Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku selittää, miksi lapsenlapselleni ei saa pukea vaaleanpunaista?

Vierailija
31.12.2012 |

Olen siis tuore mummi. Pojantytär on viisikuinen. Lapsen äiti ilmoitti heti vauvan synnyttyä, että vaaleanpunaisia vaatteita ei sitten hänen lapselleen pueta.

Vauva on aina harmaissa tai beigenvärisissä vaatteissa, ei edes keltaista tai vihreää ym. Totaalikielto meille omaisille on annettu tosin vain punaisen eri sävyille.

Mitään selitystä miniä ei antanut, paitsi ymmärsin jotenkin rivien välistä, että ei halua, että lapsi leimataan vaatteiden värin perusteella tytöksi.

Onko tällainen nykyisin tavallista? Miksei lasta saisi tietää tytöksi? Luin jostain, että Ruotsissa eivät lapset snää leiki ns. tyttöjen ja poikien leikkejä, jopa lasten nimetkin pitäisi olla sukupuolineutraaleja.

Olen aivan ulalla, ja miniä on niin hiljainen, että en viitsi alkaa häneltä tiukkaamaan syitä sen tarkemmin. Eikä se minulle kuulukaan, mutta olisi kiva kuulla muiden äitien kommentteja. :)

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi päättää, miten lapsenlapsesi puetaan? Tehtäväsi olisi tukea kasvatuksessa, ei arvostella. Pidä mölyt mahassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä