Kerroin kaupan kassalle, että teillä on yhden tuotteen kilohinta ja
400g pakkauksen hinta sama. Hän totesi: "Mitä sitten?" Alkoi naurattamaan. Myyjä on ollut vuosia ko kaupassa ja kauppa on pieni, eli kaikki tekee kaikkia hommia.
Kommentit (11)
Olisi aika hurja homma käydä tutkimassa kaikkien pakkaustuotteiden tuotteiden hintalaput, jos asiakas sanoo, että "teillä on yhden tuotteen kilohinta ja 400 g pakkauksen hinta sama". Jotain salapoliisijuttujako luulet myyjien tekevän?
Hän ei selvästikään tiennyt mitään kilonhinnan ja pienen paketin hinnan eroja
ap
hän nyt ei vaan ilmeisesti ymmärtänyt, mitä tarkoitit.
hintamerkinnästä niin mun pitäisi silloin itse käydä asia toteamassa. Ei kassalla voi sanoa asiaan mitään kauhean rakentavaa (toki asiallinen voi olla). Osa näistä sanojista myös ei osaa tulkita lappuja oikein, yhdistää tuotettaa ja hintaa toisiinsa. En sano, että sinä olet väärässä ap, mutta kassalta on tosi vaikea sanoa mitään vääriin hintamerkintöihin. Kannattaa ennemmin nykiä hihasta sellaista, joka on siellä käytävällä hommailemassa jotain.
t: kaupan täti
kyllä ap nyt tuntee olevansa yliverto ja fiksu :'D naurattaa tämmöset pätijät. Aijaijaijai tyhmää kassaa. *puistelee päätään*
hintamerkinnästä niin mun pitäisi silloin itse käydä asia toteamassa. Ei kassalla voi sanoa asiaan mitään kauhean rakentavaa (toki asiallinen voi olla). Osa näistä sanojista myös ei osaa tulkita lappuja oikein, yhdistää tuotettaa ja hintaa toisiinsa. En sano, että sinä olet väärässä ap, mutta kassalta on tosi vaikea sanoa mitään vääriin hintamerkintöihin. Kannattaa ennemmin nykiä hihasta sellaista, joka on siellä käytävällä hommailemassa jotain.
sanotaan nyt niin, että on todellakin eri asia saako hinnan mukaan kilon vai 400g tuotetta.
Mutta harvoinpa nämä "kaupan tädit" kovin fiksuja ovatkaan
t: kaupan tätisanotaan nyt niin, että on todellakin eri asia saako hinnan mukaan kilon vai 400g tuotetta.
Mutta harvoinpa nämä "kaupan tädit" kovin fiksuja ovatkaan
huomasit, että kirjoitin tuolla, että "asiallinen voi olla" - siis palvelutilanteessa pitäisi toimia hyvin. En siis ole kertaakaan väittänyt, että minusta kassahenkilö olisi hoitanut tilanteen hyvin.
Mutta ehkä sinulla on jokin tarve leimata kaikki kassahenkilöt yhden perusteella?:)
että kaikki asiakkaat eivät osaa muotoilla asiaansa ymmärrettävällä tavalla. Mutta toki asiakas on aina oikeassa ja jos asiakas ei itse osaa kertoa, mikä on vialla tai en osaa lukea hänen ajatuksiaan, se merkitsee tietysti sitä, että olen "tyhmä".:D
terveisin kaupan täti.
vastaus on sulle kaikkien kauppatätien fiksuuden mittari..
Hän ei selvästikään tiennyt mitään kilonhinnan ja pienen paketin hinnan eroja
ap
Jos tässä ketjussa myydään pientä pakettia kovalla hinnalla, niin mitä sitten? Kyllä minäkin toki ymmärrän, että pienempi paketti yleensä maksaa vähemmän, mutta so what? Kauppa tekee omat ratkaisunsa.
jospa se myyjä ei ole vielä oppinut mitä ne lappuset siellä hyllynreunassa on ja että niillä on ihan virallinenkin merkitys. Kaikki ei vaan ajattele, vaikka töitä ovat tekevinään.