Kysymyksiä rintojen pienennyksestä!
Hei!
Anopillani on aivan ylisuuret rinnat ja niistä hirveästi haittaa. Hän on kuitenkin todella epävarma leikkaukseen pyrkimisestä, pelkää lähinnä, että lääkäri sanoo vain, että " Ole onnellinen, että sinulla ylipäätään on rinnat!" .
Olen yrittänyt hänelle vakuuttaa, että hänellä varmasti on ihan oikea terveydellinen haitta (valittaa rintojen aiheuttamista kivuista päivittäin ja sanoo niiden heikentävän elämänlaatua ihan koko ajan) ja että lääkäri osaa suhtautua asiaan varmasti ihan vakavasti. Tai jos ei osaa, niin tekee virkavirheen.
Nyt kysymyksenä olisi..
Mitkä ovat lääketieteelliset perusteet rintojen kunnalliseen pienennysleikkaukseen pääsyyn?
Anoppi haluaisi olla etukäteen varma siitä, että täyttää kriteerit, ettei joudu " nöyryyttämän" itseään turhaan.
Kiitos, jos joku osaa vastata!
Kommentit (4)
Tehtiin tosin yksityisellä, mutta sain KELA-korvauksen koska minulla oli ollut runsaasti hartiaseudun ongelmia, mihin suuret rinnat tod. näk. vaikuttivat.
Suosittelen ehdottomasti, varsinkaan jos ei imetyksen kanssa tarvitse enää tuskailla!
se on tosi hoikka ja pieni, mutta efghij kokoiset tissit, siis suuret en tiedä kokoa. mut sillä oli kamalia niska-hartiavaivoja, joiden takia leikattiin.
kuulemma kannatti!
Paljonko tulee itse maksettavaksi, jos pääsee julkisen puolen leikkaukseen?
Kannattaa rohkeasti käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Riippuu millaisia fyysisiä vaivoja rinnat aiheuttavat. Esim liivien olkain painaa pahasti, ryhti-/selkävaivoja jne. Jos on ylipainoa muuten, niin käskevät todennäköisesti ensin laihduttamaan, koska rasvakudosta ei sinänsä lähdetä leikkaamaan.