Miehen mielestä lapselle ei tarvitse ostaa uusia vaatteita ja kenkiä
Vaan jo olemassaolevat saa kelvata. Suuttuu kun hänen mielestään shoppailen koko ajan lapsellemme vaatteita. Tosiasiassa ostan Prismasta lapselle vaatteita sitä mukaa kun hän kasvaa eli olemassaolevat vaatteet ja kengät jää pieneksi. En osta mitään gugguuta vaan edullista merkitöntä perusvaatetta. Ja sitäkin vain muutaman kutakin. Mies tiuskii vihaisena, että vanhat pitää kelvata. Kun kysyn mitä hänen mielestä pitäisi tehdä kun ne ei enää mahdu niin hermostuu siihen että kuulemma jankkaan. Me ei edes olla mitään toimeentulotuella eläviä tosi köyhiä eikä eletä velaksi. Mies vain on tuollainen. En jaksa enää, kun kaikesta lapseemme liittyvästä tulee riitaa. Mistä löytyy miehiä jotka jopa itse huolehtii lapselle uusia vaatteita tämän kasvaessa pituutta?
Kommentit (175)
Heitä kaikki ukon kengät roskikseen ja jätä vain yksi pari. Sano, että kyllä yhden kenkäparin pitää riittää.
Laita kiertoon kaikki ne lapsen vaatteet ja kensät jotka ovat liian pieniä ja tekstiilikeräykseen rikkinäiset. Pyydä sitten miestäsi katsomaan, mitä jää jäljelle ja kysy, onko hänen mielestään lapselle kampetta riittävästi. Samalla saat itsekin tarkemman kuvan siitä, mitä tarvitsee hankkia.
Pue jonakin päivänä sille lapselle päälle ne pieneksi jääneet vaatteet (ei kenkiä), hoksaiskohan tuo mies sitten, miksi niitä uusia pitää ostaa?
Onko mies muuten ok, vai nillittääkö muutenkin kaikesta?
Kai teillä on tallessa suhteenne alkuajoilta miehen pienet kauluspaita,varmasti on lihonnut. Käsket laittamaan päälle.
Itse sanoisin herneet nenässä ukolle että saa ihan omin sanoin sille lapselle kertoa miksi hänen pitää kulkea liian pienissä vaatteissa. Jeesus mikä urpo!
Vähän ohi aiheesta, mutta on muuten raivostuttava keskustelutyyli tuollainen, jossa toinen esittää ensin päättömän väitteen. Sitten kun sille kysyy perusteluja ja perustelee oman väitteensä, toinen alkaa marttyyriksi ja valittaa, että "aina sä jankkaat".
Oma mieheni harrastaa tuota samaa välillä ärsyyntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Heitä kaikki ukon kengät roskikseen ja jätä vain yksi pari. Sano, että kyllä yhden kenkäparin pitää riittää.
Ja jätä vain väärän kokoinen pari kenkiä ukolle.
Vierailija kirjoitti:
Pue jonakin päivänä sille lapselle päälle ne pieneksi jääneet vaatteet (ei kenkiä), hoksaiskohan tuo mies sitten, miksi niitä uusia pitää ostaa?
Hänen mielestään lyhyeksi jääneet hihat ja lahkeet ei haittaa mitään. Käyttää itsekin rikkinäisiä vaatteita. Ap
Onko se mies ihan idiootti? Eikö hän näe omin silmin että lapsi kasvaa? Ei kai hän itsekään mitään omia vauva-aikaisia vaatteitaan enää pidä, ihmiset kasvaa lapsena ja nuorena.
On hyvin tyypillistä, että miehet eivät ymmärrä että lapsiin menee rahaa.
Olen itse lapseton ja SILTI joutunut vääntämään erään isimiehen kanssa siitä että tottakai pikkulapsella täytyy olla eri kausille erilaisia ulkovaatteita. Tämä tomppeli oli ihan tosissaan sitä mieltä, että lapsi ei tarvitse esim talvihaalaria vaan pärjää kerrospukeutumalla kuten aikuisetkin. Kysyin sitten että mites tämä toimii kun lapsi haluaa aika itsestäänselvästi leikkiä lumessa talvipakkasilla ja vaikka olisi normihousujen alla villapitkikset, niin eihän ne nyt märkää pidä. Miehen ratkaisu oli että jos lapsi on niin tyhmä että pitää mennä lumeen kieriskelemään niin ansaitsee paleltuakin.
Voi luoja...
Vierailija kirjoitti:
Onko mies muuten ok, vai nillittääkö muutenkin kaikesta?
Ei nillitä kaikesta, nillittää lähinnä lapseemme liittyvistä hankinnoista. Siis muistakin kuin vaatteista. Ap
Kyllähän sitä parjää kahdella parilla kaikkia vaatteita jos niitä vaan pesee sitten riittävän ahkerasti. eli ukko ottaa pyykkihuollon hommakseen tästä eteenpäin, eikös? Kun muutaman viikon joka päivä hoitaa sitä rumbaa eiköhän hänkin ala haluamaan lapselle enemmän vaatteita. Ja toi tosiaan, että hommaa pois ne kaikki liian pienet kamat, niin mies oikeasti näkee paljonko niitä vaatteita oikeasti on.
Osta kirppikseltä niin ei mene niin paljon rahaa. Vauvoille saa niistä tosi hyvin vaatteita kun ei yhtä kokoa käytetä kauaa. Eurolla parilla löytyy kaikki. Samalla edelliset sinne myyntiin niin saat rahat uusiin. Näin itse tein eikä kukaan valittanut mistään. Ekoteko samalla.
En usko olevani kovin väärässä jos väitän että teidänkin lapsilla on vaatteita yli tarpeen, eli totuus on jossain siellä puolessa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään lyhyeksi jääneet hihat ja lahkeet ei haittaa mitään. Käyttää itsekin rikkinäisiä vaatteita. Ap
Kaappaa miehen kalsarit ja osta kolme numeroa liian pieniä tilalle. Haittako? Ei voi hiertää, ihan hyvin kelpaavat.
Kymmenen vuotta sitte ostettiin pennulle kengät eekä käättännä niitä varmaan vuottakaa! Ihan uuvenveroset vielä, luulis välttävän huonommattii!! En tue nirsoelua, jos ee hyväkuntoset kengät kelepoo, olokoot kengätä sitten!!
Vierailija kirjoitti:
Osta kirppikseltä niin ei mene niin paljon rahaa. Vauvoille saa niistä tosi hyvin vaatteita kun ei yhtä kokoa käytetä kauaa. Eurolla parilla löytyy kaikki. Samalla edelliset sinne myyntiin niin saat rahat uusiin. Näin itse tein eikä kukaan valittanut mistään. Ekoteko samalla.
Vauvoille kyllä, mutta isommille lapsille ei niin vaan löydy, varsinkaan pojille.
Täällä yksi. Olen ostanut lapselle usealla tonnilla vaatteita. Naisten mielestä olen kuitenkin paska isä, koska keskityn lapseen, enkä mielisairaan vieraannuttaja-synnyttäjän narsistiseen egoon.
Kannattaa käydä jossain muualla kuin kommariprismassa