Sentinvenyttäjät! Kirjoittakaa kuittinne tähän!!!
Kirjataan muistiin av:lle kaikki mitä ostamme.
Ja analysoidaan mikä oli taas turhaa, että ensi kerralla voi jättää sen kauppaan.
Keksitään itsellemme nimimerkit mistä tunnistaa!
Minä voin aloittaa. Olen nimimerkki pajunkissa!
Tänään ostin:
-mehu 0,85e
-mehu 1,19e
-maito 0,60e
-maito 0,60e
-mehu 0,85e
-maito 0,60e
-sipulit 0,59e
-vohvelit 0,99e
-kurkku 0,75e
-munat 1,29e
-jugurtti 0,79e
-hiiva 0,09e
-jauho 0,45e
-jauho 0,45e
-leivos 0,29e
-leipä 0,99e
-vaniljasokeri 0,29e
-omenat 3,80e
-banaanit 1,95e
yht. 17,41e
turhaa...hmm.. ostin mehuja kun yksi lapsi on sairas, ei oikein syö niin juo edes. normaalisti en osta kuin yhden mehun viikkoon. vohvelit ja leivos on myös tälle potilaalle. yritän, etten osta enää mitään ennen ensi viikon lauantaita. näillä yritän siis pärjäillä viikon! kaapeissa on makaronia, riisiä, pakastevihanneksia, pullaa, vähän lihaa, karjalanpaistia pakkasessa, kalapuikkoa,perunaa, porkkanaa.. yritän edes. jos on pakko ostaa jotain niin haen. minulla on vielä 22,59e. viikon päästä saan rahaa.
Kommentit (136)
mutta minusta nuo pakastelohkoperunat oli aika halpoja, jos euron kilo. Nykyään perunakin maksaa noin 1 e kilo, joten säästö on aika mitätön. Ja sitten vielä kun kuoret pois, niin vielä vähemmän saa oikeista perunoista.
Piltit sen sijaan on aika iso menoerä. Itse ostin kyllä niitä hedelmäsoseita vauvalle kun ne maksoi vaan 29 senttiä purkki, mutta mun mielestä lihasoseiden ostaminen on järjetöntä, kun ne maksaa melkeen euron puteli. Itse tehden ei maksa puoltakaan tuosta :)
Mutta aika kivoja ostoksia silti kaikilla, ja kiitos sinulle joka näitä kommentoit. On hauska kuulla, mitä mieltä olet meidän ruokaostoksista :)
t. se vissyn ostaja
nro 46:n viikon ruokaostokset olivat TODELLA halvalla ostettu, jos kerran meni 28 euroa ja meinaavat sillä pärjätä viikon... Plus ne ilmoittamansa täydennykset 5-10 eurolla (maito, leipä, kinkku)
Kuinkahan moni pystyy viikon ruokkimaan perhettään 33-38 eurolla???
Lidlin pakasteranskalaiset ovat ihan parhaimpia, ja samalla halvimpia! Suosittelen minkäkin ostamaan. Euron kilolta ei todellakaan ole kallista.
Toisesta kaupasta:
600g jauhelihaa
tomaattikastikepurkki
oliiveja
yksi leikkelepaketti
10,60 e
Toisesta kaupasta on kuittikin jäljellä:
-croisantit 1,19
-riisivohvelit 0,99
-maidot 3kpl 1,80
-voi 0,95
-juusto 0,79
-jugurtit 3kpl 0,99
-jugurtit 2 kpl 0,99
-karkkiaskit 0,78
-wc-paperi 1,99
-kurkku 0,59
lisäksi palautin pulloja joista sain +1,55
Ostokset maksoivat siis 9,50 e
Seuraavan kerran rahaa on 15.1. Huh huh :/
Toisesta kaupasta:
600g jauhelihaa
tomaattikastikepurkki
oliiveja
yksi leikkelepaketti10,60 e
Toisesta kaupasta on kuittikin jäljellä:
-croisantit 1,19
-riisivohvelit 0,99
-maidot 3kpl 1,80
-voi 0,95
-juusto 0,79
-jugurtit 3kpl 0,99
-jugurtit 2 kpl 0,99
-karkkiaskit 0,78
-wc-paperi 1,99
-kurkku 0,59lisäksi palautin pulloja joista sain +1,55
Ostokset maksoivat siis 9,50 e
Seuraavan kerran rahaa on 15.1. Huh huh :/
Miksi ostat valmista tomaattikastiketta? Halvempaa olis ostaa vaikka tomaattimurskaa ja tehdä kastike itse siitä. Myös oliivit sinänsä turhia, jos rahaa vähän. Vaikka ne hyviä kyllä onkin, en kiellä :) Toisesta kaupasta oisin jättäny ostamatta croissantit, vohvelit ja karkit :D Turhaa turhaa!! Muuten olit tehny kyllä hyviä löytöjä, juustokin noin halpaa :)
Miksi ostat valmista tomaattikastiketta? Halvempaa olis ostaa vaikka tomaattimurskaa ja tehdä kastike itse siitä. Myös oliivit sinänsä turhia, jos rahaa vähän. Vaikka ne hyviä kyllä onkin, en kiellä :) Toisesta kaupasta oisin jättäny ostamatta croissantit, vohvelit ja karkit :D Turhaa turhaa!! Muuten olit tehny kyllä hyviä löytöjä, juustokin noin halpaa :)
Joo anteeksi, tuli ostettua turhaa kun oli lapset mukana kaupassa :/
Jugurtit on minustakin turhia ja croisantit ja riisivohvelit, ne on lapsille. Ja ne karkkiaskit.
Oliivit on kaikkien herkkua mutta pitää syödä niitä oikein säästeliäästi. Ei olisi kyllä pitänyt ostaa, se oli sellainen heräteostos.Mä teen yleensä tomaattikastikkeen itse mutta nuo oli joku sellainen erikoismaku, valkosipuli jne ajattelin laittaa pitsan päälle mutta nyt kyllä nolottaa ja ensi kerralla jätän sen kauppaan!
Mä olen päättänyt parantaa tapani ja heti ensi rahakuusta, 15.1.2013 tämän av-mamman kauppakuitista puuttuu turhuudet! Vannon tämän pyhästi ja yritän parhaani!
t. se tämänpäiväinen kaupassakävijä
Joo anteeksi, tuli ostettua turhaa kun oli lapset mukana kaupassa :/
Jugurtit on minustakin turhia ja croisantit ja riisivohvelit, ne on lapsille. Ja ne karkkiaskit.
Oliivit on kaikkien herkkua mutta pitää syödä niitä oikein säästeliäästi. Ei olisi kyllä pitänyt ostaa, se oli sellainen heräteostos.
Mä teen yleensä tomaattikastikkeen itse mutta nuo oli joku sellainen erikoismaku, valkosipuli jne ajattelin laittaa pitsan päälle mutta nyt kyllä nolottaa ja ensi kerralla jätän sen kauppaan!
Mä olen päättänyt parantaa tapani ja heti ensi rahakuusta, 15.1.2013 tämän av-mamman kauppakuitista puuttuu turhuudet! Vannon tämän pyhästi ja yritän parhaani!
t. se tämänpäiväinen kaupassakävijä
Eikä teillä tosiaan ole rahaa käyttää ruokaan enempää vai pihistelettekö tavan vuoksi?
En itse voisi elää noin mauttomalla ruokavaliolla. Tänään, ihan tavallisena arkipäivänä meillä on ruokana avokadonpuolikkaita, jotka on täytetty majoneesilla ja katkaravuoilla, tillin ja sitruunamehin kera ja juustotäytteistä tuorepastatortellineja pestokastikkeessa.
4,5l maitoa
2l piimää
4dl kermaa
1,5 kg perunoita
purjo
esp.tomaatteja
kurkku suomi
jäävuorisalaatti r.bow
klementini
arkijuusto
paahtoleipäviip. rainbow
sika-nautajauheliha 600g r.bow
siskonmakkara 2pkt
kevyt meetvursti r.bow
voileipäkinkku r.bow
jauhelihapizzaa x2(lapsen välipala)
pinaattilettuja x2(lapsen välipala)
Pakaste kalkkuna, oli puoleen hintaan (19,90/6kg)laitan pakkaseen
katkarapuja iso pss
wokkivihannekset r.bow
lohimurekepihvit x2
Broilerpyörykät
perunamuussijauhe Xrta
makaroni x2
tom.murska r.bow
oliivi r.bow
pinaattikeitto (töihin eväiksi)
nuudeli (töihin eväiksi)
kanamuna 10kpl r bow
Jäätelö 1L
pakaste pizzax2
bananijogurtti 1L xrta
mustikkajogurtti 1L
vessapaperi lotus
Housuvaippa Libero Mega säkki
puhdistuspyyhkeitä Xrta
Suurimman osan tuotteista ostan KAupan omaa merkkiä koska ne on halvempia.
Pakko on ostaa "paskempaa" ruokaa, kuten noita broilerin pyöryköitä. Turhuuksia ei ollu ku ehkä tuo jäätelö, jota ostan todella harvoin! KAlkkuna oli heräte ostos, reilu 3euroa kilolta on aika halpa.
kävin eilen kaupassa ja mukaan tarttui:
-kilo jauhelihaa
-kaksi broilerinrintaa
-kilo koipireisiä
-valkosipulia
-tomaattipyre
-mandariineja
-banaaneja
-kurkkua
-tomaatteja
-5 kg halvimpia perunoita
-200 g leikkelettä
Maksoi 28 euroa ja vähän senttejä.
Yritän tehdä tästä niin monta ruokaa kuin vain pystyn. Kotona on salaattia, porkkanoita, juustoa, leipää, riisiä, makaronia, maitoa, munia...
Oliko hyvä vai huono?
3kpl yrtti-valkosipulimarinoituja broiskun minuuttipihvejä 3,99€
250g broiskun maustamattomia fileesuikaleita 1,99€
Kokonainen siika 530g 5,40€
Luomukuohukerma 1€
Punainen paprika 0,50€
Kotimainen kurkku 1,30€
Jäävuorisalaattikerä 1,38€
Kermaviili 0,58€
Näiden lisäksi kotona on mm. perunoita, kananmunia, puurohiutaleita...
eilen mies kävi täydennys kauppareissulla:
2x rasvaton maito
rasvaton ja maustamaton jukurtti 1litra
Tänään syödään makaronilaatikkoa(kolmas päivä samaa),porkkanaraastetta, tomaattia ja paprikaa. Iltapalaksi jukurttia pellavansiemenrouheella ja piltin hedelmäsoseella.
-paprika-
kävin eilen kaupassa, anteeksi vaikka olin jo eilen, mutta selitykseni on se, että meille tuleekin yhtäkkiä viikonloppuna vieraita ja on pakko leipoa jotain tarjottavaa (siihen hilloa, tomusokeria ja voita) ja lapset söivät melkein kaikki hedelmät jo eilen mitä ostin!
ja mukaan tarttui siis:
-kilo jauhelihaa
-kaksi broilerinrintaa
-kilo koipireisiä
-valkosipulia
-tomaattipyre
-mandariineja
-banaaneja
-kurkkua
-tomaatteja
-5 kg halvimpia perunoita
-200 g leikkelettäMaksoi 28 euroa ja vähän senttejä.
Yritän tehdä tästä niin monta ruokaa kuin vain pystyn. Kotona on salaattia, porkkanoita, juustoa, leipää, riisiä, makaronia, maitoa, munia...
Oliko hyvä vai huono?
Ja ostin:
-porkkanat 1,29
-paahtoleipä 1,19
-karkkipussi 0,99 (NOLOA TIEDÄN! :( )
-kurkku 0,69
-margariini 0,99 (oli tarjous)
-4x maito 2,40
-suklaakeksit 0,99 (NOLOA TIEDÄN!)
-10 munaa 1,99
-vadelmahillo 1,19
-voi 0,95
-tomusokeri 0,35
-palautuspullot -1,25
-kiiwit 1,16
-banaanit 1,56
-3 jugurttia 1,17
-kahvi 4,49
-litran jugurtti 2,19
yht. 22,34
ja nyt lupaan etten osta ennen seuraavaa torstaita mitään muuta kuin paketin vaippoja!!!!
housuvaippoja
pyykinpesuaineita 2l
piimää 2
maitoa 4l
tomaattimurskaa 2
laktoositon maitojuoma 3
halvinta kissanruokaa (70-60cnt) 3prk
ketsuppi
Aurinkokuivattutomaatti 2,20eur
kookosmaito
liivatejauhe
rainbow ruispalat 3pkt (-50%) menee pakastimeen
banaani rainbow 4kpl
kurkku
ruukkupersilja
palvikuutio X-tra
tupakkaa (!)
broilerin ohutleike 2rs (-50%)pakastimeen
miniluumutomaatti (kilohinta ei juuri eronnut suomalaisesta tavallisesta tomaatista)
maitorahka x-tra
ruohosipulituorejuusto rainbow
porkkanoita kilo
perunoita 2kiloa
kuivahiiva
kevyt "smetana" 1,79 (500g)
broilerin uuniboksi-lihat (4,89kg)
lohifile (6.99kg)
ohut kylmäsavukinkku rainbow
uunilenkki x-tra 2pkt
15 kananmunaa
turhuudet johtuu siitä että minulla on synttärit viikonloppuna ja teen voileipäkakun. Siihen nuo lehtipersiljat, minitomaatit akt:t, palvikuutiot, tuorejuusto ja osa smetanasta.
tupakki kanssa turha, mulla onneksi kestää yksi aski kaksi viikkoa, poltan satunnaisesti.
mielestäni pärjäsin hyvin, ostin kuitenkin paljon lihaa, ja pesuaineita ja vaippoja :)
seuraavaksi lapsilisillä kauppaan, eli viikon päästä.
muovikassi 0,10
maito 4*0,60 2,40
kalapuikot 1,39
vesi 0,44
juusto 1,19
suklaa 0,99
vesi 0,44
jugurtit 0,79
banaanit 1,57
jugurtit 0,79
yht 10,10 e
Ostin
tomaatteja 1,52
pähkinöitä 0,55
leipää 0,55
munat 1,39
ranskalaiset 0,99
karkit 1,17
5l maitoa
litra maitojuomaa
sekamehutiiviste
juusto
margariini
kaurahiutale
muovikassi
14 euroa
Maitoa ja mehua menee kauheasti...
esim. juhlat ja erityinen vierailu. mutta muuten ei saa.
Olisi parempi jos jättäisit ensi kerralla pakastelohkoperunat kauppaan, turhia turhakkeita ja menetit 2 e. Jos ostaisit tavallisia perunoita ja lohkoisit ne itse tai pakottaisit miehesi tai isomman lapsen lohkomaan. Iso säästö.
Ja tuo Pilttiruoka on kammottavan hintaista. Rupea tekemään itse lapsen ruoat. Todella kallista vauvanruokaa. Ei kannata.
Muuten ostokset ovat hyvät etkä tuhlaillut turhuuksiin! Jatka samoin!