Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskeluaikoina kävin usein treffeillä eri tyyppien kansa. Kauppakorkealaiset kysyivät aina

Vierailija
01.01.2013 |

mitä mun vanhemmat tekevät työkseen, jo ensitreffeillä. Miksiköhän se oli niin tärkeää?

Teekkarimiehet taas olivat kiinnostuneita siitä oliko mulla laaja matikka lukiossa ja jos oli niin miten siinä pärjäsin...

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mun vanhemmat tekevät työkseen, jo ensitreffeillä. Miksiköhän se oli niin tärkeää?

Teekkarimiehet taas olivat kiinnostuneita siitä oliko mulla laaja matikka lukiossa ja jos oli niin miten siinä pärjäsin...

kumppani. Ei sovi seurustella duunariporukoiden kanssa.

Vierailija
2/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko mulla mitään vakiokysymyksiä. Todennäköisesti kyselin lähinnä opiskeluun liittyviä juttuja, tuskin mitään kovin henkilökohtaista (ainakaan ensitreffeillä).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkari halus tietää ootko fiksu, kannatettava kysymys. Jos on tyhmä ei pärjää pitkässä matikassa. T nykyinen DI (nainen)

Vierailija
4/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kauppislaiset ovat usein vähän pinnallisia?

ja myös pragmaattisilta. Perhetausta vaikuttaa yllättävän paljon millainen ihminen sisimmiltään on.

ktm

Vierailija
5/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkari halus tietää ootko fiksu, kannatettava kysymys. Jos on tyhmä ei pärjää pitkässä matikassa. T nykyinen DI (nainen)

en ole suoraan sanoen koskaan pitänyt teekkareita kovinkaan älykkäinä ja tämän naisinsinöörin (juu juu DI) vastaus kertoi omalla karulla tavallaan sen, minkä jo tiesinkin... aika heikoilla kantimilla on ihmisen osaaminen ja usko omiin kykyihin jos joku yksittäinen valinta lukiossa määrittää fiksuuden :) Eikö ihmisellä todellakaan ole elämässään muuta pätemistä kuin se, että "fiksuuden mittari on lukion pitkä matematiikka"??

Ymmärtäisin tämän putkiaivoituksen miesteekkarilta, en naiselta - ovatko siis naisteekkarin aivot surkastuneet pitkiaivojen tasolle???

Vierailija
6/58 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös pragmaattisilta. Perhetausta vaikuttaa yllättävän paljon millainen ihminen sisimmiltään on.

ktm

Jos todella arvostaisi perhettä, niin ei ensimmäinen kysymys ole mitä vanhemmat tekevät elääkseen.

Vierailija
7/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:11"]

Totta Mooses lyhyen matikan lukeneet pillastuu, jos joku kehtaa todeta, että pitkän matikan osaajat ovat älykkäitä. Mutta se nyt kuitenkin on totta. Ilman hyviä hoksottimia ei siitä aineesta selviä. Matematiikka kehittää logiikan tajua ja laskurutiinin hankkiminen edellyttää tavoitteellisuutta ja sinnikkyyttä tehdä kovasti töitä. Parista kielestä, terveystiedosta ja uskonnosta suoriutuminen taas onnistuu hyvällä kielipäällä ja kohtuullisella muistilla.

Tunneälyn kannattajien paheksuvaa moitevyöryä odotellen t. Toinen DI, joka on nainut DI:n 20+ vuotta sitten ja edelleen tyytyväinen

[/quote]

Totta mooses mieheni on älykäs ja siksi onkin hassua, että "kelpasin" hänelle. :)

terveisin se, jolla lyhyt matikka oli 6

Vierailija
8/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin kävi flaksi KU Exitissä kauppakorkeakouluaisten kanssa- en tiedä miksi- oma ukko on sosionomi ja yrittäjä

Vierailija
9/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi ole aivan peruskysymys? Samaa sarjaa kuin mistä olet kotoisin.

Sen sijaan se että kysellään 20-30-vuotiaana vielä lukiojuttuja... :D

Vierailija
10/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yx teekkkari korjasi puhettani, puhuin kuulemma liian kirjakielellä...aika juntti

Vierailija
11/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps, merkonomi maksatti mulla treffibensat- tosi nuuuuukkaaaaa!

Vierailija
12/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 23:59"]yx teekkkari korjasi puhettani, puhuin kuulemma liian kirjakielellä...aika juntti

[/quote]

voit näpäyttää takaisin, ettei kirjakieltä voi puhua, se on vain kieltä kirjoitetussa muodossa, ja kysyä tarkoittikohan hän ehkä yleiskieltä?

Vierailija
13/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2013 klo 17:35"]

ktm

Perheen arvot joo kyllä ehkä varmaan varmaan mutta että ammatit..?

Toisaalta, onhan se ihan kiinnostavaa tietää potentiaalisen seurustelukumppanin vanhempien ammatitkin. Mutta en mä niiden perusteella lähtisi kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä siitä ihmisestä jota olen treffaamassa.

Toki jos tyyppi tekee jotain täysin toisenlaista kuin vanhempansa, se herättää mielenkiintoa. Valmiiksi tampattuja latuja on yleensä helppo kulkea, oman tien löytäminen ja kulkeminen vaatii jo vähän enemmän.

Vierailija
14/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 09:11"]

Totta Mooses lyhyen matikan lukeneet pillastuu, jos joku kehtaa todeta, että pitkän matikan osaajat ovat älykkäitä. Mutta se nyt kuitenkin on totta. Ilman hyviä hoksottimia ei siitä aineesta selviä. Matematiikka kehittää logiikan tajua ja laskurutiinin hankkiminen edellyttää tavoitteellisuutta ja sinnikkyyttä tehdä kovasti töitä. Parista kielestä, terveystiedosta ja uskonnosta suoriutuminen taas onnistuu hyvällä kielipäällä ja kohtuullisella muistilla.

Tunneälyn kannattajien paheksuvaa moitevyöryä odotellen t. Toinen DI, joka on nainut DI:n 20+ vuotta sitten ja edelleen tyytyväinen

[/quote]

Totta mooses mieheni on älykäs ja siksi onkin hassua, että "kelpasin" hänelle. :)

terveisin se, jolla lyhyt matikka oli 6

[/quote]

Sinulla oli varmaan muitakin hyviä ominaisuuksia. Yleisesti ottaen pitää olla tolkun nainen.

Vierailija
15/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2013 klo 17:36"]

en ole suoraan sanoen koskaan pitänyt teekkareita kovinkaan älykkäinä ja tämän naisinsinöörin (juu juu DI) vastaus kertoi omalla karulla tavallaan sen, minkä jo tiesinkin... aika heikoilla kantimilla on ihmisen osaaminen ja usko omiin kykyihin jos joku yksittäinen valinta lukiossa määrittää fiksuuden :) Eikö ihmisellä todellakaan ole elämässään muuta pätemistä kuin se, että "fiksuuden mittari on lukion pitkä matematiikka"??
Ymmärtäisin tämän putkiaivoituksen miesteekkarilta, en naiselta - ovatko siis naisteekkarin aivot surkastuneet pitkiaivojen tasolle???

Jos on matemaattinen lahjakkuus, tuskin valitsee lyhyttä matematiikkaa? Ja minä en ole kyllä minkään sortin putkiaivo, elämä putkiaivona olisi paljon helpompaa. Jos sattuu löytymään, voisin tilata sellaisen putkiaivo-jälkiasennuspaketin.

Vierailija
16/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pian tohtori vanhempani kuten miehenikin duunareita. Valitsen kumppanini fiksuuden en ammatin tai koulutuksen perusteella. Näin tekevät vahvat ihmiset.

Vierailija
17/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, voisi muutamalla dippainssillä kestää hetken aikaa raksuttaa kun kysyisivät minulta että kai mulla oli lukiossa pitkä matikka (koska sitten olen ILMISELVÄSTI älykäs) ja vastaankin että en käynyt lukiota. Väittelin silti pari vuotta sitten tohtoriksi fysiikalta :D 

Vierailija
18/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 00:59"]

Minä olen pian tohtori vanhempani kuten miehenikin duunareita. Valitsen kumppanini fiksuuden en ammatin tai koulutuksen perusteella. Näin tekevät vahvat ihmiset.

[/quote]

Onpa fuulaa tämä kommentti. Jos tohtorin koulutustason omaava ihminen ei osaa edes välimerkkejä, kuten pikkua, niin aika heikoilla eväillä voi olla tohtori! No ainakin tämän oman viestini virheet, niin kieliopilliset kuin kirjoitusvirheet johtuu, ainakin suurimmalta osin, kuningas alkoholista. Olen kännissä ihan kohtuullisesti kotiuduttuani pikkujouluristeilyltä.

Vierailija
19/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 00:59"]

[/quote]

Onpa fuulaa tämä kommentti. Jos tohtorin koulutustason omaava ihminen ei osaa edes välimerkkejä, kuten pikkua, niin aika heikoilla eväillä voi olla tohtori! No ainakin tämän oman viestini virheet, niin kieliopilliset kuin kirjoitusvirheet johtuu, ainakin suurimmalta osin, kuningas alkoholista. Olen kännissä ihan kohtuullisesti kotiuduttuani pikkujouluristeilyltä.

[/quote]

Valitettavasti totta on...ja alkoholia en voi syyttää itse koska olen ollut selvinpäin monta vuotta. Puhelinta kirjoitusvälineenä kylläkin.

Vierailija
20/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2013 klo 17:35"]

ktm

Perheen arvot joo kyllä ehkä varmaan varmaan mutta että ammatit..?

Toisaalta, onhan se ihan kiinnostavaa tietää potentiaalisen seurustelukumppanin vanhempien ammatitkin. Mutta en mä niiden perusteella lähtisi kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä siitä ihmisestä jota olen treffaamassa.

Toki jos tyyppi tekee jotain täysin toisenlaista kuin vanhempansa, se herättää mielenkiintoa. Valmiiksi tampattuja latuja on yleensä helppo kulkea, oman tien löytäminen ja kulkeminen vaatii jo vähän enemmän.

Ammatti ja varsinkin koulutus kertoo aika paljon ihmisestä.