Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasarvoista...??

Vierailija
28.12.2012 |

Tänään sain hoitajalta vastaukset:

TSH 4.33 (0.3-4.2)

T4V 13 (11-22)

Olo kuoleman väsynyt, masentunut, aloitekyvytön, apaattinen. Mikään ei kiinnosta. Minä ennen niin toiminnan ihminen...Olen sulkeutunut kotiini suisen pään kanssa :-( ajatus tökkii ja keskittyminen retuperällä.

Iho kuivaa ja sydän tykyttelee. Paniikkioireita. simät kirvelee ja vetistää.

Mitä mieltä arvoista...Te kenellä vajaatoimminnasta kokemuksia??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten luulisi lääkityksen heltiävän. Itsellä taisi olla jotain kasin luokkaa se aikoinaan.

Vierailija
2/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvboi yhtä arvoa tuijotetaan vaan otetaan kotrolli näyte. Mihin aikaan tuo labra oli otettu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain hoitajalta vastaukset:

TSH 4.33 (0.3-4.2)

T4V 13 (11-22)

Olo kuoleman väsynyt, masentunut, aloitekyvytön, apaattinen. Mikään ei kiinnosta. Minä ennen niin toiminnan ihminen...Olen sulkeutunut kotiini suisen pään kanssa :-( ajatus tökkii ja keskittyminen retuperällä.

Iho kuivaa ja sydän tykyttelee. Paniikkioireita. simät kirvelee ja vetistää.

Mitä mieltä arvoista...Te kenellä vajaatoimminnasta kokemuksia??

thyroxin kokeilun...TSH pieneni eka ja T4 nousi... mutta sitten taas tsh nousi ja t4 laski... Oireetkin vähän niin kuin palasi. Annostusta nostettiin.

Oletko normaalipainoinen? Arvot voivat olla ylipainoisellakin päin mäntyä, että jos tarvitsee, eka kannattaa laihduttaa.

Vierailija
4/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat koelääkityksen. Itse kadun kun en mennyt suoraan endolle. Työterveyslääkäri hoiti vuoden liian pienellä annostuksella.

, joka lukee lääkärin ohjekirjaa ja siinä sanotaan että hoidossa pyritään saamaan t4 ylärajalle. Eli hyvä lääkäri on.

Vierailija
5/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meidän seudulla ei endrologia ole. Lähin taitaa olla helsingissä, jonne matkaa 170km. :-( Ja siellä maksaa aika laila....

yksityislääkärihän maksaa max 100 euroa ja tuo matka ehkä toiset 100, se on todella pieni hinta terveydestä- vai noinko meinasit loppuelämäsi viettää? Ei se vajaatoiminta itsekseen parane.

täytyy mennä yksityislääkärille saadakseen jotain. Itse olen saanut työterveys ja terveyskeskuslääkäreiltä kaiken mitä olen halunut. Ilmeisesti sitten osaa käsitellä ihmisiä... No on kai tässä ollut tuuriakin mukana, mutta kyllä minä uskon että aika hyvin pystyy perus/työterveyslääkäriltä tuollaisen kokeilun saamaan.

Parempi ainakin yrittää.

Vierailija
6/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvboi yhtä arvoa tuijotetaan vaan otetaan kotrolli näyte. Mihin aikaan tuo labra oli otettu ?

Lääkäri sanoi että nuo voi heitellä paljonkin.

Vierailija
7/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat koelääkityksen. Itse kadun kun en mennyt suoraan endolle. Työterveyslääkäri hoiti vuoden liian pienellä annostuksella.

, joka lukee lääkärin ohjekirjaa ja siinä sanotaan että hoidossa pyritään saamaan t4 ylärajalle. Eli hyvä lääkäri on.

sain koelääkityksen työterveyslääkäriltä. Työterveyslääkäri tuijotti vain tsh:ta joka oli viitteissä vaikka t4-v laski eikä antanut nostaa tyroksiiniannosta (75 mikrogrammaa tuolloin). Tätä jatkui vuoden ja oireet eivät parantuneet. Sitten menin endolle joka nosti annoksen 150 mikrogrammaan. Tämän jälkeen heräsin eloon väsymyksestä, uupumuksesta ja masennuksesta. Eli kannattaa hoitaa oireita, eikä tuijottaa jotakin tiettyä lukemaa. Eli jos lääkäri sanoo että lääkitys on nyt oikea niin se ei aina pidä paikkaansa vaan oireet ovat tärkeämmät.

Voithan ap pyytää sen koelääkityksen nyt sinua hoitavalta lääkäriltä, mutta lopulliseen annoksen viilaukseen voit tarvita endoa.

Vierailija
8/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain koelääkityksen työterveyslääkäriltä. Työterveyslääkäri tuijotti vain tsh:ta joka oli viitteissä vaikka t4-v laski eikä antanut nostaa tyroksiiniannosta (75 mikrogrammaa tuolloin). Tätä jatkui vuoden ja oireet eivät parantuneet. Sitten menin endolle joka nosti annoksen 150 mikrogrammaan. Tämän jälkeen heräsin eloon väsymyksestä, uupumuksesta ja masennuksesta. Eli kannattaa hoitaa oireita, eikä tuijottaa jotakin tiettyä lukemaa. Eli jos lääkäri sanoo että lääkitys on nyt oikea niin se ei aina pidä paikkaansa vaan oireet ovat tärkeämmät.

Voithan ap pyytää sen koelääkityksen nyt sinua hoitavalta lääkäriltä, mutta lopulliseen annoksen viilaukseen voit tarvita endoa.

joku muu voi saada (toiselta työterveyslääkäriltä siis) kuten minä.. Rippuu millainen lääkäri sattui olemaan.. siksi lähinnä ap:lle kirjoitin että ei välttämättä tarvitse muuta lääkäriä. Voihan terveyskeskuslääkärikin määrätä hyvin noita lääkkeitä.

sama

Vierailija
9/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli onko mulla ylipainoa. Ei ole...Ei tosiaan. Ennemminkin saa vahtia ettei lähde alipainon puolelle. T. Ap

Vierailija
10/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi se ap:n terkkarilääkäri ollakin asiantunteva, mutta mielestäni pitäisi lääkärin muutenkin ottautua potilaan asialle kuin vain silloin, jos potilas on erityisen taitava "käsittelemään ihmisiä", kuten ketjussa mainittiin. Ettei täydy opiskella persoonallisuuspsykologian approa jotta saa manipuloitua lääkärin hoitamaan.

Vierailija
11/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiop!!

Vierailija
12/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?!

Vierailija
13/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelee/laskee? Itse sain 7v sitten lääkityksen, ja puolen vuoden välein käyn edelleen kontrolleissa. Itse rukkaan määrää kun parhaiten tiedän vointini. Esimerkiksi talveas kohden tarvitse enemmän kuin kesällä.

Vierailija
14/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH 1,7

T4V 12

Olen bipo II enkä saanut thyroxin lääkettä vaikka oireet on ihan selvät.

Psykiatri kirjoitti mulle Deprakine, koska olen kuulema hypomaniassa!

Vierailija
15/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro. 21: Sun arvot on loistavat!

Vierailija
16/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja t4v arvon pitäisi olla yläkolmanneksen puolella.

Ikävää tässä on se, että mulla on selkeät oireet.

kesäkuussa t4v oli vielä 17

nro 21

Vierailija
18/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta luin vajaatoiminnan oireet. Lääkäri laittoi lähetteen sulkeakseen pois tämän vaihtoehdon, mutta melkein kaikki vajaatoimintaan liittyvät oireet on mulla jonkinasteisina.

Kumpaan suuntaan arvot menee, jos koe otetaan vasta 12 tienoilla? En ymmärtänyt että kellonajalla olisi niin suurta merkitystä, vaikka lääkäri kehoittikin käymään kokeessa ennen puolta päivää.

Vierailija
19/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kysyit ne tulokset? Luki vain arvot ja that's it? Eikö ollut puhetta, että nyt menisit lääkäriin joka määräis lääkityksen?

Vierailija
20/29 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te myös päästänne vialla? Kyllä me lääkärit haluamme hoitaa potilaita parhaalla mahdollisella tavalla, aina! Se vaan on niin, että elämään väsyneillä naisilla ja nimen omaan naisilla on päähänpinttymä, että kilpirauhasen vajaatoiminta on selitys kaikelle. Väsymiselle, lihomiselle, masentuneisuudelle. Silloinkin kun arvot ovat täysin kohadallaan! Ei se tyroksiini ole oikotie ONNEEN. Jos lääkitys aloitetaan turhaan, niin sivuvaikutuksena on levottomuutta, käsien vapinaa, hermostuneisuutta, unettomuutta, sykkeen nousua... Tyroksiini rasittaa sydäntä ja provosoi mm. eteisvärinää. Yritä sitä sitten selittää potilaalle, jonka omat diagnoosit ovat peräisin mm. vauvapalstan kotilääkäreiltä! Mitä useimmiten paras lääke olisi LIIKUNTA. Joka päivä vähintään puoli tuntia! Kunto kohenee, elimistö alkaa toimia ja polttaa energiaa, serotiniinitasot nousee jne. Ja ruokavalio kuntoon ja paino normaaliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan