Miten päästä eroon synnytyspelosta?
Odotan nelikiloiseksi arvioitua vauvaa ja vauvan koko pelottaa päivä päivältä enemmän. Esikoinen painoi vain 3,4 kg, mutta synnytyksen loppuvaihe kesti todella kauan, pää oli erittäin muovautunut (36 cm) ja sektioon joutuminen oli hyvin lähellä. Ponnistaminen kesti 1h 15 min. Miten siis voin mitenkään uskoa, että tämä vauva mahtuisi lantiostani lainkaan? Viime synnytykseen menin luottavaisena, mutta nyt vain kauhukuvat pyörivät mielessä.
Kommentit (5)
Mulla kesti eka vaiheen ponnistaminen yhtä kauan, ja lopulla autettiin imukupilla. Kakkosen ponnistaminen kesti sit viisi minuuttia, ja synnytys oli käsittämättömän nopea muutenkin (vartti synnytyssalissa...). Eli älähän hättäile...
yleensa toinen vauva tulee helpommin esikisessa kesti 11 h synnytys, toisessa lapsessa 7 h ja ponnistusvaihde 2 minuttia. Zemppia uskon etta jos vain yritat rentoutua etka ajattele liikaa se voi auttaa , katilot avuksi , tai jos liikaa pelottaa jos voisit kysya jos saisit sektion =)
esikoinen painoi 3 kg 250 g , toinen 3 kg 95 g kolmas masussa la maaliskuussa - 2013 , olen itse 120 kg iso hylje , mutta lapset ovat onneks olleet normi painosia.
Minä pääsin tajuamalla, että kukaan ei pakota mua tekemään lapsia. Ehkäisynä sterilisaatio ja e-pillerit, pitäisi riittää, mut jos ei riitä niin onneks tässä maassa saa suht varmasti abortin. Ja jos ei saisi, niin menisin teettämään sen ihan missä vaan.
että vauva on max 3,7 kg. No, menin synnytykseen ja ponnistusvaiheessa tajusin, ettei tosiaan voi olla niin pieni. Ponnistusvaiheen kestoa en muista, mutta lääkärin nuo pyysivät paikalla ja imukupilla vetivät pois lopulta. Painoa pojalla olikin sitten 4,5kg. Meinasin pyörtyä, kun kuulin tuon painon :D Eipä ainakaan sitten jännittänyt, mutta kun aloin odottaa seuraavan kerran, aloin jännittää, että herranjumala, seuraavahan painaa kuitenkin enemmän. Lohdutus oli, kun lääkäri totesi ekassa ultrassa, että täällä on identtiset kaksoset tulossa...
Nyt ei pelota sitten enää mikään, innolla odotan synnytystä, kunhan vain A vauva kääntyy pää alaspäin, sektiota en missään nimessä haluaisi!
Ja vielä, kaikki ajattelee, että kun noin ison lapsen synnyttää, niin alapää menee piloille ja on ihan löysä. Mies kiroaa, kun olen liian tiukka...
Joten turha jännittää, ajattele, että luonta hoitaa tehtävänsä :) Sinulla on ammattitaitoinen henkilökuntapaikalla, joka tunnistaa riskit ja auttaa sinua hoitamaan homman kotiin! :) Tsemppiä matkaan!