Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Lapsi leipoo äitipuolen kanssa pullaa.

Vierailija
01.01.2013 |

Lapsi haluaa tehdä lapsipullan, isäpullan ja äitipullan. Ei halua tehdä äitipuolelle pullaa.

Äitipuoli lupaa ommella lapselle nallet. lapsi haluaa lapsinallen, äitinallen ja isänallen. Taaskaan ei mainitse äitipuolta.

Ulkoillessa sama juttu. Äitipuoli rakentaa lapsen kanssa äitiliumiukon, isälumiukon ja lapsilumiukon.

Pitäisisikö tehdä jotain vai ei? Puhua lapsen kanssa toisen kunnioittamisesta? Mitä suosittelet?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että näin tapahtuu vai onko lapsi jo niin iso että ymmärtää jättää kertomatta nämä asiat? Onko äitipuoli tai miehesi valittanut tästä? Mikäli äitipuoli on ollut kauan jo kuvioissa voi olla että lapsesi mieltää äitipuolensa "isän luona olevaksi äidiksi" jos heidänkin luonaan perheeseen kuuluu vain 3 henkilöä ( äp, isä ja lapsesi) niin ehkä lapsi ajattelee kuuluvansa perheeseen jossa on aina 3 henkilöä. Mikäli tilanne on vielä uusi ei lapsi ehkä ymmärrä koko kuviota kunnolla ja mahdollinen tunnesiteen luonti on vielä kesken.  

Vierailija
2/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullassa on liikaa hiilareita. Ei kannata leipoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole vehnä- eikä muna-allerginen, en pitäisi pullan leipomista ongelmana.

Vierailija
4/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella meni jokunen vuosi ennen kuin "hyväksyi" äitipuolen perheeseensä. Aluksi hänen perhettään oli lapsi itse, äiti ja isä. Nyt siihen kuuluu myös "Maija". Kun lapsi piirtä perheensä, keskellä on lapsi itse, äiti toisella ja isä toisella puolella ja isän vieressä "Maija". Lapsi tykkää äitipuolestaan ja ilmeisti myös äitipuoli lapsesta. Tekevät kahdestaan paljon asioita (leipovat, askartelevat, käyvät shoppailemassa, pelaavat...), ehkä jopa enemmän kuin mitä lapsi isänsä kanssa tekee. Olen enemmän kuin tyytyväinen että lapsella on tuollainen äitipuoli. Toivottavasti tilanne pysyy hyvänä vaikka isä ja äitipuoli saisivat joskus yhteisiä lapsia.

Vierailija
5/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2013 klo 20:46"]

Toivottavasti älyät pitää mölyt mahassasi ja kasvaa itse.

Voi lapsiparkaa minkälaisen äitipuolen on saanut. :(

[/quote]

Kannattaisko lukea ketju, ennen kuin vaahtoaa. Vaikka ei kai täällä sisälukutaito ole kovin korkeassa kurssissa.

Minusta jo aloituksesta arvasi heti, että kyseessä on lapsen äiti. Vainoharhaiset mammat luuli heti, että oli äitipuoli :D

Vierailija
6/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:11"]

Mun lapsella meni jokunen vuosi ennen kuin "hyväksyi" äitipuolen perheeseensä. Aluksi hänen perhettään oli lapsi itse, äiti ja isä. Nyt siihen kuuluu myös "Maija". Kun lapsi piirtä perheensä, keskellä on lapsi itse, äiti toisella ja isä toisella puolella ja isän vieressä "Maija". Lapsi tykkää äitipuolestaan ja ilmeisti myös äitipuoli lapsesta. Tekevät kahdestaan paljon asioita (leipovat, askartelevat, käyvät shoppailemassa, pelaavat...), ehkä jopa enemmän kuin mitä lapsi isänsä kanssa tekee. Olen enemmän kuin tyytyväinen että lapsella on tuollainen äitipuoli. Toivottavasti tilanne pysyy hyvänä vaikka isä ja äitipuoli saisivat joskus yhteisiä lapsia.

[/quote]

Ihanan positiivinen viesti! Minunkin mieheni lapsella meni jonkin aikaa hyväksyä minut. Tosi hieno hetki oli, kun lapsi kerran katsoi miehen ottamaa valokuvaa, jossa hän istui sylissäni ja luin hänelle kirjaa, ja hän sanoi: "Ethän koskaan hävitä tätä kuvaa!"

Vierailija
7/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia hoitaa?

Vierailija
8/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa tehdä lapsipullan, isäpullan ja äitipullan. Ei halua tehdä äitipuolelle pullaa.

Äitipuoli lupaa ommella lapselle nallet. lapsi haluaa lapsinallen, äitinallen ja isänallen. Taaskaan ei mainitse äitipuolta.

Ulkoillessa sama juttu. Äitipuoli rakentaa lapsen kanssa äitiliumiukon, isälumiukon ja lapsilumiukon.

Pitäisisikö tehdä jotain vai ei? Puhua lapsen kanssa toisen kunnioittamisesta? Mitä suosittelet?

Siitähän sen ydinperheen erottaa uusperheestä: ydinperheessä jokaiselle on selvää ketkä ovat oman perheen perheejäsenet. Uusperheissä taas jokainen määrittelee perheensä joskus hyvin radikaalistikin eri tavoin, vaikka saman katon allakin asuttaisiin.

Vierailija
9/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin juttelisit lapsesi kanssa ja kertoisit, että siitä äitipuolestakin olisi varmasti tosi kiva saada oma pulla? Ehkäpä lapsi hyväksyisi tämän äitipuolen paremmin osaksi perhekuvioitaan, mikäli äitikin ne osoittaa hyväksyvänsä?

Uutena kumppanina voin kertoa, että kyllä se pikkuisen kirpaisee, kun yrittää lapselle olla kiva ja lapsi ei tervehdi tms. Vaikka ei sitä tietty lapselle näytä.

Aika ihanaa muuten että kerrankin löytyy äiti, joka arvostaa äitipuolen panostusta.

Millaisessa perheessä lapsen annetaan kohdella epäkunnioittavasti ylipäätään ketään? Saati sitten oman vanhemman puolisoa?

Se ei kyllä palvele ketään, ja noista lapsista kasvaa tunnevammaisia pikku perseitä. Ei vanhempien eroa hyvitellä lapsille sillä lailla, että lapset saa avoimesti osoittaa epäkunnioitusta vanhemman uutta puolisoa kohtaan.

Eli todellakin sano sille miehellesi, että pistää jälkikasvunsa kuriin. Tuttuja ihmisiä tervehditään, piste. Ja kohdellaan muutenkin kunnioittavasti. Jos sinä teet lapselle jotain kivaa, lapsi kiittää. Ja jotta se olisi lapsestakin kivaa, sinä kysyt lapselta mistä tämä tykkää ja mitä haluaisi tehdä. Jos vastaus on ei mitää tai jotain muuta, annat olla.

Pikku tyranneja nuoleskelmalla saa vain pahan mielen itselleen.

Vierailija
10/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liisa-pulla, mikko-pulla, ida-pulla mutta ei maija-pullaa

Vierailija
11/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin lapsen äiti :)

Lapsellani on käynyt tuuri, kun on saanut mukavan äitipuolen, joka haluaa viettää hänen kanssansa aikaa ja tehdä monia asioita.

Silti mietin, että tuntuuko tuosta äitipuolesta yhtään kamalalta, kun kerta toisensa jälkeen lapsi ei ota häntä tuollaisiin fantasiajuttuihin mukaan...

ap

Et kuulu lapsen perheeseen.

Lapsen perheeseen kuuluu hän, äiti ja isi. Et sinä.

Mutta hän kuitenkin leipoo ja leikkii sinun kanssasi!!

Hän saattaisi leipoessaan vaikkapa vaan sotkea, mikä olisi sitä, ettei kunnioiteta. Tuo ei sitä ole. Sinä olet... mutta sinä et kuulu hänen perheeseensä.

Äitipuoli varmasti välittää lapsestasi paljonkin, mutta ei se silti hänen lapsensa ole, eikä hän lasta kuten oikea vanhempi rakasta.

Vierailija
12/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään tyttö erikseen mainitse puolikkaita äitejä tai isejä leikeissään! Ymmärtää silti että iskän luona perheeseemme kuuluu isi,minä,tyttö itse ja minun ja isin yhteinen lapsi. Leikimme kotileikkejä missä olen äiti tai lapsi ja en ole koskaan ajatellutkaan että olisin ulkopuolisena.

Vierailija
13/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää perheenään tasan niitä ihmisiä jotka perheeksi kokee. Aikuisen kuuluu kunnioittaa lapsen tunteita ja pitää omat tunteet omana tietonaan, mikäli ne ovat ristiriidassa lapsen kokeman kanssa.

Vierailija
14/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla lapsi.

Vierailija
15/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään.

t. äitipuoli

Vierailija
16/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen toisten kunnioittamisesta?

Vierailija
17/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittamisesta ei tuossa ole kyse vaan rakkaudesta. Lapsi rakastaa biologisia vanhempiaan ja selvästikään äitipuoli ei ole (vielä?) tarpeeksi läheinen. Eihän lapset yleensä piirrä perhekuvaan hoitotätiäkään.

Vierailija
18/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu lapsen perheeseen.

Lapsen perheeseen kuuluu hän, äiti ja isi. Et sinä.

Mutta hän kuitenkin leipoo ja leikkii sinun kanssasi!!

Hän saattaisi leipoessaan vaikkapa vaan sotkea, mikä olisi sitä, ettei kunnioiteta. Tuo ei sitä ole. Sinä olet... mutta sinä et kuulu hänen perheeseensä.

Vierailija
19/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käytös (ja tämähän on hyvää käytöstä) voi johtua monesta eri syystä. Voit myös halutessasi pyytää lasta tekemään pullan sinusta. Tosin voi olla, että äitipulla on sekä äiti että äitipuoli. Kunnioituskysymys tämä ei ole. Paitsi että sinun pitää kunnioittaa lapsen ihmissuhteita.

Vierailija
20/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittamisesta ei tuossa ole kyse vaan rakkaudesta. Lapsi rakastaa biologisia vanhempiaan ja selvästikään äitipuoli ei ole (vielä?) tarpeeksi läheinen. Eihän lapset yleensä piirrä perhekuvaan hoitotätiäkään.

Mieheni lapsi oli 13 tai 14 v. Pyysin häntä ikään kuin piirtämään (ei piirretty, mutta hän kertoi mitä piitäisi) perheympyryän ja siihen kaikki hänen ihmiset.

Tuossa vaiheesaa hän oli asunut meidän luonamme jo vuoden tai kaksi. Uusperheviikonloppuja ja kesälomia hän oli meillä viettänyt 5 tai 6 vuotta. Minulla ja miehellä oli yhteiset pienet lapset eli olimme 5-henkinen perhe tuossa vaiheessa.

Miehen lapsi "piirsi" perheeseensä lähelle itseään isän, sisarensa joka asui äidin luona ja jota tapasi noin kerran kuukaudessa, ukin ja mummin ja sinne kehän reunalle äidin.

Minua tai meidän yhteisiä lapsia hän ei piirtänyt ollenkaan.

emme kuuluneet hänen perheeseensä, vaikka hän asui kokoaikaisesti meidän kanssamme ja minä huolehdin hänestä, koska hänen isänsä oli aina pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän