Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuuskaava mies, onko muilla?? Haittaako teitä??

Vierailija
04.01.2013 |

Kertokaa kokemuksianne!

En halua kuulostaa tiukkapipolta, enkä sitä olekaan. Ei mua periaatteessa ole haitannut miehen nuuskaaminen. Mutta nyt ne loppuivat enkä ole voinut olla huomaamatta kuinka hänestä on tullut jotenkin erilainen: stressaantuneempi, hermostuneempi, tiuskii enemmän, syö kynsiään lähes koko ajan jne.

Vai kuvittelenko vain??

Tähän haluaisinkin teidän mielipiteitänne. Oletteko huomanneet samaa?

Nuuskassa ilmeisesti nikotiinia on paljon, eli ei ihme, jos riippuvuus on jo syntynyt. Mies on nuuskannut jotain pari vuotta.

Sanoin hänelle ystävällisesti asiasta, että kannattaisiko lopettaa tässä kohtaa, kun niitä ei enää ole. Ja että olen huomannut, että olet hermostuneempi, pinna kireällä jne. Mies hermostui totta kai ja sanoi ettei halua asiasta mitään saarnoja. Ei kuulemma aio lopettaa piste. Vähentää korkeintaan voi (tämän sanoi jo kerran aiemminkin, muttei vähentänyt).

Minulle on loppujen lopuksi sama mitä terveydelleen tekee, koska mies ei siedä minkäänlaista asioihinsa puuttumista. Huolehtiminen on hänelle sama kuin asioihin puuttuminen.

Mutta minua huolettaa se kuinka tämä aine pääsee häneen vaikuttamaan, kun ei sitä saa!

Sanoinkin, että sama mitä terveydellesi teet, mutta mitään nikotiini-kiukuttelua en halua kuunnella.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisempää kuin kessuttelu.

Ei ole sen jälkeen kun olet lopettanut kessuttelun ja vaihtanut nuuskaan kun huomaat miten keho alkaa sisältä puhdastumaan ja pystyt taas juoksemaan pitkiä lenkkejä. Kun polttaa tupakkaa niin on paskainen ja myrkyttynyt olo. Voi katsoa youtubesta miten paljon paskaa tulee jo yhdestä tupakasta kun se vedetään muovihylsyn läpi.

Niin no, se puhdistumisfiilis on ihan pelkkää silmänlumetta. Paskaa nuuskassakin on, se vaan tuntuu sitten muualla kuin keuhkoissa. Ei nuuskakaan tee pitkille lenkeillle kovin hyvää pitkän päälle, kun nikotiini supistaa verisuonia, nostaa verenpainetta, heikentää hapenkuljetusta, altistaa rasitusvammoille... ja nämä haitat taas tulevat moninkertaisina nuuskaajalla, koska nuuskassa voi olla jopa 20-kertainen määrä nikotiinia verrattuna tupakkaan.

Olet väärässä, kyllä keuhkot puhdistuvat, hajuaisti paranee jne. Yks juttu mistä ei pahemmin puhuta on tupakka itsessään. Jossainhan ne kasvatetaan ja tehomaataloutta tottakkait, eli niitä myrkytetään jotta ei tuholaiset syö. Sitten kun tupakki poimitaan ja siitä tehdään tuotteita niin ei ne myrkyt mihinkään lähde. Ne päätyvät siihen loppukäyttäjään.

Nykyisin kaupoista saa Zonnicin nikotiinityynyjä, niistä saa sen nikotiinin mutta ei tupakkia tai muita myrkkyjä. Ruotsissa on myöskin vahvempia myytävänä jos tuntuu liian alhaiselta nikotiinimäärät.

Toistan nyt saman kuin äsken.

En väittänyt, että nuuska tekisi pahaa keuhkoille, vaan se tekee sitten muunlaista pahaa. Nuuskassa on kymmeniä haitallisiksi todettuja yhdisteitä, jotka nostavat esim. suu-, nenä-, kurkku-, haima- ja mahasyövän riskiä. Sekö sitten on puhdasta luomua? Ja kaikki nuo syöpätyypit ovat myös erittäin hankalia hoitaa.

Vierailija
22/59 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ällömpää kuin nuuskaava mies. Ei kun onpas - nuuskaava nainen. YÖK.

Teinitytötkin nuuskaavat nykyään. Hyi vista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina turn off kun joku jota on ensin pitänyt hyvännäköisenä ihmisenä tunkee nuuskan huuleen. Jotenkin totaalinen hrrr..

24/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina turn off kun joku jota on ensin pitänyt hyvännäköisenä ihmisenä tunkee nuuskan huuleen. Jotenkin totaalinen hrrr..

Olen miettinyt paljon, mistä tämä johtuu, että nuuskaaminen näyttää ällömmältä kuin tupakointi. Siis ihan järjellä ajatellen. Sillä on varmasti iso merkitys, että tupakointi esitettiin pitkään "coolina" toimintana leffoissa ja muussa populaarikulttuurissa. Eli kyse on paljolti mielikuvista.

Vierailija
25/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskaaminen on mielestäni kuvottavaa. En ikinä olisi miehen kanssa joka nuuskaa. En oikeastaan edes jos polttaisi tupakkaa.

Vierailija
26/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nuuskaa, ja jättää käytetyt pussit mm. sängyn alle. Haistan tämän kyllä aamulla. Ajattelin pakottaa lopettamaan, täysin turha rahareikä.

Vierailija
27/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nuuskaa, ja jättää käytetyt pussit mm. sängyn alle.

Minä en katselisi minuuttiakaan sellaista miestä joka jättäisi käytetyt mallit kodin lattialle. Jätä se sika heti.

Vierailija
28/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ei myöskään häiritse se muulloin kuin silloin jos nuuskaa ei ole. Silloin olen havaitsevinani pientä hermostumista. Mielestäni on hänen asiansa käyttääkö nuuskaa vai ei mutta jos minulle tai lapselle hermoilee niin huomautan kyllä asiasta ja kettuilu on aina loppunut siihen.

Nämä huutelijat jotka sanovat nuuskan olevan paskaa ym. niin pidättehän huolen omista asioistanne. En koskaan olisi niin pinnallinen että jättäisin mieheni tuollaisen tavan vuoksi jota hädin tuskin edes itse havaitsen. Enkä koskaan pyytäisi miestä lopettamaan minun vuokseni, itsensä vuoksi lopettaa kun on sen aika.

Sinua tämä tapa ei niin paljon häiritse, mutta jos joku muu ei pystyisi seurustelemaan nuuskaa käyttävän ihmisen kanssa niin ei se kyllä mitään pinnallisuutta ole. Suhteeseen kuitenkin kuuluu yleensä myös se fyysinen puoli, ja jos toista on hajun vuoksi vaikea suudellakin niin kyllähän se on ongelma. Nuuska pilaa hampaat ja haisee todella pahalle. Jos tämä inhottaa niin ei sille mitään voi.

Nuuskaaminen on mielestäni todella inhottava tapa. Monet nuuskan käyttäjät tuntuvat olevan kaiken lisäksi niin sivistymättömiä, että räkivät niitä nuuskaklimppejä ympäriinsä. Rappukäytävän katossakin olen niitä nähnyt, ihan kuin ulostetta roikkuisi katosta.

Vierailija
29/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä nuuskaa niin pahana kuin tupakkaa. Ite en olisi miehen kanssa joka polttaa, se olisi mulle se turn off...se haju.

Asumme Ruotsin rajalla, nuuskaa on siis rajattomasti. Mies käyttää koko ajan ja paljon eikä koskaan tule tilannetta että nuuskaa ei olis. Mieheni ei sylje niitä mihinkään sinne tänne vaan siististi laittaa purkkeihin. Myönnän että niiden purkkien määrä siellä täällä kyllä nostaa verenpainetta mutta jos tuo on ainoa ”vika” niin pidän kiinni niin lujaa kuin voin! En ymmärrä miks väitetään että haisee suudellessa: todella todella harvoin sen huomaa edes.

Ja toinen on tuo väite haitallisuudesta. En tiä. Mutta minun mieheni on käyttäny jo yli reilusti yli 30v runsaasti vahvaa nuuskaa eikä ole mitään vaivaa suussa tai muutakaan. Mulla enämpi ongelmia hampaiden kanssa kun hällä ikinä...

Käytän pussia muuten itsekin ryypätessä. Halpaa känniä ja mukava fiilis nopeaa, tosin olen jo itsekin käyttäny sen verran ettei se enää vaikuta.

Älkää olko niin ahdasmielisiä. On pahempiakin asioita parisuhteessa ja elämässä kuin nuuska.

Vierailija
30/59 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme justiinoita. Mitä jos mies tulis vaatiin vaikka ettet saa enää koskaan polttaa/juoda/syödä vaikka karkkia.

Relatkaa nyt vähän. Pieni vika ihmisessä minusta joku nuuska.

Vierailija
31/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, kuinka joku voi olla sellaisen kanssa jolla nuuskan tai tupakan käyttö poikkeaisi itsestä. Itse nikotiinituotteita käyttämättömänä en hyväksyisi puolisolta kumpaakaan, ei tupakkia eikä nuuskaa.

Vierailija
32/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisen hommaahan se nuuskaaminen. Ikenien ja suun limakalvon vaurioituminen on väistämätön seuraus. Syöpäriski melko korkea.

Vierailija
33/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI, HYI ja HYI!!!

Vierailija
34/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuiset nuuskan käyttäjät myyvät nuuskaa myös alaikäisille.

Vierailija
35/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskaaminen on todella oksettavaa.

Vierailija
36/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos brad pitt tai george clooney käyttäis nuuskaa niin kyllä mammoilla tippuisi alushousut heti ja oltasiin lapsia tekemässä. Toista se on jos esim raksamies käyttäisi nuuskaa

Vierailija
37/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko av-mammat tarkastaneet lastenne laukut ja reput sekä taskut? Voitte yllättyä... Tosi moni alaikänen nuuskaa nykyään. Moni alottaa jo alakoulussa. Mitä nopeemmin lopettaa, sitä helpompaa se on. 

Vierailija
38/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nuuskaaminen on todella yleistä, etenkin yläkoulussa ja yhä useampi alakoululainenkin käyttää nuuskaa. Tämä ei ole provo vaan valitettava tosiasia.

Vierailija
39/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUUSKA ON SAAASTAAAA!!!

Vierailija
40/59 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskan haitoista pitäisi keskustella paljon nykyistä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi