja myös ihan supisuomalaisia - mielenterveyspotilaita, asunnottomia ja jopa päiväkoteja - vastaan.

Vierailija
67/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ettei se sitä pekkaa pahenna. Suomi on siinä mielessä menossa vain parempaan suuntaan. Sodanjälkeiset sukupolvet ovat vähän tynnyrissä kasvaneita mutta tilanne on muuttumassa ja parempi sukupolvi kasvamassa.

Teinien keskuudessa röökaminen on ihan out. Samoin yybervanhanaikainen rasismi.

Nykynuorista ja -lapsista eritoten tulee ihan toisenlaisia globaalikansalaisia. Ja Suomi kiittää että pääsee tästä paskaa jauhavasta kateellisten panettelijoiden roskasakista.

Vierailija
68/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset osoittavat selvän yhteyden ulkomaalaisvastaisten asenteiden ja heikon koulutuksen välillä. Miksiköhän?

Vierailija
69/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viänellä ja kiännellä kuin savolainen poliitikko? Munaa kehiin! Sano saatana niin kuin asiat on.

tästähän ei saa puhua, tai olet rasisti :) No ei, asia on kylläkin juuri noin murheellisesti kun tuossa kuvailit. En epäile yhtään, koska itsellä samanlaisia kokemuksia näistä tummista "nuorista" ulkomaalaisista. Koomisinta tuossa lienee se, että se alue miltä nuo kyseiset pakolaiset tulevat, niin nämä meille tulevat miehet eivät todellakaan ole oikeasti hätää kärsimässä, vain ainoastaan "turvapaikka-shoppailemassa", eli mihin maahan pääsee parhaiten ja missä on parhaimmat ilmaiset tuet (Suomi, Ruotsi). Ne ihan oikeasti apua tarvitsevat nuoret naiset on raiskattu ja tapettu, tai ovat myyty johonkin orjiksi. Miksi suurin osa pakolaisista on miehiä? Kaikkein vahvimmat ja törkeimmät pärjää tuossa bisneksessä. Ja nämäkin turvapaikanhakijat ovat maksaneet jollekin jopa isoja rahoja päästäkseen tänne. Niillä oikeasti turvaa tarvitsevilla ei ole ehkä mitään muuta kuin repaleinen teltta siellä kotimaassa.

olet siis sitä mieltä:

- nuo nuoret miehet jotka ovat hyvin puettuja kotimaan mittapuulla ja heillä on varaa matkusta tänne asti, he ansaitsevat turvapaikan mielummin kuin perheetön nuori tyttö, joka saa pelätä raiskausta koko loppuelämänsä

- minä olen rasisti, enkä mitään muuta (olen muuten mies enkä nainen)

Vierailija
70/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen wt ja kaikkein korkein eliitti mitä löytyy. Ja harva kuitenkaan puhuu kolmea kieltä täydellisesti, kuten minä. Ja se että kerroin vähän khatista ei kerro siitä että käyttäisin sitä. Kerroin vain että khat syletyttää saman verran, kuin kahvi kusettaa.

Se on kultuuria. Eläisitte vähän kultuuria. Minä elän ja teen kultuuria. Elättekö te ja teettekö te mitään elämällänne? Minä teen ja elän ja olen vähän korkeammalla, kuin eräät. Minulla on muna ja te olette hiljaa. Onko tämä ymmärretty asia?

Minä määrään tässä keskustelussa aina ja iäti!

T: 11cm mies

Vierailija
71/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen wt ja kaikkein korkein eliitti mitä löytyy. Ja harva kuitenkaan puhuu kolmea kieltä täydellisesti, kuten minä. Ja se että kerroin vähän khatista ei kerro siitä että käyttäisin sitä. Kerroin vain että khat syletyttää saman verran, kuin kahvi kusettaa.

Se on kultuuria. Eläisitte vähän kultuuria. Minä elän ja teen kultuuria. Elättekö te ja teettekö te mitään elämällänne? Minä teen ja elän ja olen vähän korkeammalla, kuin eräät. Minulla on muna ja te olette hiljaa. Onko tämä ymmärretty asia?

Minä määrään tässä keskustelussa aina ja iäti!

T: 11cm mies

Anteeksi että kyseenalaistimme miehisyyttäsi tässä naisellisessa ketjussa.

Vierailija
72/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet siis sitä mieltä:

- nuo nuoret miehet jotka ovat hyvin puettuja kotimaan mittapuulla ja heillä on varaa matkusta tänne asti, he ansaitsevat turvapaikan mielummin kuin perheetön nuori tyttö, joka saa pelätä raiskausta koko loppuelämänsä

- minä olen rasisti, enkä mitään muuta (olen muuten mies enkä nainen)

Mies muuten päättää meilläkin kuka ja ketkä tekee mitä. Naisille on annettu armosta vapaus käydä asevelvollisuus. Ainoastaan miesten ansiosta. Miehet pyörittää tätä maailmaa ja niin se on ja niin se tulee aina olemaan. Neuvoisin sinua ottamaan miehisen vastuun elämästä. (naisten ja lasten elämästä) se on miesten tehtävä.

Vierailija
73/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat olla trendikkäitä. Heillä on suurempi sosiaalinen paine siihen, etteivät ikinä myönnä olevansa rasisteja. Toisaalta koulutus tuo myös tietynlaista pintasivistystä ja en ikinä kehtaisi nimitellä tai huudella tummaihoisille, koska häpeäisin silmäni päästä, jos joku tuttu kuulisi tai kohtaisin ne ihmiset myöhemmin. Silti en sano, että olisin rasismista vapaa vaan oikeasti aika ennakkoluuloinen... Tietysti hymistelen ja olen muodikkaasti suvaitsevainen. Veikkaan, että niin on moni muukin.

Vierailija
74/74 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että Kehä III sisäpuolella ollaan paljon avoimemmin rasistisia kuin täällä "maalla".