Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAINITSE vain yksi paras ratkaisusi(rakenne/sisustus) omakotitalossanne jota et vaihtaisi

Vierailija
01.01.2013 |

pois?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuraiset ulkovaatteet ja puhdas pyykki käsitellään eri tilassa, ihanaa!

Iso keittiö on ihana,samoin makuuhuoneet yläkerrassa, iso vaatehuone, lasten erillinen vaatehuone ym. Itse suunniteltu talo.

Vierailija
22/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle pyykille löytyy kuivauspaikka (ei sähköä vievää) ja sitä tilaa on riittävästi - ei tarvitse heti olla raijaamassa kuivia kaappiin kun pesee seuraavat koneelliset, eikä tarvi kuivata pyykkiä olkkarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivitasot, hyvät kodinkoneet ja tilavuus ovat arjen luksusta.

Vierailija
24/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö vanhoine puuliesineen (käytössä). Aivan älyttömän ihana ja tunnelmallinen.

Vierailija
25/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerroksisen talon seitsemän metriä korkea olohuone. Tulee ihanan avara tunnelma + paljon valoa.

Vierailija
26/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en juuri itse ole vaikuttanut isompiin linjoihin....

Mutta jos saa sanoa pikku juttuja, niin maalämpö, lattialämmitys eteisessä ja vessassa (kuumavesi, ei sähköllä lämpiävä siis) , kylpyamme

Vierailija
27/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso talo, jonka yksityiskohtia olen huolella hionut. En halua, että niitä kopioidaan.

Luokaa itse parhaat ratkaisunne.

Vierailija
28/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkua saunatiloissa. Ainakin, jos lapsia enemmän kuin yksi.

Vierailija
29/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso talo, jonka yksityiskohtia olen huolella hionut. En halua, että niitä kopioidaan. Luokaa itse parhaat ratkaisunne.

Juupa! Minä taas tahtoisin edistää yleistä hyvää ja vaikuttaa suomalaiseen (?) rakennuskantaan kertomalla hyväksi havaituista ratkaisuista.

Terv. toinen yksityiskohtansa hionut ja rakennusalalla oleva

Vierailija
30/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti meidän 1900-luvun alun alkuperäisistä tulisijoista makuuhuoneissa, ruokasalissa sekä olohuoneessa.

Vierailija
31/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi saunaa. Sisällä sähkösauna (talvikäytössä) ja piharakannuksessa vanha puusauna (kesällä ja jouluna).

Vierailija
32/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meinaan niin sikahyvä talo... Kerron tahallaan useamman:

Kodinhoitohuone ulko-oven vieressä, ei missää keittiön peränurkassa.

Kaikki vaate- ja tekstiilisäilytys kodinhoitohuoneessa, ei erillisiä vaatekomeroita makuuhuoneissa: Kun vie likaiset pyykkiin, voi ottaa puhtaat tilalle, välttyy pyykin kiikuttamiselta ees taas.

Keittiössä yksi iso ruokapöytä, eikä mitään ihmeen välipalapöytiä ja pyhäpöytiä erikseen.

Makuuhuoneet sijoiteltu eripuolille taloa = oma rauha joka huoneessa. Ei sellaista makkaripäätyrypästä.

Teinit varpisti tykkäävät kun joutuvat nakuina hakemaan päivän vaatteensa KHH:sta ja kun ne niitten huoneetkin sijaitsee tod.näk. kaukana siitä. Joku ehkä jopa joutuu menemään eteisen tai olkkarin ohi sinne, kun kerran makkaritkin sijaitsevat vähän siellä sun täällä. Ai kuin kivaa etenkin, jos on sekä tyttöjä että poikia. On se sitten kivaa, kun isoveljen kaveri odottaa eteisessä ja tytön pitää siitä mennä ohi omia vaatteitaan KHH:sta asti hakemaan.

Vierailija
33/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erillinen eteishuone, jossa säilytän haalarit, kengät yms. Ihan ehdoton juttu, myös jos on juhlat (takit saa pois näkyvistä ja kenkiin ei kaadu...) Lapsilla on omat naulakot johon (ainakin teoriassa) voivat laittaa vaatteensa

Vierailija
34/48 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin täytyy sanoa että korotettu tiskikone on ihan luxusta ja jokapäiväiseen arkeen vaikuttava asia. Sitä aina arvostaa enemmän ja enemmän kun joutuu täyttämään lattiatasossa olevaa tiskikonetta. Selkävaivainen tuttumme kehuu sitä, että ei tajua miten paljon siinä joutuukaan kyyristelemään kun laittaa tiskejä alas tiskikoneeseen, sitten taas tyhjentää se jne.

Keittiössä puoliseinä! Niin että yli näkee olohuoneeseen ja ruokailutilaan, mutta keittiön sotkut ei näy sinne.

Vierailija
35/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vieraita jne varten, toista käytetään arkisin. Arkieteisessä oma komero lasten kuravaatteille ja harrastetavaralle ja toinen "normi"vaatteille.

Vieraseteinen aina siisti ja kaapissa tilaa vieraiden vaatteille.

Yksitasoratkaisusta en ikinä enää luovu, inhosin aikoinani asua kaksikerroksisessa talossa.

Kodinhoitohuone hyvän kokoinen ja erillään eteisestä. Inhottaa jos joutuisi kulkemaan KHH läpi kun menee saunaan rentoutumaan.

Iso keittiö ja ruokailutilan yhdistelmä ja iso 10 hengen ruokapöytä mahtuu hienosti.

Vierailija
36/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuin toinen olohuone. Aivan kovimmilla pakkasilla en raaski kovin paljoa lämmittää, silloin on melko viileä, mutta näillä nollakeleillä pysyy ihan lämpimänä mukavasti.

Vierailija
37/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näppärää kun sekä astianpesukone että uuni on vähän korkeammalla kuin työtason alla. On säästänyt paljon mun selkää.

Hyvät ja riittävät säilytystilat taas tuntuu olevan sellanen juttu, josta on ikuinen puute..

Vierailija
38/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISo eteinen. Se ei voi olla koskaan liian iso. Tosi usein isoissakin taloissa on sika pieniä eteisiä ja sitten tuskaillaan tilanpuutetta isoissa tiloissa....Samoin kunnon iso kudonhoitohuone! Mahtuu pyykkihuolto sinne! siitä usein säästetään neliöitä ja pannaan pikkukoppi keittiön viereen. Siitä ei ole mitään hyötyä. Ja meillä sisäänkäynti myös kodinhoitohuoneessa ja siinä kurapiste. Kuraset lapset ja koirat sitä kautta. Kaksi kerrosta on ehdoton. lapset koisii rauhassa, kun aikuiset istuu iltaa alhaalla. tarpeeksi makkareita, meillä on viisi. tilava aula, jossa mahtuu olemaan lasten juttuja. Vinot katot oli kiva sisustuselementti. tarpeeksi komeroita. Meillä on neljä komeroa eri paikoissa. Sinne mahtuu yvin talvivaatteet säilöön kesällä ja toiste päin. Yksi komero on koko huoneen levyinen tila, josta on käyttöä vaikka mihin. Kunnon kylhuone, jossa on kaksi suihkua. Kiviportaat! Ei natisevia puuportaita.

Vierailija
39/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin KHH:ssa on oma tila kuivatusnaruille ja lisäksi likapyykkikorit on kaapistossa piilossa vetokoreina pesukoneen alla. Näistä piti oikeasti vääntää arkkitehdin kanssa kättä. Se ei voinut ymmärtää, että nykypäivänä joku haluaa kuivattaa pyykin narulla, kun KAIKILLA on kuivausrumpu ja ulkonaru. Haluaisinpa nähdä, miten tälläkin ilmalla kuivaisi ulkonarulla pyykin. Ja likapyykkikorit olis sen mielestä sopineet ihan hyvin kulkutukoksi käytävälle.

Toiseksi meillä on jättisuuri eteinen. On koko seinän levyinen säilytyskaapisto, johon menee kaikki kengät, takit, harrastusvälineet ym. kamaa. On tilaa erilliselle naulakolle päivittäistakkeja varten, istuinpenkki kenkienlaittoa varten, tilaa vauvanvaunuille jne. Olen tosi tyytyväinen ratkaisuihimme ja siihen, että pidimme päämme, vaikka alan ammattilaiset olisivat sanoneet mitä.

Vierailija
40/48 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivinuuni.

Se ei ollut taloa ostettaessa listalla, mutta nyt kun sellainen sattuu olemaan, niin pois en vaihtaisi. Siinä tulee ihania ruokia ja varaava takka-uuniyhdistelmä säästää paljon lämmityskuluissa talvella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi