Lue keskustelun säännöt.
Mitä tehdä, kun mikään työ ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta :(
31.12.2012 |
Olen siis kyllä töissä, mutta siellä käyminen ja pelkkä ajatuskin siitä ahdistaa jatkuvasti.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei minuakaan työni pätkääkäkän kiinnosta mutta ajattelen että työtä nyt on tehtävä jos syödäkin aikoo, eikä siinä kiinnostuksia kysellä...
Mutta siitä että ei erityisemmin kiinnosta on toki vielä pitkä matka siihen että ahdistaa jatkuvasti. Se että ahdistaa jatkuvasti ei ole kyllä hyväksi pitkän päälle. Silloin täytyy miettiä, mistä on kyse. Onko kyse omista vääristä asenteista työtä kohtaan, vai onko työssä tai työyhteisössä vikaa? Jos kyse on omista asenteista, niitä voi muuttaa. Esim. minä nuorena kapinoin ammattiani vastaan koska en tuntenut sitä intohimoksi, kutsumusammatiksi, ja kuvittelin että minun pitäisi löytää itselleni joku enemmän sopiva työ. Mutta kun työnsin moiset haihattelut sivuun, olen pärjännyt oikein hyvin eikä työ ahdista.
Mutta jos kyse on siitä, ettei työ kerta kaikkiaan sovi sinun luonteellesi tai ominaisuuksillesi, tai työyhteisö on sairas tai sinulle sopimaton, niin työpaikkaa ja koko ammattia voi myös vaihtaa.