Haimme lapselle hoitajaa kotiin - äidit tarjoutuivat tulemaan meille!
Haimme lapsellemme hoitajaa kotiin. Ajatuksena, että kun lähden töihin, tyttäremme saa jatkaa arkirutiineja ja marki muuttuu mahdollisimman vähän.
Hakemuksista paljastui karmea ilmiö:
Yli puolet lapsenhoitajan paikkaa hakeneista oli pienten lasten äitejä. Soitin useammalle ja kyselin, että mitenkäs homma olisi hoitunut. He olisivat tulleet 1-3 lapsensa kanssa meille hoitamaan meidän lastamme.
Ihan käsittämätön ilmiö!!! Onko kotona lapsiaan pidempään hoitavilla tosiaan niin rahat vähissä, että he ovat valmiita ajamaan omat lapsensa tuollaiseen järjestelyyn.
Meillä lapsenhoitoaika olisi alkanut kello 7-8 ja hoitajan päivä olisi päättynyt noin 15-16 ja mahdollisesti 1-2 tuntia lisätöitä joinain päivinä. Mittikää millaisia päiviä hoitaja-äitien lapsille olisi tullut???
Vaikka toinen äiti kenties tietääkin miten lasta hoidetaan, en haluaisi lapselleni pienen lapsen äitiä hoitajaksi. Mitäs, kun yksikin hoitajan lapsista on sairas? Mistäs me sitten hankimme sijaishoitajan? Olen niin itsekäs ja haluan lapselleni mahdollisimman toimivan hoitojärjestelyn, että en tosiaan halua ketään epävarmaan hoitajaa meille. Mieluiten lapseton nuori nainen tai ikääntynyt rouva, jonka omat lapset ovat jo aikuisia.
Tulipas tilitettyä. Että silleen.
Kommentit (68)
kannattaa viedä päiväkotiin tai kunnalliseen perhepäivähoitoon. Kaikki muut viritykset ovat riskialttiita.
joulukuun 20. päivästä ensi viikon maanantaihin. Korvaava hoitopaikka on 30 km päässä. Se siitä luotettavuudesta.
Meillä on ollut nyt 2 v sama hoitaja kotona. Hänen ei tarvitse siivota, siihen on siivooja. Hän toki järjestelee lasten kanssa lelut ja pesee lasten pyykkiä. Hän tekee ruokaa päivisin jota saa myös ilmaiseksi itsekin syödä, samoin hän saa syödä aamupalan lasten kanssa ja kahvitella 2 tuntia päikkäreiden aikaan. Hänellä on auto käytettävissä päivisin. Hoidettavia on yksi 2v ja iltapäivisin yksi 5v lisäksi joka pitää hakea tarhasta klo 13. Työaika alkaa 8.30 ja päättyy 17. Palkkaa maksamme 1600€/kk josta hänelle jää n 1400€ netto. Ei juu ihan hirveästi revitetä tuolla liksalla mutta sillä elää ottaen huomioon että duuni ei myös ole älyttömän raskasta ja hän sain 7viikkoa palkallista lomaa viime vuoden aikana.
Puhe siitä että olisi kyse jostain kyykyttämisestä on epärealistista ja lapsellista. Aina on ollut ja tulee olemaan ihmisiä jotka tienaavat enemmän kuin toiset. Jos toisen palkkaaminen on epäreilua niin sitten kaikki vaan kotiin odottelemaan ihmettä ja ilmaista rahaa.
Eniten mua risoo ihmiset jotka eivät itse juurikaan tuota mutta odottavat jotain hiivatin silkkihanska kohtelua ja vielä halveksivat töitä. Perkele, perustakaa se yritys ja tehkää ne miljoonat kun se vaikuttaa niin helpolta. Samat ihmiset uskovat että yrityksen johtaminen on helppoa, eivät vaan itse viitsi ryhtyä kun ovat vakaumuksellisia kotihoitajia.
Mä oon niin samaa mieltä edellisen kanssa!
Meillä on ollut nyt 2 v sama hoitaja kotona. Hänen ei tarvitse siivota, siihen on siivooja. Hän toki järjestelee lasten kanssa lelut ja pesee lasten pyykkiä. Hän tekee ruokaa päivisin jota saa myös ilmaiseksi itsekin syödä, samoin hän saa syödä aamupalan lasten kanssa ja kahvitella 2 tuntia päikkäreiden aikaan. Hänellä on auto käytettävissä päivisin. Hoidettavia on yksi 2v ja iltapäivisin yksi 5v lisäksi joka pitää hakea tarhasta klo 13. Työaika alkaa 8.30 ja päättyy 17. Palkkaa maksamme 1600€/kk josta hänelle jää n 1400€ netto. Ei juu ihan hirveästi revitetä tuolla liksalla mutta sillä elää ottaen huomioon että duuni ei myös ole älyttömän raskasta ja hän sain 7viikkoa palkallista lomaa viime vuoden aikana. Puhe siitä että olisi kyse jostain kyykyttämisestä on epärealistista ja lapsellista. Aina on ollut ja tulee olemaan ihmisiä jotka tienaavat enemmän kuin toiset. Jos toisen palkkaaminen on epäreilua niin sitten kaikki vaan kotiin odottelemaan ihmettä ja ilmaista rahaa. Eniten mua risoo ihmiset jotka eivät itse juurikaan tuota mutta odottavat jotain hiivatin silkkihanska kohtelua ja vielä halveksivat töitä. Perkele, perustakaa se yritys ja tehkää ne miljoonat kun se vaikuttaa niin helpolta. Samat ihmiset uskovat että yrityksen johtaminen on helppoa, eivät vaan itse viitsi ryhtyä kun ovat vakaumuksellisia kotihoitajia.
Mutta ymmärräthän, että toisten aikuisuuteen vaan kuuluu osata laskea mitä yhteiskunta on velvollinen maksamaan heille olemassaolostaan!
Terv. ent.pien yrittäjä!
Me harkitsemme juuri hoitajan palkkaamista kotiin. Emmekä todellakaan halua kotiimme vieraita lapsia sotkemaan. Jos kerran olemme valmiita satsaamaan oman lapsemme kotihoitoon serkittävän summan, haluamme hoitajan keskittyvän vain meidän lapseemme. Ei 1-vuotias vielä kaipaa kavereita vaan turvallisen hoitoympäsitön ja arjen rutiinien toistumisen tuttuina.
mutta mun pikkuveljellä oli tuommoinen hoitaja: äiti kahden lapsensa kanssa. Tosin hoitaja ei tullut joka päivä, vaan kaksi kertaa viikossa. Ja nyt yhtäkkiä muistin, että kun minä ja isoveljeni olimme pieniä, yksi kotiapulaisistamme - meillä oli aina kotiapulainen, menin hoitoon vasta, kun isoveljeni meni kouluun - oli myös kahden lapsen äiti, joka tuli meille lapsineen.
Työaika on tarkoitettu työntekoon. Ei omien lasten hoitamiseen jonkun toisen kotona.
Se onkin nyt sitten työtä, kun hoitaa vaikkapa yhtä lasta toisen perheessä?
Mutta kun hoitaa omaa lapsilaumaa, vaikka neljää lasta kotona, se onkin lusmuilua eikä työtä ollenkaan. Voi teidän kanssa...päättäkää jo...:D
Minulla on yksi lapsi, jota hoidin 4-vuotiaaksi kotona. En voi kuvitella arvokkaampaa työtä, enkä koskaan tule katumaan, etten vienyt lastani isoon lapsiryhmään päiväkotiin liian pienenä.
Olisin voinut kipaista lapseni kanssa apulaisiksi johonkin perheeseen siinä vaiheessa kun lapsi täytti kolme enkä saanut mitään tuloja. Oma lapsi olisi mennyt siinä sivussa, kotitöiden ja pienenpien lasten hoidon lomassa.
Itse olisin saanut ehkä hieman rahaa, lapset leikkikavereita.
Nyt olen jo "oikeissa" töissä, mutta ei ole minusta hullumpi ajatus äitien yhdistää voimiaan.
Olen hoitanut nuorempana lapsia perheissä, ja voin sanoa, että motivaatio hommaan on ihan eri nyt, kun olen itsekin äiti! Nuorena homma oli todella unettavaa, sain todella taistella että jaksoin päivän vieraan perheen kaksivuotiaan kanssa.:)
Aika leppoisat päivät oli teidän hoitajalla - tosin on tuo alan palkkauskin aika surkeaa.