Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö joku muka ennen saunaa suihkussa?

Vierailija
27.12.2012 |

Olen aina kävellyt vaan kuivana pukkarista suoraan saunaan. Näin tekee myös koko perheeni. Ja eikös uimahalleissakin mennä aina vaan suoraan sinne saunaan? Nyt tapasin uuden tyttöystäväni, ja hän käy aina enne saunaa suihkussa huuhtelemassa itsensä. Piti mua jotenkin outona kun en itse käy.

Käyttekö te siis kastelemassa itsenne ennen sinne saunaan menoa? Jos käytte niin MIKSI?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi käyn täällä palstalla joskus. En mä huomaa mitään eroa, että olisi muka miellyttävämpää märkänä sinne mennä. Enkä ala haisemaan sielä. Ei mun vanhemmatkaan koskaan suihkuttaneet itseään ennen saunaa. Ja mun kotipaikkakunnalla ei uimahallissa kyllä miesten puolella kukaan käyny suihkussa ennen saunaa. -AP

Siis oikeastiko kysyt tätä? Ja olet mies?? vauva-palstalla?

No, vastaus on, että TOTTAKAI suihkuss a käydään ennen saunaan menoa, koska saunassa on miellyttävämpää kuumassa olla kun iho on märkä. Ja uimahalleissa täytyy peseytyä, ennen ja jälkeen vähän kaiken, koska ihmisen ihosta irtoaa kuivaa kuollutta ihoa, likaa, aika tavalla, ja väkeä siellä hallissa on melkoisesti, mieti sen kunonan määrää..

Mistä junttilasta sinä oikein olet kotoisin?? YÖÖÖK.

Ja pefletti. Käytän sitä omassakin saunassa, koska lauteet pysyy puhtaampana.

Olen itse lähtöisin pohjoisemmasta suomea (en lapista, en maalta) ja ei meillä siinä maailmassa peflettejä käytetty, oli herrasväen juttuja. Paitsi uimahallissa, sitten kun kaupunkiin semmoinen tuli.

Opin pefletti-asian vasta aikuisiällä ja kun muutin sieltä suurempaan suomeen.

Vierailija
22/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallissa varsinkin, se on hygieenisempää. Samasta syystä ei mennä suoraan altaaseenkaan, vaan hiki pois iholta eka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas usein te sit sen pesette?? -AP

Kaikki perheessämme käyvät suihkussa ennen saunaa ja käytämme myös peflettejä myös omassa saunassamme. Haluamme pitää saunan mahdollisimman puhtaana. Heti saunomisen jälkeen myös huuhdellaan lattia ja kuivataan ovi, suihkuseinät ja lattia lastalla.

Jos ap vie kaiken likansa ja hikensä suoraan saunaan eikä edes käytä peflettiä niin kuinka usein sauna pestään? Pitää varmaan pestä tosi usein ettei ala haista.

Vierailija
24/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisissä paikoissa kaikkine paskoineen, kuten muutkin. Kotona pesen jalat ja esinahan.

Vierailija
25/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ala haisemaan sielä. -AP

Kyllä muuten alat! Et vain itse huomaa.

Kerrostaloasukkaana inhottaa, jos edellinen on käyttänyt vuoronsa ihan viime minuuttiin, eikä sauna ole yhtään ehtinyt tuulettua/ kuivahtaa. Yäk sitä lemppaa!

Luulin että kaikki käyvät pesulla ennen saunaa (hajut, pöpöt, lauteiden likaantuminen jne) mutta taas sitä yllättyy! Varmaan tuo meitä edeltävä saunavuorolainenkaan ei viitsi peseytyä ensin.

Vierailija
26/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ala haisemaan sielä. -AP

Kyllä muuten alat! Et vain itse huomaa.

Kerrostaloasukkaana inhottaa, jos edellinen on käyttänyt vuoronsa ihan viime minuuttiin, eikä sauna ole yhtään ehtinyt tuulettua/ kuivahtaa. Yäk sitä lemppaa!

Luulin että kaikki käyvät pesulla ennen saunaa (hajut, pöpöt, lauteiden likaantuminen jne) mutta taas sitä yllättyy! Varmaan tuo meitä edeltävä saunavuorolainenkaan ei viitsi peseytyä ensin.

Se löyhkä on ihan sanoinkuvaamaton, kun naapurin duunari menee paskoinen päivineen saunaan ja haisee siellä melkein koko tunnin!!! Oli pakko vaihtaa saunavuoroa, ei sen jälkeen pystynyt menemään saunaan ollenkaan!

Vierailija
27/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käyn uimahallissa ja kyläillessä ennen saunaa suihkussa, mutta kotona meen kuivilteen saunaan. Laudeliina on aina käytössä.

Musta on kiva kun ilman suihkussa käyntiä huomaa missä vaiheessa saunassa nousee hiki pintaan ja muutenkin löylyt tuntuu miellyttävämmiltä.

Mies puolestaan käy aina ensin suihkussa.

Vierailija
28/50 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen tapana käydä "vain kastelemassa" ihoa ennen saunaa. Tsiisus sitä hien hajua mikä saunaan jäi, ihan järkky miehinen usva.

Nykyään pakotan miehen kunnolla suihkuttamaan ja kainalot saippualla pesemään, ja saunassa ei haise enää. Hikihän haisee vain likaisella iholla. Meillä käytetään vanhat kylpypyyheet aina peflettinä, niihin pyyhkeisiinkin tarttui se hien haju, että pesen vieläkin aina 95 asteessa pyyhkeet...

Kyllä te miehet ootte ihan sikoja oikeasti.

Vierailija
29/50 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paskasia te oikeen olette saunaan mennessänne jos koko sauna alkaa löyhkätä? mä en oo ikinä huomannu saunan löyhkäävän vaikka meilläkin oli lapsuudenperheessä tapana mennä suoraan saunaan..

Vierailija
30/50 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen pillun ja ja hiukset.

Vierailija
31/50 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tarvi olla kovinkaan jaskainen, mutta jos on mies joka käynyt suihkussa edellisenä iltana, ja aamuiset dödöt alkaa pettämään siellä saunassa, niin kummasti vaan se hiki haisee. Itse voin mennä saunaan kuiviltaan eikä sauna lemua, ehkä en ota tarpeeksi kovia löylyjä. Ja olen nainen.

Hien haju on ällöttävämpiä hajuja mitä on, ja likaisen ihmisen haju, vanhan mummon haju yön jäljiltä (mummot käykää suihkussa aamuisin).. tuntuu että nykyisin on ihmisillä hygienia huonontunut, ei siivota, ei viitsitä peseytyä, ei pestä pyykkiä...

Vierailija
32/50 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin suihkussa käyn ennen saunaa, on jotenkin likasta touhua jos ei käy..

Vierailija
33/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy suihkussa ennen saunaa, koska löylyissä saan kivasti hien pintaan ja suhkussa kun kunnol pesee vampul ni avot on puhdas olo.

Vierailija
34/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa hikoiltu tuore hiki on hygieenisempää kuin haarojen välissä koko päivän muhinut eritteiden ja bakteerien cocktaili. Suihkuun ensin!

Vierailija
35/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestikko ihmiset menee likasella perseellä lauteille istumaan??

Vierailija
36/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä nosto, kun edelliset viestit on kirjoitettu lähes 10 vuotta sitten? 

No, itse kyllä myös vähän kastaudun ennen saunaa, varsinkin julkisessa saunassa. Ja ilman muuta käytän peflettiä. 

Vierailija
37/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap muuttanut tapojaan 10 vuoden aikana?

Vierailija
38/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvää että suihkun kautta

39/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna on pyhä paikka. Ei sinne astella kuin torppaan. Mikään oo kauheempaa kuin saunassa haisevat elimet ja hiki. Pestään pöpöt ensin pois ja nautitaan sitten löylyistä. 

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Vierailija
40/50 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa saunassa ei ole suihkua vaan kotapata mistä otetaan pesuvesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan