Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Fyysinen väkivalta on pieni murhe
04.01.2013 |
verrattuna henkiseen väkivaltaan.
Eläessäni väkivaltaisessa parisuhteessa olin huojentunut jos tuli turpaan, iskut kesti sitä henkistä rääkkiä paremmin.
Jälkeenpäin tuskin muistin, että mua on myös hakattu, niin vähäpätöiseltä se tuntui kaikkeen muuhun verrattuna.
Tänä päivänä en sietäisi enkä siedä minkään tason väkivaltaa.
Kommentit (22)
Minusta fyysisessä väkivallassa on kipua paljon pahempaa se, että joku haluaa tuottaa sinulle kipua. Itse fyysinen kipu on yleensä siedettävää pelkoon ja itsensä arvottomaksi tuntemiseen verrattuna.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei kaikille!
Täällä on keskusteltu paljon fyysisen ja henkisen väkivallan eroista ja siitä miksi ei lähdetä väkivaltaisesta suhteesta. Oli väkivalta sitten fyysistä tai henkistä, on jokaisella oikeus väkivallattomaan elämään. Kenelläkään ei ole myöskään oikeutta vähätellä muiden kokemuksia. Jokainen meistä on yksilö ja elämäntilanteet voivat olla todella erilaisia. Lähteminen väkivaltaisesta suhteesta voi olla toisille helpompaa, mutta aina lähteminen ei vain ei ole niin yksinkertaista. Väkivaltaan liittyy usein myös häpeää ja syyllisyyttä, jonka vuoksi ei välttämättä uskalleta hakea apua tai puhua kokemuksistaan.
Hienoa, että olette kuitenkin jakaneet kokemuksianne tänne ja usein jo asioista puhuminen ja omien kokemusten jakaminen muille helpottaa.
Sekä fyysinen että henkinen väkivalta jättävät arpensa ja on tärkeää käsitellä tapahtumia vaikka niistä olisikin kulunut jo useampi vuosi! Koskaan ole liian myöhäistä hakea apua.
Jos kaipaat luottamuksellista keskustelua, niin voit varata Nettiturvakodista ajan kahdenkeskeiseen chattiin. Chatissa vastaavat väkivaltatyön asiantuntijat ja voit keskustella nimettömästi. https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=7
Jos haluat jakaa kokemuksiasi muiden kanssa, niin Nettiturvakodin seuraava ryhmächatti on 22.5 klo 18-20. https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=6
Voimia teille naiset!
Senna, Nettiturvakodin vapaaehtoinen