Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko kokemuksesi ns. energiasyöpöstä henkilöstä?

Vierailija
03.01.2013 |

Millainen ihminen on / oli kyseessä? Kuinka ratkaisit tilanteen vai ratkesiko se itsestään? Oletteko vielä väleissä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat kiinnostuneita vain itsestään ja omasta elämästään, toisten asioista ei olla kiinostuneita vain minä minä ja minun lapset, minun työelämä jne. Mutta sitten jos itsellä on jotain ikävää tai ahdistavaa niin siitä ollaan sitten t_o_d_e_l_l_a kiinnostuneita, yritetään urkkia kaikki ikävä omasta elämästä ja sorkkia kipeitä asioita.

Minulla oli yksi tällainen "kaveri" joka itse tarrautui seuraani kuin takiainen. Mutta hän ei halunut kuin puhua itsestään, salasuhteistaan. Minkä itse vielä koin todella moraalittomaksi. Haukkui aina avomiestään seläntakana, heittäytyi marttyyriksi, kaikki vika oli aina kumppanissa jne. Samaan aikaan härskisti petti monien miehien kanssa (esim. alakerran naapurinmiehen) tätä avopuolisoaan jne. Laiminlöi lastaan, ei oikein osannut olla äiti. Tykkäsi bailaamisesta, mutta rahapula rajoitti tätä.

Tunki aina meille viikonloppuisin, vaikka oltaisiin miehen kanssa haluttu olla kaksistaan. Yritimme vihjata, että olemme nyt ihan kaksistaan romanttisesti, kun lapsetkin jo nukkumassa jne. Suuttui kun ei päässyt meille. Kun tuli meille joi kaikki illallisviinit, ja pyysi lisää, ei syönyt mitään. Ei kuunnellut toisten juttuja, halusi puhua vain itsestään. Kun sanottiin, että eikös se ilta ollut tässä, me mennään jo nukkumaan, ei meinannut millään lähteä, vaan olisi aina vain halunut istua iltaa.

Lopulta sitten yritti kahden kesken jäädessään mieheni kanssa iskeä hänetkin (lähentelli seksuaalisesti). Mieheni sanoi hänelle, että tämä ystävyys jää sitten tähän, ja heitti "kaverini" ulos meidän asunnosta. Ja ystäväni yritti monta kertaa pyytää anteeksi ja oli tosi nolo, etenkin kun mieheni ei hänestä välittänyt, mikä tuli hänelle todella yllätyksenä (!). Sanomattakin oli selvää että siihen jäi se "ystävyys"! Vitutti, että olin moisen energiasyöpön antanutkin tulla tungetuksi elämääni.

Vierailija
22/28 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeisten ihmisten lisäksi.

Alemmuudentunoiset, ja kateelliset, katkerat ihmiset. Ihmiset jotka pitävät AUTOMAATTISESTI brassailuna ja näyttämisen haluna siistiä

pukeutumista, sisustamista, matkustelua jne.

Se, että joku on iloinen, ulospäinsuuntautunut on suurin ärsytyksen aihe. Tarkoitan tällä sitä ihmistyyppiä joka esim. ärsyyntyy toisten nauramisesta! Ihmisiä, jotka katsovat vihaisesti, jos joku nauraa.

Työpaikalla tällaisten ihmisten seurassa pitäisi heidän mukaisesti olla hiljaa, ja kertomatta itsestään mitään. Uudet vaatteet ja hankinnat ovat vain vaatteilla koreilua. Koruja ei saa käyttää, tai yrittää vaikuttaa rikkammalta kuin onkaan jne. Sellainen kiero, vääristynyt kuva jos ihminen on iloinen, ja varsinkin elämäniloinen.

Tällaiset "sitruunat" ovat yleensä elämäänsä pettyneitä, ja haluavat valtaa valittamalla toisista seläntakana varsinkin pomolle. Ikäviä, energiasyöppöjä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän puhui jatkuvasti itsestään, vaikkakaan ei 'ongelmistaan' sinänsä, ne hän mainitsi vain alleviivatakseen kuinka paljon enemmän hänellä on murhetta kuin muilla ja kuinka paljon vahvempi hän on. Mutta puhua pälpätti asioista joita hänelle oli sattunut, välillä silleen kaihoisasti ikään kuin huomauttaakseen miten paljon hauskempaa oli silloinkin kerran olla kalassa Veeran kuin minun kanssani. Jutut olivat aina liioitellun värikkäitä, tajusin että niissä on myös reippaasti toiveajattelua kerran kun hän selosti yhdessä viettämäämme iltaa kolmannelle osapuolelle. Ei mennyt *ihan* hänen sanojensa mukaan.

Porukassakin käänsi jutut aina itseensä, järjesti niin että jos jotain päätettiin yhdessä tehdä, sitä ei sitten tehtykään tai hän lähti pois (sillä ei ollut määrännyt tahtia). Ei tullut sovittuihin tapaamisiin, sulki puhelimen sillä tiesi odottajan olevan ihmeissään. Tätä seurasi aina viikkojen radiohiljaisuus ja sitten hän otti yhteyttä iloisena ja reippaana, kuin ei koskaan olisikaan seisottanut sinua hoomoilasena kahvilan edustalla. Kahden keskenkään ei voinut toteuttaa mitään toisen ehdottamaa juttua vaikka ensin sanoikin "joo". Tekosyitäkin oli aina pilvin pimein, olipa hänellä pari keksittyä sairauttakin joilla pääsi tilanteista pois.

Arvosteli muiden tapaa toimia, tiesi aina kaiken paremmin. Meilläkin nuohosi koiran kupit ja vaihteli sen vesiä (jotka olin juuri laittanut koiralle tarjolle), isoon ääneen ilmoittaen: "Eläimellä pitää olla aina raikasta vettä!"

Oli itse kuin joku eläinten ja etenkin koirien pyhimys. Oman koiransa jätti yksin kotiin laivareissun ajaksi ja marsunsa hylkäsi metsään kun ei jaksanut sitä. Se palautettiin hänelle joten kehitti yhtäkkiä pahan allergian ja vei sekä marsun että kanin piikille.

Muista puhui aimot määrät paskaa selän takana. Niitä sain kuunnella loputtomiin. Mirja on sitä ja Jonna on tätä. Kerran hänen puheensa minusta kantautuivat tietooni ja olin kuulemma lesbo ja häneen ihan kuumana. Niin ja kohtelen koiraani kaltoin. Kaikkea muutakin mutten edes halua muistella, noi oudommat jäi mieleen.

Pelottavinta on että itse uskoo kaikki juttunsa. Haukkui minua narsistiksi ja patologiseksi valehtelijaksi kun laitoin välit poikki ja palasin viettämään aikaani ainoastaan normaalien ihmisten seurassa.

Vierailija
24/28 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset ihmiset, jotka tietää kaiken aina paremmin, osaavat aina paremmin jne jne.

Todella rasitavia pätijöitä, joiden on aina kommentoitava tavallistakin keskustelua siten, että näyttävät jollakin kommentilla taas kuinka erinomaisia ovat, ja tietävät tässäkin asiassa miten asia olisi pitänyt hoitaa, tai lapsia kohdella!!

Vinkkejähän saa ja on kiva antaa ja vastaanottaa, mutta se kilpailuhenkinen päteminen jokajeesuksen asiassa on todella väsyttävää ja ärsyttävää.

Vierailija
25/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vee tyttärellä on tällainen ystävä, joka puhuu koko ajan. Tytär pitää välillä taukoa.

Vierailija
26/28 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko purkaa ahdistus tähän vanhaan ketjuun. Energiasyöppö muuttaa mielipidettään toisen mukaan, myötäilee, tietää kaiken paremmin kuin sinä, opettaa ja ohjaa, analysoi väsymiseen asti esim. lapsien taitoja ja ominaisuuksia (omien ja muiden), valehtelee, on kateellinen, ei osaa keskittyä mihinkään, sekoilee ylivelkaantuneena, lainaa tavaroita ja elää muiden siivellä, valkoisin valhein menee aina siitä, mistä aita on matalin, yrittää miellyttää. Sellainen on minun energiasyöppöni, minkä helpotuksekseni ymmärsin tänä iltana, kun googletin energiasyöppö. Onneksi olen pääsemässä hänestä eroon.

Vierailija
27/28 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustautujat.....vietetään yhdessä aikaa joulu,juhannus,kauppareissut,häämatka,illat,aamut,lomat,viikonloput jne,jne.

Vierailija
28/28 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:42"]

tietää kaiken paremmin kuin sinä, opettaa ja ohjaa

[/quote]

Ja kritisoi esim lasten taitojen oppimisissa, jopa lasten kuullen. Kritisointi voisikin joissain lastenhoito tapauksissa olla oikein, jos sen tekisi kahden kesken, ja jos olisi aihetta. Itse mieluummin kuuntelen toisten murheita, kuin kuuntelen kritisointia.

Esim. täältä palstalta saamme kaikki lukea miten huonoja ihmisiä olemme (vanhempia tai emme), ja se on fine, mutta emme me ystäviä siihen hommaan enää tarvitse.  Vain epätäydelliset ihmiset joka tapauksessa tekevät lapsia ja ovat vanhempia. En minäkään kritisoi kysymättä ystäväni liikakiloja tai anna laihdutusvinkkejä kysymättä.

Sellaiset ystävät, jotka ikäänkuin tarvitsevat jonkun johonkin rooliin. Eivät malta edes tutustua ihmiseen, vaan asettelevat toisen johonkin tarvittavaan rooliin, esim "olemaan kateellinen toisen onnesta", olemaan altavastaaja, olemaan "huono itsetuntoinen", olemaan syyllinen milloin mihinkin...

Ja sellainen vihjaileminen on kiusallista. Jos ystävä on rikas, ja toinen jatkuvasti puhuu kuinka tuntemansa rikkaat ovat kaikkea negatiivista, tai päinvastoin puhumalla köyhälle köyhistä sukulaisistaan kaikkea negatiivista, toiselle alkaa tulla vaivaantunut olo.

Yleensäkin pitäisi miettiä, että mitä tehtävää varten ystävä on olemassa. Monesti energiasyöpöt ovat juuri niitä jotka syyllistävät, jos toinen vähentää yhteydenpitoa. Hehän tarvitsevat ystävää johonkin rooliin.

Ystävänä olemisessa tukena oleminen on OK, kunhan kyse ei ole sellaisesta tapauksesta joka itse tekee vääriä valintoja vuodesta toiseen, valittaa niistä mutta ei tee mitään asioille, ja vielä vaatii toista tukemaan (tai vihjailee ja syyllistää toisen olevan muuten epäempaattinen tms). Jos yrittää asioilleen tehdä ja tekee ainakin suurimman osan asioista oikein, itse voin kuunnella murheita kyllä aika pitkälle. Hauskanpito ja muutkin puheenaiheet ja mielenkiinnonkohteet, kuin toinen toisensa asiat. Eikä niin että toisen mielenkiinnonkohteet ovat arvokkaampia kuin toisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän