Käykö joku muka ennen saunaa suihkussa?
Olen aina kävellyt vaan kuivana pukkarista suoraan saunaan. Näin tekee myös koko perheeni. Ja eikös uimahalleissakin mennä aina vaan suoraan sinne saunaan? Nyt tapasin uuden tyttöystäväni, ja hän käy aina enne saunaa suihkussa huuhtelemassa itsensä. Piti mua jotenkin outona kun en itse käy.
Käyttekö te siis kastelemassa itsenne ennen sinne saunaan menoa? Jos käytte niin MIKSI?
Kommentit (50)
hallissa varsinkin, se on hygieenisempää. Samasta syystä ei mennä suoraan altaaseenkaan, vaan hiki pois iholta eka.
Kuinkas usein te sit sen pesette?? -AP
Kaikki perheessämme käyvät suihkussa ennen saunaa ja käytämme myös peflettejä myös omassa saunassamme. Haluamme pitää saunan mahdollisimman puhtaana. Heti saunomisen jälkeen myös huuhdellaan lattia ja kuivataan ovi, suihkuseinät ja lattia lastalla.
Jos ap vie kaiken likansa ja hikensä suoraan saunaan eikä edes käytä peflettiä niin kuinka usein sauna pestään? Pitää varmaan pestä tosi usein ettei ala haista.
Yleisissä paikoissa kaikkine paskoineen, kuten muutkin. Kotona pesen jalat ja esinahan.
Enkä ala haisemaan sielä. -AP
Kyllä muuten alat! Et vain itse huomaa.
Kerrostaloasukkaana inhottaa, jos edellinen on käyttänyt vuoronsa ihan viime minuuttiin, eikä sauna ole yhtään ehtinyt tuulettua/ kuivahtaa. Yäk sitä lemppaa!
Luulin että kaikki käyvät pesulla ennen saunaa (hajut, pöpöt, lauteiden likaantuminen jne) mutta taas sitä yllättyy! Varmaan tuo meitä edeltävä saunavuorolainenkaan ei viitsi peseytyä ensin.
Enkä ala haisemaan sielä. -AP
Kyllä muuten alat! Et vain itse huomaa.Kerrostaloasukkaana inhottaa, jos edellinen on käyttänyt vuoronsa ihan viime minuuttiin, eikä sauna ole yhtään ehtinyt tuulettua/ kuivahtaa. Yäk sitä lemppaa!
Luulin että kaikki käyvät pesulla ennen saunaa (hajut, pöpöt, lauteiden likaantuminen jne) mutta taas sitä yllättyy! Varmaan tuo meitä edeltävä saunavuorolainenkaan ei viitsi peseytyä ensin.
Se löyhkä on ihan sanoinkuvaamaton, kun naapurin duunari menee paskoinen päivineen saunaan ja haisee siellä melkein koko tunnin!!! Oli pakko vaihtaa saunavuoroa, ei sen jälkeen pystynyt menemään saunaan ollenkaan!
mä käyn uimahallissa ja kyläillessä ennen saunaa suihkussa, mutta kotona meen kuivilteen saunaan. Laudeliina on aina käytössä.
Musta on kiva kun ilman suihkussa käyntiä huomaa missä vaiheessa saunassa nousee hiki pintaan ja muutenkin löylyt tuntuu miellyttävämmiltä.
Mies puolestaan käy aina ensin suihkussa.
ennen tapana käydä "vain kastelemassa" ihoa ennen saunaa. Tsiisus sitä hien hajua mikä saunaan jäi, ihan järkky miehinen usva.
Nykyään pakotan miehen kunnolla suihkuttamaan ja kainalot saippualla pesemään, ja saunassa ei haise enää. Hikihän haisee vain likaisella iholla. Meillä käytetään vanhat kylpypyyheet aina peflettinä, niihin pyyhkeisiinkin tarttui se hien haju, että pesen vieläkin aina 95 asteessa pyyhkeet...
Kyllä te miehet ootte ihan sikoja oikeasti.
kuinka paskasia te oikeen olette saunaan mennessänne jos koko sauna alkaa löyhkätä? mä en oo ikinä huomannu saunan löyhkäävän vaikka meilläkin oli lapsuudenperheessä tapana mennä suoraan saunaan..
varmaan tarvi olla kovinkaan jaskainen, mutta jos on mies joka käynyt suihkussa edellisenä iltana, ja aamuiset dödöt alkaa pettämään siellä saunassa, niin kummasti vaan se hiki haisee. Itse voin mennä saunaan kuiviltaan eikä sauna lemua, ehkä en ota tarpeeksi kovia löylyjä. Ja olen nainen.
Hien haju on ällöttävämpiä hajuja mitä on, ja likaisen ihmisen haju, vanhan mummon haju yön jäljiltä (mummot käykää suihkussa aamuisin).. tuntuu että nykyisin on ihmisillä hygienia huonontunut, ei siivota, ei viitsitä peseytyä, ei pestä pyykkiä...
minä ainakin suihkussa käyn ennen saunaa, on jotenkin likasta touhua jos ei käy..
En käy suihkussa ennen saunaa, koska löylyissä saan kivasti hien pintaan ja suhkussa kun kunnol pesee vampul ni avot on puhdas olo.
Saunassa hikoiltu tuore hiki on hygieenisempää kuin haarojen välissä koko päivän muhinut eritteiden ja bakteerien cocktaili. Suihkuun ensin!
Siis oikeestikko ihmiset menee likasella perseellä lauteille istumaan??
Mistä tämä nosto, kun edelliset viestit on kirjoitettu lähes 10 vuotta sitten?
No, itse kyllä myös vähän kastaudun ennen saunaa, varsinkin julkisessa saunassa. Ja ilman muuta käytän peflettiä.
Onkohan ap muuttanut tapojaan 10 vuoden aikana?
Itsestäänselvää että suihkun kautta
Sauna on pyhä paikka. Ei sinne astella kuin torppaan. Mikään oo kauheempaa kuin saunassa haisevat elimet ja hiki. Pestään pöpöt ensin pois ja nautitaan sitten löylyistä.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Oikeassa saunassa ei ole suihkua vaan kotapata mistä otetaan pesuvesi.
Mistä junttilasta sinä oikein olet kotoisin?? YÖÖÖK.
Ja pefletti. Käytän sitä omassakin saunassa, koska lauteet pysyy puhtaampana.
Olen itse lähtöisin pohjoisemmasta suomea (en lapista, en maalta) ja ei meillä siinä maailmassa peflettejä käytetty, oli herrasväen juttuja. Paitsi uimahallissa, sitten kun kaupunkiin semmoinen tuli.
Opin pefletti-asian vasta aikuisiällä ja kun muutin sieltä suurempaan suomeen.