Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana ja tuntuu että en saa henkeä, mistä johtuu?

Vierailija
30.12.2012 |

henki kulkee mutta on se tunne että ei kulje. 16 vko alkamassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en muista mikä siinä oli se fyysinen syy, mutta minulla on ollut noilla viikoilla koko ajan sellainen puoliksi tukehtunut tunne. Tuntuu ettei happi vaan riitä sekä minulle että lapselle jos vähänkin rehkii.

Vierailija
2/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysele. Mikään kysymys ei ole tyhmä ja sa helpottaa varmasti! Jos vain mietit asiaa omassa päässäsi, tunne voi vain voimistua. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse kokeneeni molemmissa raskauksissa saman, loppuraskaudessa vasta helpotti, kun vauva laskeutui. Ei mitään vaarallista, vaikka epämiellyttävää onkin. Ja voithan toki jutella asiasta neuvolassa, jos se vaivaa :)

Vierailija
4/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että verimäärä lisääntyy mutta punasolujen määrä ei välttämättä nouse, eli veri on laimeampaa. se voi aiheuttaa hengästymisen tunnetta (tuntuu, että pienikin rasitus hengästyttää ja happi ei riitä) mutta ei niinkään tunnetta, ettei saisi henkeä (vrt astmakohtaus, kuristumisen tunne)

Vierailija
5/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kasvoi raskaushormonien takia hirveän nopeasti isoksi painamaan keuhkoja. :( tää on siis äärimmäisen harvinaista, mutta mahdollista.

Vierailija
6/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista mutta kyllä vasta raskausviikolla 34.

Vierailija
7/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisen olon että se henki ei tosiaan kulje. Tämä on enemmän tunnetasolla, henki kulkee mutta tuntuu että painaisi ja pitäisi tehdä enemmän töitä. Aikaisemmin olen kokenut samaa ollessani ahdistunut, mutta nyt en koe että olisin. Ajattelinkin liittyykö tunne raskausoireisiin?

Vierailija
8/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit siis lisää rautaa. Itselläni ainakin reagoi juuri noin.

Vierailija
9/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmissa raskauksissa ei hemoglobiini mennyt alas, itseasiassa oli niin hyvä että kiellettiin syömästä rautaa

Vierailija
10/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea erikoista, mullakin ollut koko raskauden ajan poskiontelotulehdus, krooninen.

Vierailija
11/11 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva myös kasvaa kovaa vauhtia, ja solunjakautumiseen tarvitaan runsaasti happea. Viikoilla, joilla vauva tuplaa painonsa, voi hyvinkin olla kyse suurentuneesta hapentarpeesta. Loppuraskaudessa tietenkin kohdun suuri koko vie keuhkoilta tilaa. Tsemppiä kaikille odotukseen! :)