Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikallani 5 naista hurahti vuosi sitten karppaukseen

Vierailija
04.01.2013 |

ja minä olen ainoa joka jatkaa edelleen.

Ne muut oli alunalkaen lihavia, laihtuivat vähän ja lihoivat taas kun lopettivat.

Minä laihduin 5kg (67->62) ja olen pysynyt siinä.

Ei tosiaan auta vaikka miten olis hyvä ruokavalio, niin jos sitä ei pidä, niin ei se painokaan pysy.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus ei enää vaan ole trendikästä.

Vierailija
2/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan auta vaikka miten olis hyvä ruokavalio, niin jos sitä ei pidä, niin ei se painokaan pysy.

ole hyvä ruokavalio, joten miksi jatkaa sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot aika einstein

Vierailija
4/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siksi en olekaan koskaan lähtenyt mihinkään ihmeruokavalioihin. Jos on tarvinnut muutama kilo pudottaa, olen syönnyt kevyemmin ja vähemmän. Kaikkea kohtuudella.

Vierailija
5/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monenkaan mielestä karppaus ei

työkavereittenkin mielestä oli hyvä, paino putosi ilamn näläntunnetta, eivät vaan lopulta pystyneet vastustamaan herkkuja.

ap.

Vierailija
6/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin työpaikalla hurahti joitakin työntekijöitä karppaukseen. Muistaakseni n. 4 vuotta sitten.

Heistä vain yksi enää karppaa.

Näistä karppaajista osa oli ylipainoisia ja osa ei. Yksikään ei laihtunut ko. ruokavaliolla, osa lihoi. Yksi pääsi kuitenkin eroon iho-ongelmistaan, ja hän on se joka karppaa edelleen.

Vierailija
7/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monenkaan mielestä karppaus ei ole hyvä ruokavalio, joten miksi jatkaa sitä?

työkavereittenkin mielestä oli hyvä, paino putosi ilamn näläntunnetta, eivät vaan lopulta pystyneet vastustamaan herkkuja. ap.

Vierailija
8/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat löllyrät läskimammat täällä haukkuu terveellistä ruokavaliota. Miksi pitäisi edes kohtuudella mussuttaa esim. sokeria ja vehnääleipää? Tai makaroonia?

Väitän että ruokavalioni on paljon rikkaampi ja terveempi kun korvaan hiilarihötöt erilaisilla kasviksilla ja salaateilla. Ruoka on tällöin maukasta ja terveellistä, ja jos lisäksi paino putoaa niin sehän on aivan mahtavaa.

Mutta ei, menkää te vaan ostamaan sieltä lähi-Siwasta valmista makaronilaatikkoa ja uskotelkaa itsellenne että kohtuudella kaikkea on hyvä. Keittäkää jälkkäriks oikein muhevat pullakahvit ja lohdutelkaa itseänne, että kyllä sitä joskus voi kohtuudella makeaa syödä.

Vierailija
9/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään noin 7:stä ei ole laihtunut pysyvästi. Pari miespuolista jopa lihoi aloitettuaan karppauksen, jonka tosin arvasinkin koska heidän käsitys karppauksesta oli että lihaa, voita, juustoa jne voi vetää rajattomasti kunhan ei vaan syö hiilariruokia.

Muilla on käynyt niin että alussa lähti nesteitä jokunen kilo, joillakin sitten sen jälkeenkin painoa lähti pois, joillakin ei. Mutta nekin joilta painoa karppaamalla lähti, eivät jaksaneet karpata kovin kauaa koska ruokavalio vaan on niin rajoittava. Minusta tuo ei ole edes mitenkään näiden henkilöiden vika vaan dieetin, ei sellainen ole hyvä dieetti mitä ei jaksa noudattaa. Ja kun tosiaan ON muitakin tapoja laihduttaa kuin karppaus, niin toivottavasti nuokin ihmiset löytävät sitten itselleen sopivamman tavan jossa jaksaa pysyä.

Vierailija
10/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monenkaan mielestä karppaus ei

työkavereittenkin mielestä oli hyvä, paino putosi ilamn näläntunnetta, eivät vaan lopulta pystyneet vastustamaan herkkuja.

ap.

Näkee, että tämä hivelee kovin ap:n itsetuntoa. Mikäs siinä, kohonnut itsetunto tuo lisää potkua elämääsi. Varo kuitenkin, että et ala näyttää liian omahyväiseltä työkavereittesi silmissä. Lisäksi työpaikka ilmapiirin säilymisen kannalta olis varmaan hyvä, että et liian avoimesti näytä, että pidät työkavereitasi huonompina ihmisinä. Mutta hyvä hyvä sinä. Olet vallan mahtava ja paras kaikista

Vierailija
11/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on helppo haukkua, vaikka ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
12/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastanut liikuntaa, enkä ole ikinä ollut hihhulidieteillä. Eli en ole siis koskaan edes lihonut lihavaksi, että tarvitsisi laihduttaa tai olla millään dietillä.

Parempi sinunkin olisi muuttaa elämäntapasi, eikä diettailla loppuelämääsi.

Karppaus on kyllä tosiaan jo vanhanaikaista :)

ja minä olen ainoa joka jatkaa edelleen.

Ne muut oli alunalkaen lihavia, laihtuivat vähän ja lihoivat taas kun lopettivat.

Minä laihduin 5kg (67->62) ja olen pysynyt siinä.

Vierailija
13/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat löllyrät läskimammat täällä haukkuu terveellistä ruokavaliota. Miksi pitäisi edes kohtuudella mussuttaa esim. sokeria ja vehnääleipää? Tai makaroonia?

Väitän että ruokavalioni on paljon rikkaampi ja terveempi kun korvaan hiilarihötöt erilaisilla kasviksilla ja salaateilla. Ruoka on tällöin maukasta ja terveellistä, ja jos lisäksi paino putoaa niin sehän on aivan mahtavaa.

Mutta ei, menkää te vaan ostamaan sieltä lähi-Siwasta valmista makaronilaatikkoa ja uskotelkaa itsellenne että kohtuudella kaikkea on hyvä. Keittäkää jälkkäriks oikein muhevat pullakahvit ja lohdutelkaa itseänne, että kyllä sitä joskus voi kohtuudella makeaa syödä.

Itse harrastan Välimeren ruokavaliota. Siihen kuuluu paljon kasviksia, hedelmiä, kalaa, äyriäisiä, oliiviöljyä, voitakin kohtuumäärin, täysmaitojuustoja - mutta niin, tunnetusti myös valkoista pastaa, riisiä ja vehnäleipää eikä makeita sokerisia jälkiruokiakaan pelätä.

Ja yllätys, en ole enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, harmaaihoinen enkä huonostivoiva. En vaikka syön hyipahoja valkojauhotuotteita ja yleensä jotain sokeroituakin jälkiruokana joka päivä. Enkä usko että useimmat muutkaan, lukuunottamatta harvoja joille tosiaan ei esim. viljat sovi, voisivat huonosti tai lihoisivat ruokavaliolla jota harrastan. Paljon kasviksia on mielestäni tärkeintä, mutta sen toteuttamiseenhan ei tarvitse jättää pois hiilariruokia, vaan niitä voi syödä paljon myös hiilariruokien kanssa.

Kummastuttaa tämä ajattelu että vaihtoehdot olisi lähinnä eläminen pelkillä eineksillä ja pullilla vain vähän mitään kasviksiä syöden tai sitten karppaus. Toisaalta ei ihme että hiilarillinen ruoka on tuntunut pahalta ennen ja karppaus hyvältä, jos oma hiilariruoka on ollut tyyliä makaronilaatikkoa ja pullaa ja hyvin vähän mitään ravinteikkaita ruoka-aineita.

Vierailija
14/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan ap:n aloitusta, josta loistaa omahyväisyys, kun karppaus on hänelle hyvä ruokavalio. Hyvä niin, kaikille se ei sitä ole.

Vierailija
15/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille vaan on vaikea keksiä niitä herkkuja, joita karpatessa voi syödä. Siinähän nimittäin vasta voikin herkutella.

Itsellä alkoi tökkimään se kasvispuoli Suomen talvessa ja se jäi aikoinaan siihen.

Vierailija
16/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyaika sitten parempaa kun entiset vanhat kunnon ruuat? Onko hienoa että meillä on yhä prosessoidumpaa ruokaa? Valkaistut sokerit, kovetetut kasvirasvat... Okei, se on edistyksellistä ja modernia, mutta nämä tällaset vanhanaikainen - nykyaikainen -asetelmat eivät kerro yhtään mitäään.

Vierailija
17/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on helppo haukkua, vaikka ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
18/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanahan käsittää KAIKEN hiilihydraattikriittisen syömisen. Ja siitä ei voi kukaan olla oikeasti erimieltä, etteikö olisi hyvä olla hiilihydraattikriittinen. Tästä on jopa virallisterveellisen ruokavalion puolestapuhujat samaa mieltä ;-).

Täällä vaan ei taida monikaan tietää, mitä ko sana tarkoittaa ja mihin sillä pitäisi viitata. On niin kovin muotia juosta lauman mukana, kuin sopulilauma, ottamatta itse mistään selvää.

Vierailija
19/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten haukkuvat, miten karppaus on epäterveellistä

Vierailija
20/62 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sinunkin olisi muuttaa elämäntapasi, eikä diettailla loppuelämääsi.

karppaus on nyt mun elämäntapa.

ap.