Lue keskustelun säännöt.
Paljonko teidän taloudessa jää säästöön vuodessa?
Kommentit (22)
Olen päättänyt että tilillä pitää olla aina 2000 e rahaa. 4 krt vuodessa saan tehdä ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan ja silloin aina tyhjennän tilin niin että sinne jää toi 2000 e.
Asuntoja on oma koti sekä jokaisen lapsen synnyttyä ollaan ostettu sijoitusasunto, eli lainaa on ihan tarpeeksi.
Samaa mieltä kun Melba, Suomi ei tule minun eläkettä maksamaan, siihen pitää itse varautua. Ostamme neljännen sijoitusasunnon kun ainakin oma koti on velaton, menee vielä n 5 v. Uskon että niillä vuokratuloill tulemme eläkkeellä pärjäämään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Aiemmin sain säästöön n. 100-200e/kk (vuosittaiseen ulkomaanmatkaan), mutta nyt maksan mökkilainaa tuon summan, joten ei jää mitään. Vuokran ja laskujen jälkeen jää n.400e kuussa käteen elämiseen. Lääkekulut melko suuret, olen yh. Mulla on tällä hetkellä parhaat tulot koskaan, aiemmin olin lähinnä miinuksella joka kuukausi ja 10 vuotta se halpa ulkomaanmatkakin tehtiin lähinnä lomarahalla.
Niillä jotka ehdottelevat, että kuka vaan voisi nostaa säästösummansa vaikka 20e:stä 200 euroon kuussa, ei taida olla mitään tajua muiden tuloista. Jos sulle 20e ja 200e säästäminen on sama asia, niin hyvin menee.