Auttakaa! Aviomieheni haluaisi keittää itselleen kahvia usein samaan aikaan, kun minä keitän
itselleni. Meillä on vain yksi, yhteiseksi lahjaksi saatu ja omaisuusluetteloon luetteloitu kahvinkeitin. Siinähän menevät sitten minun kahvini ja miehen kahvit sekaisin samassa kannussa. Miten ratkaisemme ongelman?
Kommentit (70)
Miehellä on sellaista kolminkertaista. Minun perälläni ei ole niin väliä. Käytän säästyneet rahat meetvurstiini.
ap
Hän kehitti sitä edelleen niin, että ostaisimme toinen ruskeita ja toinen valkoisia suodatinpusseja; sillä edellytyksellä, että ne ovat samanhintaisia. ap
Ostakaa molemmat oma paketti suodatinpusseja. Sit vaan lajittelette ne pussit pinoon niin, että joka toinen pussi on sun, joka toinen miehen. Näin tulee automaattisesti aina otettua joka toinen kerta toisen pussi. Molemmilla kannattaa olla kuitenkin myös oma henkilökohtainen paketti, jos haluaa keittää kahvia vain itselle, eikä yhteiseksi.
Muistaakseni Pirkan valkoiset ja valkaisemattoman suodatinpussit ovat samanhintaisia. Kuinka te muuten toimitte vessapaperin kanssa? Onko molemmilla oma rulla vai maksaako toinen rullan ostajalle käyttämistään arkeista?
jotenkin parempia ihmisiä, kun teillä on yhteiset tilit, rahat jne? En oikein tajua, miks toisten ihmisten talousjärjestelyjä tarvii pilkata. Aika harvoin varmaan kahvinpuruista taistellaan kuitenkaan.
Kerran vuodessa (yleensä juhannuksena) on pistetty ranttaliksi ja ostettu paketti Valion vaniljajäätelöä. Ja sitten mitattu se paketti TASAN puoliksi ensin vivottimella, ja sitten vielä vatupassilla tarkistettu että molempien palat on tasa paksut varmasti. Ettei ne siellä Valiolla vaan ole mokanneet ja tehneet paketin toisesta päästä paksumpaa.
Me ei saatu tata kahvi- asiaa ratkaistua millaan. Paatimme siis yhteistuumin, ettei kumpikaan juo kahvia vaan ollaan siirrytty teehen. Teepussien kanssa on paljon helpompaa.
Hankitte yhdessä exel-taulukkolaskenta ohjelman. Siihen merkitsette, mistä kahvipaketista, ja kunka paljon otettu. Ja sitten suodatinpusseille oma taulukko.
Ja tunnollisesti molemmat merkkaa siihen niin ei tarvitse miettiä että meneekö tasan vai eikö mene.
Ja joka uudenvuodenilta tarkstatte ne exel taulukot. Että onko mennyt kuluneena vuonna tasan.
Meillä on omat rullat. Miehellä on sellaista kolminkertaista. Minun perälläni ei ole niin väliä. Käytän säästyneet rahat meetvurstiini.
ap
Hän kehitti sitä edelleen niin, että ostaisimme toinen ruskeita ja toinen valkoisia suodatinpusseja; sillä edellytyksellä, että ne ovat samanhintaisia. ap
Ostakaa molemmat oma paketti suodatinpusseja. Sit vaan lajittelette ne pussit pinoon niin, että joka toinen pussi on sun, joka toinen miehen. Näin tulee automaattisesti aina otettua joka toinen kerta toisen pussi. Molemmilla kannattaa olla kuitenkin myös oma henkilökohtainen paketti, jos haluaa keittää kahvia vain itselle, eikä yhteiseksi.
Muistaakseni Pirkan valkoiset ja valkaisemattoman suodatinpussit ovat samanhintaisia. Kuinka te muuten toimitte vessapaperin kanssa? Onko molemmilla oma rulla vai maksaako toinen rullan ostajalle käyttämistään arkeista?
Sillä kun pyyhkäsee paperin jälkeen, niin tulee ihanan pehmeä pylly.
Mitään sellaista ei ainakaan kannata tehdä, että toisen tiliä vaan käytetään maksuun ja merkataan esim exceliin paljonko rahaa kahviin ja tykötarpeisiin kulunut ja toinen sitten loppuvuodesta maksaisi siitä puolet. Ehdottomasti älä ap jää tossun alle ja suostu tällaiseen jos sika miehesi moista ehdottelee. Mitä jos eroatte puolen vuoden päästä? Sitten "unohtuu" mieheltä osuutensa minkä joutuisi menneestä ajasta maksamaan ja sulle jää kaikki kulut. Enintään yksi kvartaali kerrallaan jos tällaista menetelmää käytätte!
paketti suodatinpusseja. Sit vaan lajittelette ne pussit pinoon niin, että joka toinen pussi on sun, joka toinen miehen. Näin tulee automaattisesti aina otettua joka toinen kerta toisen pussi. Molemmilla kannattaa olla kuitenkin myös oma henkilökohtainen paketti, jos haluaa keittää kahvia vain itselle, eikä yhteiseksi. Kahvin keitätte laittamalla puolet ja puolet kahvinpuruja. Kannattaa hommata grammantarkka vaaka, jolla punnita purut. Mittalusikka kun voi olla epätarkka. Onko teillä yhteinen vesi? Jos on, niin sen suhteen ei onneksi ongelmaa. Tässä on tietysti se ongelma, että tämä toimii vain, jos juotte sitä kahvia yhtä paljon.
Me juodoaan ihan erilaisia kahveja. Mies juo halpaa suodatinkahvinlitkua pannutolkulla ja minä erikoisliikkeestä ostettua tummapaahtoista kahvia tyylikkään määrän.
Vesi tulee minun vanhempieni tontilla olevasta kaivosta. Siitä ei kuulu miehelle tippaakaan. Tämän olemme meillä ratkaisseet siten että hän juo pullovettä ja pesee sillä hampaat, käy nurkan takana kusella ja uimahallissa saunassa ja putsaa kädet kosteuspyyhekeillä.
aiheeni on kuitenkin henkilökohtainen ja vakava.
ap
Sillä kun pyyhkäsee paperin jälkeen, niin tulee ihanan pehmeä pylly
Kerran vuodessa (yleensä juhannuksena) on pistetty ranttaliksi ja ostettu paketti Valion vaniljajäätelöä. Ja sitten mitattu se paketti TASAN puoliksi ensin vivottimella, ja sitten vielä vatupassilla tarkistettu että molempien palat on tasa paksut varmasti. Ettei ne siellä Valiolla vaan ole mokanneet ja tehneet paketin toisesta päästä paksumpaa.
kannattaisi käyttää grammantarkkaa kotitalousvaakaa. Vaikka jäätelöpalojen tilavuus olisi sama, saattaa tiheys vaihdella. Kerrankin oli monen millimetrin ilmakupla minun palassani.
Katso nyt tätä ketjua: varsin yleisestä ongelmasta on kyse. Muutamalle ketjussa muistuttaisin, että kyse ei ole pihiydestä vaan siivelläelämisestä.
Olen lukenut kaikki kullanarvoiset pohdintanne ja pyytänyt miestäkin lukemaan ne omalta koneeltaan omalla nettiajallaan. Ihan emme ole päässeet vielä loppuratkaisuun, kun on noita sivuongelmia ilmaantunut tässä samalla, mutta uskon, että akateemikkoina pääsemme järkiratkaisuun.
ap
jotenkin parempia ihmisiä, kun teillä on yhteiset tilit, rahat jne? En oikein tajua, miks toisten ihmisten talousjärjestelyjä tarvii pilkata. Aika harvoin varmaan kahvinpuruista taistellaan kuitenkaan.
kannattaisi käyttää grammantarkkaa kotitalousvaakaa. Vaikka jäätelöpalojen tilavuus olisi sama, saattaa tiheys vaihdella. Kerrankin oli monen millimetrin ilmakupla minun palassani.
Toivottavasti teit kirjallisen reklamaation tuosta jäätelöfirmalle. Lähettikö ne hyvityksenä jäätelöä siihen kuplaan paikka aineeksi, vaiko mitenkä hyvittivät virheensä.
Ja saitko jollain pipetillä paikattua sen kuplan, niin ettei kenellekään tullut paha mieli taikka petetty olo?
No nyt sinä vitsailet kyllä ihan selvästi. Toivottavasti et tee pilkkaa kustannuksellani; aiheeni on kuitenkin henkilökohtainen ja vakava.
ap
Sillä kun pyyhkäsee paperin jälkeen, niin tulee ihanan pehmeä pylly
kyllä munkin pyllyni on ihan henkilökohtainen. Ja ilman sitä meetvurstia melko pian myös erittäin vakava. Vielä on hyvinkin tuoreessa muistissa, melkein vuoden kestänyt ahterihelvetti, peräaukon haavauman johdosta. Nyt kun meetvurstilla vetelee joka pyyhkäisyn jälkeen, niin voi vaan kiittää luojaansa, miten hyvä asia tuo meetvursti on. Vielä kun sen sais suolattomana, ettei tarttis ihan suolaa haavoihin hieroa.
vai vain tietty summa vesimaksuna? Mietin nimittäin kuinka meillä saisi parhaiten eriteltyä vedenkulutuksen (vesimittari siis on). Toistaiseksi on tehty niin, että kaikkien hanojen vieressä on mittakannu, johon mitataan käytettävä vesi, ja sitten taulukko, johon kumpikin kirjaa määrät. Epäilen kyllä, että mies ei aina muista kirjata kaikkea :(
Suihkun kanssa onkin sitten hankalampi juttu. Toistaiseksi ollaan laitettu sekuntikello päälle, kun menee suihkuun. Pelkään vain, että mies laskee vettä isommalla paineella kuin minä.
Arvannettekin, ettei meillä ole muuten kukkia, koska en halua käyttää omia rahojani sellaiseen, josta mieskin voisi hyötyä (ilahtua kauniiden kukkien katselemisesta, vaikka minä kastelisin ne omalla vedelläni).
Ne ovat siis ehkäisymme. Mieheni on sitä mieltä, että minä käytän niitä enemmän, koska häntä ne koskettavat vain stabiilisti, mutta minulle hankaus kerryttää enemmän käyttökilometrejä. Olemme ratkaisseet asian niin, että minä maksan niistä 60 % ja mies 40 %. Silloin ottaa kyllä päähän, jos mies laukeaa jo alkutyönnöillä (humalassa juhannuksena).
ap
Joka viikko. Ja pesuainetta ja vettä kuluu. Eikä tuo suostu kuin puolet maksamaan. Oikein olisi 2/3. Viimeksi otti elokuvissa 5 pop cornia multa. Eikä ole maksanut mulle!
Tässä tuleekin tuhlailtua. Hih! Naapurien vesiä emme periaatteessa ala makselemaan. Joskus ihan lomotamme vettä suihkun lattialle ilman syytä, että saamme oman litrahintamme alas.
ap
vai vain tietty summa vesimaksuna? Mietin nimittäin kuinka meillä saisi parhaiten eriteltyä vedenkulutuksen (vesimittari siis on). Toistaiseksi on tehty niin, että kaikkien hanojen vieressä on mittakannu, johon mitataan käytettävä vesi, ja sitten taulukko, johon kumpikin kirjaa määrät. Epäilen kyllä, että mies ei aina muista kirjata kaikkea :( Suihkun kanssa onkin sitten hankalampi juttu. Toistaiseksi ollaan laitettu sekuntikello päälle, kun menee suihkuun. Pelkään vain, että mies laskee vettä isommalla paineella kuin minä. Arvannettekin, ettei meillä ole muuten kukkia, koska en halua käyttää omia rahojani sellaiseen, josta mieskin voisi hyötyä (ilahtua kauniiden kukkien katselemisesta, vaikka minä kastelisin ne omalla vedelläni).
oli käytössä pillerit ehkäisynä. Ajateltiin, että niiden hinta on helppo puolittaa.
Mutta kuinkas ollakaan, ensin mies alkoi esittämään, että maksaisin suuremman osan, koska saan samalla vatsantäytettä ja pilleriä tekosyynä käyttäen juon myös yhden ylimääräisen lasin vettä. (ollaan sovittu, että 3 lasia/pv kummallekin)Mua taas alkoi harmittaa, että jouduin usein käyttämään pikkuhousunsuojaa, kun miehen mällit olisi muuten valunut alkkareihin. Pari kertaa kokeiltiin niin, että pidetään pestyä jogurttipurkkia vieressä ja lopuksi mies ruikkaa siihen. Mutta ei sekään ollut miehen mielestä hyvä. Purkin pesuun kului vettä. Yritin neuvotella, että oltaisiin löydetty joku ratkaisu,mutta lopulta päätettiin luopua seksistä, koska ei saatu hommaa toimimaan tasapuolisella tavalla.
Pesu ja niistä tulee hyviä makkarapaketteja kun toinen hk:n sininen on syöty. Säilyy toisi hyvin eikä tartte elnukelmua tuhlata. Mies tosin vaatii tästä syystä itselleen sentin enemmän makkaraa. Ok, oonkin dieetillä
Kummelin Kinnulan veljekset sarjaa. Siinä on ratkaisuja ongelmiisi!