Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittääkö sinua koskaan kotoa muuttanut lapsesi, siis se, että joutuu aloittamaan nollasta

Vierailija
28.12.2012 |

jostain kämäsestä opiskelukämpästä, jossa ei ole mitään hankittuna. Mietitkö koskaan, miten ankeaa, askeettista ja kurjaa hänen elämänsä on?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin jälkikäteen katsottuna olen vain hyvilläni, että sain muokata elinympäristöni oman mieleni mukaan.

Vierailija
2/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se säälittää, että aloittivat vasta peruskoulun ja edessä on piiiiiitkä tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintaso paljon parempi kuin minun nuoruudessa.

Vierailija
4/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut kaiken liian helpolla tähän asti.

Vierailija
5/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nollasta. Rahaa on tileillä kaikilla odottamassa, ja lisäksi tavaraa ja käytännössä asuntojakin on kaikille.

Vierailija
6/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät meidän lapsemme joudu nollasta aloittamaan. Esikoinen on ensi vuonna täysi-ikäinen ja muuttanee muutaman vuoden sisällä pois. Kyllä hänellä on jo olemassakin astioita ja huonekaluja, rahaa säästössä jne. Ja mahdollisuuksieni mukaan autan toki myös siirtymävaiheessa sekä taloudellisesti että muuten. Ankeaa, askeettista tai kurjaa tuskin tulee olemaan.

Vierailija
7/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kukin tienanneet paremmin kuin minä muuttaessaan omaan kotiin. Kahdella on omistusasunto, omilla tienesteillään hankkima.

Neuvoin jokaista myös ostamaan kaikki astiat ja liinavaatteet uusina ja laadukkaina, koska en ymmärrä sitä, että uuteen kotiin tuodaan vanhat virttyneet lakanat ja parittomat astiat.

Vierailija
8/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnelliselta vaikuttaa lapseni: iloinen ja positiivinen henkilö, jolla on muutakin päässä kuin ulkonäkö sekä materiaaliset arvot, kotinsa on siisti, toiminnallinen, viihtyisä ja kodikas.

Vierailija
9/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti me vanhemmat huolehdimme yhdessä lapsen kanssa että hänellä on kaikista tarpeellisimmat asiat kämppään.

Itsekkin elin vielä työelämässä ollessani niin että minulla oli vain 3 ruokalautasta ym. sekalaisia astioita ja huonekaluja.

Helppo siivota, helppo muuttaa, ei tarvinut vakuuttaa romujaan kun niitä oli niin vähän eikä tarvinut pelätä murtovarkaita (tuskin niille olisi kelvannut juuri mikään kämpästäni).

Minulla oli koko ajan säästöjä ja sijoituksia mutta tavara ei ole koskaan kiinnostanut minua niin että viitsisin lähteä sitä ostamaan.

Eli ei todellakaan säälitä "nollasta" lähteminen vaan näen sen mahdollisuutena erilaiseen elämään.

Vierailija
10/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä muistan, kuinka paljon itsekin pidin siitä, että oli oma koti ja sai aloittaa kaiken alusta. Ei sitä itsekään tullut mietittyä että tarvitsisi jotain erityisen hienoa sinne opiskelijaboksiin, ja kun kaikki kaverit olivat samassa elämäntilanteessa, niin ei siinä syrjäytynytkään kaveripiireistä sen takia.

Ja erona omaan opiskelijaelämääni, lapsi tietää, että koti on olemassa ja vanhemmat kyllä auttavat, jos paha hätä tulee, vaikka päivittäinen asioiden hoito kuuluu tietysti lapsen omalle vastuulle.

Jollain tavalla huolissaanhan sitä nyt tulee varmaan aina olemaan, mutta lapsi vaikuttaa tyytyväiseltä opiskelijaelämäänsä.

Vierailija
11/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa oma lupa, haettiin ilmoitusten ilmaisia huonekaluja ja oltiin onnellisia.

Vierailija
12/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ajatellut että autan jos voin mutta tasapuolisesti kaikkia.

Minusta se kuuluukin että hankkii itse omat tavarat ja muuta. Jos vaikka harrastaa niin ihanaa se on jos vanhemmat huomioi maksamalla vaikka harrastuksen niin on sitten varaa hankkia tavaraa.

Itse olen joutunut ottaa vanhempieni vanhoja tavaroita. He hankki jotain uutta itselleen ja siitä tulee nolo olo. Minusta asiallista olisi mennä lapsen mukaan ja ostaa hänelle kuin olettaa että lapsi ottaa kaikkea vanhaa lakanoista lähtien.

Lopussa se meni sitten siihen että ällötti se tilanne ja kieltäydyin kaikesta ilmaisesta vaikka olisin tarvinnut.

Mutta välillä ajattelen että se on oikeastaan melko puhdistavaakin että on ihan muutama tavara kodissa ja siitä sitten rakentaa uutta. Tätä kaipaa välillä perheellisenäkin.

Vierailija
13/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa on saanut ottaa mukaansa ainakin mieleisensä astiat, petivaatteet, maton, verhot ym. sellaista, jolla hän on voinut tehdä huoneensa kodikkaaksi.

Ihan nollasta ei ole joutunut aloittamaan, kun aivan varmasti on osannut ainakin ruokaa tehdä.

Vierailija
14/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lähdettiin ostoksille. Varsinaisena muuttopäivänä siellä kämpässä sitten odotti monta laatikollista huonekaluja, astioita, verhoja, elektroniikkaa, pyyhkeitä jne.

Eli ei ehtinyt elämään hetkeäkään ankeaa ja askeettista elämää vaan laittoi kerralla yo-lahjarahat 8000 e asuntoon.

Vierailija
15/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoin jokaista myös ostamaan kaikki astiat ja liinavaatteet uusina ja laadukkaina, koska en ymmärrä sitä, että uuteen kotiin tuodaan vanhat virttyneet lakanat ja parittomat astiat.

Ei kotoa muuttavan tavarat tarvitse olla parittomia ja virttyneitä vaan juuri niitä, joita hän on jo pienenä katsonut, että "sitten kun minä muutan omaan kotiin, otan tuon mukaan". Laatu kun kestää vuosikymmeniä.

Omilla tutuilla tavaroilla uudesta asunnosta tulee kodikas, vaikka pääosa olisikin uutta.

Vierailija
16/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme tytölle asunnon, kun aloitti oikiksessa 2 v sitten ja saa kuukausirahaa meiltä aina kun tarvitsee.

Vierailija
17/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme tytölle asunnon, kun aloitti oikiksessa 2 v sitten ja saa kuukausirahaa meiltä aina kun tarvitsee.

Vierailija
18/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahaa on niin sen saa jokainen kuluttaa ihan mihin tahtoo. Omat lapset on sijoituskohde parhaasta päästä.

On taas katkeraa touhua mammoilla täällä.

Vierailija
19/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vain niitä rikkaita mammoja, jotka ostavat lapsilleen kartanon opiskelijaboksiksi kun nämä menevät hankeniin opiskelemaan...

Vierailija
20/27 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne monen lapset menevät opiskelemaan ja sen jälkeen töihin ja maksamaan veroja, jotta sen peruapalstamamman laiskat lapset voi keskittyä lapsentekoon ja kaljanjuontiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä