Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästäänkö joku sillä että leipoo pullat itse?

Vierailija
04.01.2013 |

Eikös tulis enemmän säästöä, että ei syö pullaa lainkaan?

Leivän kanssa sama homma.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse leivottu pulla on parempaa, kuin kaupan valmispullat. Leivon yleensä vain silloin kun vieraita tulee :)

Vierailija
2/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon n.joka toinen viikko 2,5dl taikinasta kaffepullaa. Nam, emme ole pontsojakaan ja luomujauhoihinkin teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat leipovat varmaan sen vuoksi, että itse tehden saa parempaa. Limsojen, karkkien, keksien ja muiden transrasvapullien sijasta tekee itse kunnon raaka-aineista. Joillekin ne silloin tällöin syödyt pullat ovat ainoita herkkuja joita syövät, joten ei niillä lihomaankaan pääse kun jättää kaiken teollisen sonnan ja ylenpalttisen ahmisien kokonaan pois.

Vierailija
4/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikkea muuta: kuivakakkuja, kääretorttuja, pikkuleipiä, piirakoita.

Leivon ne luomuaineilla. Ovat terveellisempiä kuin kaupan vastaavat, joissa on lisäaineita ja raaka-aineetkin huonompia.

Hinnasta ei edes kannata puhua. Yksi leipomus maksaa vain korkeintaan neljäsosan kaupan vastaavasta.

Nämä leivon siis silloin kun muuten ostaisin kaupasta. Eli kyllä tulee halvemmaksi, ihan niin kuin muukin ruoka itsetehtynä :)

Vierailija
5/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku kysyy miten säästää rahaa, niin ratkaisu ei ole se että tee its luomupullaa, koska se on terveellisempää =)

Vierailija
6/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku kysyy miten säästää rahaa, niin ratkaisu ei ole se että tee its luomupullaa, koska se on terveellisempää =)

Vierailija
7/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin säästän aika paljonkin itse leipomalla. Meillä 5-henkinen perhe ja kaikki tykkäämme sekä leivätstä että pullasta.

Lapset eivät toki syö joka päivä pullaa, mutta me aikuiset syömme kahvin kanssa. ja toki vieraille "pitää" olla pullaa pakastimessa muun tarjottavan lisäksi. Tavat varmaan suurilta osin periytyy.

Niin ja emme ole pullan näköisiä, vaan normaali-/alipainoisia. Kokonaisuruokavalio ratkaisee.

Leipää leivon sen vuoksi kun se on niin hyvää, mutta kyllähän siinäkin säästää. En ole koskaan lasekenut paljonko itseleivottu leipä tulee maksamaan, mutta oisko 10-30% siitä mitä kaupasta ostettuna?

Ja leipääkin meillä menee, sehän on terveellistäkin, mikäli vaihtoehtoisesti söisimme jogurttia/mysliä/muroja tms.

Vierailija
8/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin leipominen ei todellakaan säästä. Mutta jos sitä kahvileipää on saatava, niin silloin leipominen kannattaa. Suurin säästöhän siinä tulee, jos lopettaa pullansyönnin kokonaan tai syö porkkanaa.

Minä tykkään leipomisesta ja siksipä sitä teen. Makeaa meillä ei syö kuin minä, mutta sämpylöitä ja vaaleaa leipää menee. Huomenna on tarkoitus tehdä kaksi kauraleipää, joiden hinnaksi tulee yhteensä n. 50 centtiä. Teinit kyllä pitävät huolen, että leipä ei vanhene.

Vierailija
9/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaikkapa 6 pullan pussi kaupasta maksa 2-3€?

Jos verrataan siihen, että leivon kerralla noin 50 pullaa, niin samaan määrään saisin tuhlata kaupasta ostettuna karkeasti 15-25€. Ja tällanen summa muutama kerta kuussa, kiitos mutta leivon itse.

Vierailija
10/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. suklaapaloja tai wilhelmiinoja. Yhdestä taikinasta tulee noin 80 palaa, maksaa n. 3euroa. Yksi keksipaketti maksaa jo sen saman.

Vierailija
11/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siksi, että se on hauskaa tekemistä tytön kanssa yhdessä.

Vierailija
12/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat leipovat varmaan sen vuoksi, että itse tehden saa parempaa. Limsojen, karkkien, keksien ja muiden transrasvapullien sijasta tekee itse kunnon raaka-aineista. Joillekin ne silloin tällöin syödyt pullat ovat ainoita herkkuja joita syövät, joten ei niillä lihomaankaan pääse kun jättää kaiken teollisen sonnan ja ylenpalttisen ahmisien kokonaan pois.

Mistä kaupasta saa pullaa, joiden valmistamiseen on käytetty limsaa, karkkeja ja keksesjä?!

Viimeksi, kun ostin kaupasta pullaa sen valmistamineen oli käytetty vehnäjauhoa, vettä, kasvimargariiniä, sokeria, hiivaa, suolaa ja kardemummaa.

Mitä raaka-aineita sinä käytät?!

Vierailija
13/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupasta saa pullaa, joiden valmistamiseen on käytetty limsaa, karkkeja ja keksesjä?!

Viimeksi, kun ostin kaupasta pullaa sen valmistamineen oli käytetty vehnäjauhoa, vettä, kasvimargariiniä, sokeria, hiivaa, suolaa ja kardemummaa.

Mitä raaka-aineita sinä käytät?!

vehnäjauhoja, hiivaa, kardemummaa, sokeria, suolaa täysmaitoa ja voita.

Voitelen luomumunalla ja päälle sokeria.

En tiedä säästänkö euroissa, mutta maku voittaa kaupan vesi/margariinipullat.

Vierailija
14/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tulis enemmän säästöä, että ei syö pullaa lainkaan?

Leivän kanssa sama homma.

Eikös tulis kaikkein eniten säästöä, että ei syö lainkaan mitään?

Tämä säästö koskisi tietenkin vain ruokaa. Sen sijaan tulisi sairaala- ja hautauskulut.

Vierailija
15/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on törkeen kalliita kaupassa.

Vierailija
16/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten huomaa maussa mitään eroa. Koitapa itse.

Vierailija
17/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juustokakkujen teossa tulee säästöä kun tekee ne itse. Ja jouluna tulee tehtyä yksi kuivakakku.

Vuoden aikana tulee leivottua myös jokunen marjapiirakka, niissä säästöä tulee eniten, koska marjat on itse kerättyjä.

Vierailija
18/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, jotka syövät pullaa ja leipovat sen pullansa itse säästävät.

Totta kai tulee halvemmaksi syödä männynkaarnaa ja juoda koivunmahlaa päälle, mutta harvalle sekään maistuu.

Ap:n logiikka nilkuttaa pahasti, jos hän ajattelee, että jättämällä leivän pois ruokavaliosta ihminen syö automaattisesti vähemmän ja siitä tulee säästöä. Iso mies syö sitten isomman pihvin, ei ole halpaa sekään.

Vierailija
19/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,99 e! Törkee hinta.

Vierailija
20/22 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se halvemmaksi tulee. jos mietit paljonko jauhot, hiiva yms maksaa. aika kalliitahan ne kaupan valmispullat on. joskus olen kyllä niitäkin ostanut jos on ollut joku kiiretilanne, mutta tosi harvoina.

minusta on ainakin mukava kun on pakasteessa pullaa vierasvarana, sieltä sitte kätsysti ottaa ja sulattaa ku vieraita tulee. vaikka ei muuten pullaa söiskään, niin mukava vieraille kuitenkin tarjota.

ja itsehän voi soveltaa pullaohjetaa miten haluaa, laittaa marjoja tai kanelia tai vaniljakreemia yms..NAM!