Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haimme lapselle hoitajaa kotiin - äidit tarjoutuivat tulemaan meille!

Vierailija
02.01.2013 |

Haimme lapsellemme hoitajaa kotiin. Ajatuksena, että kun lähden töihin, tyttäremme saa jatkaa arkirutiineja ja marki muuttuu mahdollisimman vähän.

Hakemuksista paljastui karmea ilmiö:

Yli puolet lapsenhoitajan paikkaa hakeneista oli pienten lasten äitejä. Soitin useammalle ja kyselin, että mitenkäs homma olisi hoitunut. He olisivat tulleet 1-3 lapsensa kanssa meille hoitamaan meidän lastamme.

Ihan käsittämätön ilmiö!!! Onko kotona lapsiaan pidempään hoitavilla tosiaan niin rahat vähissä, että he ovat valmiita ajamaan omat lapsensa tuollaiseen järjestelyyn.

Meillä lapsenhoitoaika olisi alkanut kello 7-8 ja hoitajan päivä olisi päättynyt noin 15-16 ja mahdollisesti 1-2 tuntia lisätöitä joinain päivinä. Mittikää millaisia päiviä hoitaja-äitien lapsille olisi tullut???

Vaikka toinen äiti kenties tietääkin miten lasta hoidetaan, en haluaisi lapselleni pienen lapsen äitiä hoitajaksi. Mitäs, kun yksikin hoitajan lapsista on sairas? Mistäs me sitten hankimme sijaishoitajan? Olen niin itsekäs ja haluan lapselleni mahdollisimman toimivan hoitojärjestelyn, että en tosiaan halua ketään epävarmaan hoitajaa meille. Mieluiten lapseton nuori nainen tai ikääntynyt rouva, jonka omat lapset ovat jo aikuisia.

Tulipas tilitettyä. Että silleen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani söimme tässä perheessä ja siivoilin pikkasen eli imuroin ja pidin keittiön siistinä. Joskus tein pizzaa tai leivoin muuta. Joka päivä tein lämpimän ruuan koko perheelle ja kävimme myös joskus kaupassa.

Palkka lskettiin näitten kulujen mukaan mutta mulle maksettiin aika hyvin!

Perheen ei tarvinnut herättää pikkuista eikä kuskailla minnekään. Lämmin ruoka odotti kun tulivat töistä. Aika hyvä diili heillekin:)

Vierailija
22/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin toivon sitä -todella. Lapsiperheiden hyväksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa itselleen hoitolapsen, voi laittaa ilmoitustaululle ilmoituksen, että hoitaa lapsia kotona. Mun mielestä toisten kotiin on törkeää mennä hoitamaan omia lapsia.

Vierailija
24/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oteta välivuotta viettäviä 19-20 vuotiaita tyttöjä?

Outoa jos joku mamma perustaa perhepäiväkodin toisten kotiin.

Vierailija
25/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aikoinaan hoitamassa toisessa kodiaa lasta kahden oman lapseni kanssa.

Syy oli se. että halusin hoitaa omat lapseni kolmevuotaiksi ja slloin ei ollut mitään kotihoidontukia.

Hoitolapsi oli ihana ja siirtyi vähäksi aikaa myöh. hoitoon minun kotiini.

ainoa haitta oli se, eetä hoitolapsen äiti olisi vaatinut enemmän kotitöitä, mitä ehdin tehdä lasten hoidon lisäksi ja tämä loppui sitten, kun sai hoitaa kotinsa itse ja lapsi siirtyi meille.

Vierailija
26/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää perustaa pph-paikka toisen luo vaikka toinen hakee hoitajaa lapselleen. Ei laumaa lapsia kotiinsa. Kai ap voisi viedä lapsen pph:llekin JOS tätä haluaisi, mutta kun hän nimenomaan hakee hoitajaa kotiin.

Eihän hotaja sinne toisen kotiin väkisin mene.Törkeää on arvostella asioita, joista ei tiedä mitään.

Vierailija
27/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lasten kanssa siivoamaan, tiskaamaan ja tekemään ruokaa. Au-pair-ikäisenä tuollainen on ok, mutta jos 30-40 vuotias mamma joutuu imuroimaan toisten kotia, niin mielestäni se on alentuvaa.

Vierailija
28/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelija tulee lapsineen hoitamaan ylemmän säädyn perheen lasta...

Vierailija
29/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jopa 7-18 välillä :(

Sääliksi käy ap:n lasta.

Vierailija
30/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa viedä päiväkotiin tai kunnalliseen perhepäivähoitoon. Kaikki muut viritykset ovat riskialttiita.

Vierailija
31/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jopa 7-18 välillä :( Sääliksi käy ap:n lasta.

Meidän perheessäkin välillä tilanteita, että lapsen hoitopäivä on 7-18.

Meillä ei ole isovanhempia lähettyvillä eikä ketään muutakaan sukulaista/tuttua käytettävissä. Eli jos vanhempien päivät venyvät, hoitajaa/hoitopaikkaa tarvitaan pitempään.

Mielestäni on parempi, että lapsen kanssa on tuttu hoitaja kuin aina vaihtuva sijaishoitaja. Kyllähän se omahoitaja on muutamassa viikossa tuttu - vaikka se täällä joidenkin äitien mielestä on maailmman karmein juttu. Joidenkin on käytävä töissä (ja jotkut jopa nauttivat työstään), vaikka toiset äidit haluavatkin pyhittäytyä kotiäitiydelle ja vaahtoavat sitä maailman ainoana oikeana tapana toimia.

Nostan hattua sellaiselle äidille, jonka lapsia ei ikinä kukaan muu hoida. Ja joka ei käytä isovanhempia tai ketään muutakaan lapsenhoitoasioissaan hyväksi.

Mutta nostan vielä enemmän hattua äideille, jotka pystyvät käymään sekä töissä että olemaan parhaita äitejä omille lapsilleen.

Vierailija
32/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään yhdessä perheessä opintojen ohella (tein lähinnä kirjatenttejä). Kun sitten tulin raskaaksi ja jäin äitiyslomalle, perhe pyysi minua jatkamaan heillä lastenhoitajana. Kyllä silloin sanoin, että tästä alkaa nyt oma elämäni ja omat hoitosysteemit, en lähde vauvan kanssa heille.

Vierailija
33/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehnyt mitään niinku sovittiin

lapsi pistettiin tv:n äären ym

ulkoilut ostoskeskuksissa roikkumista

sit oli ikäiseni rouva, oli ihana hoitaja

Oliko niin että ap oli oikein "loukkaantunut" kun oli tarjouduttu tulemaan töihin hänelle ?

Vierailija
34/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lasten kanssa siivoamaan, tiskaamaan ja tekemään ruokaa. Au-pair-ikäisenä tuollainen on ok, mutta jos 30-40 vuotias mamma joutuu imuroimaan toisten kotia, niin mielestäni se on alentuvaa.

mistä sulle tulee semmonen mieleen ?

Vierailija
35/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö, että ne tekee yksi äiti toisen äidin kodissa? Jos sen sijaan tuo äiti laittaisi lapsensa tarhaan ja menisi tekemään ruokaa laitoskeittiöön, siivoamaan virastoa tai pesemään mummoja vanhainkotiin, se ei olisi alentavaa? Onko meillä todella varaa tällaiseen ajatteluun Suomessa? Minä käytän siivouspalvelua, ja olen jopa erehtynyt olemaan tyytyväinen, että voin auttaa osaltani muutamaa naista työllistymään ja tienaamaan myös eläkettä itselleen -pimeänä en siis palvelua osta!

Vierailija
36/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin aikoinaan sivuduunina lapsia oman ok-palkatun (netto noin 2300/kk) työn ohella, jotta sain vähän lisää rahaa matkusteluun ja muuhun "turhaan". Olin lisäksi töissä toisella paikkakunnalla ja siellä oli näppärää hoitaa muutamaa alakouluikäistä lasta yön yli, jolloin en joutunut ajelemaan kotiin päivittäin.

Päästyäni yhteen luottamustehtävään vuosituloni oli esillä paikallisessa lehdessä, jonka jälkeen tämä lähihoitaja yh-äiti oli todella närkästynyt, miten kehtasin ottaa maksua lasten hoidosta, koska tienasin niin paljon enemmän kuin hän. Sen jälkeen minua ei enää siihen perheeseen pyydetty lapsia hoitamaan :)

Vierailija
37/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2x au-pairina ja kerran lastenhoitajana alle parikymppisenä. Enää en menisi piikomaan, ei antais ylpeys periksi.

Vierailija
38/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopii välivuosityöksi tai kielen opiskelua varten(au-pair). Musta on hirveää kyykyttämistä, jos äiti tulee parin lapsensa kanssa imuroimaan herrasväen taloa pientä korvausta vastaan. Herrasväki tietysti palkkaa mielellään hoitajan kotiin, koska hoitaja tekee myös kotitaloustöitä samalla rahalla kuin mitä herrasväen kolmen lapsen hoito päiväkodisssa maksaisi. Herrasväki saa samaan hintaan sekä kokin, siivoojan, palvelijan että lastenhoitajan. Kyykytystä pienellä palkalla!

Vierailija
39/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä maksuja, jotka kerryttävät eläkettä ja takaavat sairausajan turvan. Lisäksi työnantaja maksaa yleensä myös loma-ajan palkan sekä lomarahat. TYöntekijä sairastaa aina silloin tällöin, joten sijaisen saattaa joutua palkkaamaan. Joten jos bruttopalkka vaikuttaa pieneltä, niin se ei ole koko kustannus mikä työntekijästä työnantajalle aiheutuu.

Se sopii välivuosityöksi tai kielen opiskelua varten(au-pair). Musta on hirveää kyykyttämistä, jos äiti tulee parin lapsensa kanssa imuroimaan herrasväen taloa pientä korvausta vastaan. Herrasväki tietysti palkkaa mielellään hoitajan kotiin, koska hoitaja tekee myös kotitaloustöitä samalla rahalla kuin mitä herrasväen kolmen lapsen hoito päiväkodisssa maksaisi. Herrasväki saa samaan hintaan sekä kokin, siivoojan, palvelijan että lastenhoitajan. Kyykytystä pienellä palkalla!

Vierailija
40/68 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa palkkaa 35-55 tunnin työviikosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi