Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rankaisisitte? Miehen 8v poika leikkasi hiukseni nukkuessani, koska

Vierailija
02.01.2013 |

oli nähnyt jossain leffassa tehtävän niin, ja oli mulle 'suuttunut' kun komensin häntä edellisenä iltana olemaan jahtaamatta kissaamme. Kauhelta näyttää pääni nyt, pitää toivoa että luottokampaaja osaa tehdä ihmeitä =( Mies on ihan raivona mut pojan äiti puolustelee lastaan kun 'pojat nyt on poikia'. Mies soitti exänsä heti aamulla hakemaan pojan pois mut minusta tuntuu jotta meidän pitäs keksiä joku rakentavampi tapa käsitellä asia?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä aika erikoinen tapaus tuo teidän 8v. Ei ihan normaalilta vaikuta. Mahtaa olla vaikeaa yrittää tämmöisen jälkeen vielä suhtatua lapseen ystävällisesti. Nostan ap sinulle hattua jos siihen pystyt. Itse en kyllä saisi tuollaista enää katsottua läpi sormien varsinkin jos ennenkin on käytösongelmia kerran ollut. Eli valitettavasti en kyllä pystyisi lasta enää sietämään nurkissani, raja tulee kaikilla jossain vastaan ja minä en enää pidemmälle pystyisi sitä venyttämään.

Senpä vuoksi toivonkin, että liittoni ja perheeni kestää (ei kyllä ole toistaiseksi ainakaan mitään ongelmia sen suhteen :).) Mutta siis jos yh:ksi jäisin niin pitäisi kyllä tosi tarkkaan miettiä lähtisinkö sellaisen miehen matkaan, jolla olisi jo lapsia entuudestaan. En usko että voisin toisen lapsia rakastaa ja sikis tuollaisten vastoinkäymisten sietäminen heiltä olisi hyvin hyvin vaikeaa. hankaloittaisi taatusti perheen yhteiselämää jatkossa. Kaikista ihmisistä ei vain voi pitää, ei myöskään lapsista. ja velvollisuudestakaan ei voi ketään pidemmän päälle rakastaa/helliä/hoivata vain siksi, että on lapsi. Harmi kyllä.

Ja sitten on nämä exät. Jos ei kasvatusnäkemykset kohtaa niin eihän tuosta mitään tule, korkeintaan kasa paisuvia ongelmia. Ehkä voisin leskimiehen kelpuuttaa (jos lapset hyvätapaisia), ei olisi sitten kuin miehen kanssa kohdattava kasvatusnäkemykset kun exää ei olisi. Aika harvinainen tilanne varmaan,että kolmen (tai jos exälläkin uusi puoliso niin neljän!) aikuisen ajatukset hyvästä käytöksestä, kasvatuksesta ja rangaistuksista kävisivät yksiin.

Siksi ehdotan, että lähde.Omat lapsesi (jos niitä siis on) saavat vain kummallisen mallin tuosta sekopäästä.

Vierailija
2/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä leffassa poika leikkaa "ottoäitinsä" hiuksia, jotta tämä rakastaisi poikaa yhtä paljon kuin biologista lastaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi jäi vaivaamaan minua.

T. 29

Vierailija
4/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitkien hiusten leikkuu on tietynlainen häpäiseminen, hyökkäys naiseutta kohtaan. Äärimmäisen henkilökohtainen teko.

Joissain maailman kolkissa ehkä edelleenkin... Enkä usko, että hiusten pakkoleikkaamisesta olisi tehty rangaistusta, ellei se olisi järkyttänyt suurinta osaa naisista - eihän kukaan toteuta täysin tehottomia rangaistuksia.

En nyt tarkoita, että kyseinen poika olisi ajatellut näin pitkälle, hän tuskin edes tietää tällaisesta (vaikka varamsti tiesi, miten hirveältä ap:stä tulee tuntumaan). Tämä kommentti on lähinnä niille, jotka syyttävät ap:tä turhasta valittamisesta.

Vierailija
5/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee yöllä edes samaan huoneeseen jossa nukun, herään välittömästi. Kukaan ei pysty leikkaamaan mun tukkaa ilman että heräisin, siis tämä mamma saa sitten syyttää viinaa tai unilääkkeitä tai provoa.

Meillä saa tulla vaikka kaikki lapset viereen nukkumaan yöllä enkä minä huomaa mitään.

Sitten vasta herää jos joku alkaa päähän potkimaan, mutta muuten en huomaa mitään.

Hiuksiani ei sentään ole kukaan vielä hoksannut leikata.

Vierailija
6/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi jäi vaivaamaan minua. T. 29

päässyt omalle kampaajalleni, eka vapaa aika huomenna joten silloin selviää mitä pelastettavissa on (veikkaan ettei just nyt mitään ilman peruukkia =( Mutta puhelimessa ihana kampaaja (sama 5v ajalta jo) sympatiseerasi mua ja aidosti suri puolestani, kun kuulemma mulla oli "upeimmat luonnolliset (=omat) hiukset mitä hän on ikinä nähnyt" =(

Poikaa ei siis lähetetty äitinsä luo sen takia että äiti ois antanu rangaistuksen (turha toivo ensinnäkin...)vaan siks, että meillä ei sillä hetkellä ollu keinoja käsitellä tilannetta, mies oli niin raivona etten oo ikinä nähny sitä niin vihaisena ja mä vaan vollotin..Tiesin heti, ettei se ollu paras ratkaisu, siis lähettää poika pois silmistä, mut ei siinä tilanteessa muuta osattu. Ihan hyviä neuvoja oon saanu tähän ketjuun, kiitos niistä. Asiaan siis todellakin palataan kunhan poika taas meille tulee.

Surullista myös se, kun mun oma tyttö on ihan poissa tolaltaan kun äitin "ihanat prinsessahiukset" on poissa, reppana itkeny vähintään yhtä paljon ku minä sitä kun äiti yhtäkkiä niin kovasti "rumilustui" (tytön termi, hyvin kuvaava kyllä =(

ap

Vierailija
7/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi jäi vaivaamaan minua. T. 29

päässyt omalle kampaajalleni, eka vapaa aika huomenna joten silloin selviää mitä pelastettavissa on (veikkaan ettei just nyt mitään ilman peruukkia =( Mutta puhelimessa ihana kampaaja (sama 5v ajalta jo) sympatiseerasi mua ja aidosti suri puolestani, kun kuulemma mulla oli "upeimmat luonnolliset (=omat) hiukset mitä hän on ikinä nähnyt" =(

Poikaa ei siis lähetetty äitinsä luo sen takia että äiti ois antanu rangaistuksen (turha toivo ensinnäkin...)vaan siks, että meillä ei sillä hetkellä ollu keinoja käsitellä tilannetta, mies oli niin raivona etten oo ikinä nähny sitä niin vihaisena ja mä vaan vollotin..Tiesin heti, ettei se ollu paras ratkaisu, siis lähettää poika pois silmistä, mut ei siinä tilanteessa muuta osattu. Ihan hyviä neuvoja oon saanu tähän ketjuun, kiitos niistä. Asiaan siis todellakin palataan kunhan poika taas meille tulee.

Surullista myös se, kun mun oma tyttö on ihan poissa tolaltaan kun äitin "ihanat prinsessahiukset" on poissa, reppana itkeny vähintään yhtä paljon ku minä sitä kun äiti yhtäkkiä niin kovasti "rumilustui" (tytön termi, hyvin kuvaava kyllä =(

ap

Ainahan sitä sanotaan, ettei tunnekuohun vallassa saa tehdä päätöksiä... Poika saa nyt vain luvan ymmärtää tehneensä hirveän teon pienen tauonkin jälkeen. Hänhän on jo kouluikäinen, herran tähden! Ymmärrän hyvin, että tyttösi on myös tolataan, ei hän voi ymmärtää tällaista, kun aikuisellakin tekee tiukkaa!

Kerro taas kuulumisia, kun viitsit ja jaksat!

T. 29

Vierailija
8/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen ollut ihan tunnekuohun vallassa, kun olen miettinyt miten oma kuppi menisi nurin vastaavanlaisesta...onnistuin psyykkaamaan itseni raivoon ja mies ihmetteli mitä puhisin..

Aika kirjaimellisesti parantaa...

Vierailija
9/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen ollut ihan tunnekuohun vallassa, kun olen miettinyt miten oma kuppi menisi nurin vastaavanlaisesta...onnistuin psyykkaamaan itseni raivoon ja mies ihmetteli mitä puhisin..

Vierailija
10/99 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus kakarasta vaanimassa toista ihmistä keskellä yötä sakset kourassa - yksinkertaisesti aivan sietämätön ajatus! Miten tuollaiseen voisi edes varautua, kun tervepäisen aikuisen mielessä ei edes käy tuollainen vaihtoehto!

T. 29

Vierailija
11/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUU. Peruukkinhan sitä päädyttiin. Sen kans näytän suht samalta kun ennen =( Kampaaja sanoi, et aika kauan saa omat hiukset vielä kasvaa ennen kuin niihin voi edes pidennyksiä laittaa. Enkä mä kestä siilipäänä kulkea =(

Vierailija
12/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä leffassa poika leikkaa "ottoäitinsä" hiuksia, jotta tämä rakastaisi poikaa yhtä paljon kuin biologista lastaan...

tässä ap:lle jotain mietittävää?

En mitenkään tarkoita väheksyä tilannettasi ja tunteitasi, minusta kuitenkin kannattaisi selvittää onko tämä leffa se, mistä poika mallia otti!

Vierailija
13/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uskaltaisi enää ottaa miehen 8-vuotiasta meille, jos hiiviskelee saksien kanssa meidän nukkuessa. Tiedä, vaikka ensikerralla kokeilee, mitä tapahtuu, jos tökkää saksella silmään. APUA. Mä laittaisin vierailukiellon. Mies saisi elää sen kanssa. Jos haluaa tavata, niin tapaisi muualla tai muuttaisi vaikka pois. Mun ei tartte omassa kodissani pelätä vieraita lapsia. Enemmän arvostan omaa ja lasteni fyysistä turvallisuutta kuin miehen lapsisuhdetta entisen liiton lapseen tai mieheen ylipäätään. Jossain on raja ja se on tuossa. En ottaisi mitään riskejä psykopaatista 8-vuotiaasta. Tiedä, mitä tekisi nuoremmille..

Vierailija
14/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kataluutta ja kateutta tuntien epäilen : EX HAVUKKA KÄSKI POJAN LEIKATA NE HIUKSET SILKKAA KATEUTTAAN JA PAHUUTTAAN ! Ja tällaiset teot kostautuvat ihan luonnon omalla tavallaa syylliselle! Niinhän akat jo lapsena ovat toistensa tukissa kiinni ja ulkonäön turmeleminen on myös teinityttöpentujen unelmakosto...

Vierailija
15/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ap:lle jotain mietittävää? En mitenkään tarkoita väheksyä tilannettasi ja tunteitasi, minusta kuitenkin kannattaisi selvittää onko tämä leffa se, mistä poika mallia otti!

Ihan joku lapsille suunnattu Disney-leffa, en nyt muista nimeä kun oma lapsi kummiskin liian pieni sitä katsomaan vielä. Mut siis sellanen jossa oli joku tyttö/prinsessa(?) jolla oli jotku tosi pitkät "taikahiukset" ja kun ne leikkas, sen voimat katosi. Näin selitti poika. ap

Vierailija
16/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ap:lle jotain mietittävää? En mitenkään tarkoita väheksyä tilannettasi ja tunteitasi, minusta kuitenkin kannattaisi selvittää onko tämä leffa se, mistä poika mallia otti!

Ihan joku lapsille suunnattu Disney-leffa, en nyt muista nimeä kun oma lapsi kummiskin liian pieni sitä katsomaan vielä. Mut siis sellanen jossa oli joku tyttö/prinsessa(?) jolla oli jotku tosi pitkät "taikahiukset" ja kun ne leikkas, sen voimat katosi. Näin selitti poika. ap

Vierailija
17/99 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia. Hiukset kasvaa kyllä. Rangaistukset yms. on jo mennyttä aikakautta. Keskustelkaa pojan kanssa,

jos tyttö tekis noin niin suhtautua pitäs toisin? Ikävä juttu eikä sopivaa käytöstä lapselta. Sääntöjen pitää olla riippumattomat siitä mitä jalkovälissä on.

Vierailija
18/99 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelemaan pojan kanssa ja saamaan hänet ymmärtämään mitä hän on tehnyt ja miksi niin ei saa tehdä. Rangaistukset, jotka ovat irrallaan teosta eivät välttämättä ole kovin tehokkaita ja saattavat aiheuttaa lisää uhmaa - ainakin tässä teidän tapauksessa, kun olet pojan "äitipuoli".

8-vuotias kyllä ymmärtää asioita, kun hänen kanssaan keskustelee. Itsellänikin on saman ikäinen lapsi, joka tekee välillä älyttömiä ja typeriä juttutja.

Vierailija
19/99 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvan ihmisen hiusten leikkaaminen ei ole ihan helppoa, ihmisillä kun on vaistonvarainen tapa herätä tuijotukseen.

Vierailija
20/99 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kumma ettei sitten siihen hiusten saksimiseen...