Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on monen ruokalajin illallisella?

Vierailija
29.12.2012 |

Mä jätän usein jopa alkusalaatin syömättä, koska sitten en jaksa pääruokaa. Jo kolmen ruokalajin illallisella mulla jäis puolet syömättä, saatikka sitten se kuuluisa seitsemän ruokalajin ateria. En ole mikään laiheliini, mutta ihmettelen miten joku jaksaa ahtaa itseensä niin paljon ruokaa kerralla??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan niilla lautasilla ole paljoa ruokaa. Suomalaisilla on vaan kasitys etta paaruoka pitaa olla niin iso etta vatsa tulee tayteen pelkastaan siita,siis ilman alkuruokaa ja jalkiruokaa.

Itse tykkaan maistelumenusta, jossa on paljon pienia annoksia, jopa pelkastaan lusikallinen per ruokalaji.

Esim joku tapas-tyylinen ruokailu on mahtavaa; saa valita kymmenista pienista herkuista kaikenlaista hyvaa.

Vierailija
2/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntti voi kysyä noin. Pitkä illallinen on samalla seurustelumuoto, keskustellaan mukavassa seurassa ja nautitaan PIENISTÄ makuelämyksistä usean tunnin aikana.

Annokset ei todellakaan ole samankokoisia kuin sinun perhepizzasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän usein jopa alkusalaatin syömättä, koska sitten en jaksa pääruokaa. Jo kolmen ruokalajin illallisella mulla jäis puolet syömättä, saatikka sitten se kuuluisa seitsemän ruokalajin ateria. En ole mikään laiheliini, mutta ihmettelen miten joku jaksaa ahtaa itseensä niin paljon ruokaa kerralla??

että seitsemän ruokalajin aterialla pöytään kannetaan kilokaupalla ruokaa/syöjä?

Upea ravintolakulttuuri täällä... ei saatana!

Vierailija
4/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan Rivieralla eräässä hienossa ravintolassa useamman ruokalajin menun, ja ne annokset oli ihan törkysen pieniä. Ihan sairaan hyvän makuisia ja näköisiä, ja kun ruokalajeja oli useampi, nälkä lähti kyllä. Ähkyä niillä pikkuannoksilla ei toki saanut aikaiseksi. Ja ruokailuun meni useampi tunti.

Vierailija
5/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole koskaan nauttinut tasokkaassa ravintolassa esimerkiksi 3 ruokalajin ateriaa juomineen?

Tasokkaalla ei tarkoiteta esim. Amarilloa tai Rossoa

Vierailija
6/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aion tarjota uudenvuodenaattona vieraillemme 4 ruokalajia. Alkuun tulisi yrttietanoista, sitten herkkutattirisottoa, sitten persilja-sitruunamaustettua tonnikalaa sekasalaatin kanssa ja jälkiruoaksi panna cottaa vadelmahyydykkeellä. Mutta annoskoot on tietysti sen mukaan että ruokalajeja on monta, ei ole tarkoitus että ateriasta tulee paha olo ja että sen jälkeen tarvii mennä ruokalevolle, vaan että sen jälkeen jaksaa vielä juhlia uuttavuotta!

Suomalaisissa ravintoloissa usein on vähän sitä ongelmaa että koska aika monet syö vain yhden ruokalajin, on alkuruoaksi merkityt annoksetkin varsin kookkaita. Esim. jos otat caprin salaatin, niin sitä tulee koko iso lautasellinen, tai jos otat bruschettoja, niitä on 3-4 kpl, ja sen jälkeen on jo vaikea saada mahtumaan se pää- ja jälkiruoka. Hienommissa ja kalliimmissa ravintoloissa annokset kyllä on pienempiä, mutta näissä perus-perheravintoloissa on kyllä usein alkuruoaksi merkitytkin isoja annoksia.

Vierailija
7/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin syödä monen ruokaljin menyy. Ja annosten pitää olla tietysti pieniä. Jokaiseen vielä sopva juoma - ei siis tarvitse olla jokaiseen omaansa.

Minua ei ainakaan voi paremmin hemmoitlla. Olo on paljon parempi kuin yhden "tönkköruoan" jälkeen:)

Vierailija
8/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moinen monen ruokalajin ateria on tarjottu Chez Dominiquessa.

Vähän mutta hyvää ja loistavat viinit.

Puhumattakaan kerrassaan epäsuomalaisesta palvelusta.

Hinta? No.... ei halpa.

Vierailija
9/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistelumenu viineineen ja voin sanoa, että loistavaa ruokaa, upeaa palvelua ja kerta kaikkisen onnistuneita iltoja.

Samaa voin sanoa Korsaar-ravintolasta Tallinnassa.

Kunnon illallinen kestää 3-4 tuntia;ihania makuja ja hyvää seuraa, mikä nautinto!

Vierailija
10/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta? No.... ei halpa.

Vierailija
11/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"makunystyröitä" herkusta toiseen:) Meillä on yleensä aina 3 ruokalajia illallisella tai aperitivoja ja 2 ruokalajia. Ja noita aperitivoja voi olla 4-8... nehän on vain suupalan kokoisia.

Viimeksi söin aasialaisessa ravintolassa 7 ruokalajia eikä tehnyt heikkoakaan vaikka muuten olen pieniruokainen. Ottaahan sitä ihmiset buffet pöydässäkin montaa sorttia.....

Vierailija
12/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta? No.... ei halpa.

setti oli ollut lähellä täydellisyyttä viinejä myöten. Harmi vain että jopa groupon tarjouksena liian kallis, viineihin meni jotain 200 kahdelta jos otti sen paketin per nuppi.

Onneksi tuolla maailmalla voi syödä Mich* ravintoloissa ja muissa huippuåaikoissa murto-osahinnalla Suomeen verrattuna.

Vierailija
13/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen seitsemän sortin jälkeen isäni totesi, että hyvää oli ja lähtihän nälkäkin, kun niin monta lautasta likasi.

Vierailija
14/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa ruokalajeissa on erilaisia makuja, rakenteita, suutuntumia, ties mitä. Kotona voi olla ihan yksinkertaistakin, joku sosekeitto, pääruoka (vaikka jauhelihapihvejä lisukkeineen) ja raikas jälkiruoka. Tai raflassa "kokin yllätysmenu", sen 7 ruokalajia + väliruuat :)

Opi syömään ajatuksella, ap, ja nauttimaan syömisestä.

Vierailija
15/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ruokalajin illallisen enkä tullut edes ähkyyn. Mitäpä ap siihen tuumaa? Mittani ovat 164 cm, 53 kg.

Vierailija
16/16 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ruokalajin illallisen enkä tullut edes ähkyyn. Mitäpä ap siihen tuumaa? Mittani ovat 164 cm, 53 kg.

meillä syödään klo 20-21 joka ilta päivällisellä 3 ruokalajia... Yksikään perheenjäsen ei ole ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi