Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko lapsineen tulisi meille asumaan, mutta mieheni vastustaa tätä ajatusta

Vierailija
29.12.2012 |

Tilanne siis sellainen, että asun mieheni ja yhden lapsen kanssa 4h+k ktssa. Siskoni erosi juuri miehestään ja odottaa kaksosia alkuvuodeksi (lisäksi on yksi isompi lapsi), häneltä meni asunto, kun ukko jäi siihen asumaan ja siskoni on asunut siitä asti äitini asunnossa (kaksio). Hän saisi varmaan helposti kaupungilta asunnon, kun on lapsia, mutta on nyt siinä tilassa, ettei haluaisi asua lasten kanssa yksin. Äitini kanssa ei voi kauaa asua (äiti ei jaksa kokopäiväistä lasten kanssa oloa) eli nyt ajattelin tai oikeastaan jo lupasin, että siskoni voi tulla asumaan meille.

Mieheltä en edes kysynyt, kun ajattelin että varmaan sopii hänelle tämä. Tänään sitten avasin suuni ja kaamala riita tuli asiasta. Siskolle en ole edes uskaltanut sanoa miehen reaktiosta mitään. Miten saan miehen pään käännettyä? Lapsillekin olisi parempi jos siskoni tulisi tänne asumaan, pelkään miten hän jaksaa kahden vauvan kanssa, kun on muutenkin tuosta erosta ihan sekaisin. Lisäksi oma lapseni saisi siskon vanhemmasta lapsesta leikkikaverin. Siskon mies ei ole enää missään tekemisissä siskoni kanssa, en tarkalleen ottaen ihan tiedä mistä se ero johtuu (sisko ei suostu kertomaan).

Vinkkejä kaipailisin siis miten saan miehelle perusteltua siskoni muuton? Olen jo suunnitellut, että hän muuttaisi vauvoineen nykyiseen miehen työhuoneeseen ja meidän huoneeseen raivattaisiin tila miehen työpöydälle. Siskon vanhin lapsi menisi sitten meidän lapsen kanssa samaan huoneeseen. Kyllä täällä tila riittäisi.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi sisko hakea sitä asuntoakin rauhassa ettei välttämättä tarvitsisi ottaa ensimmäistä mitä tarjotaan

Tämä pisti hieman silmään. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut (ja täältä AV:ltakin lukenut), että jos ensimmäistä asuntoa ei huoli, joutuu helposti jonon hännille taas. Mutta tosiaan en tiedä, jos kaupunki toimii toisin vauvaperheiden kanssa.

Harmi kyllä, ettet älynnyt ensin miehesi kanssa puhua (sikäli mikäli stoorisi on totta. Ehdotus korvatulpista oli naurettava). Aikamoinen moka sinulta. Ehkä pystyt vielä keskustelemaan asiasta?

Minusta siskosi asuminen teillä syksyyn asti on liian pitkä aika. Vai ajattelitko oman kesälomasikin suunnitella siskosi mukaan?

Vierailija
42/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pieni asunto seitsemälle, joista kaksi vastasyntynyttä... Ei seuraa hyvää, miehesi tulisi olemaan hyvin paljon enemmän poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, et ole vastuussa siskostasi. Hän on täysi-ikäinen lasten äiti. Ryhdistäytyköön, en ottaisi ketään loisimaan. Lapset sijaiskotiin, ellei hänestä ole äidiksi.

Vierailija
44/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillään raskaana olosta kaksosia odottaessa ja isomman lapsen hoidosta sekä kaikkien kolmen hoidosta yksin? Ja erokriisin ollessa samaan aikaan päällä. Ap, olet kultainen. Ja lapsesi on varmasti innoissaan kun saa leikkiseuraa.

sitten?

Jos oman perheensä asiat onnistuu idiootti sotkemaan niin pitääkö saman tien pilata TOISENKIN perheen asiat.

Meidän ulko-ovemme pysyy kiinni moisilta, sori vaan.

Vierailija
45/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ehdottomasti sinun pitää saada siskosi teille asumaan, niin olisiko sopiva aika esimerkiksi 3 kuukautta. Siihen mennessä lapset ovat kasvaneet jo hieman ja arki alkanut sujua.

Tämä aika voisi jopa mennä mieheltäsikin läpi, mutta jos ajattelit itse jotain syksyä, niin 3 kuukautta on aivan eri asia kuin 9-10 kuukautta..

Se on jo aivan liian pitkä aika. Kolmeksi kuukaudeksi miehesikin pystyisi ehkä keksimään jotain muuta tekemistä, ja se aika menee kuitenkin aika nopeasti.

ja muista sekin, että miehesi ei todennäkisesti halua viedä haisevia kakkavaippoja roskiin tai mennä väsyneenä töihin, kun kaikki lapset ovat parkuneet koko yön. Ja ei, korvatulpat eivät todellakaan auta kaikkeen!

Käytkö ap itse päivisin töissä? Miehesi kuitenkin tekee pitkää päivää, eli haluaa ja tarvitsee varmasti rentoutumista työpäivän jälkeen ihan vain OMAN perheen kesken.

Vierailija
46/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillään raskaana olosta kaksosia odottaessa ja isomman lapsen hoidosta sekä kaikkien kolmen hoidosta yksin? Ja erokriisin ollessa samaan aikaan päällä. Ap, olet kultainen. Ja lapsesi on varmasti innoissaan kun saa leikkiseuraa.

Jotain lähimmäisen rakkautta pitäisi kai olla vielä ihmisillä? Tosin av:llahan se tarkoittaa vain YDINperheen huomioimista.

Täytyy sanoa, että teit ap ehkä tyhmästi kun et eka kysynyt mieheltäsi. Toisaalta, itse olen sitä mieltä, ettei miehelläsi ole mitään oikeutta kieltäytyä. Täällä kun osa pelottelee ap:ta miehen katoamisella, niin kysynkin teiltä: mitä ap tekee noin kylmällä miehellä, jolta ei riitä empatiaa muiden auttamiseen?

Vierailija
47/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te suurin osa palstan äideistä olette, miettikää nyt omia lapsianne, haluaisitteko todella, että he toimisivat aikuisina noin kylmästi toisiaan kohtaan? Minun siskoni onneksi toimisi juuri noin kuin ap ja samoin minä häntä kohtaan. Sääli lapsianne noin kylmiltä äideiltä.

Vierailija
48/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies tekee ap:n kaltaisella, jota voi käyttää hyväksi. Onneksi en tunne säälin tunnetta.

Vierailija
49/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain lähimmäisen rakkautta pitäisi kai olla vielä ihmisillä? Tosin av:llahan se tarkoittaa vain YDINperheen huomioimista.

Täytyy sanoa, että teit ap ehkä tyhmästi kun et eka kysynyt mieheltäsi. Toisaalta, itse olen sitä mieltä, ettei miehelläsi ole mitään oikeutta kieltäytyä. Täällä kun osa pelottelee ap:ta miehen katoamisella, niin kysynkin teiltä: mitä ap tekee noin kylmällä miehellä, jolta ei riitä empatiaa muiden auttamiseen?

sitten löytyy jo lakikirjastakin pykäliä moiseen...

Jos ei yhteiskunnan tarjoama majoitus kelpaa niin kaivakoot vaikka luolan lumeen.

Jos toisen perheen elämän menee pilaamaan niin huh huh, on kärsimyksensä todellakin ansainnut.

Vierailija
50/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te suurin osa palstan äideistä olette, miettikää nyt omia lapsianne, haluaisitteko todella, että he toimisivat aikuisina noin kylmästi toisiaan kohtaan? Minun siskoni onneksi toimisi juuri noin kuin ap ja samoin minä häntä kohtaan. Sääli lapsianne noin kylmiltä äideiltä.

kotiin kun nyt vaan EI TULLA loisimaan.

Pari yötä synnytyksen yhteydessä menee, mutta alle viikossa ollaan ulkona ja pysytään siellä myös.

Vierailija
51/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät ole hyväksi käytettäviä, ap hieraisehan niitä ruusunpunaisia silmälaseja. Lapseni toimisivat kuten itse. Sisko huolehtikoon itsetään ja lapsistaan, tai antakoon yhteiskunnan huolehtia.

Vierailija
52/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tee tuollaisia päätöksiä kysymättä puolisolta?! Juu, perhettä ja muita rakkaita autetaan, mutta ei noin. Sisko teille max viikoksi. Kaupungilta asunto, neuvolasta tukitoimet selville jne. Voit auttaa kalusteiden hankinnassa, voimaannuttaa siskoa ajatukseen, että hän kyllä pärjää ja itse yöpyä siskon luona tarvittaessa, ottaa vanhempaa lasta hoitoon jne.

Vierailija
53/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälin tunnetta, et taida tuntea myöskään rakkautta etkä vilpitöntä auttamisen halua, kuten ap.Mitä teidän itsekkäiden lapset ajattellisi siitä, että serkut joutuu sijaiskotiin tai ensikotiin vain siksi että omaäiti on niin itsekäs ettei halua tukea ja auttaa omaa siskoaan?

Vierailija
54/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ajattelisivat, että sisko ei ole kykenevä äidiksi, ja lapsilla olisi parempi olla yhteiskunnan avun varassa. ap vaikuttaa helpolta "uhrilta".

Vierailija
55/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälin tunnetta, et taida tuntea myöskään rakkautta etkä vilpitöntä auttamisen halua, kuten ap.Mitä teidän itsekkäiden lapset ajattellisi siitä, että serkut joutuu sijaiskotiin tai ensikotiin vain siksi että omaäiti on niin itsekäs ettei halua tukea ja auttaa omaa siskoaan?

kiinni.

Jos tuon sakin laskisi kattonsa alle niin se ei sieltä hevillä lähtisi kunhan olisi pesiytynyt sinne kunnolla.

Tekosyitä löytyisi ihan joka lähtöön joten parempi ettei anneta pahalle pikkusormea.

Itsekyydestä voitte puhua ihan rauhassa, vitun väliä.

Järkevää toimintaa se vaan on.

Vierailija
56/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat sairaalta ja pahasti tunnevammaiselta henkilöltä, tottakai nyt jokainen normaali ihminen vaikka adoptoisi siskonsa lapset ennen kuin antaisí ne sijaisperheeseen.

Vierailija
57/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse yrittäisin ratkaista tilannetta niin, että siskolle oma asunto mahdollisimman pian ja muuttaisin sinne auttamaan siskoa ja lapsia alkuun. Siellähän voisi sitten viettää iltaa oma lapsi ja mies mutta voisivat siitä sitten mennä kotiin rauhallisille yöunille.

Vierailija
58/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti ne hyväksikäyttäjät tunnistavat sen, jota voi vedättää.

Vierailija
59/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisivat toimeen samassa huoneessa pidemmän aikaa?

"Se on mun, älä koske siihen" jne...

Auttamisajatus saattaa olla hyvä ja kaunis, mutta siitä voi seurata paljon murhetta.

Vierailija
60/108 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

indeksitapaus kuullostaa vähän epäilyttävältä muutenkin. Minkä ikäinen sisko on? Onko eka lapsi tuon kaksosten isän lapsi vai jostain edellisestä suhteesta? Mikä on se eron syy? Viina, väkivalta, pettäminen -kumman- vai mikä? Miten pitkään olivat yhdessä ennen raskaaksituloa? Minkä ihmeen takia joku nainen on niin tyhmä, että muuttaa miehen omistamaan asuntoon loiseksi? Jos asunto on miehen nimissä, siitä pitää ostaa puolet omaan nimiin. Silloin sieltä ei niin vaan pihalle heitetä.

Parasta olisi hommata siskolle ja lapsille asunto jostain sisaren läheltä ja sisaren käydä siellä auttelemassa, yöpyä vaikka tarvittaessa, hoitaa isompaa sisarusta jne. Kaikki sossun ym. tukikeinot kehiin. Lastenvalvojalta heti aika ja elatusmaksut ym. kuosiin. Sisaren perheen helmoihin ei joka tapauksessa voi muuttaa paria-kolmea viikkoa pidemmäksi aikaa ja olisi parempi olla se oma tupa mahdollisimman pian katsottuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme