Sentinvenyttäjät! Kirjoittakaa kuittinne tähän!!!
Kirjataan muistiin av:lle kaikki mitä ostamme.
Ja analysoidaan mikä oli taas turhaa, että ensi kerralla voi jättää sen kauppaan.
Keksitään itsellemme nimimerkit mistä tunnistaa!
Minä voin aloittaa. Olen nimimerkki pajunkissa!
Tänään ostin:
-mehu 0,85e
-mehu 1,19e
-maito 0,60e
-maito 0,60e
-mehu 0,85e
-maito 0,60e
-sipulit 0,59e
-vohvelit 0,99e
-kurkku 0,75e
-munat 1,29e
-jugurtti 0,79e
-hiiva 0,09e
-jauho 0,45e
-jauho 0,45e
-leivos 0,29e
-leipä 0,99e
-vaniljasokeri 0,29e
-omenat 3,80e
-banaanit 1,95e
yht. 17,41e
turhaa...hmm.. ostin mehuja kun yksi lapsi on sairas, ei oikein syö niin juo edes. normaalisti en osta kuin yhden mehun viikkoon. vohvelit ja leivos on myös tälle potilaalle. yritän, etten osta enää mitään ennen ensi viikon lauantaita. näillä yritän siis pärjäillä viikon! kaapeissa on makaronia, riisiä, pakastevihanneksia, pullaa, vähän lihaa, karjalanpaistia pakkasessa, kalapuikkoa,perunaa, porkkanaa.. yritän edes. jos on pakko ostaa jotain niin haen. minulla on vielä 22,59e. viikon päästä saan rahaa.
Kommentit (136)
Turhuuksia:
Marvest kebab 3,49
pekoni 2x0,99 1,98
Atria ylikypsä kinkku 2,15 (heräteostos, tarjouksessa)
tuorejuusto, valkosipuli 2x0,99 1,98
mozzarella raaste 2x1,19 2,38 (toinen olisi ollut reseptiin, joka ei toteutunut)
Flora culinesse 1,19 (heräteostos, tarjouksessa)
Saskia lähdevesi, karpalo 0,99 (ajattelin maistaa kun pidän paljon makuvesistä. Oli pahaa)
muovikassi 0,25
tonnikalapala x2 3,10 (turha ajatuskatkos, mutta kuluu kyllä)
maksamakkara 2,29 (heräteostos)
sulatejuusto 2,90 (reseptiin joka ei
Kannattaa olla ensi kerralla tarkkana ja palauttaa ne ostokset hyllyyn, mitä ei tarvitsekaan, jos muita tarvittavia aineksia ei löydy. Rohkeasti vain laitat ne takaisin hyllyyn. Katso miten paljon sinulla meni rahaa hukkaan sen takia, kun ostit heräteostoksia etkä viitsinyt palauttaa takaisin hyllyyn. Tee se ensi kerralla, lompakkosi kiittää! Ennen kuin menet kassalle, pysähdyt rauhalliseen kohtaan kärrysi kanssa ja katsot kaikki ostokset kriittisellä silmällä läpi. "Tarvitsenko TÄTÄ oikeasti?" Ajattele "Ompa tämä rasvaista! Ompa tässä sokeria! Tämähän on oikeasti pahaa! Tämänkin heitin kärryyn pelkän pakkauksen takia! Tämän näin mainoksessa ja teki mieli maistaa mutta se on kuitenkin pahaa!" Ja sitten palautat kaiken takaisin hyllyyn. Jätät vain terveelliset ruoka-aineet kärryyn. Ja raportoit kuitin tänne av:lle!
liikaa keksejä, eineksiä ja limsaa!
Entäs sitten, kyse oli kuitenkin joulunajan herkuista, joita käytiin täydentämässä kaupasta.
Silti mielestäni olen sentinvenyttäjä, koska pidän huolta, että jokaisessa kuitissa on tuotteita joko kaupan halpamerkeistä tai -30% hinnoitelluista tuotteista.
No tässä!!!!!
Yhdestä kaupasta ostin:
-vaippoja
-kosteuspyyhkeitä vauvalle
-shampoon
-suihkugeelin
-klorittia
-käsitiskiaineen
maksoi pyöristettynä 17 euroa!
sitten toisesta ostin:
-sipsejä 0,99
-pistaasipähkinöitä 2,49
-pullaa 1,19
-leipää 1,79
-leipää 0,89
-maito 0,89
-kilon jugurtti 1,49
-margariini 0,85
-juusto 0,79
-munia 1,39
-juusto 0,79
-juusto 1,99
-juusto 0,98
-smetana 0,39
-kerma 0,84
-oliiviöljy 2,59
-makaroni 0,49
-makaroni 0,49
-vehnäjauho 0,45
-pakastevihannekset 1,29
-pakastevihannekset 1,29
-pakastevadelmat 1,89
-pakasteranskalaiset 0,99
-tölkkimaissit 0,86
-hedelmätölkki 1,59
-suklaa 1,56
-suklaa 1,39
-nenäliinat 0,95
-vessapaperi 1,95
-omenat kilo 1,29
-porkkanat kilo 0,79
-kurkku 0,89
-herkkusienet 1,49
-nakit 1,99
-salami 1,29
-palatuspullot +1,80.
Sitten tapahtui jotain HYVIN merkillistä! Olin laittanut ostoskärryyni myös yhden valkokaalin ja yhden punakaalin. Siis kokonaiset. Ja laitoin ne kassahihnalle kuten muutkin ja tietenkin niissä oli ne tarrat missä lukee hinta. Myyjä otti ne myös käteensä jne ja sitten ne tulivat minun luokseni liukuhihnan loppupäähän missä pakkasin kaalini kassiin. Kotona tarkastelin tuota kauppakuittiani nyt siis ja MITÄ IHMETTÄ NE KAALIT EI OLE SIINÄ LISTASSA????? Eli minä taisin saada kaksi kaalia ilmaiseksi! Vähän hävettää mutta ei kai tämä nyt minun vika ole??? Näin ihan miten myyjä piti niitä kädessään. Ja vieritti ne minun luokseni.
Ostokseni maksoi yhteensä siis 48,08 e.
Joo tiedän, ostin sipsiä ja suklaata. Tiedän! Mutta en ole ostanut viikkoon mitään tuollaista joten tekee mieli! Nuo on viikonlopuksi ja yritetään syödä säästeliäästi! Seuraavan kerran ostan herkkuja vasta viikon päästä.
Eli ostoksiin meni nyt 65 euroa yhteensä.
Aion hakea huomenna vielä jauhelihaa ja kananrintaa että saadaan kanssa lihaa! Mutta sinne menee ehkä n. 20 e? Eli alle 100 euroa on kuitenkin! Eli onko tämä nyt hyvä?
Näistä aineksista aion tehdä seuraavia kunhan olen hakenut ne lihat vielä: On minulla kotona vielä ainakin riisiä, perunaa, maitoa.
-nakkikeittoa
-nauravia nakkeja ja ranskalaisia
-lihapullia
-lasagnea
-pizzaa (siihen tulee noita erilaisia juustoja, sieniä, ja salamia!)
-salaatteja
-raasteita(porkkanoista ja kaaleista)
-kaalipiirakkaa
-leipätaskuja
-kananrintasalaattia missä on fetaa
-jauhelihakastiketta ja makaronia
-vadelmakiisseliä
-ruokien lisukkeeksi aina pakastevihanneksia
-jotain kasvispitoisia keittoja ja lisäksi lämpimiä voileipiä
Mitä mieltä? Onko ok?
Huomenna käytän vielä n. 20 e kauppaan että saan niitä lihajuttuja. Haen sellaista jauhelihaa mikä maksaa 7,90 e kilo.Jotain nautaa taisi olla ja aika laadukasta. Otan sitä kilon tai kaksi! Ehkä kaksi? Vai mitä mieltä olette? Siitä saisi paljon lihapullia, lasagneen, kaalipiirakkaan, kastikkeeseen...
35 e saan vielä käyttää kauppaan. kun budgetti on 100 e! ja siinä minä yritän pysyä!!!!
Mehua
Leipä
Appelsiineja
Omenia
Keksipaketti
Karkkipussi
Maksoi 11 euroa ja senttejä.
laittakaa paikka kunta ja kauppa missä asioitte esim. k-supermarket kiitos
hyvä idea mutta ei voi alkaa liian henkilökohtaiseksi tai joku tunnistaa....
ostin siideriä sipsejä limpparia
ja kuoharia
keksipaketti 0,99
keksipaketti 1,15
leipä 0,55
maito x4 2,40
voi 0,95
jugurtti 1,49
jugurtit x2 0,58
mozzarella 0,79
sulatejuusto 1,49
kerma 0,42
mozzarella x2 0,98
auringonkukkaöljy 1,49
oliiviöljy 2,59
rusinat 0,69
kalapuikot 1,39
persikkatölkki 0,99
ananastölkki 0,65
lehtitaikina 1,59
mehu 0,89
mehu 1,29
omenajuoma x2 1,00
suklaa 1,17
servetit 0,95
nenäliinat 1,85
vessapaperi 2,95
porkkanat 0,89
perunat 1,79
sipulit 0,69
kurkku 0,79
tomaatit 0,99
makkarat 1,99
yht. 38,43.
Mitä mieltä? Nämä saavat riittää ainakin sunnuntaihin asti. Kotona on mm. vielä makaronia, kalaa kahdeksi kerraksi, kanaa kahdeksi kerraksi, riisiä, leikkeleitä, paahtoleipää, juustoa, hedelmiä.
...joulunajan kuitteja:
Lambi superlong wc-paperi, 1,59
Pirkka perunalastut 100 g, 0,79
2 x Atria burgeri, 0,69 e/kpl -30% rivialennus
Pirkka tuorejuusto 180g 1,85
Pirkka Jaffa light 1,5 l 1.29 X 2
Pirkka Reilu kaakaojauhe luomu 2,20
Valio kevytmaito 4 X 0.91
Valio rasvaton maito 4 X 0,91
Pirkka banaani, 1,76€
liikaa keksejä, eineksiä ja limsaa!
ruispalat 1,99
muovikassi (laatikot, joita normaalisti käytän oli sieltä loppu, eikä ostoksia käsissäkään saanut vietyä) 0,18
jauheliha 2,79
porkkanapussi 1,69
tonnikala tomaattikastikkeessa 1,65
kesäkurpitsa 1,10
parsakaali 1,29
kirsikkatomaattirasia x 2 1,29 kpl
Turhuuksia:
metukkaa n. 4e (mitä se on? jos herkkua niin on turhuus)
juuston 6,50e (liian kallista juustoa)
mehua n 2e/ 1,5l (liian kallista mehua, osta halvempaa jos on pakko!)
kaakaojuomajauhetta (ei hajuakaan mitä maksoi, euroshopperin halvinta)
suklaamuroja n.2,30e
makupaloja 2,50 (turhaa, tiedetään)/ 6kpl (jätä kauppaan ensi kerralla, kun tiedät että ne ovat turhia)
tsemppiä, kyllä se siitä! yritä venyttää senttiä äläkä osta niin paljon vanukkaita ja sokeriherkkuja!