Säälittääkö sinua koskaan kotoa muuttanut lapsesi, siis se, että joutuu aloittamaan nollasta
jostain kämäsestä opiskelukämpästä, jossa ei ole mitään hankittuna. Mietitkö koskaan, miten ankeaa, askeettista ja kurjaa hänen elämänsä on?
Kommentit (27)
ja sitten lähdettiin ostoksille. Varsinaisena muuttopäivänä siellä kämpässä sitten odotti monta laatikollista huonekaluja, astioita, verhoja, elektroniikkaa, pyyhkeitä jne.
Eli ei ehtinyt elämään hetkeäkään ankeaa ja askeettista elämää vaan laittoi kerralla yo-lahjarahat 8000 e asuntoon.
Ihan kivat yo-lahjarahat. Itse sain muistini mukaan jotain n. 400 euroa.
No nää on kanssa sellaisia elämän valintoja. Me ei olla rikkaita eikä olla pystytty lapselle kämppää ostamaan, mutta silti tuetaan niin paljon kuin voidaan. Autetaan vuokran maksussa ja ostettiin kämppään huonekaluja ja muita tarvikkeita. Ei kalliita ja hienoja, mutta kummiskin uusia. Ollaan sitten itse vähän vähemmällä. Kyllä mä ainakin haluan mun lapsiani jelpata sen verran kuin on mahdollista.
Tosin opiskelijakämpässä (kahden hengen huone kuuden hengen solussa) oli kyllä talon puolesta sänky, kirjoituspöytä, tuoli, pieni kirjahylly ja vuodevaatteet. Sain myös kotoa mukaani muutaman vanhan astian.
Olin todella onnellinen ja minusta oli ihanaa päästä asumaan omillani.
Kokosin siis hyvissä ajoin "opiskelijan kapiot" astioista ja verhoista alkaen. Autan häntä rahalisesti tiukoissa paikoissa tai yllätyslahjoina, mutta periaatteessa hoitaa itse taloutensa.
ja sitten lähdettiin ostoksille. Varsinaisena muuttopäivänä siellä kämpässä sitten odotti monta laatikollista huonekaluja, astioita, verhoja, elektroniikkaa, pyyhkeitä jne. Eli ei ehtinyt elämään hetkeäkään ankeaa ja askeettista elämää vaan laittoi kerralla yo-lahjarahat 8000 e asuntoon.
Ihan kivat yo-lahjarahat. Itse sain muistini mukaan jotain n. 400 euroa.
Miksi ei antaisi rahaa lapsenlapsen ensimmäiseen kotiin?
Eihän tässäkään ketjussa ole kun tuo yksi ylempää eikä siinäkään puhuta kartanosta mitään Hankenista puhumattakaan.