Miksi kaiki hehkuttaa Niinistön puhetta? Minua alkoi pelottaa entistä enemmän
Nyt on sekä Katainen että Niinistö elinkeinoelämän pamppujen lisäksi vihjailleet, että hyvinvointiyhteiskunta puretaan, lapset ja vanhukset jäävät heitteille, palkat alenevat, verot ja maksut nousevat, eläkkeet loppuvat, tyäpaikat häviävät, liitytään Natoon ja EUsta tulee liittovaltio. Mua pelottaa tämä vuosi ja tulevat, että millaista kurjalisto-halpatyövoimamaata Suomesta ollaan nyt rakentamassa. Tai itse asiassa että siihen suuntaan näköjään ollaan menossa joka tapauksessa, eikä ole keinoja korjata tilannetta.
Kuntien on pakko ottaa kaikki uudet talvivaarat saastuttamaan ehdoitta, kun valtio vähentää osallistumistaan palveluiden kustannuksiin ja samalla kuppaa entistä enemmän maksuja kierrätettäväksi muihin maihin.
Kommentit (54)
Ei muuta ku lapset sinne hoitoon ja mammat työkkärin luukulle.
Jos se 39 vielä kertoisi miten tämä säästää valtion rahaa ;)
jos siitä maksettaisiin kunnon palkka, jolla voi kyseinen henkilö elää. Ongelma on se, että tavallisella suomalaisella ei ole varaa palkata kunnon palkalla kotiapulaista.
Kokoomuksen politiikka ajaa tän maan konkurssiin koska:
-yritysten voitot on yksityisiä
-yritysten tappiot ovat yhteisiä
-suuryritykset ja rikkaat kiertävät veroja
-yhteiskunta tukee konkurssikypsiä yrityksiä ja estää kilpailun tehokkaasti
-julkiset palvelut yksityistetään
-työn tekijöiden palkkoja lasketaan ja työaikaa pidennetään
-kulutusta verotetaan liikaa, hinnat nousee pilviin
-rikkaat keinottelevat raaka-aineilla, elintarvikkeilla ja vetävät välistä tukkukaupassa
-koko finanssi ja pankkisektori on pyramidihuijaus.
-optit, futuurit ja muut höpö-vipupaperit nostavat reaalitalouden hyödykkeiden hintaa
ja päivähoito on muuten kunnan, ei valtion, palvelu.
jotka ovat heikomassa asemassa yhteiskunnassa! Oletko itse valmis siihen, että laitat pienen vauvasi teolliseen päiväkotisysteemin hoitamiseen??
Lisäksi jokainen kotihoidontuella elävä "lihava, laiska valiton elättinä toimiva vanhempi" säästää itseäasiassa enemmän kotihoidontuella valtion rahaa, kuin se, että laittaisi sen vauvansa sinne päiväkotiin hoidettavaksi. Valtiolle MAKSAA ENEMMÄn se päivähoito kuin kodinhoitomaksu!! Aina unohdetaan, että valtiolle maksaa yli 1000 e se hoitopaikka /kk /lapsi!!!
Kotona lapsensa hoitavat tulevat kyllä valtiolle vähemmän kalliiksi... Jos ajatellaan vain nyt valtion menoja!
Ei muuta ku lapset sinne hoitoon ja mammat työkkärin luukulle.
Jos se 39 vielä kertoisi miten tämä säästää valtion rahaa ;)
Muistaakseni Osmo Soininvaara on sanonut, että työssäkäyvän vanhemman (käytännössä siis äidin) pitäisi tienata noin 4000-5000 euroa kuussa, jotta yhteiskunnan olisi kannattavaa järjestää päivähoito. Pienemmistä tuloista ei tule tarpeeksi verotuloja. Käytännössä hyvin pieni osa pienten lasten äideistä tienaa noin paljon.
kotiapulainen, kun tuloerot kasvatetaan valtavan suuriksi, kuten vuosisadan vaihteen Suomessa!
Eli on "Herrat" joilla valtavan hyvä palkka ja pääomatuloja, ja sitten on se "piikaluokka" joiden tulot pieniä. Eivät siis pysty elättämään itseään, jolloin vaihtoehdoksi jää se, että saa asua ilmaiseksi, saa ilmaisen ruuan, ja sen verran rahaa että pari kertaa vuodessa voi ostaa jotakin vaatetta itselleen, tai matkustaa kotipuoleen käymään.
Mutta sellaista yhteiskuntaa ei tule olemaan, jossa piioilla olisi sellainen tulo, että sillä pystyisi elämään normaalisti, ja maksava osapuoli pystyisi sellaista palkkaa antamaan.
hieno suomennos puheesta.
niinistö on kokoomus-kavereineen viimeinen henkilö moralisoimaan ahneuden kasvusta. ottaisi peilin käteen ja aloittaisi korjaustoimenpiteet sieltä.
järkyttäviä puheet, joissa maalaillaan kauhukuvia: jos ette tee niin kuin eliitti haluaa, teiltä viedään lopukkin turva.
älkää nyt hyvät ihmiset enää äänestäkö kokoomusta.
kotona olisi lastenhoitaja/piika joka valmistaisi ateriat, hoitasi lapset kotona (ei kallita päivähoitomaksuja, eikä kiirettä hakea tarhasta!) kävisi kaupassa, siivoaisi kodin, tekisi pedit, imuroisi ja pyykkäisi!
Koti olisi siisti ja puhdas, lapset syötetty ja ulkoiluitettu kun kotiin tulisi raskaan työpäivän jälkeen. Ja palkkaakaan ei juuri menisi rahaa, kun tämä kotiapulainen saisi ilmaiseksi asua huoneessaan, ja ilmaisen ruuan!
Jäisi aikaa olla enemmän lasten kanssa iltaisin, kun ei tarvitse tehdä enää niitä kotihommia, laittaa ruokaa ja siivota, pyykätä jne. Vanhemmillekin jäisi aikaa harrastaa iltaisin! Lisäksi kotiapulainen voisi nuorisoa iltaisin kuskata harrastuksiin, ulkoiluttaa koirat jne.
Ja kesällä sitten sama homma kesämökillä! Kotiapulainen lämmittäisi saunan, kantaisi vedet, tiskaisi ja laittaisi ruuat, ja vahtisi lapsia.
Ihanaa elämää!!
Kannatetaan!
Kyllä minä tuon humalassa tekisin vaikka pelkästään viinapalkalla. Ruuan saa vohkittua kaapista. Olen varsin leppoinen lasten kanssa pienessä tiiterissä.
kotiapulainen, kun tuloerot kasvatetaan valtavan suuriksi, kuten vuosisadan vaihteen Suomessa!
Eli on "Herrat" joilla valtavan hyvä palkka ja pääomatuloja, ja sitten on se "piikaluokka" joiden tulot pieniä. Eivät siis pysty elättämään itseään, jolloin vaihtoehdoksi jää se, että saa asua ilmaiseksi, saa ilmaisen ruuan, ja sen verran rahaa että pari kertaa vuodessa voi ostaa jotakin vaatetta itselleen, tai matkustaa kotipuoleen käymään.
Mutta sellaista yhteiskuntaa ei tule olemaan, jossa piioilla olisi sellainen tulo, että sillä pystyisi elämään normaalisti, ja maksava osapuoli pystyisi sellaista palkkaa antamaan.
Ei pidä luoda työtätekevää kurjalistoa, joka ei pysty palkallaan elämään. Sinänsä kodinhoitajana työ olisi ok, jos siitä maksettaisiin kunnon palkka, jolla voi elää, mutta siihen ei juuri kellään ole varaa.
oikeassa oli Niinistö.
Meillä ei nyt vaan ole varaa oleskeluyhteiskuntaan.
Ja vaikka olisikin, ei sellaista elämäntyyliä pidä mahdollistaa.
Laiskurit on saatava töihin vaikka se heitä vituttaisikin. Yhteiskunnan rahoilla ei kuulu ostella kaikkea kivaa ja nukkua myöhään.
muiden elättinä rikkaassa perheessä, jossa saisi toteuttaa tätä av-mammuutta ihan vapaasti pienessä humalassa pitkin päivää.
Isäntä ja emäntä töissä iltamyöhään ja minä lasten kanssa. Omien ja isännän ja emännän.
Hieno iso seinäteevee ja muut elektroniikka vehkeet. Pistäisin bileet pystyyn.
Se olisi parempaa, kuin nykyinen elämäni sossuntuella. Elintaso nousisi hetkessä. Voisin viettää av:lla koko lopun elämäni onnellisena hamaan asti. AMEN!
muiden elättinä rikkaassa perheessä, jossa saisi toteuttaa tätä av-mammuutta ihan vapaasti pienessä humalassa pitkin päivää.
Isäntä ja emäntä töissä iltamyöhään ja minä lasten kanssa. Omien ja isännän ja emännän.
Hieno iso seinäteevee ja muut elektroniikka vehkeet. Pistäisin bileet pystyyn.
Se olisi parempaa, kuin nykyinen elämäni sossuntuella. Elintaso nousisi hetkessä. Voisin viettää av:lla koko lopun elämäni onnellisena hamaan asti. AMEN!
Omassa perheessä on tarpeeksi kestämistä niin miksi haluaisin ulkopuolisen osaksi perhettäni?
Olisiko se mukavaa istua yhdessä olohuoneessa sisäkön kanssa tv:tä töllöttäen tai kilpaillen siitä kuka saa käyttää läppäriä...
Saati siitä miten seksuaalinen kanssakäyminen toteutetaan. Olisi kerrassaan oksettavaa tiedostaa se tosiseikka että sisäkkö vetää käteensä omassa pienessä vaatekomerossaan. Tai katselee minua tai tyttäriäni sillä silmällä... Ei vaan onnistu.
ympäripyöreästi niin, että puheen voi tulkita miten vaan. Kaikkien pitää joustaa, työ kaikista tärkeintä, mutta samalla perhearvot tärkeitä ja perheille ja yksilöille enemmän vastuuta.
Höpölöpöä.
Eli jos hän sanoo, ettei yhteiskunnlta ei voi olettaa tukea elättämiseen...tarkoittaako, että kaikki pitää yksityistää koulutusta myöten, ihmisten tulee maksaa kaikista palveluistaan mitä käyttää. Hmmm...mitenköhän käy sitten vestön lukumäärälle, ei varmaan ainakaan kasva, kun kenelläkään ei ole varaa maksaa kalliista palveluista. Muilla kun varakkaimmilla tietty.
Luokkajaon edistämistä parhaimmillaan.
Olisi nyt määritellyt tarkemmin tuon oleiskeluyhteiskunnan käsitteen. Jäi epäselväksi, tarkoittaako työttömiä, juoppoja, sairaita, syrjäytyneitä vai pienten lasten vanhempia kotihoidontuilla...tai ehkä ihmiiä, jotka eivät suostu tekemään töitä, jolla ei pysty elättämään perhettään. Tai ihmisiä, jotka olettavat yhteiskunnan tarjoavan kaikki palvelut terveydenhuoltoa ja koulutusta myöten. Laiskat ihmiset siis vaan matalapalkkaisiin töihin, palveluiden karsinta edessä, pian varmaan mennään jenkkimalliin, jossa köyhimmillä ei ole varaa edes käydä lääkärissä, jos ei ole varaa sairausvakuutusmaksujen maksuun. Sitten vaan kaikki ahneet kadulle kodittomiksi tai ghettoihin asumaan. Tästä se lähtee.
on se ylellistä ja hienoa ja monillekin osapuolille hyvä. Minustakin oli hienoa ettei tarvinnut lapsia rääpöttää aikaisin päiväkotiin, ruoka oli valmiina kun tulimme miehen kanssa töistä jne.
MUTTA ongelma on se kodinhoitajien/piikojen asema. Meilläkin oli työnantajan meille järkkäämä kodinhoitaja, joka oli itäeurooppalainen maahanmuuttaja, joka teki työnsä halvemmalla kuin kukaan ko. maan alkuperäinen asukas olisi tehnyt. Asui yhteisasunnossa monen muun samanmaalaisen kanssa kurjalla alueella. Minulla oli jatkuvasti huono omatunto siitä, että olin siellä maassa iljettävänä köyhien riistäjänä ja elitistinä, vaikka oikeastaan syy ei toki ollut minun tai meidän vaan sen että yhteiskunta on päästetty jakautumaan niin jyrkästi rikkaisiin ja köyhiin.
Toivon ettei Suomeen IKINÄ tule tlannetta jossa suomalaisten on pakko mennä johonkin piiantöihin pienellä taskurahalla pysyäkseen hengissä...