Miten teiniäitien tyttäristä tulee monesti
itsekin teiniäiti?
Tämä hämmästyttää minua, mainostavatko nämä teiniäidit tyttärilleen että olipa hienoa että tein lapset nuorena?
Minulla on kaveri, joka oli itse aikoinaan teiniäiti, ja sai tyttärensä 16-vuotiaana. Nyt kuulin, että hänen 15-vuotias tyttönsä on "paksuna" (niin kuin hän itse huokaisten asian ilmaisee).
Miten tämä teiniäiti-ilmiö toistuu sukupolvesta toiseen?
Kommentit (27)
Mun äiti sai minut 30 vuotiaana, itse sain esikoiseni suunnitellusti jo 19 vuotiaana.
monilla teiniäideillä on ollut enemmän seksikumppaneita kuin niillä naisilla, jotka saavat esikoisensa 30 v iässä (ja korostan, että en nyt kirjoita kaikki vaan monta). Kun on seksiä, voi tulla raskaaksi ja teiniäidin lapsi tietää, että vauvan voi myös pitää, koska äiti (siinä vaiheessa vähän yli kolmikymppinen) sen kyllä hoitaa. Harva teiniäiti on omalle lapselleen äiti, enemmän ne on siskoja.
19 v on teini: NineTEEN.
Nuori kyllä, mutta en puhuisi teiniäidistä.
oli miehensä kanssa 16 vuotta naimisissa. Saivat myös toisen lapsen, silloin ikää oli 22.
Lapset ovat tänä päivänä jo aikuisia eikä kummallakaan ole omia lapsia.
Ei se aina niin mene että teiniäitiys periytyy
19 v on teini: NineTEEN.
Nuori kyllä, mutta en puhuisi teiniäidistä.
Sori mutta kun se ei vaan ole sun päätettävissäs :) 19v lapsensa saanut nyt sattuu olemaan teini ja äiti, miksei siis teiniäiti?
Niinhän se varmaan menee, tiedä sitten kuinka huono juttu se todellisuudessa on.
Lapselle kun ei äidin iällä ole merkitystä, kakkuhattutädeille senkin edestä.
Oma äitini sai mut 17-vuoden paikkeilla ja oman tyttäreni sain 19-vuotiaana.
Mua ei mitenkään ole kasvatettu ''palvomaan'' teiniäitiyttä, mutta on opetettu ja näytetty, että nuorenakin pärjää. Siitä syystä ei tulevaisuus pelottanu hetkeäkään, kun positiiviset lukemat kusitestiin ilmesty.
Veikkaan että iäkkäämpänä lapsia tehneiden sukupolvien nuoret on tehny niitä positiivisia testejä yhtä paljon, kuin teiniäitisukupolvienkin - kynnys aborttiin vaan on suurempi pärjäävän roolimallin puuttuessa.