Miten laihduttaa 'salaa'?
Olen normaalipainon ylärajalla ja haluan pois n 5kg.
Syön yhdessä työkavereitten kanssa ja tuntuisi todella nololta alkaa noudataa jotain dieettiä, kun muut ovat ylipainoisia. Kommenttia tulee jo nyt siitä kun olen 'se laiha'. Omassa kaveripiirissäni olen kuitenkin se pyörein.
karppaustyyppinen tai muu tehokas sopisi hyvin, mutta miten tekisin sen huomaamattomasti?
Kommentit (15)
Ja ainakin itselleni se pääatreia.
Tee kuten täälllä on neuvottu lounaan osalta, vähennä enemmän iltasyömisistä, juo paljon vettä ja lisää liikuntaa.
Teet pieniä muutoksia, mutta syöt kuitenkin samaa ruokaa. Et varmaan syö näiden ihmisten kanssa kuin kerran päivässä, kotona voit olla tiukempi. Tuosta tavasta on helpompi pitää kiinni jatkossakin ja kilot pysyy poissa toisin kuin kitudieetillä.
Kyseessä on sun oma kroppa. Sä saat syödä ja olla syömättä juuri niinkuin susta itsestä parhaalta tuntuu.
Kokemuksesta tiedän, että on ärsyttävää kuunnella lihavampien kommentteja, että olet niin laiha ja ei sun tarvii laihduttaa yms. Kerran yksi kaverini sanoi mulle suoraan, että en näytä enää nätiltä kun olen niin laihta. Olen aina ollut täysin normaalipainoinen, en todellakaan mikään laiha. Kun olen urheillut tai yrittänyt syödä terveellisesti, aina tulee pyöreämmiltä sanomista.
Mutta siinähän sanovat. Jos haluat pudottaa painoa, mitä se muille kuuluu? Jokainen ihminen voi tehdä elämäntapamuutoksen, syödä terveellisesti ja liikkua enemmän. Sitä ei tarvitse perustella laihtumisella. Sanot vaan, että haluat syödä terveellisesti tms.
Tsemppiä!
turhat kastikkeet (myös salaatista)
liiat margariinit leivän päältä
karkit, pullat, leivonnaiset
näin kukaan ei huomaa, että laihdutat
turhat kastikkeet (myös salaatista) liiat margariinit leivän päältä karkit, pullat, leivonnaiset näin kukaan ei huomaa, että laihdutat
eikö?
Jättämällä kaiken pois, niin varmasti se juuri huomataan...
Itse syön lounaalla pelkkää lihaa ja salaattia. Alkuun sitä ihmeteltiin, että karppaanko tms. No en karppaa, jätän vaan perunan yms pois, että jää enemmän tilaa lihalle. En siis ole dieetillä, kotona syön kyllä perunaa. Nyt kaikki tietää että oon lihansyöjä :)
Se ehtii päivän aikana kulua hyvin.
Salaattia ja kasviksia enemmän kuin pääruokaa..
Minä keksin aika usein tekosyitä :D "ollut vatsa aika kovana niin pitää tankata kuituja kasviksista vähän enemmän..." ja plapla..
joten laihtuakseni oli otettava järeämmät keinot käyttöön. Tiukka karppaus tai dukan-dieetti. Noita olisi vaikea toteuttaa huomaamattomasti =(
ap.
Eikä kenellekään tarvinnut siitä raportoida. Pienensin vain hieman annoskokoa ja lopetin leivän syönnin ruuan kanssa. Otin myös lautaselle enemmän kasviksia kuin ennen ja vähensin perunasta.
En siis tehnyt mitään niin huomiotaherättäviä muutoksia, että kukaan olisi mitään huomannut, joten sain ihan rauhassa laihduttaa.
Kotona sitten vähensin myös herkkuja ja pidin huolta sopivasta ateriarytmistä.
niistä muista välittää. Syöt juuri niinkuin itse haluat, ja jos jotain työkaverit kommentoivat, annat kommentoida etkä välitä. Tukehtukoot itse siihen omaan pullaansa vaan :)
valitset sen menetelmän minkä haluat valita, alat noudattaa sitä ihan pokkana ja jos joku asiasta kysyy, sanot esim. että syöt tällä tavoin terveydellisistä syistä. Jos se kysyy lisää, niin vastaat vaikka että kroonisten vatsavaivojen vuoksi tms. Pitää olla tosi utelias jos tuosta vielä kyselyä jatkaa.
Ja jos ihan tarkkaan mietitään, niin miksi sun tartteis mitenkään perustella omaa laihdutustasi? Minä ainakin puhun omassa työkahviporukassani hyvin kovaan ääneen, jos meinaan tiputtaa kilon tai kaksi, vaikka suurin osa samasta porukasta on BMI 30-40 luokkaa. Tavallaan toivon, että nuokin saisivat siitä kipinän koettaa tiputtaa painoaan (ja joskus niin on käynytkin, esim. karppaus "tarttuu" herkästi).
joten laihtuakseni oli otettava järeämmät keinot käyttöön. Tiukka karppaus tai dukan-dieetti. Noita olisi vaikea toteuttaa huomaamattomasti =(
ap.
v jos joku asiasta kysyy, sanot esim. että syöt tällä tavoin terveydellisistä syistä. Jos se kysyy lisää, niin vastaat vaikka että kroonisten vatsavaivojen vuoksi tms.
Miksi ei voisi sanoa vain, että minun teki mieli tänään näitä ruokia / minulle maittavat tänään nämä / minä otin nyt näitä. Miksi ihmeessä kenenkään tarvii selitellä miksi tänään tekee mieli ottaa juuri tämän näköinen annos!
Vierailija kirjoitti:
Et poista kokonaan.
lisätä lautasella vihannesten osuutta ja pienentää raskaampien ruokien osuutta. Kukaan tuskin kiinnittää asiaan huomiota, jos siinä lautasella on kuitenkin myös sitä tavallista ruokaa. Sen sijaan karppaustyylisen yleensä joku huomaa kyllä, jos ei enää vaikka ota perunoita tai makaronilaatikkoa tai riisiä kun ennen on ottanut.
Mä laihdutin ihan niin että otin veden ruokajuomaksi (ennen piimä), aloin ottaa salaatit ja pääruoan samalle lautaselle ja aina puolet lautasesta salaatteja, otin useimpina päivinä jälkkäriksi hedelmän ja vain silloin tällöin varsinaista jälkiruokaa, jätin leivän ruoan kanssa pois.