Mies soitti ja ilmoitti haluavansa erota
Yhteiseloa yli 20 v, ekaluokkalainen lapsi. Syynä se, ettei mies enää koe riittävästi seksuaalista halua minua kohtaan. Toista naista ei nyt kuulemma ole (2 vsitten oli yksi).
Olin itse kuvitellut, että nyt alkaa tulla paremmat ajat kun velat on maksettu, lapsi vähän isompi, on yhteistä aikaa.
Älkää kehottako laihduttamaan. Olen normaalipainoinen ja tiettävästi ihan hyvännäköinen. Pystyn keskustelemaan asioista, enkä ole katkera kotityranni.
Huh. Ja hyvää uutta vuotta... Kirjoitin koska olen kuullut samanlaisia tarinoita täällä. Miten selvisitte?
Kommentit (11)
mies meni tänään töihin, soitti sieltä ja kertoi nämä uutiset. Sovimme, että tapaamme tänään klo 18 ja keskustelemme asioista.
Kommunikaatio-ongelmat ovat varmasti ilmeiset. Ottakaa oppia, puhukaa toisillenne niin kauan kuin se on mahdollista.
AP
Olin itse kuvitellut, että nyt alkaa tulla paremmat ajat kun velat on maksettu, lapsi vähän isompi, on yhteistä aikaa.
Luulo ei ole tiedon väärti. Olet tyypillinen suomalaisnainen joka luulee että ukkonsa on ajatustenlukija ja että naisen mielipiteestä tulee automaattisesti aina miehenkin mielipide.
sinuölle hyväksi onkin. Paska mikä paska. Varmasti on toinen pillu mielessä. Nyt vaan pistät miehen koville erossa. Löydät vielä miehen, joka arvostaa sinun naiseuttasi.
yritin kyllä jutella sen uskottomuuskriisin jälkeen varsinkin, mutta ei onnistunut kun se oli toiselle liian kipeä aihe.
En kyllä ole koskaan kuvitellut, että minun mielipiteeni olisivat myös miehen mielipiteitä.
AP
yritin kyllä jutella sen uskottomuuskriisin jälkeen varsinkin, mutta ei onnistunut kun se oli toiselle liian kipeä aihe.
En kyllä ole koskaan kuvitellut, että minun mielipiteeni olisivat myös miehen mielipiteitä.
AP
Kirjoitit avauksessasi että luulit kaiken olevan hyvin ja siihen sisältyy oletus, että miehen mielipide on ollut sama, eihän se muuten yllätyksenä tulisi. Noin yleisesti ottaen 20 vuotta yhden henkilön kanssa on aika pitkä aika ja oletan että olet vielä nuorehko henkilö, joten käytä hyväksesi miehen erointo. Maailma on ihania miehiä täynnään, ei ole mitään syytä miks sun pitäisi roikkua yhdessä ja samassa miehessä.
kun juuri nyt en jaksa ajatella uutta parisuhdetta.
Taloudellisesti pärjään kyllä.
Tämä oli aika kova kolaus, todennäköisesti en uskalla ruveta parisuhteeseen pitkään aikaan.
Tyhmä mikä tyhmä (siios minä). Olisi pitänyt ennakoida tämä. Mutta kun rakastin (rakastan) sitä.
AP
kun juuri nyt en jaksa ajatella uutta parisuhdetta.
Taloudellisesti pärjään kyllä.
Tämä oli aika kova kolaus, todennäköisesti en uskalla ruveta parisuhteeseen pitkään aikaan.
Tyhmä mikä tyhmä (siios minä). Olisi pitänyt ennakoida tämä. Mutta kun rakastin (rakastan) sitä.
AP
kiitos tuesta siskot. Parempaa elämää teille kun olette noin fiksuja :-).
AP
joka poistuu miettimään tulevaisuuden vaihtoehtoja
suhteessanne tuntuu olevan jo niin perustavanlaatuisia kommunikaatio-ongelmia, että liiton elvyttäminen voisi olla tosi vaikeaa, vaikka molemmat sitä haluaisivatkin. Muitakin ongelmia taitaa olla (luottamuspula, arvostuspula).
Ihmettelen, että olet ollut edes valmis jatkamaan suhdetta sinua pettäneen miehen kanssa, joka ei ole EDES VALMIS TYÖSTÄMÄÄN ASIAA KANSSASI keskustelemalla. Jos pettäminen jo itsessään osoittaa suunnatonta arvostuksen puutetta kumppania kohtaan, niin todella suurta arvostuksen puutetta on edelleen se, ettei asiaa suostu käsittelemään. Se, että olet antanut asian olla, vaikka itse olet kokenut ravetta keskusteluun, osoittaa myös sinulta itsetunnon puutetta. Itse tuskin voisin antaa kumppanin pettämistä anteeksi, mutta ainakaan en edes harkitsisi liiton jatkamista, ellei kumppani osoittaisi tarpeeksi kiinnostusta asian paikkaamiseen puhumalla avoimesti, vastailemalla kysymyksiini, huomioimalla tarpeeni ja vaikka tarvittaessa lähtemään terapiaan kanssani. Se pettänyt osapuoli ei minun nähdäkseni voi sanoa asian olevan "liian kipeä" käsiteltäväksi! Tai voi toki, mutta minä en liittoa niin selkärangattoman ihmisen kanssa jatkaisi.
Toinen asia, mikä tekstissäsi pisti silmään, on tuo, että mies ilmoittaa 20 vuoden liiton ja perhe-elämän päättymisestä SOITTAMALLA! - Siis häh? Onko se mies jotain 13 vuotta tai muuten vaan täysin selkärangaton, jos ei tällaisen yhteiselämän jälkeen koe tarpeelliseksi katsoa toista silmiin erosta ilmoittaessaan, ja ehkä jopa keskustella asiasta ja päätökseen johtaneista syistä? Ja että syyksi mies vieläpä ilmoitti tämän seksuaalisen halun puuttumisen. Siinäpä kattava ja kunnollinen syy liiton päättämiseen - jälleen kerran ilmeisesti ilman, että asiasta on edes keskusteltu kunnolla ja yhdessä mietty, onko molemmilla halua ja keinoja asian työstämiseksi ja parantamiseksi.
Aika paljon taitaa mättää liitossanne ja etenkin tuossa miehesi tavassa kommunikoida. Itsekin voisit jatkossa vaatia enemmän arvostusta kumppaniltasi. Onko järkeä olla ihmisen kanssa, joka ei ole valmis puhumaan kanssasi tai työstämään liiton kriisipisteitä?
siinä ei auta vaikka olisi kaunein nainen maailmassa, jos miehellä on päässä tarve saada vierasta. Voi vaihtaa sinut vaikka lihavaan yh-mammaan, jota pettää sitten aikanaan.
Katse eteenpäin. Erotkaa sovussa ja nopeasti, niin pääset mahdollisimman pian rakentamaan uutta elämää.
Tue lapsen ja isän suhdetta, älä katkeruuksissasi pilaa sitä. Lapsi on sijaiskärsijä, eikä hänen kuulu kärsiä enempää.
Aika parantaa.
mä olen taas kerran ihan tyrmistynyt tän palstan ämmien ajatuksista ja empatiakyvyistä. Välillä mä luulen, että nää kirjoittajat elää jossain prinsessa-maailmassa ja joskus niiden maailma romahtaa. Noi vastaukset sulle on törkeitä.
Mulla ei ole sulle muuta neuvoja, kun että yrittäkää vielä puhua, hakekaa apua ja sulle kauheesti voimia eteenpäin! Älä oikeesti pahoita mieltäsi näiden idioottien vastauksista, miten musta tuntuu, että ne on jotenkin sairaita.