Tradenomiksi työn ohella - nelikymppisenä??
Onko järkeä? Onko vaativakin tutkinto? Merkonomin paperit löytyy, ja työn ohessa pystyisin opiskelemaan, ihan pelkälle opintotuelle ei voi asuntovelallisena jäädä. Olen 37, eli olisin nelikymppinen kun valmistuisin. Nykyisessä työssäni tulee muutaman vuoden päästä niin isoja muutoksia, että viimestään siinä vaiheessa edessä on työpaikan vaihtaminen. Onko täällä joku, joka olisi tuon tutkinnon suorittanut? Pääseekö silläkään muuta kuin "siwan kassalle"?
Kommentit (6)
Opiskelen itsekin parhaillaan aikuisopiskelijana ja tarkoitus valmistua keväällä 37-vuotiaana. Koulutus tuo sinulle tosiaan turvaa sitten kun työpaikassasi on muutokset ajankohtaisia. Samoin se on ehdoton edellytys jos joudut hakemaan uutta työpaikkaa joissa aika monessa on nykyään edellytyksenä vähintään AMK tutkinto. Suuri osa opiskelusta on mahdollista tehdä nykyään etänä, joten et joudu raahautumaan koululle joka päivä. Opiskelu ei koskaan mene hukkaan.
Aikuisten monimuotona opiskelin. Suosittelen! Ei ollut niin rankkaa kuin kuvittelin. Lopputyön tekeminen oli haastavin vaihe, ja sitä varten otin opintovapaata (aikuisten koulutustuella ihan kohtuullinen vaihtoehto).
Paperit saatuani vaihdoinkin työnantajaa nopsaan.
Osaisko joku sanoa vaikuttaako nykyinen työnkuva paljonkin siihen, että pääseekö koulutukseen? On ihan vaan myyjän hommissa tällä hetkellä, mutta ei tuossa koulun ohjeissa kyllä puhuttu mitään että pitäis omalla työpaikalla mitään osioita suorittaa (mulla varmaan sekoittaa, kun kävin nykyisessä työpaikassa oppisopimuksella sen merkonomintutkinnon).
ap
Ja oli raskasta työn ohella kaikki lukeminen ja läksyt.
Voi vaikuttaa sun työharjoitteluun, jos sulla ei ole kokemusta alalta jota opiskelet.
Osaisko joku sanoa vaikuttaako nykyinen työnkuva paljonkin siihen, että pääseekö koulutukseen? On ihan vaan myyjän hommissa tällä hetkellä, mutta ei tuossa koulun ohjeissa kyllä puhuttu mitään että pitäis omalla työpaikalla mitään osioita suorittaa (mulla varmaan sekoittaa, kun kävin nykyisessä työpaikassa oppisopimuksella sen merkonomintutkinnon). ap
Oli meidänkin ryhmässä täysin alaa vaihtavia ihmisiä. Harjoittelupaikan kanssa tuli sitten mietintä eteen jos ei ollut IT-alan firmassa töissä mutta sinullahan ei pitäisi tätä ongelmaa olla. Kaupan alan työ varmasti voidaan laskea harjoittelupaikaksi liiketalouden puolella. Tai sitten joudut ottamaan opintovapaata ja hakemaan harjoittelupaikan muualta tai vaihtamaan työpaikkaa kokonaan harjoittelun ajaksi.
-2 eli se IT-puolen trade
ja hieman nuorempana, olin 37 kun valmistuin puoli vuotta sitten. Mutta omassa ryhmässäni olin keski-ikäinen, jonkin verran oli kolmikymppisiä, mutta myös yli nelikymppisenä aloittaneita. Liiketalouden aikuisryhmässä taisi olla joku isoisäksikin jo ehtinyt.
Minulle ei tutkinnosta vielä ole ollut sanottavaa hyötyä, mutta hankinkin sen "YT-turvaksi" sikäli, että nyt olen ainakin hankkinut muodollisen pätevyyden jos jonnekin sellaista vaaditaan. Aiemmalta koulutukseltani olin merkonomi, mikä ei IT-alalla oikein päde... Mutta itselläni on nyt sellainen fiilis, että olen saavuttanut tavoitteni, sen mikä minulta jäi 90-luvun lopussa saavuttamatta.